;
coinex

نامگذاری آیفون X ما را به نقطه‌ بدون بازگشت رساند؛ آیفون های 2018 اپل چه نامیده می‌شوند؟! 


آیفون ایکس، آیفون X و یا آیفون 10! کدام نام برای آیفون‌های جدید اپل درست است؟ با این نامگذاری، نام مدل‌های آیفون 2018 چه خواهد بود؟ اجازه دهید قبل از پاسخ به این سوال، کمی به قبل بازگردیم، یعنی دقیقا همان زمانی که اولین شایعات درخصوص گوشی های آیفون 2017 شکل گرفت.

چند ماه قبل از رونمایی اپل از آیفون‌های 2017 خود، شایعات مربوط به آنها در فضای وب منتشر شد. جالب اینجاست که ابتدایی‌ترین شایعات به تناقض‌ها درباره نام این محصولات اشاره داشت!

اولین شایعات پیرامون نام گوشی‌های آیفون 2017 بر اساس یک پیش بینی ساده و کاملا منطقی مطرح شد. اپل از سال 2010 و با معرفی آیفون 4 الگوی جدیدی را در معرفی محصولات سالانه خود در پیش گرفته است (شاید بهتر است بگوییم در پیش گرفته بود). روال نامگذاری این گونه بود؛ در سال‌های زوج یک محصول کاملا ارتقا یافته از نسل قبلی دیده می‌شد، اما در سال‌های فرد، اپل نسخه‌ای به‌روزرسانی شده از مدل سال قبل خود را به نمایش می‌گذاشت.

نامگذاری آیفون های اپل

این شیوه در نامگذاری چندان بد به نظر نمی‌رسد، همه چیز در سر جای خود قرار دارد. پس منطقی‌ترین گمانه‌زنی برای نام آیفون‌های 2017 اپل، بر اساس این سنت 7 ساله، این گونه پیش‌بینی شد.

آیفون 7S، مدل به‌روزشده‌ای از آیفون 7 سال قبل خواهد بود و مدل 7S Plus هم جانشین آیفون 7 پلاس 2016 می‌شود؛ البته در همان زمان هم صحبت‌هایی از نسخه ویژه اپل که به مناسبت دهمین سالگرد تولید آیفون معرفی می‌شود، مطرح شد، اما اطلاعات بسیار ناچیز بود.

بعد از مدت کوتاهی تقریبا تمامی رسانه‌های معتبر خبری، نام آیفون 7 اس (iPHONE 7S) و آیفون اس 7 پلاس را برای مدل‌های جدید، تایید کردند. فقط به آهستگی شایعاتی در حال شکل‌گیری بود که نشان می‌داد، نسخه ویژه آیفون 2017 احتمالا آیفون 8 نامیده خواهد شد.

وال استریت ژورنال گزارش داد که اپل دو نسخه نسبتا ارتقا یافته با پسوند S را در سال جاری معرفی می‌کند و هدیه ویژه اپل به مناسبت دهمین سالگرد تولد آیفون، احتمالا آیفون 8 باشد. این خبر در هفته اول شهریورماه امسال و تقریبا 10 روز قبل از رونمایی رسمی این گوشی‌ها توسط کوپرتینو، منتشر شد. در همان زمان وال استریت ژورنال اعلام کرد که احتمالا آیفون 8 نام رسمی گوشی ویژه اپل نبوده و ممکن است که این دستگاه با اسامی آیفون ایکس (iPhone X) و یا آیفون پرو به بازار عرضه شود.

 

بیشتر بخوانید:  به ادعای وال استریت ژورنال آیفون ۸ و دو مدل آیفون ۷ اس و ۷ اس پلاس در ۲۱ شهریور معرفی می‌شوند

 

درباره نام مدل مخصوص آیفون 2017 نیز برخی از منابع در همان زمان به آیفون ادیشن نیز اشاراتی داشتند؛ اما هیچ صحبتی از آیفون 10 درمیان نبود، تا اینکه تنها دو یا سه روز مانده به مراسم رونمایی اپل، خبر تایید نهایی از اسامی آیفون های جدید منتشر شد.

آیفون ایکس و آیفون ۸ ؛ پایانی برای نامگذاری‌های پر رمز و راز آیفون 2017”. این دقیقا همان جمله‌ای است که در آن روز به عنوان تیتر یکی از جنجالی‌ترین خبرهای مربوط به آیفون‌ 2017 اپل در تکراتو انتخاب شد.

تازه در آن زمان بود که منابع مختلف خبری و طرفداران برند سیب گاز زده، متوجه شدند که تاکنون درباره نام آیفون‌های جدید اپل اشتباه کرده‌اند و این کمپانی هرگز مدلی را با عنوان آیفون 7 اس به بازار معرفی نخواهد کرد. آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به عنوان جانشینان آیفون 7 و آیفون 7 پلاس سال گذشته معرفی می‌شوند و نسخه کاملا ارتقا یافته از این کمپانی با نام آیفون ایکس (iPhone X) خودنمایی خواهد کرد.

این اولین تناقض در پیش‌بینی‌های اولیه از اسامی آیفون های 2017 بود. اپل امسال الگوی خاص خود در نامگذاری آیفون‌های جدید را تغییر داد و معادلات کمی بهم خورد.

البته نام آیفون ایکس از چند روز قبل از انتشار خبر فوق، در فضای مجازی خودی نشان داده بود، اما نام رسمی آنها تنها دو روز مانده به معرفی آیفون‌های جدید، تایید شد. پس از قوت گرفتن نام آیفون ایکس در شایعات مختلف، برخی منابع نوشتند:

از همان ابتدا و با انتشار شایعات اولیه مشخص شد که آیفون‌های امسال اپل از استراتژی نام‌گذاری معمول اپل برای آیفون تبعیت نکرده و آیفون ۷ اس خوانده نمی‌شوند.

این جمله دقیقا مصداق ضرب‌المثل “معما چو حل گشت، آسان شود” است. این افراد تحلیل خود از واضح بودن تغییر استراتژی سنتی اپل در نام‌گذاری آیفون های 2017، از 7 اس و 7 اس پلاس به آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را به عرضه گوشی‌های گلکسی اس 8، گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 سامسونگ ربط دادند.

به گفته برخی از تحلیلگران بازار، این حرکت غیرمتعارف اپل در نام‌گذاری مدل‌های جدید آیفون 2017، ناشی از رقابت تنگاتنگ این کمپانی با غول تکنولوژی کره است. اگر چه این موضوع به هیچ عنوان تایید نشد، اما این افراد معتقدند که اگر اپل همان روال اسم‌گذاری سال‌های اخیر خود را در پیش می‌گرفت، در سال جاری باید شاهد عرضه مدل‌های آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس می‌بودیم.

با انتخاب این اسامی، پرچمداران اپل ممکن بود که در مقابل پرچمداران جدید سامسونگ یک نقطه ضعف کوچک، اما با نتایجی بزرگ داشته باشند. این ضعف مربوط به عدد نوشته شده در پسوند نام این مدل‌هاست.

آیفون 7 اس در برابر گلکسی اس 8 و بی‌گمان هفت از هشت کمتر است.

این کارشناسان بر این باورند که همین مورد به ظاهر ساده، می‌توانست در فروش گوشی‌های جدید آیفون تاثیر زیادی بگذارد (این تحلیل هنوز هم یکی از گمانه‌زنی‌های نسبتا معتبری بوده که به طور رسمی تایید نشده است). دقیقا مشخص نیست که این موضوع تا چه حد می‌توانست بر روی فروش آیفون‌های جدید کوپرتینو تاثیرگذار باشد، اما مطمئنا نمی‌توان اثرات روانی اعداد بر ذهن آدمی را رد کرد.

بسیاری از برندها و شرکت‌های تجاری و تولیدی دنیا از همین اثر روانی، برای قیمت‌گذاری بر روی محصولات تولید شده خود استفاده می‌کنند. به عنوان نمونه یک برچسب قیمت 3999 تومانی، اثر روانی کمتری از برچسب قیمت 4000 تومانی دارد. شاید این تحلیل را تا حدودی بتوان معتبر دانست.

در هر صورت و با توجه به آخرین خبرها، ما منتظر معرفی سه آیفون جدید با نام‌های آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس بودیم؛ اما در روز مراسم رونمایی اپل از محصولات جدیدش، 50 درصد از این پیش بینی‌ها درست از آب درآمد و 50 درصد دیگر مجددا همه را غافلگیر کرد.

آیفون‌های 8 اپل معرفی شدند و همه چیز به شکلی عادی در جریان بود تا اینکه تیم کوک بر روی سن تالار استیو جابز از آیفون ویژه کوپرتینویی‌ها با نام آیفون “تن” یا همان آیفون ده (آیفون 10) یاد کرد.

 

بیشتر بخوانید:  آیفون ایکس اپل به روی صحنه رفت؛ جذاب‌ترین گوشی تاریخ اپل دلبری می‌کند

 

این موضوع، وضعیت بوجود آمده را گیج کننده نشان داد، برخی به واقع در نام این دستگاه شک کردند و عده‌ای هم این قضیه را طبیعی ارزیابی کردند. برخی از منابع خبری هم به سرعت این دوگانگی در نام آیفون ایکس را به این موضوع ربط دادند که اپل به مناسبت یک دهه ساخت گوشی، مدلی را عرضه کرده که بتواند این تاریخ را زنده نگه دارد.

واژه X در واقع هم به تولد نسل جدیدی از آیفون اشاره می‌کند و هم این حرف “X” در شمارگان رومی به عنوان عدد 10 شناخته می‌شود، شاید به دلیل همین تشابه، در همان زمان گفته شد که نام آیفون ایکس برای این محصول، محتمل‌تر بوده و احتمالا با همین اسم به بازار عرضه می‌شود.

پس از چند روز که از معرفی آیفون‌های 2017 اپل گذشت، خبری به سرعت در رسانه‌های مختلف منتشر شد تا کاربران را به خاطر نامیدن گوشی ویژه اپل به آیفون ایکس، از اشتباه درآورند. نام آیفون ویژه اپل، آیفون ایکس نبوده و آیفون 10 است.

 

بیشتر بخوانید:  نامگذاری با اعداد رومی تلفظ اشتباه آیفون X را به همراه داشت! نام درست: آیفون ۱۰

 

اکنون دیگر تمامی منابع آن را با نام آیفون 10 می‌شناسند. در واقع کاملا با اطمینان گفته می‌شود؛ مدل ویژه‌ای که برای جشن دهمین سالگرد تولید آیفون به بازار عرضه خواهد شد، آیفون ده است و نه آیفون ایکس!

آن را آیفون X بنویسید؛ ولی آیفون 10 بخوانید. ما نیز فعلا آن را آیفون 10 می‌خوانیم؛ اما چرا فعلا؟!!

این آخرین خبر منتشر شده درباره اسم آیفون X است. شکی وجود ندارد که نام این گوشی هنوز گیج کننده است، این گیج کنندگی زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که قصد داشته باشید تا نام آیفون‌های 2018 اپل را حدس بزنید.

نام مدل‌های آیفون 2018 چیست؟ آیفون XI، آیفون ایکس 1، آیفون 9 یا شاید آیفون 11 و یا شاید چی؟

شاید همه اینها و شاید هم هیچکدام!

اگر بخواهیم نام گوشی های 2018 اپل را حدس بزنیم، تازه متوجه خواهید شد که نامگذاری مدل‌های بعدی آیفون،‌ بیشتر به طرح یک معما شبیه است تا معرفی نام یک دستگاه! این موضوع به ظاهر ساده، یک کلاف سردرگم است (حداقل برای ما که این طور است).

همه می‌دانیم که آیفون 8 و آیفون 8 پلاس دو گوشی جدید 2017 اپل هستند. در یک روند کاملا طبیعی، این دو دستگاه دارای آیندگانی خواهند بود؛ اما این مدل‌های آینده، با چه اسمی خوانده می‌شوند؟

مروری بر شایعات:

بعد از مراسم رونمایی از آیفون‌ های 2017، شایعات و خبرهای مربوط به آیفون‌های 2018 رنگ و بوی جدیدی گرفت.

مینگ چی کو در یکی از تحلیل‌های اخیرش درباره آیفون‌های 2018 اپل گفت که اگر کوپرتینو بازخورد خوبی از فیس آی دی آیفون X بگیرد، این ویژگی را به تمام مدل‌های 2018 خود اضافه خواهد کرد.

اگر این قضیه درست باشد، یعنی اینکه اپل بخواهد برای جانشین آیفون‌ 8 و آیفون 8 پلاس خود، یک مدل با نمایشگر اولد و به احتمال قریب به یقین، تمام صفحه تولید کند، تغییر و آپدیت بزرگی در نسل بعدی آیفون اتفاق خواهد افتاد.

استفاده از نمایشگر بدون حاشیه و تمام صفحه در گوشی‌های هوشمند، به یک طراحی مدرن و بسیار محبوب تبدیل شده است. این زبان طراحی، کاملا در بین سازندگان جا افتاده و حتی برخی از آنها همچون سامسونگ در حال انتقال این ویژگی به گوشی‌های میان رده خود هستند –اشاره‌ای دارد به استفاده از نمایشگر بیکران در سری گلکسی A 2018- بنابراین پیش بینی وجود یک نمایشگر تمام صفحه بدون حاشیه در تمامی مدل‌های آیفون 2018، پیش بینی منطقی‌تری خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:  ۱۰ سال با آیفون؛ خاطراتی با طعم سیب!

 

درباره وجود نمایشگر اولد در آیفون‌های 2018 نیز زمزمه‌هایی شنیده شده است. دلیلی وجود ندارد که در این مطلب به دنبال ویژگی‌های برتر تکنولوژی، در ساخت نمایشگر اولد برویم، فقط کافی است بدانیم که یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که امسال اپل را به تاخیر در عرضه آیفون 10 وادار کرد (و البته همچنان شایعاتی از به تاخیر افتادن مجدد عرضه آن حکایت می‌کنند)، مسایلی در رابطه با تولید نمایشگر گران قیمت اولد آن است.

کوپرتینو، امسال برای تولید پنل‌های اولد آیفون X با رقیب سنتی خود وارد مذاکره شد. سامسونگ متعهد شده است که تا سال 2019 پنل‌های اولد آیفون را تامین کند، اما مشکلاتی که در سر راه تولید این پنل وجود داشت، اپل را متقاعد کرد که فقط به یک شرکت، آن هم شرکت رقیب دیرینه، دل نبندد و به همین جهت غول کوپرتینو با ال جی دیسپلی نیز وارد مذاکره شد.

این شرکت آمریکایی، مبلغ 1.7 میلیارد دلار در بخش تولید نمایشگر ال جی سرمایه‌گذاری کرد؛ اما به نظر می‌رسد که اپل حتی به ال جی نیز اعتماد کامل نخواهد کرد!

دلیل آن نیز شنیده شدن خبرهایی درباره صفحه نمایش ال‌سی‌دی یکی از گوشی‌ های آیفون 2018 اپل است، صفحه نمایشی که بسیار به پنل شیائومی می میکس 2 شباهت خواهد داشت.

اینجاست که پای شرکت ژاپن دیسپلی (JDI) به میان می‌آید. این همان کمپانی سازنده پنل شیائومی می میکس 2 است. شاید در میان گوشی‌های نسل بعدی آیفون، مدلی با صفحه نمایش LCD خودنمایی کند!

در خبری نیز عنوان شد که سامسونگ با بستن قرارداد برای فروش نمایشگر اولد به اپل، معامله شیرینی انجام داده و سود بسیار خوبی خواهد کرد. هر پنل اولد چیزی در حدود 75 دلار قیمت بیشتری نسبت به نمایشگرهای ال سی دی دارد، مطمئنا اپل از این نمایشگر گرانقیمت در یک گوشی معمولی استفاده نمی‌کند. تنها آیفونی که امسال با پنل اولد خودنمایی کرد، آیفون X است.

اگر تمامی این خبرها را کنار هم بگذارید. داستان روایت شده، این گونه خواهد بود:

اپل تمامی مدل‌های آیفون 2018 را به فیس آی دی مجهز کرده و احتمالا تمامی آنها را با نمایشگر اولد تمام صفحه راهی بازار خواهد کرد. مطمئنا با ما هم عقیده‌اید که اگر یک کمپانی گوشی ساز فقط همین دو ویژگی را به مدل سال گذشته خود اضافه کند، یک به‌روزرسانی و ارتقا بزرگ انجام داده است.

آیفون 8 اس و آیفون 8 اس پلاس را از ذهنتان دور کنید

برخی از منابع از جانشینان دو گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، با نام‌های آیفون 8 اس و آیفون 8 اس پلاس یاد می‌کنند. بسیار بعید است که اپل قصد داشته باشد تا آیفون‌ 2018 خود را با این اسم صدا کند. (ما آن را حتی غیرممکن می‌دانیم)

در رد اسامی آیفون 8 اس و 8 اس پلاس می‌توان دو دلیل تقریبا قانع کننده آورد.

  • همان طور که گفته شد، بسیاری از شایعات به این نکته اشاره دارند که ویژگی‌های چشمگیر آیفون X به همه مدل‌های آیفون 2018 به ارث می‌رسد. فیس آی دی و نمایشگر اولد تمام صفحه، مهمترین آنهاست که در بالا به طور مفصل راجع به آنها صحبت شد. در هر صورت اگر قرار باشد که آیفون‌های سال بعد، این ویژگی‌های اصلی را دریافت کنند، دیگر نمی‌توان آنها را مدل‌هایی با به‌روزرسانی جزیی به حساب آورد.

با تجهیز شدن به این فاکتورها، در واقع یک ارتقا بزرگ انجام شده و بنابراین هیچ دلیلی برای استفاده از حرف اس در پسوند نام آنها وجود ندارد -استراتژی نامگذاری اپل از سال 2010 برای استفاده از حرف اس، به نسخه‌هایی بازمی‌گردد که به‌روزرسانی‌های کمی نسبت به مدل سال قبل دریافت کرده باشند-

  • دلیل دوم نیز همان تحلیل برخی کارشناسان در نامگذاری آیفون‌های امسال اپل برای رقابت با نام پرچمداران بزرگ 2017 سامسونگ است.

وقتی اپل در نامگذاری گوشی‌های سال جاری خود، به خاطر رقابت با نام بزرگان سامسونگ که عدد 8 را با خود یدک می‌کشند، به جای عرضه آیفون 7 اس و 7 اس پلاس، مستقیما به سراغ آیفون 8 می‌رود، چه دلیلی وجود دارد که در سال آینده نیز چنین حرکتی انجام ندهد؟!

غول تکنولوژی کره در سال آینده، گوشی‌های گلکسی اس 9، گلکسی اس 9 پلاس و گلکسی نوت 9 را معرفی خواهد کرد. گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 سامسونگ پیش بینی شده ترین گوشی های هوشمند پرچمداری هستند که در سال 2018 راهی بازارهای جهانی خواهند شد. هر از گاه، با انتشار برخی خبرها مشخصاتی از این دو دستگاه نیز به بیرون درز می‌کند.

می‌دانیم که در حال حاضر به هیچ عنوان به این اخبار نمی‌توان اعتماد کرد. شما هم فعلا آن را در حد و اندازه یک شایعه بدانید، اما این شایعات که بعضی از آنها قابل اعتماد هم هستند، نشان می‌دهد که پرچمداران متولد شده‌ی 2018 در سرزمین چشم بادامی‌ها، بسیار قدرتمند‌ند.

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 845 خواهند بود. کوالکام با قراردادی که با شرکت کره‌ای به امضا رسانده، متعهد شده است که اولین محموله از تراشه‌های اسنپدراگون 845 خود را در اختیار سامسونگ بگذارد.

این دقیقا شبیه به همان قراردادی است که سامسونگ در پروسه پیش تولید مدل گلکسی اس 8 با این تراشه‌ساز آمریکایی امضا کرد. وجود یک سنسور محیطی برای سنجش و تحلیل وضعیت آب و هوا و همچنین سنسور تشخیص چهره سه بعدی (چیزی شبیه به فیس آی دی آیفون X) در این مدل‌ها نیز گزارش شده است.

با این تفاسیر و با توجه به تحلیلی که در پشت نامگذاری آیفون‌های امسال وجود دارد، اپل مطمئنا در سال آینده هم قصد ندارد که در مقابل رقیب سنتی و قدرتمند خود کم بیاورد. پس گلکسی اس 9 در برابر آیفون 9 ؛ چشم در برابر چشم! نامگذاری آیفون های 2018 اپل به آیفون 9، منطقی‌تر از آیفون 8 اس به نظر می‌رسد.

شاید آیفون 9 نام مناسب‌تری برای آیفون‌ 2018 باشد

شاید آیفون 9 نام مناسب‌تری برای آیفون‌ 2018 باشد

اگر آیفون 8 اس و آیفون 8 اس پلاس نام مناسبی برای آیفون‌های آینده نباشند، پس گوشی بعدی اپل شاید آیفون 9 است. به نظر شما این نام مناسب‌تری برای آیفون 2018 نخواهد بود؟

اما با این وجود، یک جمله ساده احتمالا این نام را نیز از لیست اسامی پیش بینی شده برای آیفون‌های 2018 خارج خواهد کرد.

آیفون 9 اپل در سال 2018 معرفی می‌شود و این درحالیست که خریداران، منتظر عرضه آیفون 10 در بازار موبایل امسال هستند. در واقع اگر اپل گوشی هوشمندی را در سال آینده با نام آیفون 9 به بازار عرضه کند، تمامی عناصر زمان و مکان را بهم خواهد ریخت! یک گوشی در آینده تولید خواهد شد که حتی کوچکتر از مدل نسل قبلی است.

چگونه می‌توان این موضع را درک کرد؟

آیفون 9، آینده‌‌‌ای است که از گذشته می‌آید و یا گذشته‌ای است که در آینده معرفی خواهد شد!؟

این نوع نامگذاری تمامی معادلات را به هم می‌ریزد و مطمئنا سردرگمی عجیب کاربران را به دنبال دارد، همه چیز زمانی بیشتر گیج کننده می‌شود که این روال نامگذاری به آیفون‌های سال 2019 نیز برسد. با این روش، در آن سال آیفونی معرفی خواهد شد که امسال معرفی شده است و حتی اگر نوع نگارششان هم با هم فرق داشته باشد؛ کاربران باید آنها را آیفون 10 بنامند.

بعید است که اپل چنین سردرگمی را برای کاربرانش بوجود بیاورد. با این تحلیل، آیفون 9 نیز از لیست نام‌های آیفون 2018 خط خواهد خورد.

آیفون 11 ؛ پرش بلند اپل در سال 2018

آیفون 11؛ پرش بلند اپل در سال 2018

نه آیفون 8 اس پلاس و نه آیفون 9؛ پس نام گوشی بعدی اپل چیست؟

بیایید تحلیل‌ هایمان درباره رد کردن اسامی آیفون 8 اس و آیفون 9 را درست فرض کنیم. بنابراین سناریوی جدیدی شکل می‌گیرد. اپل باید با یک پرش بلند، از آیفون 8 به آیفون 11 برسد؛ اما امسال آیفون ویژه‌ای داریم که قرار شده است، آن را آیفون X بنویسیم ولی آیفون 10 بخوانیم.

اگر اپل بخواهد که برای آیفون ویژه 2017 خود در سال 2018 نیز جانشینی تعیین کند، طبیعتا باید آن را آیفون 11 بنامد. با این فرض، نسل بعدی آیفون 8 چه می‌شود؟ شاید نسل جدیدی از آیفون در راه باشد؟

بیایید فعلا نامگذاری نسل بعدی آیفون 8 اپل را کنار بگذاریم. ما یک آیفون معرفی شده دیگر نیز در سال جاری داریم؛ آیفون X

این [آیفون X] آیفون 10 است، پس آیفون 11 نیز این [آیفون XI] خواهد بود

دخیل کردن واحد شمارگان رومی به مدل‌های جدید آیفون، نه تنها امسال کاربران را گمراه کرد بلکه با این وضعیت، پیش بینی نام آیفون های 2018 را نیز به چالش عجیبی کشید.

اگر آیفون X نام مدل امسال است، پس آیفون XI (به لاتین 11 است) نام آیفون 2018 خواهد بود. البته گفته می‌شود که اپل می‌تواند آیفون XI خود را به عنوان آیفون ایکس 1 معرفی کند و از آن به بعد، خانواده جدیدی از آیفون‌ها را به بازار عرضه کند که با پسوند ایکس شناخته شوند.

اما اگر این موضوع را قبول کنیم، مورد دیگری مطرح می‌شود. اگر آیفون ایکس 1 نام محصول بعدی باشد، چگونه نام مدل قبلی آن آیفون 10 است؟!

آیفون X  فقط یک کادوی تولد برای ده سالگی آیفون

شاید آیفون X (آیفون 10) محصولی است که فقط همین امسال و تنها برای بزرگداشت دهمین سالگرد تولد گوشی های اپل معرفی شده است.

با این طرز فکر ایده جدیدی شکل می‌گیرد؛ آیفون X (آیفون 10) تنها یک کادوی تولد است و نه چیزی بیشتر!

این یعنی، آیفون X هیچ نسلی را از خودش به جای نمی گذارد. در این صورت اپل می تواند در سال 2018 با عرضه آیفون 11 همه چیز را دوباره به روال سابق خود برگرداند؛ اما با نسلی پیشرفته تر

جالب اینجاست که اگر این نام نهایی آیفون 2018 باشد، اپل با یک تیر دو نشان خواهد زد.

اول اینکه می تواند آیفون 11 را به عنوان جانشین مستقیم آیفون 8 معرفی کرده و به خاطر نپذیرفتن نام‌هایی چون آیفون 8 اس, آیفون 9 و یا آیفون 10 به عنوان مدل جانشین, مورد بازخواست قرار نگیرد (در بالا به طور کامل راجع به تک تک آنها صحبت کردیم) و از سویی دیگر این گوشی را با همین نام و به عنوان مدل بعدی آیفون 10 (آیفون X) معرفی کند.

این موضوع می‌تواند با برخی از پیش بینی‌ها نیز همخوانی داشته باشد. مینگ چی کو یکی از تحلیلگران ارشد KGI از وجود نمایشگر اولد و ویژگی فیس آی دی در تمامی آیفون های 2018 خبر داده است (البته وجود فیس آی دی را مشروط به بازخوردهای خوب کاربران از این ویژگی جدید در آیفون X می‌داند). در هر صورت اگر پیش بینی مینگ چی کو به واقعیت تبدیل شود و اگر اپل، آیفون‌های 2018 خود را آیفون 11 بنامد. به نظر می رسد که برای همه چیز توجیه خوبی وجود داشته باشد.

آیفون های 2018 اپل با ارث بردن دو ویژگی اساسی و منحصر به فرد از نسخه ویژه امسال، استحقاق آن را دارند که به عنوان جانشین این دستگاه، آیفون 11 نامیده شوند. از سوی دیگر اضافه شدن این ویژگی ها به مدل های قبلی، ارتقای بسیار بزرگی محسوب می شود؛ آنقدر بزرگ که حتی پرش از روی دو نسل را توجیه کند. پس آیفون 11 و آیفون 11 پلاس می‌توانند به عنوان جانشینانی برای آیفون 8 و آیفون 8 پلاس هم باشند.

داستان نامگذاری گوشی بعدی اپل به آیفون 11 داستان قابل باورتری است. گویا قطعات پازل برای نامگذاری آیفون 2018 در حال جفت شدن در کنار هم هستند، فقط پذیرفتن یک موضوع کمی سخت است؛ آیفون X فقط یک کادوی تولد برای دهمین سالگرد تولید آیفون بوده و بدین شکل دلیلی برای عرضه مدل بعدی جود ندارد!

این موضوع به نظر کمی دور از عقل است، یعنی اپل مدت زمان زیادی از وقت خود را صرف تحقیق، توسعه و ساخت مدل بسیار خاصی کرده که فقط یکسال آن را عرضه کند؟! این موضوع نه تنها از نظر عقلی جور در نمی آید، بلکه شواهد موجود حتی خلاف آن را نشان می دهد. اپل برای مدل جدید آیفون X برنامه‌های زیادی دارد. این را به راحتی می‌شود از صحبت‌های اخیر جانی آیو، طراح ارشد اپل درک کرد.

 

بیشتر بخوانید:  جانی آیو، طراح ارشد اپل: آیفون ایکس تنها یک شروع است!

 

جانی آیو به تازگی در مصاحبه ای که با یکی از خبرگزاری های ژاپنی انجام داد، بیان کرد که اپل از سال 2012 کار بر روی آیفون X را آغاز کرده است. او به این نکته هم اشاره کرد که این دستگاه، تنها یک شروع است و ما ایده های خاص تری داریم. آیفون X تنها یک فصل شروع برای ایده های جدید ماست.

آیو معتقد است که عرضه این گوشی در دهمین سالگرد آیفون، بیشتر شبیه به یک اتفاق است. اپل در حقیقت برای دهمین سالگرد آیفون بر روی محصول دیگری کار می‌کرده است!

پس بعید به نظر می رسد که اپل بخواهد جلوی نسل بعدی آیفون X خود را بگیرد. این دستگاه قابلیت آن را دارد که حتی شروع کننده یک نسل جدید باشد.

نسل جدیدی در آیفون 2018

نسل جدیدی در آیفون 2018 آیفون تاشو

این عبارت می تواند مسیر تازه‌ای را برای یک پیش بینی جدید باز کند.

به تازگی شایعاتی منتشر شده که نشان می دهد اپل تصمیم به ساخت آیفون با نمایشگر قابل انعطاف گرفته است. در واقع اینطور که به نظر می رسد، باید منتظر یک آیفون تاشو با صفحه نمایش منعطف باشیم. این موضوع کاملا جدی از طرف کوپرتینویی ها دنبال می‌شود؛ چراکه حتی مذاکرات اولیه برای ساخت نمایشگر آن با شرکت ال جی دیسپلی نیز انجام شده است.

 

بیشتر بخوانید:  پتنت آیفون با صفحه نمایش تاشو توسط اپل ثبت شد

 

این موضوع را تا همینجا در ذهنتان نگه دارید تا مورد دیگری را هم مجدد مرور کنیم

اپل به خاطر عرضه گلکسی اس 8 و نوت 8 و به دلیل آنکه نمی‌خواست در نامگذاری آیفون های 2017 از رقیب خود پایین تر دیده بشود، روال قبلی نامگذاری خود را  فراموش کرده و به جای آیفون 7 اس و 7 اس پلاس، از نام آیفون 8 استفاده کرد.

یاد آوری این مطلب برای آن بود که نشان بدهیم اپل تا چه انداه از نامگذاری پرچمداران رقیب کره ‌ی خود تاثیر می پذیرد.

یک چیز تقریبا حتمی است. سامسونگ اولین نمونه از گوشی های قابل انعطاف خود را سال آینده عرضه می کند. درواقع سامسونگ سال آینده با تولید محدود و عرضه این گوشی خاص در کشور مادری خود، بازخورد آن را به طور کامل بررسی کرده و بعد از آن، تولید انبوه این دستگاه را در سال 2019 انجام خواهد داد. حتما نام آن را می دانید؛ بله، گلکسی X (گلکسی ایکس خوانده می شود و نه گلکسی 10) است. جالب نشد؟!

آیفون تاشو در برابر گلکسی تاشو؛ پس آیفون X در برابر گلکسی X به نظر که منطقی می‌رسد.

در ضمن تیم کوک به تازگی صحبت‌هایی درباره قلم هوشمند اپل داشته است. او می‌گوید که این با قلم استایلوس سامسونگ فرق دارد؛ اما هر چه باشد اپل هم به دنبال آن است که آیفون‌های خود را به این ویژگی مجهز کند. این اتفاقی است که شایعات از آن برای آیفون 2019 حکایت می کنند، اما شاید در آیفون 2018 نیز خودی نشان دهد.

 

بیشتر بخوانید:  گوشی‌های آیفون از اوایل سال ۲۰۱۹ با قابلیت پشتیبانی از قلم اپل وارد بازار می‌شوند

 

مطمئنا وجود آیفون با نمایشگر منعطف و یا قلم هوشمند اپل می‌تواند کیفیت آیفون های بعدی اپل را به سطح جدیدی منتقل کند. با صحبت های جانی آیو که به وضوح آیفون X را یک شروع می‌داند و تحلیل موضوعاتی که عنوان شد، می توان این موضوع را هم در نظر گرفت:

قلم هوشمند اپل در آیفون های آینده
قلم هوشمند اپل در آیفون های آینده

آیفون ایکس نسل جدیدی خواهد بود و در این صورت می‌توان انتظار داشت که آیفون 9 و آیفون 9 پلاس نیز نسل بعدی مدل‌های آیفون 8 باشد و آیفون ایکس 1 به عنوان مدل بعدی آیفون X معرفی شود؛ اما این زمانی معنی می دهد که آیفون X همان آیفون ایکس باشد و نه آیفون 10

در هر صورت اپل کمپانی مرموزی است. اصولا حفاظت زیاد از اطلاعات در این کمپانی یک امر طبیعی است. همان طور که امسال نیز این وضعیت تجربه شد و تا زمانی که اپل، آیفون X را آیفون 10 اعلام نکرد، همه آن را آیفون ایکس می‌خواندند.

البته نام‌های دیگری نیز برای مدل‌های آیفون 2018 گفته می‌شود؛ آیفون ایکس پلاس، آیفون ایکس پرو و حتی آیفون 2X از نام‌هایی هستند که برای نسل بعدی آیفون پیش بینی شده است.

شاید بهتر باشد که نامگذاری مدل‌های آیفون 2018 را برای همان زمان بگذاریم، اما پیش بینی شما از نام آیفون های 2018 چیست؟ شما کدام نام را ترجیح می‌دهید؟

.

منبع: تکراتو

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر