;
coinex

افزایش سرعت شارژ گوشی اندروید با چند روش ساده اما کاربردی

افزایش سرعت شارژ گوشی اندروید با ترفندهای ساده‌ای که در این مقاله می آموزید، ممکن می‌شود. در ادامه مطلب به این سوالات پاسخ می‌دهیم. چگونه سرعت شارژ گوشی را افزایش دهیم؟ آیا می‌توان به طریقی زمان شارژ گوشی اندروید را کاهش داد؟ 

فرض کنید، آماده ترک منزل هستید و متوجه می‌شوید، تلفن هوشمند شما به اندازه کافی شارژ ندارد. 15 دقیقه وقت دارید تا گوشی خود را به شارژ متصل کنید و با کمال تاسف متوجه می‌شوید، تنها دو درصد به شارژ گوشی شما اضافه شده است. باید چه کاری انجام داد تا سرعت شارژ موبایل افزایش پیدا کند؟

روش های افزایش سرعت شارژ گوشی اندروید

تهیه کابل و شارژر مناسب

در حالیکه تمام شارژرهای اندروید پورت یکسانی دارند، این مساله بدان معنی نیست که قدرت یکسانی نیز داشته باشند. اتصال کابل تلفن هوشمند به لپ تاپ شما باعث شارژ شدن آن می‌شود، اما در صورتی که قصد دارید، تلفن هوشمند خود را به سرعت شارژ کنید، این گزینه انتخاب صحیحی نیست.

یک پورت یو اس بی 2.0 تنها توانی معادل 2.5 وات دارد، درحالیکه پورت یو اس بی 3.0 توان 4.5 واتی دارد. در صورت لزوم به اتصال با لپ تاپ برای شارژ، سعی کنید به پورت یو اس بی 3.0 متصل شوید؛ چرا که به این صورت تا حدودی با افزایش سرعت شارژ گوشی خود مواجه می‌شوید.

 

بیشتر بخوانید:  شارژکردن گوشی موبایل در مواقع اضطراری

 

بسیاری از تلفن‌های هوشمند اندرویدی مدرن، از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. این تلفن‌ها با قدرت 15 وات شارژ می‌شوند که این مساله موجب می‌شود تلفن خود را سریع‌تر شارژ نمایید.

پشتیبانی یک تلفن هوشمند از قابلیت شارژ سریع به این معنا نیست که لزوما با شارژر سریعتری عرضه شود. به عنوان مثال ال جی جی 4 قابلیت شارژ سریع را دارد، اما در بازار به همراه شارژر سریع عرضه نمی‌شود.

نیازی نیست لزوما از کمپانی تولید کننده تلفن هوشمند خود، شارژر را نیز تهیه کنید -خرید از شرکت‌های دیگر ممکن است مقرون به صرفه باشد- البته توجه داشته باشید که از خرید شارژرهای بی نام و نشان و ارزان خودداری کنید، چرا که ممکن است به دستگاه شما آسیب جدی وارد کند. این موضوع در برخی موارد ممکن است که منجر به آتش گرفتن تلفن هوشمند شما شود.

شارژر اندروید

برای افزایش شارژ گوشی اندروید از شارژر بی سیم استفاده نکنید

به شما پیشنهاد نمی‌کنیم از شارژر وایرلس برای افزایش سرعت شارژ گوشی خود استفاده کنید، چرا که شارژرهای وایرلس به طور معمول، به اندازه شارژرهای کابلی معمولی در سریع شارژ کردن گوشی هوشمند شما کارایی ندارند. بنابرین بهتر است زمانی از این نوع شارژر استفاده کنید که وقت کافی برای شارژ تلفن هوشمند خود داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید:  ایکیا مچ اپل را گرفت، تکنولوژی نسل جدید اپل همان شارژر وایرلس مبلمان ایکیاست!

 

البته استثنایی نیز وجود دارد، شارژر وایرلس سریع از شارژرهای یو اس بی قدیمی بهتر عمل می‌کند؛ اما نسبت به شارژرهای سریع که به گوشی شما متصل می‌شوند، سرعت کمتری دارد.

افزایش سرعت شارژ گوشی اندروید با قرار دادن موبایل در حالت پرواز

هرچقدر تلفن هوشمند شما، در هنگام شارژ شدن فعالیت کمتری انجام دهد، سریع تر شارژ خواهد شد. حالت پرواز باعث می‌شود تلفن هوشمند شما، تمام ارتباطات رادیویی خود را قطع کند -خدمت وایرلسی نظیر وای فای، تری جی، جی اس ام و… مترجم- بنابراین فعالیت گوشی شما کاهش پیدا کرده و این کار موجب افزایش سرعت شارژ گوشی اندروید شما می‌شود.

حالت هواپیما برای افزایش سرعت شارژ

در این حالت امکان برقراری تماس یا دریافت تماس، پیامک، استفاده از اینترنت و… را ندارید، اما باعث می‌شود تا حدودی سرعت شارژ شدن گوشی افزایش یابد.

خاموش کردن تلفن هوشمند به منظور سرعت شارژ بیشتر گوشی

با خاموش کردن گوشی خود حتی از حالت پرواز نیز آن‌را سریع تر شارژ خواهید کرد. هرچند در این مدت به تلفن خود دسترسی ندارید، اما بعد از کامل شدن شارژ در زمانی به نسبت سریع‌تر از گذشته، برای بیرون رفتن از منزل، مشکلی نخواهید داشت.

افزایش شارژ گوشی اندروید با استفاده از حالت ذخیره باتری

حالت پاور سیو

تمام دستگاه‌های اندرویدی امکان قرار گرفتن در حالت ذخیره باتری (battery saving) را دارند. جزییات این ویژگی در تلفن‌های هوشمند مختلف، قدری متفاوت است؛ اما به هرحال با قرار دادن در این حالت، در زمانی که صرف شارژ شدن تلفن هوشمند خود می‌کنید، صرفه جویی خواهد شد.

افزایش سرعت شارژ موبایل با خاموش کردن امکانات غیر ضروری

ویژگی های گوشی

امکانات یا ویژگی‌های فعال تلفن هوشمند خود را چک کنید، در صورتیکه از هر یک از این امکانات ارائه شده، استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش نمایید. به عنوان مثال، خاموش کردن جی پی اس، وای فای یا ان اف سی، موجب افزایش سرعت شارژ گوشی هوشمند شما می‌شود. تمام اپلیکیشن‌های را ببندید و فعالیت‌های اتوماتیک تلفن هوشمند نظیر، بکاپ گرفتن از اطلاعات یا به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها از طریق گوگل پلی استور را متوقف نمایید.

در هنگام شارژ از گوشی استفاده نکنید

در صورتیکه منتظر تماس ضروری‌ هستید و نمی‌توانید تلفن خود را در حالت هواپیما قرار دهید، هر چند لحظه یکبار گوشی خود را لمس نکنید، چرا؟ چون صفحه نمایش تلفن هوشمند بیشترین استفاده را از باتری دارد.

 

بیشتر بخوانید:  این کابل شارژکننده مشکلات عمده ی گوشی های هوشمند را رفع می کند

 

هر چقدر صفحه نمایش گوشی شما بیشتر روشن شود، مصرف باتری شما بیشتر خواهد بود. به همین دلیل از لمس غیر ضروری نمایشگر تلفن هوشمند خود بپرهیزید. نیازی نیست تک تک نوتیفیکیشن‌های دریافتی را چک کنید. گوشی خود را به حال خود رها کرده تا در کمترین زمان ممکن به حد قابل قبولی از شارژ برسد.

خرید پاور بانک

باعث افزایش سرعت شارژ گوشی اندروید شما نخواهد شد، اما مشکل نداشتن شارژ کافی را در زمانی که به آن نیاز دارید، حل می‌کند

این گزینه، باعث افزایش سرعت شارژ گوشی اندروید شما نخواهد شد، اما مشکل نداشتن شارژ کافی را در زمانی که به آن نیاز دارید، حل می‌کند. پاور بانک ها قابل حمل بوده و در ابعاد کوچک، وزن کم و بعضا با قیمتی کمتر از 20 دلار در دسترس هستند.

با داشتن، یک پاور بانک قابل حمل دیگر نیازی نیست، نگران کمبود شارژ در لحظه آخر ترک منزل باشید. کافی است، شارژر قابل حمل را به تلفن هوشمند خود متصل کرده و در هر مکانی گوشی خود را شارژ کنید.

برای سرعت بیشتر شارژ موبایل قاب آن را جدا کنید

برای سرعت بیشتر شارژ موبایل قاب آن را جدا کنید

بیشتر گوشی های هوشمند امروزی از باتری های لیتیومی استفاده می‌کنند. ماهیت این باتری‌ها به گونه‌ای است که معمولا بیشترین کارایی را در دمایی بین 5 تا 45 درجه سانتیگراد ارائه می‌دهند. در هنگام شارژ کردن گوشی معمولا این دما افزایش می‌یابد. برای اینکه بتوانید شارژ گوشی را افزایش دهید، بهتر است قاب آن را جدا کرده تا خنک‌تر شود.

چه روشهای دیگری برای افزایش سرعت شارژ گوشی اندروید خود می‌شناسید، آن‌ها را با گذاشتن کامنت در بخش نظرات به ما معرفی کنید.

.

منبع: androidpit

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    توصیه میکنم برای هواوی g730اینکارو نکنید و گوشیو خاموش به شارژ نزنید چون هنگامی که گوشیو روشن میکنید بدلیل قدیمی بودن ورژن 20 درصد از شارژتون همونجا برای لود کردن از دست میدید

    پاسخ

    واسه این که گوشی سریع تر شارژ بشه فقط کافیه ولش کنین به حال خودش، یه ساعت آدم باشین دست به گوشی نزنین دیگه، اونوقت انقد سریع شارژ میشه که نگو و نپرس 🙂

    پاسخ

    ممنون، درست می‌فرمایید، داخل مقاله لحاظ شده.

    پاسخ

    سلام، ممنون از سایت خوبتون. مطالبتون خیلی خوبه، این مقاله هم که کامل راه های افزایش سرعت شارژ گوشی رو میگه خوشبختانه. سرسری نگاش کردم اما گفتم بازم یه سری چیزایی که درباره سریع شدن شارژ گوشی میدونم رو بگم. به نظرم خاموش کردن گوشی موقع شارژ خیلی میتونه شارژ گوشی رو سریعتر کنه. مثلا من خودم تو مسافرت وقتی بین راه وامیستم، گوشی رو خاموش میکنم تا سریعتر شارژ بشه. البته حالت پایلت هم میتونه موثر باشه ولی اینجوری گوشیتون روشنه و ممکنه وسوسه بشین صفحه نمایش رو روشن کنین و این توی سرعت شارژ گوشی بی تاثیر نیست :)))
    یه راه دیگه هم به نظرم میتونه این باشه که موقع شارژ قاب گوشی رو دربیارین، باور کنین اینو خودم تست کردم و واقعا گوشی سریعتر شاژر شده، فکر میکنم به این دلیل باشی که کمتر داغ میکنه باتری و خلاصه بهتره دیگه گوش کنین D:
    تو متن هم گفتین که یکی از راه های افزایش شارژ گوشی اندرویدی خرید پاور بانکه :))، اولا که به نظرم اگه پاوربانک بخرین میتونین به راحتی همه دستگاه ها رو سریعتر و بهتر و راحتتر شارژ کنین و این ربطی به گوشی اندرویدی نداره، بعدشم شاید بهتر بود پاور بانک توی یه مطلب دیگه کار بشه، آخه از شما بعیده تکراتو جان (البته همچین هم بی ربط نیستا، من کلا دوست دارم گیر بدم شما زیاد به دل نگیر تکراتو جونم :)) )
    به هر حال مقاله مفیدی بود. هرکس این نکاتی که من گفتم رو با نکاتی که شما گفتین رو رعایت کنه مطمئنم مثل بنز میتونه سریع گوشی رو شارژ کنه. بوس :)))

    پاسخ