;
coinex

مقایسه ال جی وی 30 با موتو زد 2 فورس لنوو: دو مبارز آسیایی در برابر هم!

مقایسه ال جی وی 30 با موتو زد 2 فورس لنوو: دو مبارز آسیایی در برابر هم!

ال جی و لنوو هر دو از برترین گوشی سازان جهان هستند. در این نوشتار به مقایسه ال جی وی 30 با موتو زد 2 فورس این دو سازنده پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

مقدمه ای بر مقایسه ال جی وی 30 با موتو زد 2 فورس لنوو

امروز دو گوشی پرطرفدار ال جی وی 30 و موتو زد 2 فورس را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم. ال جی وی 30 از یک بدنه تمام شیشه‌ای بهره می‌برد در حالی که موتو زد 2 فورس گوشه‌ای از طراحی فلزی برادران بزرگ‌تر خود را به ارث برده تا بتواند قابلیت‌های حالت موتو مد را نیز در اختیار کاربرانش بگذارد. این سبک طراحی باعث شده ال جی وی 30 به دلیل داشتن حاشیه‌های باریک از نظر زیبایی در مقایسه با موتو زد 2 فورس که با حاشیه‌هایی ضخیم طراحی شده است، به عنوان یک محصول برتر انتخاب شود. ال جی وی 30 و موتو زد 2 فورس از نظر سخت افزارهای داخلی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند اما حس کاربرد کاملا متفاوتی را به کاربر منتقل می‌کنند. در این نوشتار به مقایسه ال جی وی 30 با موتو زد 2 فورس پرداخته‌ایم.

مقایسه ال جی وی 30 با موتو زد 2 فورس لنوو: شباهت‌ها

ال جی وی 30 و موتو زد 2 فورس برای عرضه به کاربران متفاوتی ساخته شده‌اند اما نقاط مشترک زیادی با یکدیگر دارند. هر دو گوشی تقریبا اندازه فیزیکی یکسانی دارند با این تفاوت جزئی که زد 2 فورس باریک‌تر و ال جی وی 30 ضخیم‌تر است. نمایشگرهای به کار رفته در هر دو گوشی هم تقریبا اندازه یکسانی دارند به این نحو که وی 30 از یک نمایشگر 6 اینچی و زد 2 فورس از یک نمایشگر 5.5 اینچی به ترتیب با رزولوشن QHD و فناوری P – OLED بهره می‌برند. ویژگی مشترک دیگر زد 2 فورس با ال جی وی 30 نمایشگر همیشه روشن موجود در هر دو گوشی است. این فناوری در محصول ال جی در قالب یک نمایشگر ثانویه شناور و در موتو زد 2 فورس با حرکت دادن گوشی اعلان‌ها را نشان می‌دهد.

هر دو گوشی به پردازشگر هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون 835، واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540، رم 4 گیگابایتی دی دی آر 4، حافظه داخلی قابل ارتقاء 64 گیگابایتی، دوربین دوگانه اصلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و قابلیت‌های وای فای، بلوتوث، جی پی اس، ان اف سی، اسکنر اثر انگشت، شارژ سریع و پورت یو اس بی نوع سی نیز مجهز شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: 

مقایسه ال جی وی ۳۰ با گلکسی نوت ۸ سامسونگ

مقایسه ال جی وی ۳۰ با گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ

 

مقایسه ال جی وی 30 با موتو زد 2 فورس لنوو

مشخصات ال جی وی 30

مقایسه ال جی وی 30 با موتو زد 2 فورس لنوو: مشخصات ال جی وی 30

ال جی همیشه به عنوان سازنده‌ای خلاق و ریسک پذیر معرفی شده است؛ ادعایی که با عرضه مدل ماژولار نه چندان موفق اما مبتکرانه جی 5 به خوبی به همه طرفداران دنیای گوشی‌های همراه نشان داده شد. سازنده کره‌ای در این محصول به طور ناگهانی به سمت ارائه 4 مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) برای ارائه یک کیفیت صدای بهتر و همچنین یک دوربین دوگانه اصلی روی آورد.

ال جی گوشی جدیدش را با یک بدنه تمام شیشه‌ای دارای شاخص مقاومتی IP68 و باتری جدانشدنی با قابلیت پشتیبانی شارژ وایرلس عرضه کرد. سازنده کره‌ای همچنین در ساخت گوشی پرچمدار جدیدش نمایشگرهای ال سی دی دارای نسبت تصویر 16 به 9 را کنار گذاشت و از نمایشگرهای OLED دارای نسبت تصویر 18 به 9 استفاده کرد؛ بدین ترتیب وی 30 را با یک نمایشگر بزرگ‌تر اما اندازه فیزیکی کوچک‌تر در مقایسه با مدل وی 20 عرضه کرد. وی 30 از یک پردازشگر 2.45 GHz کوالکام اسنپدراگون 835، واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 و فناوری صوتی های – رز (Hi-Res) بهره می‌برد.

سازنده مشهور کره‌ای سال‌های زیادی است که در ساخت نمایشگرهای OLED فعالیت می‌کند با اینحال اگر گوشی انعطاف پذیر جی فلکس را در نظر نگیریم، می‌توانیم بگوییم که وی 30 اولین گوشی هوشمند شرکت ال جی است که از یک نمایشگر OLED بهره می‌برد. وی 30 به یک نمایشگر 6 اینچی QHD فول ویژن با رزولوشن تصویر 2880 در 1440 پیکسلی، نسبت تصویر 18 به 9، قابلیت پشتیبانی فناوری‌های دالبی ویژن و اچ دی آر 10 و تراکم پیکسل 538 پی پی آی مجهز شده است. نمایشگر ثانویه شناور یکی دیگر از قابلیت‌های رسانه‌ای منحصر بفرد وی 30 به شمار می‌آید.

ال جی از دوربین اصلی دوگانه ابتدا در ساخت مدل وی 10 استفاده کرد و حال محصول جدید پرچمدارش را نیز به این ساختار تصویربرداری مجهز کرده است. این دوربین از یک سنسور 16 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم f/1.6 و قابلیت پشتیبانی پایدارسازی بصری تصاویر، فوکوس خودکار تشخیص حالت، فوکوس خودکار لیزری و فلش دوگانه ال ای دی و یک سنسور 13 مگاپیکسلی واید انگل 120 درجه ثانویه با دیافراگم f/1.9 تشکیل شده است و به کمک یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی می‌شود.

یک باتری 3,300 mAh جدانشدنی با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع و شارژ وایرلس، چهار مبدل دیجیتال به آنالوگ، یک اکولایزر پیشرفته، تاییدیه بی اند کیو پلی (B&O Play) و شاخص‌های مقاومتی MIL-STD-810G و IP68 از دیگر مشخصات گوشی 840 دلاری ال جی وی 30 هستند. این گوشی پرچمدار 151.7 میلیمتر طول، 75.4 میلیمتر عرض، 7.4 میلیمتر ضخامت و 158 گرم وزن دارد و در دو رنگ نقره‌ای و آبی با سیستم عامل اندروید 7.1.2 نوقا در بازار عرضه می‌شود.

مشخصات موتو زد 2 فورس

مقایسه ال جی وی 30 با موتو زد 2 فورس لنوو: مشخصات موتو زد 2 فورس

موتو زد 2 فورس به یک نمایشگر زیبای P-OLED مجهز شده و علیرغم این که از سخت افزارهای پیشرفته، یک دوربین دوگانه خوب، نمایشگر مقاوم در برابر خرد شدگی و توانایی پشتیبانی تجهیزات موتو مد بهره می‌برد، با قیمتی در حدود 756 تا 800 دلار در بازار به فروش می‌رسد.

این گوشی همه کاره به یک بدنه تمام فلزی مقاوم مجهز شده است و از هر لحاظ یک گوشی پرچمدار واقعی محسوب می‌شود. ماژولار بودن این گوشی هوشمند شما را قادر می‌سازد تا از این محصول به طور عادی و استاندارد استفاده کنید یا با خریدن تجهیزات موتو مد از قابلیت‌های آن به نحو بهتری بهره ببرید. تجهیزات مد وسایل مختلفی نظیر یک کاور محافظ زیبا، دوربین هاسل بلید، اسپیکر JBL، پروژکتور دیواری و … را شامل می‌شوند.

لنوو در ساخت موتو زد 2 فورس از یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835 با چهار هسته 1.9GHz  و چهار هسته 2.35GHz، واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540، رم 4 گیگابایتی دی دی آر 4، حافظه داخلی 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD و نمایشگر 5.5 اینچی P-OLED با رزولوشن تصویر 2560 در 1440 پیکسلی QHD، نسبت تصویر 16 به 9 و تراکم تصویر 535 ppi استفاده کرده است. این نمایشگر از یک طراحی 5 لایه بهره می‌برد، به همین دلیل در برابر خرد شدگی و ضربات ناشی از سقوط  مقاومت بسیار خوبی دارد.

زد 2 فورس از یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک دوربین اصلی دوگانه تشکیل شده از یک سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی مجهز به دیافراگم f/2.0 و قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص حالت و فوکوس خودکار لیزری و یک سنسور 12 مگاپیکسلی تک فام با قابلیت گرفتن عکس‌های سیاه و سفید بهره می‌برد. هر دو دوربین با یک فلش ال ای دی دوگانه پشتیبانی می‌شوند. این ترکیب سخت افزاری با کمک یک باتری 2,730 mAh جدانشدنی با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع توربو شارژر لنوو ایفای نقش می‌کند؛ البته شما می‌توانید با پرداخت مبلغ 90 دلار و خریدن یکی از تجهیزات موتو مد ظرفیت باتری موتو زد 2 فورس را به میزان 2,200 mAh افزایش دهید و همچنین از قابلیت‌های شارژ وایرلس هم برای تغذیه این گوشی هوشمند استفاده کنید.

همان طور که گفته شد موتو زد 2 فورس به یک نمایشگر مقاوم در برابر خرد شدگی مجهز شده است. این نمایشگر در برابر ضربات ناشی از سقوط مقاومت بسیار خوبی دارد اما توانایی مقاومتی چندان زیادی در برابر خط و خش ندارد مگر این که از یک کاور صفحه برای محافظت از آن استفاده کنید. زد 2 فورس فاقد جک 3.5 میلی متری هدفون است اما یک پورت یو اس بی معکوس پذیر را در اختیار شما می‌گذارد. این گوشی هوشمند 155.8 میلیمتر طول، 76 میلیمتر عرض، 6.1 میلیمتر ضخامت و 143 گرم وزن دارد و در سه رنگ مشکی، طلایی و خاکستری با قیمتی بین 756 تا 800 دلار در بازار عرضه می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: 

مقایسه هواوی میت ۱۰ پرو با ال جی وی ۳۰ 

مقایسه ال جی وی ۳۰ با ال جی وی ۲۰

 

مقایسه ال جی وی 30 با موتو زد 2 فورس لنوو: حرف آخر

مقایسه ال جی وی 30 با موتو زد 2 فورس لنوو: حرف آخر

موتو زد 2 فورس و وی 30 هر دو گوشی‌های بسیار خوبی هستند اما زمانی که همه جزییات مطرح می‌شوند، محصول ال جی به عنوان گوشی برتر یک مقایسه انتخاب می‌شود. هر دو گوشی کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند و می‌توانند فرامین مورد نظر شما را به خوبی اجرا کنند اما برای کاربران متفاوتی ساخته شده‌اند. اگر به دنبال یک گوشی هوشمند با یک ظاهر مدرن‌تر، دوربین قوی‌تر و قابلیت‌های بیشتر هستید، ال جی وی 30 انتخاب مورد نظر شماست، اما در صورتی که به انعطاف پذیری تجهیزات موتو مد علاقمند شده‌اید، بهتر است که موتو زد 2 فورس را انتخاب کنید.

ال جی وی 30 از یک نمایشگر بزرگ با نسبت تصویر 18 به 9، دوربین بهتر، باتری قوی‌تر، فناوری صوتی های – رز با چهار مبدل دیجیتال به آنالوگ، جک 3.5 میلی تری هدفون، شاخص‌های مقاومتی IP68 و MIL-STD-810G، قابلیت‌های تشخیص صدا و تشخیص چهره و فناوری شارژ وایرلس بهره می‌برد؛ در مقابل موتو زد 2 فورس یک نمایشگر مقاوم، قدرت سیگنال فوق العاده و تجهیزات موتو مد را در اختیار شما می‌گذارد از این رو در صورتی که می‌توانید از تجهیزات موتو مد استفاده کنید، توصیه می‌کنیم که محصول لنوو را خریداری نمایید.

 

مقایسه ال جی وی 30 با موتو زد 2 فورس
مشخصات ال جی وی 30 موتو زد 2 فورس
نمایشگر 6.0 اینچی P-OLED با رزولوشن 1440 در 2880 پیکسلی، تراکم پیکسل 537 پی پی آی، نمایشگر ثانویه شناور و محافظ صفحه کورنینگ گوریلا گلس 5 5.5 اینچی P-OLED با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسلی، تراکم پیکسل 534 پی پی آی و نمایشگر مقاوم در برابر خرد شدگی
نسبت تصویر 18 به 9 16 به 9
پردازشگر هشت هسته‌ای 2.45 GHz اسنپدراگون 835 هشت هسته‌ای 2.45 GHz اسنپدراگون 835
واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 آدرینو 540
رم 4 گیگابایتی 4 گیگابایتی
حافظه داخلی 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD و

128 گیگابایتی (وی 30 پلاس) با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD

64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD
باتری 3,300mAh جدانشدنی با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع 3 و وایرلس 2,730mAh جداشدنی با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع 3 و توربو پاور
دوربین اصلی دوگانه مجهز به لنزهای 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 و توانایی پشتیبانی پایدارسازی بصری تصاویر، فوکوس خودکار تشخیص حالت، فوکوس خودکار لیزری در کنار 13 مگاپیکسلی واید انگل با دیافراگم f/1.9، فلش ال ای دی و بدون فوکوس خودکار لیزری

 

دوگانه مجهز به لنزهای 12 مگاپیکسلی با دیافراگم‌های f/2.0 و توانایی پشتیبانی قابلیت‌های فوکوس خودکار لیزری، فوکوس خودکار تشخیص حالت و فلش دوگانه
دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی واید انگل با دیافراگم f/2.2 5 مگاپیکسلی واید انگل با دیافراگم f/2.2 و فلش دوگانه ال ای دی
سیستم عامل اندروید 7.1.2 نوقا اندروید 7.1.1 نوقا قابل ارتقاء به اندروید 8 اورئو
ویژگیهای مقاومتی دارای شاخص مقاومتی IP68 و MIL-STD-810-G

 

مقاوم در برابر پاشش آب و دارای نمایشگر مقاوم در برابر خرد شدگی

 

ویژگی‌های اتصالی دارای قابلیت پشتیبانی جی اس ام، اچ اس پی ای، سی دی ام ای، ال تی ای، ان اف سی، بلوتوث 5 و وای فای دارای قابلیت پشتیبانی جی اس ام، اچ اس پی ای، سی دی ام ای، ال تی ای، ان اف سی، VOLTE، بلوتوث 4.2 و وای فای
ویژگی‌های خاص مجهز به قابلیت صوتی های – رز، اسکنر اثر انگشت پشتی، جک 3.5 میلی متری هدفون، تشخیص چهره و صوت برای باز کردن قفل گوشی و پورت یو اس بی 3.1 نوع سی مجهز به قابلیت صدای اچ دی، موتو وویس، موتو مد، اسکنر اثر انگشت جلویی و پورت یو اس بی نوع سی
ابعاد 151 در 75.4 در 7.4 میلی متر 158.8 در 76 در 6.1 میلی متر
وزن 158 گرم 143 گرم
قابل پشتیبانی از طرف ای تی اند تی، اسپرینت، ورایزون و تی موبایل ای تی اند تی، اسپرینت، ورایزون و تی موبایل

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر