;
coinex

روز 28 آبان، پایان جهان ؛ تئوری آخرالزمانی Nibiru دراین مورد چه می‌گوید؟

آیا باور می‌کنید که همین فردا، ۲۸ آبان، روز پایان دنیا خواهد بود؟ باور کنید یا خیر، افرادی به نظریه توطئه‌آمیز نیبیرو (Nibiru) معتقد هستند و پایان جهان را با برخورد به سیاره‌ای به همین نام، کمتر از ۲۴ ساعت دیگر پیش‌بینی می‌کنند.

در این میان ناسا وجود چنین سیاره‌ای را تماما انکار می‌کند. اگر معتقدان به این تئوری درست بگویند -که احتمال قوی چنین نیست- این سیاره در ابتدا به زمین برخورد کرده و زمین لرزه‌های عظیم را منجرخواهد شد و یا در نظریه‌ای دیگر چنان به زمین نزدیک خواهد شد که سیاره ما را از مدارش خارج خواهد کرد.

منشا چنین ادعایی، دیوید مید (David Meade)، نویسنده کتاب “سیاره ایکس در سال ۲۰۱۷ به ما می‌رسد” (Planet X – The 2017 Arrival) است. وی نسبت به وقوع آخر‌الزمان در پایان سال ۲۰۱۷ هشدار می‌کند. در این کتاب آمده که سیاره‌ای تحت عنوان نیبیرو (Nibiru) در مسیر برخورد با زمین است و پایان عصر انسان‌ها فرا رسیده است.

 

بیشتر بخوانید:  سیاره نهم وجود دارد و سیاره‌ی فرضی نیبیرو واقعی نیست

 

با این وجود که دانشمندان رویداد ذکر شده در این کتاب را از اساس کذب می‌دانند ولی نویسنده این کتاب، طبق گفته خودش، دلایل این اعتقاد خود را از دل کتاب‌های پیامبران عهد عتیق بیرون آورده است. او همچنین وقوع خورشید گرفتگی کلی در تابستان سال جاری را یکی از دلایل وقوع آخر‌الزمان می‌دانست.

آیا فردا پایان جهان است!

مسلما خیر، اما حال، فرض را بر این بگذاریم که آنها درست می‌گویند. سوال مهم اینجاست که چگونه می‌توان برای پایان جهان یا حداقل یک زمین لرزه بزرگ و سایر بلایای طبیعی از خود مراقبت کرد؟ آیا چنین امکانی وجود دارد؟

سخنگوی سازمان فدرال مدیریت بحران آمریکا (FEMA) می‌گوید:

سازمان ما با همکاری ناسا در حال توسعه راهنما‌هایی است تا ما را در برابر تاثیرات بالقوه اجرام طبیعی فضایی بر روی زمین به سطح خوبی از آمادگی برساند. هرگاه هشداری از جانب ناسا مبنی بر محتمل الوقوع بودن یک تهدید برای ایالات متحده به سازمان مدیریت بحران برسد، این سازمان اطلاعات ضروری را به مقامات فدرال، ایالتی، محل و موسسات اورژانس و مقابله با بلایای طبیعی ارسال خواهد کرد.

وبسایت Ready.gov یک کمپین آمادگی ملی در برابر فاجعه است مجموعه‌ای کامل از چک‌لیست‌ها و مواد مفید رابرای کسانی که می‌خواهند در برابر این دست وقایع آخر‌الزمانی و یا سایر بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله آمادگی داشته باشند، مهیا کرده است. در میان فجایعی که در این سایت پوشش داده شده است؛ مواردی مانند بیوتروریسم، سیل، طوفان و تغییرات جوی-فضایی (شامل برخورد‌های سیارکی نمی‌شود) به چشم می‌خورد.

طبق گفته سخنگوی سازمان مدیریت بحران، برخورد‌های سیارکی، تخریب ساختمان‌ها، جاده‌ها و شبکه‌های برق‌رسانی را در پی دارد که در سایر طبقه بندی‌ها گنجانده شده است. در عوض، تغییرات جوی-فضایی احتمالا به اثرات طوفان‌های ژئومغناطیسی بر روی زمین و تبعات آن اشاره دارند. این طوفان‌ها می‌توانند ارتباطات را از بین ببرند و باعث خاموش شدن سیستم‌ها بشوند. به عنوان یک مثال واقعی؛ در سال ۱۹۸۹ شش میلیون نفر در کانادا به علت طوفان ژتومغناطیسی، به مدت تقریبا نیمی‌ از روز از هرگونه جریان برق بی‌بهره بودند.

اگرچه فاجعه نیبیرو و اتمام دنیا بسیار دور از ذهن است، با این حال ناسا و سازمان مدیریت بحران آمریکا (FEMA) اقدامات اضطراری لازم برای مقابله با برخورد یک سیارک به زمین را در دست بررسی دارند. آنطور که در وبسایت ناسا عنوان شده است؛ این دو سازمان همانند نمایندگان سایر نهاد‌های دولتی و سازمان‌های علمی در اکتبر سال ۲۰۱۶، در جهت برنامه ریزی اضطراری برای مقابله با برخورد‌های سیارکی مانور‌های ویژه‌ای را برگزار کردند.

در طول این مانورها، این تیم، انواع آسیب‌های اجتناب ناپذیری که ممکن است سقوط یک شیء سماوی بر جای بگذارد را بررسی کرد. طبق گفته سخنگوی سازمان مدیریت بحران، اگرچه وقوع این آسیب‌ها احتمال بسیار پایینی دارند، اما پیامد‌های فاجعه آمیزی بسیاری را با خود به همراه دارد و این موضوع، درجه اهمیت آنها را بالا می‌برد.

لویتیکوس لوئیس، رئیس بخش بین‌الملل FEMA، در بیانیه مانور اکتبر ۲۰۱۶ اعلام کرد:

درجه بالای عدم قطعیت اولیه همراه با زمان هشدار نسبتا طولانی، این مانور را در زمره چالش‌ برانگیزترین و منحصر به فرد ترین سناریو‌ها برای مدیران اورژانس، قرار می‌دهد. البته باید توجه داشت چنین رویداد‌هایی نسبت به آماده شدن برای بلایای طبیعی مانند یک طوفان، که در بازه زمانی خیلی کوتاه اتفاق می‌افتد، بسیار متفاوت است.

در این تصویر کارلوس اوترو دیده می‌شود که در حال پر کردن خودروی خود با بطری‌های آب است. او از جمله ساکنین فلوریدا بود که در اوایل سپتامبر امسال با طوفان ایرما دست و پنجه نرم می‌کردند. (اعتبار: GettyImages)

اگر بصورت فردی مقایسه کنیم، آماده شدن برای مقابله با یک طوفان، به مراتب نسبت به آمادگی در برابر سقوط سیارک‌ها آسان تر به نظر می‌رسد. به ویژه برای کسانی که نمی‌خواهند کیت‌های اضطراری شخصی برای مقابله با بلایای طبیعی (که شاید چندی دیگر در محل زندگی‌شان رخ دهد) تهیه کنند. البته این افراد می‌توانند کیت‌هایی که برای چنین منظوری طراحی شده‌اند را خریداری کنند.

البته اگر شما می‌خواهید برای پایان دنیا آماده شوید. پیشنهاد ما این است که فعلا خود را در برابر زلزله‌ها، طوفان‌ها و یا سایر بلایای طبیعی آماده کنید. چرا که این‌ها نسبت به برخورد یک سیاره نامرئی به زمین و خطرات آن، بسیار محتمل‌تر هستند.

 

بیشتر بخوانید:

 

منبع: NewsWeek

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر