;
coinex

با اجرای طرح رجیستری موبایل تکلیف گوشی مسافران چیست؟

با اجرای طرح رجیستری موبایل تکلیف گوشی مسافران چیست؟

براساس اطلاعات موجود، اجرای طرح رجیستری موبایل از 28 مهرماه در سراسر کشور آغاز شده است. در فاز نخست این طرح، فقط مانیتورینگ شبکه انجام شد و هنوز محدودیتی روی گوشی‌ها موبایل اعمال نشده است.

 

بیشتر بخوانید: اجرای طرح رجیستری گوشی های موبایل از فردا؛ وجود محدودیت برای گوشی‌های قاچاق

 

لیست مدل‌های ممنوعه گوشی فردا اعلام می‌شود!

حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی کمیته اجرای رجیستری گوشی موبایل، در مورد اجرای طرح رجیستری موبایل اعلام کرد که قرار است فردا، لیست مدل‌های ممنوعه گوشی در فاز نخست این طرح اعلام شوند.

 

بیشتر بخوانید: غیرفعال شدن موبایل های سرقتی با اجرای طرح رجیستری موبایل

 

 

تکلیف گوشی مسافران در طرح رجیستری چیست؟

با اجرای این طرح محدودیتی روی گوشی‌های موبایل اعمال می‌شود. البته این اعمال محدودیت روی گوشی‌ها با اعلام قبلی انجام خواهد شد و از یک یا دو مدل گوشی منتخب آغاز می‌شود.

قرار است تا این مدل‌ها نیز به زودی اعلام شوند. البته یک مهلت چند روزه نیز برای این گوشی‌ها در نظر گرفته خواهد شد تا هم دارندگان این گوشی‌ها برای فعال‌سازی با مشکل مواجه نشوند و هم امکان سوءاستفاده برای قاچاقچیان نیز وجود نداشته باشد.

با آغاز اجرای طرح رجیستری موبایل، بارها این سوال مطرح می‌شود که تکلیف گوشی مسافرانی که به ایران می‌آیند و قصد اقامت در ایران را دارند، چیست؟ براساس اطلاعات موجود، برای حل این مشکل دو حالت در نظر گرفته شده است.

حالت‌هایی که برای حل این مشکل استفاده می‌شوند، به عنوان تازه ترین اطلاعات معتبر از سوی کمیته رسمی اجرای طرح رجیستری موبایل به تایید رسیده‌اند.

در حالت اول، اگر مسافری قصد داشته باشد از سیم‌کارت غیر ایرانی استفاده نماید، می‌تواند بدون هیچ محدودیتی به صورت رومینگ از خدمات اپراتوری استفاده کند و در این حالت تفاوتی وجود نخواهد داشت.

در حالت دوم، اگر مسافری قصد داشته باشد تا از سیم کارت ایرانی استفاده کند، در این حالت به مدت 30 روز خواهد توانست بدون وجود هیچ محدودیتی از خدمات اپراتوری استفاده کند. اما اگر مدت اقامت فردی بیش از 30 روز باشد یا اینکه وی به صورت متداول قصد تردد داشته ‌باشد، باید تلفن همراه وی در دفاتر گمرک واقع در مبادی ورودی کشور ثبت گردد.

مدت زمان 30 روزه‌ای که در نظر گرفته شده است، بعد از اولین برقرای ارتباط از طریق شبکه اپراتور محاسبه می‌شود. بنابراین باید گفت که پس از گذشت 30 روز، در صورت سفر مجدد، لازم است تا تلفن همراه برای دریافت خدمات اپراتوری ثبت شود.

حقوق و عوارض گمرکی که لازم است مسافرین پرداخت کنند، بر اساس ارزش گوشی تلفن همراه مسافر بوده و توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران تعیین خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

 

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر