;
coinex

انتشار گزارش مطالعه تطبیقی مراکز داده توسط سازمان فناوری اطلاعات

انتشار گزارش مطالعه تطبیقی مراکز داده توسط سازمان فناوری اطلاعات

گزارش وضعیت کیفیت و هزینه ارائه خدمات ابری مراکز داده کشور و همچنین گزارش مقایسه این وضعیت کیفیت با برخی از سرویس‌دهنده‌های سایر کشورها، توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران منتشر شد.

توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و شبکه دسترسی کشور در چارچوب الزامات مصوب شورای عالی فضای مجازی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات، یکی از مهمترین اقدامات این دولت است.

اجرای شبکه ملی اطلاعات در کشور

گام‌هایی اساسی در توسعه زیرساخت‌های فناوری ارتباطی کشور، با اجرای فازهای اول، دوم و سوم شبکه ملی اطلاعات برداشته شده است. این تحولات باعث شدند تا کشور از نظر زیرساخت‌های دسترسی، آماده عرضه خدمات و محتوا گردد.

اما توسعه همه جانبه شبکه ملی اطلاعات علاوه بر اینکه به زیرساخت‌های ارتباطی نیاز دارد، به توسعه زیرساخت‌های اطلاعاتی و پلت‌فرم‌های نرم‌‌افزاری پیشرفته در ارائه خدمات ابری نیز نیازمند است.

علت این امر این است که بتوانیم هم‌راستا با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی زیست بوم، به تولید و ارائه محتوا و خدمات الکترونیکی بومی و داخلی نیز بپردازیم.

در این راستا، یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های اطلاعاتی مورد نیاز در زیست‌بوم، تولید و ارائه خدمات و محتوای الکترونیکی برای مراکز داده است.

بنابراین سرویس‌های مبتنی بر محتوا، تنها در صورتی امکان عرضه پیدا می‌کنند، که سرمایه‌گذاری مناسب و تأمین زیرساخت‌های کیفی انجام شده باشد. همچنین توسعه و ارائه خدمات ایمن مراکز داده نیز لازم است.

بدین منظور سازمان فناوری اطلاعات ایران تصمیم گرفت تا گزارشی از وضعیت کیفیت و هزینه ارائه خدمات ابری مراکز داده در کشور و مقایسه آن با برخی از سرویس‌دهنده‌های سایر کشورها را منتشر کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، گزارشی از دلایل عدم توفیق در جذب و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این حوزه را نیز منتشر کرده است.

این گزارش با همکاری متخصصان و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به حوزه مراکز داده تدوین ‌شده است. در این راستا سازمان فناوری اطلاعات سعی کرده تا با نگاهی منصفانه‌ موضوع توسعه مراکز داده و خدمات ابری را نقد نماید.

سازمان فناوری اطلاعات از اینکه بتواند با ارائه این گزارش و کسب نظر از متخصصان این حوزه، به بررسی موضوع و تکمیل گزارش بپردازد و همچنین بتواند با مشارکت جمعی، موانع تحقق این رکن اساسی و تکمیل زیست بوم شبکه ملی اطلاعات را از پیش روی فعالان حوزه فناوری اطلاعات کشور بردارد، ابراز امیدواری نمود.

 

بیشتر بخوانید:

 

.

منبع: tasnimnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر