;
coinex

جعبه‌گشایی و نگاهی بر قطعات درون کنسول ایکس باکس وان ایکس

بررسی ایکس باکس وان ایکس ؛ جعبه‌گشایی و نگاهی بر قطعات درون کنسول

این ایکس باکس وان ایکس است. بررسی کامل همچنان در دست نگارش است؛ با این حال، می‌توانیم تا آماده شدن بررسی نهایی به تماشای عکس‌هایی از بیرون و درون این کنسول که ظاهری ساده دارد بیندازیم. کیس کنسول چندان جذاب نیست اما قطعاتی که داخل قدرتمندترین کنسول تاریخ قرار دارند بسیار جالب‌اند.

جعبه‌گشایی ایکس باکس وان ایکس

با وجود عادی شدن جعبه‌گشایی‌ها، ایکس باکس وان ایکس کنسول هیجان‌انگیزی است. اغلب جعبه را باز می‌کنند، دستگاه را به برق وصل می‌کنند و یک بررسی ناامیدکننده می‌نویسند.

اما دستگاه مورد نظر ما این بار ایکس باکس وان ایکس است! قدرتمندترین ایکس باکسی که تاکنون دیده‌ایم و امیدواریم بتواند مشکلاتی که بسیاری از ما با پلتفرم ایکس باکس داریم را برطرف کند. برای بررسی بیشتر با تکراتو همراه شوید:

 

کیس کنسول به رنگ خاکستری سنگی است و حالتی بافت‌دار دارد. این قسمت از دو قطعه تشکیل شده است که حالتی بی‌تکلف دارد. طراحی آن ظریف و ساده است و اگر این دستگاه را به یک خودرو تشبیه کنیم، باید بگوییم دیر با استقبال عمومی مواجه می‌شد، چرا که قدرت بالای آن در این طراحی ساده و ظریف به چشم نمی‌آمد.

لوگوی برند ایکس باکس در جلوی کنسول قابل مشاهده است. یک لوگوی دیگر روی این ماشین در قسمت بالا سمت چپ وجود دارد اما به دلیل کنده‌کاری آن بر سطحی پلاستیکی چندان به چشم نمی‌آید.

کیس کنسول طراحی چشم‌نوازی دارد. پورت‌های ورودی و خروجی به خوبی در فضای پشت کنسول قرار گرفته‌اند و از تمام فضا استفاده می‌کنند. پورت‌های این کنسول با وان اس تفاوتی ندارد، جز مورد پورت قفل که شاید به خاطر طراحی خوب نتوانستم آن را پیدا کنم.

 مایکروسافت علاقه‌ی فراوانی به پنهان کردن ایستر اگ‌ها در ایکس‌ باکس دارد. یکی دیگر از این ایستر اگ‌ها را مشاهده می‌کنید.

این ایکس باکس وان ایکس است. یک جعبه‌ی سیاه حوصله‌سربر که یک لوگوی سفید در جلویش است. اما این قطعات کنسول هستند که تفاوت را ایجاد خواهند کرد.

برای باز کردن کنسول باید دو عدد پیچ Torx T 10 را باز کنید. این پیچ‌ها در دو طرف قسمت پشتی و زیر نوار ورودی‌ها و خروجی‌ها قرار دارند.

دومین پیچ زیر این برچسب پنهان شده است تا مایکروسافت بفهمد کنسول قبلاً باز شده است یا نه. سعی در کندن برچسب نکنید، پیچ‌گوشتی را بر وسط برچسب که برجسته‌ترر است قرار دهید و بچرخانید. پیچ پس از باز شدن برچسب را سوراخ می‌کند.

پس از باز کردن پیچ‌ها قسمت بالایی را کمی تکان داده و به سمت جلوی کنسول بکشید تا باز شود.

برای باز کردن قسمت پایینی کیس باید چند پیچ بزرگ را که با برداشتن قسمت بالایی پیدا می‌شوند باز کنید. باید دو عدد پیچ T8 را که در قسمت جلو و بالای دستگاه قرار دارند باز کنید تا یک کابل روبانی بزرگ جدا شود. سپس، کنار همان قسمت، یک کابل روبانی کوچک قرار دارد که آن را باید قبل از جدا کردن قسمت پلاستیکی از شاسی کنسول جدا کنید.

شاسی فلزی را جدا کنید تا بتوانید داخل کنسول را ببینید. طراحی کنسول هوشمندانه است و قطعات به خوبی در جای خود قرار داده شده‌اند. کابل‌هایی که هر قطعه را به بورد اصلی وصل می‌کنند آنقدر بلند هستند که بتوان جدایشان کرد اما نه آنقدر که فضای داخل کنسول را شلوغ کنند.

احتمالاً کسی که آنقدر زرنگ هست تا بتواند کنسول را باز کند تفاوت میان قطعات را تشخیص خواهد داد. با این حال، مایکروسافت باز هم برای محکم‌کاری نام هر قطعه را روی آن نوشته است که حرکتی جالبی است.

همه دقت کنید که این یک فن است.

کنسول‌های وان ایکس با یک هارد یک ترابایتی ساخته‌ی شرکت Seagate عرضه می‌شوند.

مسترچیف در حال سواری بر یک عقرب است. اما نه تانک‌های اسکورپیون سری هیلو. عقرب همان نام پروژه‌ی اسکورپیو، اسم رمزی کنسول وان ایکس است.

پیچ باقیمانده پس از سرهم‌بندی دوباره را دور بیاندازید!

 

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های پلی استیشن ۴ که صاحبان PS4 باید داشته باشند

بررسی Assassin’s Creed: Origins: چیزهای قدیمی دوباره جدید به نظر می‌رسند

پرفروش‌ترین بازی‌های کامپیوتری دوماهه اول سال ۲۰۱۷ از نگاه وبسایت GameSpot

افزایش سرعت شارژ گوشی اندروید با چند روش ساده اما کاربردی

.

منبع: Techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    سلام ببخشید اون پیچ پشتی که برچسب داره روش اگه اون برچسبش کنده بشه باز میشه چسبوندش سر جاش یا نه ؟

    پاسخ

    ببخشید میخاستم بدونم اون پیچ پشت کنسول که برچسب داره رو اگه باز کنم دوباره نمیچسبه سر جاش ممنون

    پاسخ