;
coinex

تولید داروی جلوگیری از پس زدن پیوند کلیه در کشور

تولید داروی جلوگیری از پس زدن پیوند کلیه در کشورداروی جلوگیری از پس زدن پیوند کلیه در اندازه آزمایشگاهی تولید شده و بعد از انجام آزمایشات بالینی به تولید انبوه رسیده و در نهایت بازار عرضه خواهد شد.

این داروی جلوگیری از پس زدن پیوند کلیه توسط محققان یک شرکت دانش بنیان بر پایه زیست فناوری تولید شده است.

در حال حاضر این دارو روند اخذ مجوز، به منظور انجام کارآزمایی بالینی را طی می­‌کند. به گفته مدیر عامل شرکت این دانش بنیان، قرار است بعد از گرفتن مجوز  از وزارت بهداشت تا 5-6 ماه آینده، آزمایش­‌های بالینی را در یک یا چندین بیمارستان کشور شروع کنند. این پروسه تقریبا یک سال زمان خواهد برد. در این آزمایشات داروی خارجی و داخلی به طور همزمان در چند بیمار تست می­‌شود؛ حتی بدون اینکه بیمار، پرستار و حتی پزشک  مطلع باشند. اگر نتیجه به دست آمده از استفاده داروی داخلی با داروی خارجی برابری کند، وزارت بهداشت اجازه عرضه به بازار را صادر خواهد کرد. در ابتدا دارو به صورت کم و سپس به صورت انبوه تولید خواهد شد.

 

سالانه 24 میلیارد تومان هزینه واردات داروی جلوگیری از پس زدن پیوند کلیه می­‌شود. این دارو با 40 درصد ارزا‌ تر از داروی خارجی در کشور عرضه می‌شود؛ همچنین با تولید این دارو در کشور توان داخلی کشور افزایش خواهد یافت.

ایران در تولید داروهای هوشمند رشد بسزایی داشته است. گزارشات حاکی از آن هستند که معادل 750 میلیون دلار حجم تولید داروهای نوترکیب می‌شود که نیم درصد آن سهم جهانی است. تلاش بر آن است تا سال 2014، این میزان به 3 درصد سهم جهانی برسد.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر