;
coinex

جک هدفون مایکروسافت در گوشی‌های باریک هم به کار می‌رود؛ هدفون‌های معمولی خود را نگه دارید!

جک هدفون مایکروسافت در گوشی‌های باریک هم به کار می‌رود؛ هدفون‌های معمولی خود را نگه دارید!

مایکروسافت اخیرا اطلاعاتی را در رابطه با یک پتنت منتشر کرده و نشان داده است که چگونه می‌شود یک جک هدفون را در یک گوشی بسیار باریک نصب کرد.

گرایش رو به رشد سازندگان در ساخت گوشی‌های هرچه باریک‌تر باعث شده است که جک هدفون کمتر در این محصولات به کار رود، به این نحو که سازندگانی مثل اچ تی سی و موتورولا راه خود را در زمینه ساخت گوشی‌های پرچمدار، از مسیر استفاده از این سخت افزارها جدا کرده‌اند اما مایکروسافت توانسته یک پتنت را ارائه کند و به واسطه یک پورت جمع شونده امکان استفاده مجدد جک هدفون را برای سازندگان فراهم سازد.

پورت‌های عادی جک هدفون همیشه باز هستند، حتی زمانی که کاربر نمی‌خواهد از آن‌ها استفاده کند. این امر باعث می‌شود که این قطعات فضای بسیار زیادی را اشغال کنند و به همین دلیل سازندگان گوشی‌های همراه محصولات خود را بدون آن‌ها بسازند. مایکروسافت توانسته است این معضل فضایی را با ارائه پتنت جک هدفون جمع شونده رفع کند. اطلاعات منتشر شده در رابطه با این پتنت نشان می‌دهد که این جک هدفون در صورتی که کاربر نخواهد از آن استفاده کند، جمع می‌شود و فضای کمتری را اشغال می‌کند ولی هنگامی که کاربر می‌خواهد از آن استفاده کند و هدفون خود را به گوشی متصل سازد، باز می‌شود تا وظیفه یک جک هدفون عادی را انجام دهد.

نقطه ضعفی که در رابطه با این جک هدفون وجود دارد این است که یک سازنده باید آن را در پنل پشتی گوشی خود نصب کند تا امکان باز شدن آن وجود داشته باشد و این امر باعث می‌شود که یک گوشی از نقطه نظر زیبا شناختی با مشکل روبرو شود.

 

بیشتر بخوانید: با گوشی افتاده در آب چه کنیم؟ اقداماتی برای خشک کردن گوشی خیس شده

 

اگرچه در صورتی که سودمندی این قطعه را در نظر بگیریم، می‌توانیم بگوییم که این نقطه ضعف موقتی چندان اهمیتی ندارد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که فاکتورهایی مانند محدودیت‌ها و سختی‌هایی که در رابطه با نحوه ساخت یک پورت جمع شونده وجود دارد، تحقیقات گسترده‌ای که باید در رابطه با مواد مورد نیاز برای ساخت چنین سخت افزاری انجام شوند، محبوبیت زیاد هندزفری‌های پشتیبانی کننده قابلیت اتصالی بلوتوث و کم بودن احتمال ساخت گوشی همراه در آینده توسط مایکروسافت، امکان استفاده از این پتنت را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

ظاهرا غول دنیای نرم افزار، زمانی که هنوز در صنعت ساخت گوشی‌های همراه فعالیت داشته، این پتنت را ثبت کرده است؛ علی‌رغم این موضوع از آنجایی که مایکروسافت تمایل چندانی به استفاده از این پتنت در دنیای واقعی ندارد، بعید نیست که سایر سازندگان از آن در آینده‌ای نزدیک استفاده کنند.

بنابراین تنها زمان مشخص می‌کند که آیا شرکت‌های سازنده گوشی‌های همراه، مخصوصا آن دسته از شرکت‌هایی که در اکوسیستم اندروید فعالیت می‌کنند، از این پتنت در ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند یا خیر.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر