coinex
otetmarket
propification.com

گلکسی اس 9 یک موتور عصبی برای قابلیت‌های هوش مصنوعی در خود دارد!

گلکسی اس 9 سامسونگ علاوه بر اگزینوس 9810 یک پردازشگر عصبی را نیز در خود دارد!
گلکسی اس 9 پرچمدار بعدی سامسونگ است. این گوشی هوشمند می‌تواند قابلیت‌های هوش مصنوعی را نیز با کمک یک پردازشگر اختصاصی در اختیار کاربرانش بگذارد.

پردازشگر کرین 970 (Kirin 970) به کار رفته در سری گوشی‌های هواوی میت 10 به یک واحد پردازش عصبی (NPU) اختصاصی مجهز شده است تا بتواند کاربردهای هوش مصنوعی را نیز ارائه کند. هسته‌های پردازشگر موتور عصبی اپل ای 11 بایونیک (A11 Bionic) گوشی‌های آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X نیز وظیفه پردازش الگوریتم‌های یادگیری ماشینی این سه محصول را بر عهده دارند.

گوگل هم از یک تراشه اختصاصی به نام پیکسل ویژوال کور (Pixel Visual Core) در گوشی‌های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال استفاده کرده است تا بتواند عکس‌های بهتری را با استفاده از این دو گوشی هوشمند پرچمدار در اختیار کاربرانش بگذارد.

 

بیشتر بخوانید:  تراشه پیکسل ویژوال کور چیست و چه کاری را در گوشی‌های گوگل پیکسل ۲ انجام می‌دهد؟

 

ظاهرا سامسونگ هم می‌خواهد از این روند پیروی نماید و تراشه اگزینوس بعدی خود را با یک پردازشگر کمکی موتور عصبی اختصاصی بر روی گلکسی اس 9 نصب کند.

اخیرا منبع خبری Korea Herald گفته که سامسونگ با شرکت چینی DeePhi Tech که در زمینه فناوری‌های مربوط به یادگیری عمیق فعالیت دارد، یک قرارداد همکاری بزرگ بسته است. سازنده کره‌ای سال گذشته هم مبلغ 30 میلیون دلار را در یک شرکت انگلیسی فعال در زمینه هوش مصنوعی به نام Graphcore سرمایه گذاری کرد تا بتواند راه خود را در صنعت فناوری هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی باز کند.

دفی تک که در سال 2016 تاسیس شده است، به دلیل داشتن فناوری پیشرفته متراکم سازی شبکه‌های عصبی و سخت افزارهای دارای معماری کاربردی برای شبکه‌های عصبی، نام‌های برجسته‌ای مثل آمازون، وب سرویس، سامسونگ، مدیاتک و ایکزیلینکس (Xilinx) را در لیست مشتریان خود دارد. SK Telecom یک شرکت بزرگ دیگر از کشور کره جنوبی است که اخیرا تصمیم گرفته است که از خدمات دفی تک استفاده کند.

کیت توسعه شبکه عصبی عمیق (DNNDK) یک کیت توسعه یادگیری عمیق نرم افزاری از طرف دفی تک است. این کیت می‌تواند کاربردهای یادگیری عمیق را بهبود بخشد و با راندمان بیشتری در اختیار سازندگان قرار دهد.

گزارش‌های منتشر شده از این امر حکایت می‌کنند که سامسونگ می‌خواهد با کمک تراشه‌های هوش مصنوعی عصبی کاربردهایی مثل تشخیص صدا، پردازش عصبی گفتار و فناوری‌هایی مشابه را در اختیار کاربرانش بگذارد. از این رو این احتمال وجود دارد که سامسونگ در گلکسی اس 9 علاوه بر چیپست اگزینوس 9810 یک پردازشگر هوش مصنوعی را نیز برای انجام چنین کارهایی در خود داشته باشد.

.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر