;
coinex

اعتماد کاربران ایرانی به وای فای و نسل 3 موبایل برای دانلود محتوا از اینترنت

اعتماد کاربران ایرانی به وای فای و نسل 3 موبایل برای دانلود محتوا از اینترنت

گزارشات صنعت اینترنتی سال 95 کشور نشان می‌دهد بیشترین دسترسی ایرانی‏‌ها به اینترنت از طریق شبکه وای فای و نسل 3 موبایل بوده و بیشترین دانلود نیز به ترتیب از این شبکه‌ها انجام شده است.

آماری که توسط بازار برنامه‏‌های اندرویدی ایرانی منتشر شده، نشانگر این نکته است که در سال 95 بیشترین میزان دانلود این فروشگاه از طریق شبکه وای‏ فای انجام شده است. هدف این فروشگاه، ارائه اطلاعات به فعالان صنعت برنامه‏‌های موبایل بوده و ظرفیت‏‌های صنعت برنامه‏‌های موبایل برای گسترش در کشور را انتشار می‌دهد.

بررسی‏‌های انجام شده در نیمه سال 95 نشان می‏‌دهند که بیش از 60 درصد از کاربران حداقل برای یکبار از شبکه وای‏ فای این فروشگاه، اپلیکیشن دانلود کرده‌اند.

اگر بخواهیم به طور جزئی‎تر، استفاده از شبکه‏‌های ارتباطی را بررسی کنیم، شبکه نسل دو 10 درصد، نسل سه 40 درصد، نسل چهار کمتر از 10 درصد و شبکه وای‏ فای 60 درصد در دسترس کاربران بوده است؛ جمع این ارقام بیش از 100 درصد می‏‌شود، چرا که برخی از کاربران از دو یا چند نوع از این شبکه‏‌ها استفاده می‌کنند.

بررسی جزئی‏‌تر حجم دانلودها نشان می‌‏دهد که بیشترین حجم دانلودها مختص شبکه وای‏ فای و بعد از آن، اینترنت نسل سه بوده است.

نتایج دانلودها مدعی این قضیه است که کاربرانی که برای دانلود از فروشگاه از شبکه نسل دو استفاده کرده‏‌اند، در بیشتر مواقع با خطای شبکه مواجه شده و در دانلود ناموفق بوده‎‏اند، در حالی‏که در هنگام استفاده از شبکه نسل چهار میزان این خطا بسیار پایین بوده است. اگر بخواهیم به صورت عدد و ارقام به بحث بپردازیم، باید عنوان کنیم که بیشترین خطای دانلود شبکه نسل دو کمتر از 80 درصد، نسل سه کمتر از 10 درصد، شبکه نسل چهارم سه درصد و وای‏ فای 15 درصد بوده است.

اطلاعات این بررسی نشان می دهد که متوسط سرعت دانلود شبکه نسل چهارم 3.4 برابر متوسط سرعت دانلود شبکه نسل سوم و 1.2 برابر متوسط سرعت شبکه وای‏ فای است.

.

منبع: iranjib

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر