;
coinex

بررسی بازار دستگاه های دیجیتال ؛ درصد تحولات صادرات

 

بررسی بازار دستگاه های دیجیتال ؛ درصد تحولات صادراتامروزه دستگاه‌ها و محصولات دیجیتال در زندگی همه حضور داشته و نقش پررنگی دارند. بازار دستگاه های دیجیتال تقریبا گرم است و هر روز نیز نیز شاهد تغییر و تحولات چشمگیری در این بازار هستیم.

بررسی درصد تحولات بازار دیجیتال

در بررسی‌های جدیدی که توسط موسسه تحقیقاتی گارتنر انجام شده، مشخص شد که چندی است بازار این محصولات رشد کندی داشته است. براساس این بررسی‌ها می‌توان نتیجه گرفت که صادرات جهانی انواع کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۳۵/ ۲ میلیارد دستگاه خواهد رسید.

این میزان اعلام شده نسبت به سال ۲۰۱۷ تنها 2 درصد رشد داشته است. نکته جالب دیگر در این زمینه این است که، این میزان رشد از سال 2015 بالاترین رشد سالانه بازار دستگاه های دیجیتال بوده است.

تصوری غلط در دنیا حاکم است و آن این است که به تدریج همه‌چیز در دنیا به موبایل‌های هوشمند وابسته خواهند شد.

رانجیت آتوال که یکی از کارشناسان موسسه گارتنر است در این مورد اعلام کرد که آخرین تحقیقات و نظرسنجی آنلاین انجام شده روی کاربران نهایی نشان می‌دهد که کاربران درست به همان اندازه که به کامپیوترهای شخصی یا تبلت‌هایشان وابسته هستند، به موبایل‌های هوشمندشان نیز وابسته‌اند.

در این نظرسنجی ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که از کامپیوتر شخصی یا تبلت برای انجام کارهای روزانه خود استفاده می‌کنند. این افراد کارهایی مانند خواندن، نوشتن، ارسال ایمیل یا تماشای ویدئو را با کامپیوترهای خود انجام می‌دهند.

در این میان ۳۴ درصد از افراد نیز از موبایل هوشمند خود که راحت و قابل حمل است برای انجام کارهای روزانه استفاده می‌کنند.

می‌توان یکی از عوامل مهم بقای بازار جهانی کامپیوترهای شخصی را در طولانی مدت، وابستگی کاربران به کامپیوترهای شخصی‌ عنوان کرد. اما با این وجود نیز کاربران در حال جایگزین کردن کامپیوترهای خود با موبایل‌هایشان هستند.

کارشناسان و تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که صادرات جهانی انواع کامپیوترهای شخصی سنتی تا پایان سال ۲۰۱۸، کاهش ۴/ ۴ درصدی را به همراه خواهد داشت. اما در این میان صادرات جهانی انواع گوشی‌های موبایل، رشد ۴/ ۲ درصدی را تجربه خواهد کرد.

رشد کند بازار دستگاه های دیجیتال

پیش بینی می‌شود صادرات جهانی کامپیوترهای شخصی ویژه بخش تجاری، تا پایان سال ۲۰۱۷ رشد مناسبی پیدا کند. بر این اساس جایگزینی محصولات مبتنی بر ویندوز ۱۰ با محصولات قدیمی، مهم‌ترین عامل این رشد در نظر گرفته شده است. بنابراین این امر علاوه بر افزایش قیمت قطعات اولیه، تاثیر چشمگیری بر رشد بازار این محصولات نیز داشته است.

کارشناسان موسسه تحقیقاتی گارتنر نیز تخمین زده‌اند که بازار دستگاه های دیجیتال تا پایان سال 2018، رشد سالانه ۸/ ۰ درصدی را تجربه خواهد کرد.

از طرف دیگر تقاضا برای کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز ۱۰ در بخش تجاری کشور چین، عامل مهم دیگر در رشد این بازار است.

در این میان شرکت مایکروسافت نیز در حال همکاری با نهادهای دولتی چین است تا بتواند نسخه‌ای ویژه از سیستم عامل جدید خود را برای ابزارها و بازار دستگاه های دیجیتال این نهادها توسعه دهد.

بررسی میزان فروش موبایل‌های هوشمند

این امکان وجود دارد که فروش جهانی گوشی‌های موبایل در سال ۲۰۱۸ دوباره به رشد سالانه مناسبی دست یابد. در این میان، صادرات جهانی ۹/ ۱ میلیارد دلاری برای این امر به ثبت رسیده است.

صادرات موبایل‌های هوشمند توانسته است تا در سال 2018 حدود ۸۶ درصد از کل صادرات جهانی گوشی‌های موبایل را به خود اختصاص دهد. این میزان نسبت به سال ۲۰۱۷ رشدی بیش از ۶ درصد داشته است.

بررسی صادرات جهانی دستگاه های دیجیتال در سال های 2016 تا 2019 (به میلیون دستگاه)

نوع دستگاه صادرات در سال

2016

صادرات در سال

2017

صادرات در سال

2018

صادرات در سال

2019

کامپیوترهای شخصی سنتی

(دسکتاپ و نوت بوک)

220 204 195 188
دستگاه های اولترا  موبایل

(پیشرفته و حرفه ای)

50 59 70 81
مجموع بازار کامپیوترهای شخصی 270 263 265 269
دستگاه های اولترا  موبایل

(پایه و کاربردی)

169 162 161 160
بازار دستگاه های کامپیوتری 439 425 426 429
گوشی های موبایل 1893 1882 1926 1932
مجموع بازار دستگاه های دیجیتال 2332 2307 2352 2361

.

منبع: donya-e-eqtesad

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر