;
coinex

۶ دلیل برای خرید نینتندو سوییچ به‌جای ایکس باکس وان یا پلی استیشن ۴

۶ دلیل برای خرید نینتندو سوییچ به‌جای ایکس باکس وان یا پلی استیشن ۴

عنوان جدید سوپر ماریو اودیسه با استقبالی تقریبا جهانی مواجه شده است، و نینتدو سوئیچ هر ماه رقیبانش را شکست می‌دهد. یک دلیل خوب برای این اتفاق وجود دارد: نینتندو سوییچ بهترین کنسول بازی است که می‌توانید برای تعطیلات امسال تهیه کنید. در ادامه علت آن را خواهید فهمید.

بهترین دلیل برای خرید نینتندو سوییچ

۱. نینتندو سوییچ بهترین مجموعه‌ بازی‌ها را دارد

از زمان عرضه‌ آن در مارس، نینتندو سوئیچ توانسته است به کنسولی ضروری برای تجربه‌ بهترین بازی‌ها تبدیل شود. این اولین دلیل برای خرید نینتندو سوییچ در تعطیلات امسال است؛ بهترین جا برای تجربه‌ بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۷ میلادی.

بله، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس هم بازی‌های انحصاری بسیار خوبی دارند. “Horizon Zero Dawn” برای کنسول پی‌اس۴ و “PlayerUnknown’s Battlegrounds” برای کنسول ایکس باکس وان دلایل موجهی برای خرید هرکدام ارائه می‌دهند. اما بگذارید شفاف صحبت کنیم: نینتندو سوییچ پر از بازی‌های عالی و جدیدی است که تنها بر روی این دستگاه قابل اجرا هستند.

… مثل سوپر ماریو اودیسه …

یکی از جدیدترین و بهترین بازی‌هایی که تنها بر روی سوییچ قابل تجربه است، سوپر ماریو اودیسه نام دارد. متوسط امتیاز این بازی در سایت Metacritic رقم بالای ۹۷/۱۰۰ است، که آن را در زمره‌ ده بازی‌ای که توانسته‌اند بالاترین نمرات را کسب کنند قرار می‌دهد.
نمره‌ی این بازی به این دلیل بالا است که به شکلی ظالمانه قشنگ است و هر گوشه و کنار آن پر از لذت و شگفتی است. “بازی سوپر ماریو اودیسه” آخرین مثال از رویکرد جدید نینتندو به بازی‌های جدید است: انتخاب فرنچایزی کلاسیک و به تکامل رساندن آن در سطحی کاملا نوین.

اغراق در مورد سوپر ماریو اودیسه سخت است؛ این بازی هوشمندانه، عظیم، زیبا، و همچنین پر از ارجاعات و چیزهای زیاد دیگر است. اگر بخواهیم رک و راست حرف بزنیم باید بگوییم سوپر ماریو اودیسه یکی از بهترین عناوین نینتندو در دهه‌ی گذشته – یا حتی شاید تاریخ – است.

… “Mario Kart 8 Deluxe” …

فرقی نمی‌کند سال‌ها ماریو کارت بازی کرده باشید یا این عنوان را تا به حال تجربه نکرده باشید، در هر صورت Mario Kart 8 Deluxe لذتی وصف‌ناپذیر است.

این نسخه نهایی‌ترین و بهترین تجربه‌ی ماریو کارت است که پر از مسیرهای مسابقه و شخصیت‌های متنوع است. بهتر از همه، هنگامی که کنسول را به صورت دستی استفاده می‌کنید، سوییچ به یک ماشین پرتابل ماریو کارت بدل می‌شود – هر جوی‌کان به دسته‌ای جداگانه و نینتندو سوییچ به صفحه‌ی نمایش شما تبدیل می‌شود. اینکه قادر باشید با حمل سوئیچ دوستانتان را به چالش ماریو کارت دعوت کنید حسی باورنکردنی دارد.

این نکته نیز حائز اهمیت است که ماریو کارت ۸ دلوکس، هم به صورت تک‌نفره و هم چند‌نفره، بازی‌ فوق‌العاده‌ای است.

من بیشتر زمانی که مشغول به تجربه‌ی این بازی بوده‌ام، زمانم را در کنار همسرم سپری کرده‌ام تا با کمک هم به صورت آنلاین با دیگران مسابقه دهیم. از زمان عرضه‌ی آن در اواخر آوریل تاکنون ماریو کارت ۸ یکی از باری‌های همیشگی در آپارتمان ما است -سعی شده است که در این متن همه جملات از زبان نویسنده گفته شود، تا حس بهتری را به خواننده منتقل کند: مترجم-

…و The Legend of Zelda: Breath of the Wild.”

با عرضه‌ بازی Breath of the Wild در ماه مارس، نینتندو توانست قدم اول را برای کنسول سوییچ محکم بردارد و سال اول فوق‌العاده‌ای برای آن رقم زند. Breath of the Wild فراتر از عنوانی جدید از یک سری کلاسیک است که توانست مدیوم کلی بازی‌های ویدیویی را برای دیگر بار گسترش دهد.

با طراحی بی‌نقص بازی که کارهای بیشتری از گیمرها می‌خواهد، نینتدو برای بار دیگر توانایی عجیب و پررمز‌وراز‌ش در بازتعریف جنبه‌های اساسی گیمینگ را به رخ جهانیان کشید.

بازی Breath of the Wild از آن دسته از بازی‌هایی است که انتظارات مخاطبان را تغییر میدهد –چیزی که از خودشان انتظار دارند و انتظاراتشان از بازی- همچنین، اگر در تعطیلات به سفر می‌روید، Breath of the Wild عنوانی عالی است که می‌توانید آن را در حال حرکت نیز تجربه کنید.

۲. قیمت مناسب

۳۰۰ دلار برای خرید نینتندو سوییچ قیمتی نسبتا مناسب است.

اگر از این منظر نگاه کنیم نینتدو رقابت را در این حیطه واگذار کرده است – هم پلی استیشن ۴ و هم ایکس باکس وان را می‌توان با قیمتی کمتر از ۳۰۰ دلار تهیه کرد، خصوصا اگر مشکلی با خریدن مدل‌های refurbished نداشته باشید. با این حال، اگر تصمیم دارید ۳۰۰ دلار را هزینه کنید، کنسولی خواهید داشت که هم خانگی است و هم قابل‌حمل است.

سوپر ماریو اودیسه هم بر صفحه‌ کنسول و هم صفحه‌ تلویزیون عالی به نظر می‌رسد. من این بازی را بر روی تلویزیون ۵۵ اینچ 4K انجام می‌دهم و باید بگویم که تصویر عالی است. همچنین این بازی را به صورت دستی در مترو نیز تجربه کرده‌ام. قابل توجه است که آنجا هم عالی به نظر می‌رسد!

اینکه بتوانید کنسول بازی را هروقت که بخواهید در کیف بگذارید و با خود ببرید امری لذت‌بخش بوده و تا حد زیادی به ارزش خرید کنسول می‌افزاید. این امر آنقدر به ارزش خرید کنسول اضافه می‌کند که به باور من، چند دلار اضافه‌ای که پرداخت می‌کنید ارزشش را دارد.

۳. نینتندو سوییچ کنسولی مناسب برای خانواده‌های کوچک و بزرگ

خانواده‌ی ما کم‌جمعیت است – فقط همسرم، خودم و سگمان- من و همسرم چندین سال است که با کنسول‌های مختلف با هم بازی می‌کنیم، با این حال، نینتندو سوییچ کنسولی است که قسمت بیشتر زمان‌مان در سال جاری را به خود اختصاص داد.

باید اذعان کنم که بیشتر این زمان را مشغول بازی کردن با ماریو کارت ۸ دلوکس بودیم، اما حالا که اودیسه عرضه شده است با یکدیگر به جستجوی ماه‌ها می‌رویم و دسته‌ها را با یکدیگر عوض می‌کنیم.

بازی‌هایی مثل ماریو کارت ۸ دلوکس را می‌توان به سادگی با بیش از دو بازیکن تجربه کرد و حتی در صورت خریدن یک دسته‌ جدید می‌توانید سه‌نفره بازی کنید؛ چرا که جوی‌کان‌ را می‌توان به عنوان دو دسته جداگانه استفاده کرد. علاوه بر این، شاید بهتر باشد یک دسته‌ پرو نیز بخرید – این بهترین وسیله‌ی جانبی است که می‌توانید برای نینتندو سوییچ تهیه کنید.

۴. استفاده از سوییچ بسیار لذت‌بخش است.

می‌دانم احمقانه به نظر می‌رسد، نینتندو سوییچ فقط یک کنسول بازی کوچک است!

با این حال، حسی که هنگام استفاده از سوئیچ به شما دست می‌دهد، شبیه به دروازه‌ای به نینتندولند است – همچون یک رابط کاربری برای دست یافتن به جهان نینتندو.

واقعا هیچ شباهتی به یک کامپیوتر ندارد. این نکته‌ای قابل توجه است، چرا که کنسول‌های رقیب تا حد زیادی شبیه به کامپیوتر هستند. رابط کاربری نینتندو سوییچ کامل، ساده و سریع است. کنسول نینتندو سوییچ فورا روشن می‌شود -در همه حال، کنسول ارزش زیادی برای زمان شما قائل است- به نظر می‌رسد طوری برنامه‌ریزی شده است که بتواند به سریع‌ترین شکل ممکن از حالت خاموش به حالت اجرای بازی برود.

این مطلب که مهم‌ترین ویژگی این کنسول جز بازی کردن، عکس گرفتن از بازی‌هایتان است دارای معانی بسیاری است؛ اگر از کنسول سوییچ استفاده می‌کنید، تنها و تنها برای بازی کردن است. هیچ مرورگر وب، رسانه‌های اجتماعی، یا حتی خدمات استریم کردن در کار نیستند. تنها تمرکز این کنسول بازی فقط گیمینگ است.

با این حال، سوئیچ نه برای هر نوع گیمینگی، بلکه برای آن نوع از گیمینگ‌ها مناسب است که نینتندو به آن معروف است: بزرگ، سنت‌ساز و لذت‌بخش.

آن نوع از بازی کردن که پلیرها صدها ساعت را هنگام جست‌و‌جو برای آخرین ماه‌ها یا آخرین بازمانده‌های سرزمین Hyrule صرف می‌کند، این تمام کاری است که سوییچ نینتندو باید انجام دهد.

۵. در حالی که رقابت تمرکز خود را بر 4K گذاشته است، نینتندو سوییچ بر ساختن بازی متمرکز است

سوییچ به اندازه‌ ایکس باکس وان یا پلی استیشن ۴ قدرتمند نیست. قطعا به اندازه‌ پلی استیشن ۴ پرو و ایکس باکس وان ایکس که قادر‌اند کیفیت 4K ارائه دهند نیز قدرتمند نیست.

با این حال، نینتندو سوییچ به اندازه‌ی کافی یک کنسول بازی قدرتمند هست. سوپر ماریو اودیسه، بازی Breath of the Wild و تقریبا تمامی عناوین دیگر که برای سوییچ در نظر گرفته شده‌اند، کیفیتی بالاتر از قابل قبول ارائه می‌دهند. آیا اگر از لحاظ صرفا تکنیکی نگاه کنیم، اسسینز کرید اوریجینز گرافیک بهتری نسبت به Breath of the Wild ندارد؟ البته که همینطور است. انوار خورشید در برخورد با ماسه‌های صحرا جلوه‌ی بسیار زیبایی دارد.

با این حال، Breath of the Wild بازی بسیار بهتری است.

بگذارید روشن صحبت کنیم، اوریجینز عالی است، اما تمرکز نینتندو بر طراحی بازی به جای هر چیز دیگر در سال جاری بسیار مشهود است و آینده حتی روشن‌تر نیز به نظر می‌رسد.

۶. به نظر نمی‌رسد که این روند به این زودی پایان یابد

نینتندو در سال ۲۰۱۸ برنامه‌های خوبی برای کنسول بازی سوییچ دارد.

با وعده‌ی یک بازی Kirby جدید، یک بازی Yoshi جدید و یک بازی اصلی در سری پوکمون، آینده‌ روشنی در پیش است.و اینها پیش از آن است که از آبونمان سالانه بیست دلار برای سرویسی حرف بزنیم که به شما اجازه می‌دهد به کتابخانه‌ای در حال رشد از عناوین کلاسیک نینتندو دسترسی داشته باشید.

البته که بازی‌های بسیار خوبی بر روی ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و کامپیوترهای خانگی قرار دارند. اینکه یکی از این سه را به علاوه‌ی یک نینتندو سوییچ داشته باشید انتخابی عالی است. اما اگر می‌خواهید بر روی یک پلتفرم سرمایه‌گذاری کنید، و بهترین‌ بازی‌های موجود را می‌خواهید، بهترین انتخاب شما برای خرید نینتندو سوییچ خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر