;
coinex

راهنمای خرید خودرو : بهترین خودروهای ایران با قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان در بازار

بازار خودروی ایران ملغمه‌ای است که خودروهای از رده خارج تولید داخل، نمونه‌های بی‌کیفیت چینی و تعدادی محدود از خودروهای وارداتی رده متوسط بازارهای جهانی. خودروهای داخلی در انصار چند شرکت خاص مانند ایران خودرو و سایپا بوده که سالهاست بی‌کیفیت‌ترین و زشت‌ترین خودروهای از رده خارج جهانی مانند انواع پراید پژو را با بدترین وضع ممکن سرهم‌بندی کرده و به عنوان مدل سال(!) و با بالاترین قیمت ممکن به اقشار ضعیف و متوسط عرضه می‌نماید. شرکت‌های چینی نیز کاملا سفارشی و هدفدار عمل نموده و بدترین خودروهای خود را به بازار ایران ارسال می‌نمایند. بیشتر مدل‌های خودروهایی مانند MVM و کاپرا تنها نمونه‌هایی از این دست خودروها هستند.

اما در این بین خودروسازانی مانند هیوندای (Hyundai) کره، کیا (Kia) کره و تویوتا (Toyota)، هوندا (Honda) ژاپن و نیسان (Nissan) ژاپن نیز وارد بازار ایران شده اند و خودروهای باکیفیت خود را به مشتریان نسبتا خاص و با قیمت‌هایی نجومی و بسیار بالا عرضه می‌نمایند. شرکت‌هایی مانند مرسدس بنز (Mercedes Benzi)، ب ام و (BMW)، ولوو (Volvo) نیز در کنار نمونه‌های اسپرتی مانند پورشه (Porsche)، مازراتی (Maserati) و لکسوس (Lexus) نیز حضور داشته که به دلیل قیمت فوق العاده بالا و بازار هدف محدود خارج از بحث ما بحساب می‌آیند. در این نوشته با معرفی بهترین خودروهای ایران در چهار بخش خودروهای زیر 50 میلیون تومان و زیر 100 میلیون تومان، زیر 150 میلیون تومان و زیر 200 میلیون تومان خواهیم پرداخت.

بهترین خودروهای ایران با قیمتی پایین‌تر از 50 میلیون تومان (معادل 12.500 دلار)

خودروهایی که در این بازه قرار دارند، عموما خودروهای مونتاژ شده توسط شرکت‌های داخلی مانند ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو بوده که بیشتر آنها نه تنها ظاهری بسیار زشت و خارج از رده داشته، بلکه از پایین‌ترین سطح امکانات نیز استفاده کرده و قابلیت‌هایی مانند سیستم‌های امنیتی بروز و امکانات رفاهی پایه را به عنوان گزینه‌های سفارشی (Option) به خریداران عرضه می‌نمایند. از خودروهای زیر 50 میلیون تومان موجود در بازار نامتعادل فعلی که اکثر خودروهای موجود با افزایش قیمتی 6 تا 10 درصدی مواجه شدند می‌توان به نمونه های زیر در بخش سواری اشاره کرد:

  • سمند LX با قیمتی در حدود 38 میلیون تومان
  • سمند EF7 با قیمتی در حدود 39 میلیون تومان
  • سورن با قیمتی در حدود 47 میلیون تومان
  • دنا با قیمتی در حدود 50 میلیون تومان
  • پژو 405 با قیمتی در حدود 35 میلیون تومان
  • پژو پارس با قیمتی در حدود 45 میلیون تومان
  • پژو 206 با قیمتی مابین 41 تا 50 میلیون تومان
  • رانا با قیمتی در حدود 37 میلیون تومان
  • خانواده پراید با قیمتی مابین 21 تا 25 میلیون تومان
  • خانواده تیبا با قیمتی مابین 26 تا 30 میلیون تومان
  • ساینا با قیمتی مابین 30 تا 40 میلیون تومان
  • کوییک سایپا با قیمتی در حدود 43 میلیون تومان
  • برلیانس H220 با قیمتی مابین 43 تا 50 میلیون تومان
  • برلیانس H230 با قیمتی مابین 43 تا 50 میلیون تومان
  • ام وی ام 110 با قیمتی در حدود 40 میلیون تومان
  • راین V5 با قیمتی مابین 43 تا 47 میلیون تومان
  • لیفان X50 با قیمتی در حدود 50 میلیون تومان

در بین این خودروها تنها پژو 206، پژو 207، برلیانس H320 و رنو ساندرو و لیفان X50 از کیفیتی نسبتا مناسب و طراحی بدنه و کابینی مناسب برخوردار بوده و بدون توجه به قیمت جهانی این پنج خودرو می توانند اندکی از بقیه نمونه ها مناسب‌تر بوده و گزینه هایی قابل قبول برای خرید بشمار آیند.

از خودروهای زیر 50 میلیون تومان در بخش وانت‌بارهابهتری نیز می‌توان به خودروهای زیر اشاره نمود:

  • وانت نیسان بنزینی با قیمتی در حدود 40 میلیون تومان
  • وانت کارا با قیمتی مابین 41 الی 45 میلیون تومان
  • سایپا 151 با قیمتی در حدود 22 میلیون تومان
  • وانت آریسان با قیمتی در حدود 30 میلیون تومان

بهترین خودروهای ایران با قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان : پژو 206 – پژو 207

این خودرو یکی از بهترین محصولات شرکت خودروسازی فرانسوی پژو بحساب آمده و طراحی آن مربوط به سال 2001 میلادی است. این خودرو با توجه به ظاهر زیبا، کیفیت مناسب و مصرف سوخت پایین، هنوز هم یکی از گزینه های مناسب برای خرید در بازار خودرو ایران است. نقطه ضعف این خودرو علاوه بر هزینه بسیار بالای لوازم یدکی (در صورت استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت) افت کیفیت فوق العاده کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در داخل کابین بوده که نمای آن را از یک خودرو برجسته و برگزیده به نمونه ای در حد و اندازه‌های پراید پایین آورده است.

پژو 207 نیز وضعیتی نسبتا مشابه با مدل 206 داشته و در بین سال‌های 2006 تا 2014 میلادی توسط شرکت پژو تولید می‌گردید. این خودرو از امکانات و طراحی مدرن‌تری نسبت به مدل 206 سود برده و قیمت مصرف کننده آن نیز بیشتر از پژو 206 است. این خودرو در بازارهای جهانی قیمتی در حدود 8.000 دلار (در حدود 33 میلیون تومان) دارد. این خودرو با استفاده از موتور 1.6 لیتری چهارسیلندر توانایی تولید نیرویی برابر با 105 اسب بخار را دارد. مصرف آن نیز در سیکل ترکیبی (شهری – بزرگراهی) در حدود 7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

اما در مجموع پژو 206 و پژو 207 جزو بهترین خودروهای ایران با قیمت کمتر از 50 میلیون تومان بحساب می‌آیند.

بهترین خودروهای ایران با قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان : برلیانس H320

یکی دیگر از گزینه‌های نسبتا مناسب در بین خودروهای زیر 50 میلیون تومان ، برلیانس مدل H320 است. برلیانس محصولی از شرکت برلیانس اتو (Brilliance Auto) کشور چین است. این شرکت فعالیت خود را از اوایل دهه 1990 میلادی شروع کرده و به ساخت مینی بوس اشتغال داشت. این شرکت در حال حاضر مشغول به تولید انواع خودروهای سواری، ون و صنعتی بوده و علاوه بر آن به همکاری با خودروسازان بزرگی مانند ب ام و می‌پردازد. این شرکت در سال 2015 میلادی طی یک قراداد به همکاری با سایپا پرداخت و مدل‌های سری H200 و H300 خود را برای بازار ایران تولید نمود.

برلیانس H320 از لحاظ ظاهری خودرویی نسبتا مناسب بوده و با توجه به استفاده از پلتفرمی مشابه با سری 1 ب ام و نمونه‌ای زیبا بحساب می‌آید. برلیانس H320 از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر استفاده کرده که توانایی تولید نیرویی برابر با 102 اسب بخار و گشتاوری معادل 138 نیوتون متر را دارد. از تجیهزات این خودرو می‌توان به آیینه‌های جانبی الکتریکی، گرمکن شیشه عقب، سیستم کمکی ترمز EBD، سیستم صوتی با شش بلندگوی مجزا و ورودی‌های USB اشاره کرد.

هرچند هیچکدام از امکانات ذکر شده برای برلیانس H320 در دنیای خودرو مزیتی بشمار نمی‌آید، اما بدلیل اینکه این خودرو از معدود نمونه‌های مجهز به دنده اتوماتیک در این باز قیمتی بوده، برلیانس H320 را می‌توان یک خودروی کوچک شهری مناسب و یکی از بهترین خودروهای ایران در این محدوده قیمتی خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان بحساب آورد.

بهترین خودروهای ایران با قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان : رنو ساندرو

این خودرو که در ایران با نام و برند رنو شناخته می‌گردد، همانند دو مدل داستر (Duster) و لوگان (Logan – L90) محصول یکی از کارخانه‌های خودروسازی رنو در کشور رومانی با نام داچیا (Dacia) است. رنو سندرو (Sandero) یا داچیا سندرو اولین بار ذر سال 2008 معرفی شد. این خودرو ظاهر بسیار ساده و بدون از هیچگونه هیجانی دارد.

این خودرو در ایران در دو نوع مختلف به مشتریان عرضه می‌گردد. نمونه اول که همان مدل استاندارد این خودرو بوده و با قیمتی در حدود 45 میلیون تومان به مشتریان ارائه می‌گردد.پیشرانه رنو ساندرو یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتر 16 سوپاپه استفاده کرده که توانایی تولید نیرویی برابر با 105 اسب بخار و گشتاوری معادل 140 نیوتون متر را دارد.

تایرهای رنو ساندرو نیز در سایز 185/65/15 بوده و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به زمانی در حدود 10.5 ثانیه نیاز دارد. مصرف این خودرو نیز در مدل مجهز به گیربکس دستی در حدود 7 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

از امکانات موجود برای رنو ساندرو می‌توان به سیستم صوتی با چهار بلندگوی مجزا، کمربند سه نقطه‌ای برای سرنشینان صندلی‌های ردیف عقبی و آیینه جانبی مجهز به گرمکن اشاره کرد. مدل دوم این خودرو که از ارتفاع بلندتری نسبت به مدل استاندارد برخوردار بوده، استپ اوی (Step Away) نام دارد. رنو ساندرو استپ اوی بیشتر یک خودروی شاسی بلند سایز کوچک بوده و از پیشرانه‌ای 1.6 لیتری چهاز سیلندر همانند نمونه موجود در رنو ساندرو معمولی استفاده می‌کند.

بهترین خودروهای ایران با قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان : لیفان X50

لیفان X50 یکی از گرانترین خودروهای موجود در لیست بهترین خودروهای ایران است. این خودرو محصول شرکت چینی خصوصی لیفان (Lifan) بوده که در سال 1992 تاسیس شده است. این شرکت در ابتدا به ساخت موتورسیکلت اشتغال داشت ولی از سال 2005 به صورت تخصصی شروع به تولید انواع خودروهای سواری نمود.

این شرکت از نزدیک به 7 سال پیش وارد بازار ایران شد و خودروها خود مانند مدل‌های 520 و 620 را روانه بازار بدون رقیب ایران نمود. این دو خودرو ظاهری بسیار زشت و غیرقابل تحمل داشتند و با وجود امکانات نسبتا مافی در داخل کابین، نتوانستند به موفقیتی دست پیدا نمایند. اما مدل X50 این خودرو ظاهری مناسب‌تر نسبت به اسلاف خود داشته و با توجه به فرم طراحی بخش عقبی که شباهت بسیاری به آلفارومئو (Alfa Romeo) مدل جولیتا (Giulietta) دارد، توانسته به خودرویی مورد علاقه جوانان تبدیل گردد.

این خودرو در حال حاضر توسط شرکت کرمان موتور که یک دهه پیش به تولید و مونتاژ نمونه‌های بسیار موفقی مانند دوو سی‌یلو (Daewoo Cielo) می‌پرداخت، تولید می‌گردد.

البته لیفان X50 تنها در بخش ظاهری شباهت‌هایی با آلفارومئو جولیتا داشته و قابلیت‌های فنی آن در حد و اندازه سایر خودروهای چینی موجود در بازار ایران است. این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری استفاده می‌کتد. این موتور توانایی تولید نیرویی برابر با 102 اسب بخار در دور موتور 6000 RPM را داشته و گشتاور تولیدی آن نیز که از دور موتور 3500 RPM در دسترس راننده قرار دارد، برابر با 133 نیوتون متر است.

از امکانات نسبتا کافی موجود در لیفان X50 می‌توان به وجود اتصالات ISOFIX برای نصب صندلی‌های مخصوص کودک، سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو به همراه ورودی‌های AUX و USB، سنسور کمکی دنده عقب، چراغ‌های حرکت در روز (Daytime Running Lights)، صندلی‌های با روکش چرم و رینگ‌های آلومینیومی اشاره کرد.

خریداران  با پرداخت مبلغی در این حدود قادر به خرید خودروهایی مانند نیسان ورسا (Nissan Versa) با قیمتی در حدود 12.000 دلار (معادل 44 میلیون تومان) مدل سال 2016 میلادی و شورولت اسپارک (Chevrolet Spark) مدل سال 2016 با قیمتی در حدود 11.000 دلار (معادل 40 میلیون تومان) خواهد بود.

همچنین خودروهایی مانند میتسوبیشی میراژ (Mitsubishi Mirage) با قیمت 13.000 دلار (معادل 48 میلیون تومان)، فورد فیستا (Ford Fiesta) با قیمت 15.000 دلار (معادل 55 میلیون تومان)، هیوندای اکسنت (Hyundai Accent) با قیمت 14.500 دلار (معادل 53 میلیون تومان)، تویوتا یاریس (Toyota Yaris) با قیمت 14.900 دلار (معادل 55 میلیون تومان) و کیا ریو (Kia Rio) مدل سال 2016 میلادی با قیمت 14.500 دلار (معادل 53 میلیون تومان) را در دسترس مشتریان خودروهای زیر 50 میلیون تومان قرار دارد.

یکی دیگر از نکات جالب درباره بازار آشفته خودروی ایران ارائه میتسوبیشی میراژ با قیمتی در حدود 115 میلیون تومان (معادل 27 هزار دلار)، هیوندای اکسنت با قیمتی در حدود 157 میلیون تومان (معادل 37 هزار دلار)، کیا ریو با قیمتی برابر با 167 میلیون تومان (معادل 39 هزار دلار) و تویوتا یاریس با قیمت 140 میلیون تومان (معادل 33 هزار دلار) است که با قیمت جهانی خود بسیار متفاوت است.

(به روز رسانی)

به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در حال حاضر تعدادی از نمونه‌های اشاره شده در فهرست بهترین خودروهای ایران با قیمت کمتر از 50 میلیون ، با قیمتی فراتر از این رقم به فروش می‌رسند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع : تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    پژو ۲۰۶ تیپ۵ واقعا ماشین خوبیه نسبت به پرشیا و رانا و دنا و…

    پاسخ

    این لیست کامل نیست…پرایدش کو ؟!

    پاسخ

    بر باعث و بانی این آشفته بازار و گرانی هزار بار لعنت

    پاسخ

    ایرانی مگه چه گناه بزرگی مرتکب شده که باید خودرو های تولید خارج یا حتی داخلی را به چند برابر دیگر مردمان دنیا بخرد . کاش گناه این ملت ترسو را به ایشان صراحتا می گفتند چون این ملت ترسو فهم وشعور فهمیدن خطای گذشته خویش را ندارند . واگر صراحتا به ایشان (به من وما) گناه کبیره ای را که مرتکب شده اند تذکر می دادند واله این مردم بسیار اهل توبه هستند ، توبه می کردند و در کنار سایر مردمان دنیا بطور مثال خودرو هایی که سوار میشدند به قیمتی همانند سایر کشورها مثل عراق افغانستان و غیره می خریدند ، نه به چندین برابرارزش آن خودرو . بنده پیشاپیش توبه می کنم .خیلی هم ممنونم .

    پاسخ

    ما انقلاب نکردیم واسه رفاهیات و بهبود وضعیت اقتصادی و ارامش و راحتی اصلا فلسفه انقلاب اینها نبود که اگه اینا بود قبل انقلاب بهترینهاش را داشتیم نه کره ایی و تایوانی بلکه اروپایی و آمریکاییش ما خودمون از اینها گذشتیم البته نه اینکه فکر کنید خیلی انقلابی و از این چیزا بودیم نخیر صرفا … میخارید واسه این کارا دیگه کاری که شده کاریشم نمیشه کرد الانشم این چوبه از ماتحتمون رد شده رسیده به اثنی عشرمون حرکتی نمیشه کرد همینکه دراز به دراز افتادیم جای شکرش باقیه

    پاسخ