;
coinex

تقدیر وزیر علوم از استارتاپ های برتر در هفته پژوهش

تقدیر وزیر علوم از استارتاپ های برتر در هفته پژوهش

به گفته مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، قرار است تا در هفته پژوهش، وزیر علوم از طرح‌های تحقیقاتی و استارتاپ های برتر تقدیر نماید.

به گفته دکتر جلال بختیاری که در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها حضور داشت، قرار است تا امسال از ۴ آذرماه ۹۶ هفته پژوهش آغاز گردد. همچنین برگزاری هفته پژوهش در استان‌ها با ریاست استاندار و به دبیری روسای دانشگاه‌های مادر استان‌ها همراه خواهد بود.

وی ادامه داد که قرار است تا امسال، وزارت علوم از نزدیک از فعالیت‌های این گروه‌ها در ستادهای استانی بازدید کند. هدف از این بازدید شروع هفته پژوهش با یک برنامه ریزی منسجم است.

به گفته مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، قرار است تا از هر استان، ۳ ایده برای حضور در نمایشگاه هفته پژوهش انتخاب شود.

وی ادامه داد که در سال گذشته چیزی حدود ۳ هزار و ۴۰۰ طرح و فناوری در نمایشگاه حضور داشته‌اند و این امکان وجود دارد که امسال بیش از ۵ هزار طرح به نمایش گذاشته شود.

وی در صحبت‌هایش به تفاوت نمایشگاه هفته پژوهش امسال و سال گذشته اشاره نمود و اعلام کرد که زمانبندی نمایشگاه امسال تغییر اساسی داشته است. همچنین به گفته وی قرار است تا میزان قراردادها تا سقف ۱۲۰ میلیارد تومان به بالا افزایش یابد.

بختیاری همچنین عنوان کرد که طبق روال هر سال به طرح‌های تحقیقاتی و استارتاپ های برتر جایزه‌ای اعطا می‌شود.

به گفته وی قرار است تا علاوه بر تقدیر از برترین‌های استانی، از استارتاپ های برتر نیز تقدید گردد. وی ادامه داد که تعداد ۱۰۰ استارتاپ  در نمایشگاه حضور خواهند داشت و از این تعداد ۱۰ استارتاپ برتر انتخاب می‌شوند و از آنها در راستای اجرایی شدن طرحشان حمایت خواهد شد.

نحوه حمایت از استارتاپ های برتر

بختیاری در پایان در مورد نحوه حمایت از استارتاپ های برتر سخن گفت و اعلام نمود که علاوه بر تقدیر از طرح‌ها و استارتاپ های برتر توسط وزیر علوم، قرار است تا آنها به پارک‌های علمی و فناوری و سایر بخش‌های علمی معرفی شوند. وی هدف از این کار را به نتیجه رساندن طرح‌های این گروه‌ها در قالب یک شرکت دانش بنیان بیان نمود.

.

منبع: mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر