;
coinex

هدست واقعیت افزوده اپل در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد

هدست واقعیت افزوده اپل در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد
اطلاعاتی که اخیرا توسط بلومبرگ منتشر شده، نشان می‌دهد اپل در حال کار بر روی تکمیل هدست واقعیت افزوده (AR) است. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که محصول جدید و مستقل شرکت در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد.

آنطور که انتظار می‌رود هدست واقعیت افزوده اپل همانند ساعت اپل (Apple Watch) به ریزپردازنده اختصاصی مجهز باشد. همچنین اپل در نظر دارد تا سیستم‌ عاملی اختصاصی و جدیدی، تحت عنوان “سیستم عامل واقعیت” (rOS) برای هدست‌های واقعیت افزوده خود معرفی کند. در دل این سیستم عامل که به نظر می‌رسد نسخه‌ای سفارشی شده همانند WatchOS و یا TvOS باشد، یک نسخه از اپلیکیشن اپ‌استور نیز گنجانده شده است.

برخلاف هدست‌های واقعیت مجازی (VR) موجود که همواره به یک تلفن همراه هوشمند به عنوان محرک نیاز دارند، گمانه‌زنی‌ها از وجود صفحه نمایش مستقل در هدست واقعیت افزوده‌ اپل سخن به میان می‌آورند. این شرکت هنوز در مورد نحوه کنترل هدست واقعیت افزوده توسط کاربرانش به قطعیت نرسیده و در مراحل پایانی به سر می‌برند.

گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که اپل درصدد است تا امکاناتی مانند دستورات صوتی سیری و کنترل از طریق حرکات سر و نیز صفحه لمسی را نیز به این محصول اضافه کند. اگرچه تاکنون اطلاعاتی در خصوص طراحی‌های ظاهری منتشر نشده است اما گزارش‌های اولیه از ظاهری شبیه به گوگل گلس (Google Glass) حکایت می کنند.

شایعات می‌گویند تا دو سال آینده اپل کار بر روی هدست واقعیت افزوده خود را به پایان خواهد برد. تصورات بر این است که هدست AR کوپرتینو تا پایان سال ۲۰۱۹ معرفی شود و در اوایل ۲۰۲۰ امکان خرید آن مهیا باشد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع : Gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر