;
coinex

اپل: هی نگویید ما از دیگران کپی می‌کنیم، ما به شدت نوآوریم!

اپل: هی نگویید ما از دیگران کپی می‌کنیم، ما به شدت نوآوریم!
ما از دیگران کپی برداری نمی‌کنیم؛ اپل کمپانی خلاق و نوآوری است. این صحبت‌های ادی کیو (Eddy Cue)، معاون بخش خدمات اپل است. او می‌گوید که نگویید اپل کمپانی مقلدی است، بلکه ما بسیار نوآوریم.

اختلاف بین طرفداران اندروید و آیفون بر سر کپی کردن کوپرتینو از ویژگی‌های پلتفرم موبایلی گوگل زیاد بوده است. بسیاری بر این عقیده‌اند که اپل کمابیش از ویژگی‌های جدید اندروید الهام می‌گیرد.

 

بیشتر بخوانید:  سامسونگ گلکسی اس ۹ از ویژگی آیفون X کپی‌ برداری می‌کند!

 

اکثر طرفداران دوآتشه اندروید و بسیاری از منتقدان اپل بر این باورند که کوپرتینو دیگر شرکت خلاق و نوآوری نیست. آنها معتقدند که میراث به جامانده از استیو جابز بیشتر به شکل یک شرکت دنباله رو در این صنعت نشان داده است. این کمپانی برای تطبیق و هماهنگی خود با ویژگی‌های جدید و خاص بسیار آهسته و کند حرکت می‌کند.

اپل معتقد است که به شدت نوآوری داشته است

مدیر بخش خدمات اپل، ادی کیو، به شدت مخالف این حرف است. او در مصاحبه‌ای با Livemint توضیح داد که زمان توسعه ویژگی‌های جدید فرا رسیده است؛ اما به طور کل اپل فوق العاده نوآور بوده است.

هنگامی که از ادی کیو درباره این سوال شد که آیا به نظر نمی‌رسد اپل در این سال‌های اخیر میزان نوآوری خود را کمتر و کمتر کرده است؟، پاسخ داد:

نه، به هیچ وجه! تنها یک دهه گذشته و آیفون ده ساله شده است. مدتی بعد آیپد و بعد از آن ساعت اپل از راه رسید؛ بنابراین من به شدت با این موضوع مخالفم. ما فوق العاده نوآور هستیم. ما این کار را در Mac، iOS و MacOS هم انجام دادیم. از جهاتی ما این بازار را رهبری کردیم. هنگامی که درباره محصولاتی که در طول این زمان به بازار عرضه کرده‌ایم، صحبت کنید، خواهید دید که از بسیاری استفاده کرده‌اید. شما با خود می‌گویید که هر سال باید یک محصول جدید بیاید، اما اینچنین نیست! شما نمی‌توانید یک محصول انقلابی را هر دوماه، شش ماه و یا هر زمانی در این بازه به دست بیاورید، این کار زمان‌بر است.

یکی از ویژگی‌های خلاقانه‌ای که اخیرا اپل ارائه کرده، ویژگی تشخیص چهره سه بعدی در آیفون X است؛ هرچند که بعضی در این مورد نیز می‌گویند که اپل چندان نوآوری نداشته و این ویژگی را فقط از روی تشخیص چهره سامسونگ برداشته و آن را به سطح جدیدی برده است.

Eddy Cue معاون بخش نرم افزار و خدمات اپل
Eddy Cue معاون بخش نرم افزار و خدمات اپل

در هر صورت سیستم تشخیص چهره سه بعدی اپل که با نام فیس آی دی شناخته می‌شود، جایگزین تاچ آی دی شده است. اپل می‌گوید که اشتباه این سیستم یک در 1 میلیون خواهد بود، اما این اشتباه در سنسورهای اثر انگشت به یک مورد در هر 50 هزار مورد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر