;
coinex

سرانجام ناسا تایید کرد: سیاره نهم وجود دارد و سیاره‌ی فرضی نیبیرو واقعی نیست

سیاره نهمناسا سرانجام اعلام کرد که سیاره نهم وجود دارد. دانشمندان ناسا تایید کردند که سیاره‌ی مرموز نهم در لبه منظومه شمسی ما پنهان شده است.

از زمانی که شواهدی مبنی بر وجود سیاره نهم منظومه شمسی مطرح شده، اخترشناسان مصرانه به دنبال شواهد قطعی از وجود این سیاره بوده‌اند. این سیاره مرموز اگر وجود داشته باشد، در بیرونی‌ترین بخش (لبه) منظومه شمسی واقع است و ممکن است سیاره‌ای سرگردان باشد که در مدار گرانشی خورشید به دام افتاده است.

احتمال وجود سیاره نهم منظومه شمسی در ژانویه ۲۰۱۶ برای نخستین بار توسط اخترفیزیکدانان سیاره‌ای کنستانتین باتیگین و مایکل براون در موسسه کلتک (Caltech) پیشنهاد شد. این محققان متوجه برخی ناهنجاری‌های گرانشی در خارج از منظومه شمسی شده بودند که می‌توانسته ناشی از سیاره‌ای عظیم باشد که فراتر از نقطه مشاهده ماست و فاصله‌ای حدود ۲۰ برابر دورتر از نپتون به خورشید داشته باشد.

یک سیاره سرگردان، شی کیهانی است که به دور حلقه یک ستاره شکل می‌گیرد، چیزی مشابه سیارات واقع در منظومه شمسی ما. با این حال، اگر این سیاره در دوران اولیه شکل‌گیری خود، پیش از قرار گرفتن در سیستم خورشیدی خود، گذر نزدیکی از سیاره‌ای عظیم و حجیم داشته باشد، می‌تواند از منظومه خورشیدی خود خارج شود و در فضای بین ستاره‌ای کهکشان راه شیری در میان ستارگان سرگردان قرار گیرد.

اگر چه وجود این سیاره هنوز هم کاملا تایید نشده است، اخترشناسان همیشه به دنبال شواهدی از وجود این سیاره در برخی از اجرام یخی کمربند کویپر بوده‌اند. کمربند کویپر ناحیه‌ای وسیع است که مملو از اجرام یخی فرا نپتونی (اجرامی که مدارهایی دورتر از فاصله میانگین نپتون تا خورشید دارند) است.

اما در حالی که ناسا بارها اعلام کرده که سیاره نهم ممکن است وجود داشته باشد، اما همیشه از دروغین بودن سیاره نییبرو گفته است. نظریه‌پردازان توطئه می‌گویند، سیاره خطرناکی به نام نیبیرو وجود دارد که برای اولین بار در سال 1976 در کتاب «سیاره دوازدهم» نوشته ذکریا سچین مطرح ‌شده است. در این کتاب سچین متون سومری باستانی به خط میخی را ترجمه کرده بود و ادعا می‌کرد که این متون سیاره فرا نپتونی به نام نیبیرو را به اثبات می‌رسانند که هر 3600 سال به دور خورشید می‌گردد.

 سیاره نهم منظومه شمسی اگر وجود داشته باشد، در بیرونی‌ترین بخش (لبه) منظومه شمسی واقع است و ممکن است سیاره‌ای سرگردان باشد که در مدار گرانشی خورشید به دام افتاده است

سیاره نهم منظومه شمسی اگر وجود داشته باشد، در بیرونی‌ترین بخش (لبه) منظومه شمسی واقع است و ممکن است سیاره‌ای سرگردان باشد که در مدار گرانشی خورشید به دام افتاده است

سال‌ها بعد، شخصی به نام نانسی لیدر ادعا کرد که سیاره نیبیرو در سال 2003 با زمین برخورد می‌کند. وقتی این اتفاق نیفتاد، تاریخ این برخورد به 2012 منتقل شد (و مشخصا به پیش‌بینی‌های روز قیامت در سال 2012 ربط داده شد) البته این برخورد هیچ وقت اتفاق نیفتاد و جهان هم در سال 2012 به پایان نرسید و هیچ اخترشناسی هرگز موفق به کشف سیاره‌ای نشد که در مسیر برخورد با زمین باشد.

اما ناسا در آخرین بیانیه خود اعلام کرده، غیرممکن است که سیاره نهم به زمین برخورد کند. ناسا همچنین شواهدی در مورد وجود جهان نهم منتشر کرده است.

کنستانتین باتیگین گفت:

اکنون پنج مورد مختلف شواهد مشاهداتی در دست است که نشان می‌دهد، سیاره نهم وجود دارد. برخی از این شواهد به کشش گرانشی سیاره نهم مرتبط است که به نظر می‌رسد در کمربند کویپر ناهنجاری‌هایی را به وجود آورده است.

دکتر دیمیتری وراس از گروه فیزیک دانشگاه واریک در انگلستان، گفت:

وجود یک سیاره عظیم، اساسا می‌تواند سرنوشت منظومه شمسی را تغییر دهد. سرنوشت منظومه شمسی به جرم و ویژگی‌های مداری سیاره نهم بستگی دارد. خوشبختانه ما انسان‌ها، حدود هفت میلیارد سال فرصت داریم تا خود را برای مرگ خورشید آماده کنیم.

.

منبع: news

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر