;
coinex

آیا بار صندوق عقب خودرو باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود؟

آیا بار صندوق عقب خودرو باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود؟

تحقیقاتی در مورد میزان تاثیر بار صندوق عقب خودرو بر افزایش مصرف سوخت در انگلستان انجام شده است. نتایج منتشر شده قابل توجه است. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

این تحقیقات نشان می‌دهد، نیمی از رانندگان هیچ اطلاعی از نحوه چینش صندوق عقب و همچنین تاثیر آن بر میزان مصرف سوخت خودروی خود ندارند. چیدمان بار و وزن بار داخل صندوق عقب بر میزان مصرف سوخت خودرو تاثیرگذار است.

براساس این تحقیقات از هر پنج نفر، دو نفر به دلیل توزیع و چینش نامتناسب بار خودروی خود و همچنین وسایل سنگین داخل صندوق عقب خودرو، بنزین و دیزل مصرفی خودروی خود را هدر می‌دهند.

در واقع رانندگان به دلیل بی‌اطلاعی و به صورت ناخودآگاه کاری می‌کنند که مصرف سوخت خودروی آنها به میزان زیادی افزایش یابد.

نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده

گزارش به دست آمده از این تحقیقات نشان می‌دهد که حدود ۲۷ درصد از رانندگان نسبت به نامرتب بودن و عدم اهمیت به وزن و چینش بار صندوق عقب اذعان نموده‌اند.

همچنین حدود ۱۲ درصد از آنان نیز در کل هیچ اهمیتی به تنظیم وزن و بار و وسایل داخل صندوق عقب خود نداده‌اند.

افزایش مصرف سوخت با افزایش بار صندوق عقب خودرو

گزارش منتشر شده از سوی مؤسسه‌ بیمه و مشاوره‌  انگلستان، نشان می‌دهد که وزن اضافی بار خودرو می‌تواند موجب افزایش میزان مصرف سوخت خودرو شود. براساس این تحقیقات هر ۵۰ کیلوگرم بار، مصرف سوخت را به بیش از ۲ درصد افزایش می‌دهد.

راننده‌های شهر ساندرلند واقع در شمال شرقی انگلستان، با ۶۷ درصد نامرتب بودن صندوق عقب، بی‌ملاحظه‌ترین رانندگان انگلیس از نظر وضعیت صندوق عقب خودروی خود هستند.

جایگاه دوم نیز مربوط به اهالی شهر تیساید با آمار ۵۵ درصدی نامرتب بودن صندوق عقب خودرو است. نتایج این تحقیقات می‌تواند کمک شایانی به آن دسته از مردمی باشد که به سفر علاقه‌مند هستند و یا روزانه وسایلی را جابجا می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید:

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر