;
coinex

راه اندازی اینترنت بالنی در مرز مهران برای زائران اربعین

راه اندازی اینترنت بالنی در مرز مهران برای زائران اربعین

پروژه اینترنت بالنی ، امسال برای اولین بار در مرز مهران راه‌اندازی شد. هدف از انجام این پروژه، ارائه خدمات اینترنت وای فای رایگان به زائرین کربلا است.

این پروژه با همکاری پژوهشگاه فضایی و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام عملیاتی شد.

عباس بیرامی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام در مورد این پروژه اعلام نمود که اینترنت بالنی قبل از راه‌اندازی نهایی آزمایش شده است و سپس در مدار قرار داده خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: کاهش تعرفه اپراتورهای ایرانی برای زائرین کربلا به صورت یک طرفه انجام شد

 

جزئیات عملکرد اینترنت بالنی

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام، در ادامه در مورد جزئیات عملکرد این بالن سخن گفت و اعلام نمود که قرار است این بالن در ارتفاع 500 متری سطح زمین قرار گیرد.

به گفته وی در شهر مهران یک فرستنده رادیویی مستقر شده و بالن نیز قرار است تا در منطقه مرزی نصب گردد. همچنین پهنای باند دریافتی از زیرساخت، توسط فرستنده به بالن ارسال می شود و اینترنت Wi-Fi رایگان و بدون پسورد، در دایره‌ای در منطقه پایین دست بالن، ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد در صورتی که رخدادهای جوی مانند وزش باد شدید اتفاق افتد یا بالن در مسیر بالگرد باشد، به صورت موقت پایین آورده می‌شود ولی بعدا در مدار قرار داده خواهد شد.

 اینترنت بالنی در مرز مهران برای زائران اربعین

به گفته بیرامی، اینترنت بالنی دارای پهنای باند ورودی 100mb است. وی ادامه داد که چون کاربرانی که از اینترنت بالنی استفاده می‌کنند در حال عبور و پیاده روی هستند، این ظرفیت جوابگو خواهد بود و مشکلی از نظر پهنای باند وجود نخواهد داشت.

وی تاکید نمود که در زمینه پهنای باند برنامه ریزی‌هایی انجام شده است؛ یعنی در صورت افزایش ترافیک در روزهای آینده، پهنای باند نیز افزایش خواهد یافت.

 اینترنت بالنی در مرز مهران

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام افزود در صورتیکه این پروژه نتایج خوبی داشته باشد، در سال آینده در سایر مرزهای کشور نیز توسعه داده خواهد شد.

وی ادامه داد که این پروژه سال گذشته نیز آماده اجرا بوده است، اما وجود دلایل غیرفنی مانند شرایط، باعث شده تا به صورت ناقص اجرا گردد. وی تاکید نمود که استفاده از اینترنت بالنی به شرایط جوی بستگی دارد و در صورتی می‌توان از آن استفاده نمود که اوضاع جوی مساعد باشد.

به گفته دکتر حسن حدادپور، این بالن می‌تواند محموله مخابراتی ۵۰ کیلویی را حمل کند و در ارتفاع ۵۰۰ متری به پرواز درآید. وی ادامه داد که این بالن می‌تواند اینترنت وای‌فای را در فواصل ۴ کیلومتری انتقال داده و توزیع کند.

 

بیشتر بخوانید:

سلام شاتل موبایل ؛ سیم کارت جدید با پیش‎شماره ۰۹۹۸ آمد

سیم کارت‌ پارسیان همراه لوتوس وارد بازار شد؛ نسل جدید اپراتور تلفن همراه

راهنمای خرید خودرو : بهترین خودروهای ایران با قیمتی کمتر از ۵۰ میلیون تومان در بازار

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر