;
coinex

بررسی مختصر و مفید: هواوی میت 10 پرو

 

هواوی میت 10 پرو تلاش این کمپانی بزرگ چینی برای تولید یک پرچم‌دار به معنای واقعی کلمه است. این گوشی هوشمند برای خودنمایی ساخته شده و از عزم راسخ هواوی در میدان رقابت حکایت دارد.

منصفانه باید گفت که هواوی پستی و بلندی‌های زیادی را در تولید گوشی‌های هوشمند پشت سر گذاشته و محصولات رده‌ی بالای خود را در سری P، زیر برند آنر و سری میت خود روانه بازار کرده؛ اما شاید تا به امروز هیچ‌کدام از این محصولات پرچم‌دار واقعی این شرکت نبوده‌اند.

اکنون به نظر می‌رسد هواوی میت 10 پرو همه چیز را تغییر خواهد داد. یک گوشی هوشمند در حد اندازه پرچم‌داران دیگر شرکت‌ها از جمله سامسونگ، اپل و گوگل که نشان می‌دهد هواوی از تلاش‌های ناکام پیشین خود حقیقتا درس گرفته است. برخلاف نسخه معمولی میت 10 این نسخه‌ی پرو تمام انتظارات شما از یک فبلت رده‌بالا را برآورده خواهد کرد.

ویژگی‌های کلیدی هواوی میت 10 پرو

  • نمایشگر 6 اینچی اولد با رزولوشن 1080 در 2160 نسبت ابعاد 9 به 18
  • دوربین دوگانه لایکا با دو لنز 12 و 20 مگاپیکسلی و با اندازه دیافراگم f/1.6
  • پردازنده‌ی کایرن 970 مجهز به واحد پردازش عصبی مجزا برای هوش مصنوعی
  • 4 یا 6 گیگابایت رم در کنار 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • باتری 4000 میلی‌آمپری با امکان شارژ فوق‌سریع هواوی

پرچم‌دار جدید هواوی ویژگی‌های چشمگیر فراوانی دارد، اما در این میان موردی که خود این کمپانی چینی بیش از بقیه بر روی آن تاکید داشته هوش مصنوعی و قابلیت یادگیری این محصول است.

طراحی و کیفیت ساخت:

طراحی و کیفیت ساخت

میت 10 پرو را می‌توان زیباترین و خوش‌ساخت‌ترین گوشی هواوی تا به امروز دانست. هواوی نیز پرچم‌دار خود را از ترکیب شیشه و فلز تولید کرده است. اما خب مثل تمام پنل‌های شیشه‌ای به سرعت لکه‌های اثر انگشت را نشان خواهد داد. شیشه‌های این دستگاه درجه مقاومت 6H را دارند و که باید بیشتر مورد آزمایش قرار گیرند.

دکمه‌ی هوم فیزیکی در این دستگاه وجود ندارد. سنسور اثر انگشت نیز در پنل پشتی زیر دوربین‌های هواوی میت 10 پرو جای گرفته که بسیار بهتر از محل قرارگیری سنسور در گلکسی‌های جدید سامسونگ است. متاسفانه جک 3.5 میلی‌متری هدفون از این محصول حذف شده است، اما فرستنده‌ی مادون قرمز در لبه‌ی بالایی دستگاه حفظ شده تا بتواند نقش کنترل از راه دور وسایل برقی را به خوبی ایفا کند.

تمامی دکمه‌های فیزیکی این محصول در لبه‌ی سمت راست گوشی جای گرفته‌اند و لبه‌ی پایینی نیز میزبان پورت USB-C و اسپیکر است. هواوی میت 10 پرو دارای استاندارد IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار بوده و در رنگ‌های آبی نیمه‌شب، نقره‌ای تیتانیوم، صورتی طلایی و قهوه‌ای موکا به بازار عرضه خواهد شد.

امتیاز بخش طراحی و کیفیت ساخت:

 

صفحه‌نمایش:

هواوی میت 10 پرو یک نمایشگر 6 اینچی تمام صفحه اولد با رزولوشن 1080 در 2160 دارد

هواوی میت 10 پرو یک نمایشگر 6 اینچی تمام صفحه اولد با رزولوشن 1080 در 2160 دارد که از فناوری HDR 10 نیز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر 80.9 درصد از فضای پنل جلوی دستگاه را به خود اختصاص داده و فشردگی پیکسلی آن نیز 402 پیکسل در هر اینچ است. شاید این نمایشگر برترین صفحه‌نمایش موجود نباشد اما مطمئنا جزو بهترین‌ها است.

صفحه‌نمایش میت 10 نیز مانند اکثر پرچم‌داران مطرح این روزها با نسبت ابعاد 18 به 9 بوده و با وجود نمایشگر بزرگ آن به خوبی در یک دست جای می‌گیرد. خوشبختانه از لبه‌های خمیده در این گوشی خبری نیست و همچنین حداکثر روشنایی این نمایشگر نیز کاملا مناسب است.

امتیاز بخش نمایشگر:

 

عمر باتری:

هواوی میت 10 پرو نیز مانند میت 10 یک باتری 4000 میلی‌آمپری دارد

هواوی میت 10 پرو نیز مانند میت 10 یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت دارد. خب ناگفته از این ظرفیت این باتری پیداست احتمالا با پادشاه باتری در میان پرچم‌داران موجود بازار روبرو هستیم. درحالی که بعضی از محصولات رده‌بالای دیگر شرکت‌ها حتی برای به پایان بردن یک روز کاری سنگین به مشکل برمی‌خورند، میت 10 پرو آماده شده تا دو روز بدون شارژ پاسخگوی نیازهای شما باشد. همچنین شارژ فوق سریع هواوی به شما امکان می‌دهد طی نیم ساعت گوشی خود را 58 درصد شارژ کنید.

اعدادی که هواوی برای نشان دادن عملکرد باتری این دستگاه منتشر کرده بدین شرح هستند: 30 ساعت مکالمه یا 20 ساعت پخش ویدئو و یا 20 ساعت وب گردی تحت شبکه 4G مطمئنا در بررسی هواوی میت 10 پرو صحت این اعداد را بررسی خواهیم کرد. اما فراموش نکنید برخلاف رقبا میت 10 پرو از قابلیت شارژ بی‌سیم برخوردار نیست که مایه‌ی تعجب است.

امتیاز بخش باتری:

 

صدا و اسپیکر:

صدا و اسپیکر هواوی میت 10 پرو

همان‌طور که اشاره کردیم متاسفانه برای اتصال هدفون به میت 10 پرو یا باید از درگاه USB نوع C آن استفاده کنید و یا باید به سراغ هدفون‌های بی‌سیم بروید. احتمالا این تغییر فقط در جهت نازک‌تر شدن گوشی بوده و ارتباطی با ضد آب بودن آن ندارد.

اما خوشبختانه این دستگاه به سیستم مبدل دیجیتال به آنالوگ با وضوح 32 بیتی مجهز است. کیفیت صدای اسپیکر تکی دستگاه که در لبه پایینی قرار گرفته قابل قبول است اما در مقایسه با رقبا چندان فوق‌العاده نیست و کمی در تفکیک صداهای تولید مشکل دارد. در مجموع اگر طرفدار موسیقی هستید به شما توصیه می‌کنیم به فکر خرید یک هدفون با کیفیت نیز در کنار میت 10 پرو باشید.

امتیاز بخش صدا و اسپیکر:

 

دوربین:

دوربین دوگانه‌ی هواوی میت 10 پرو موفق شده در وب سایت DxOMark امتیاز 97 را به دست آورد

دوربین دوگانه‌ی این محصول موفق شده در وب سایت DxOMark امتیاز 97 را به دست آورد و در جدول برترین دوربین‌های موبایل با یک امتیاز اختلاف در جایگاه دوم پس از گوگل پیکسل 2 و بالاتر از گلکسی نوت 8 و آیفون 8 قرار بگیرد.

این دوربین از دو لنز 12 و 20 مگاپیکسلی که اندازه دیافراگم هردوی آن f/1.6 است، تشکیل شده؛ البته لنز 20 مگاپیکسلی این دوربین تک رنگ است که می‌توانید به صورت مجزا نیز از آن بهره ببرید و به علاوه در هنگامی عکاسی رنگی نیز به ثبت جزئیات بیشتر کمک خواهد کرد.

تصاویر ثبت شده با میت 10 پرو همگی چشم‌نواز هستند

تصاویر ثبت شده با میت 10 پرو همگی چشم‌نواز هستند، اما در کنار این موارد دوربین این محصول یکی از امکاناتی است که هوش مصنوعی دستگاه حضور پررنگی در آن دارد. این دوربین به کمک چیپست اختصاصی هوش مصنوعی بکار رفته در میت 10 پرو قادر است اجسام بسیاری را تشخیص دهد و به سرعت تنظیمات دوربین را برای ثبت بهترین عکس از سوژه آماده کند. در آینده‌ی نزدیک در بررسی هواوی میت 10 پرو به جزئیات بیشتری از این دوربین خواهیم پرداخت.

امتیاز بخش دوربین:

 

سخت‌افزار:

قلب تپنده هواوی میت 10 پرو از چیپست جدید هشت هسته‌ای کایرن 970 تشکیل شده است

قلب تپنده هواوی میت 10 پرو از چیپست جدید هشت هسته‌ای کایرن 970 تشکیل شده است. قدرت پردازشی این چیپست 25 درصد افزایش یافته و به یک پردازنده‌ی گرافیکی 12 هسته‌ای قدرتمند نیز مجهز است. همچنین هواوی برای اولین بار پردازنده‌ی خود را به یک واحد پردازش عصبی (NPU) مجهز کرده است تا پرچم‌دار خود را از یک گوشی هوشمند به یک ماشین مجهز به هوش مصنوعی تبدیل کند.

 

بیشتر بخوانید:  تماشا کنید: هواوی میت ۱۰ یک گوشی هوشمند نیست!

 

کایرن 970 مطمئنا در کنار 6 گیگابایت رم این محصول عملکرد بی‌نظیری خواهد داشت که البته این میزان رم در نسخه 128 گیگابایتی دستگاه ارائه می‌شود. ضمنا فراموش نکنید که میت 10 پرو برخلاف میت 10 از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند بنابراین پیش از خرید حتما فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز خود را در نظر بگیرید.

چیپست جدید هواوی به مودم LTE دوگانه مجهز شده که به شما امکان می‌دهد هم‌زمان از دو سیم‌کارت خود در شبکه 4G استفاده کنید. همین‌طور این مودم Cat.18 میت 10 پرو از حداکثر سرعت 1.25 گیگابیت بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. بلوتوث این دستگاه نیز نسخه 4.2 بوده و همین‌طور از قابلیت NFC نیز برخوردار است.

امتیاز بخش سخت‌افزار:

 

نرم‌افزار:

اندروید 8.0 اوریو سیستم‌عامل هواوی میت 10 پرو را تشکیل می‌دهد

هواوی برای نشان دادن جهش عظیم پرچم‌دار خود در تمام ابعاد، مستقیما رابط کاربری اختصاصی EMUI را از نسخه 5.1 به نسخه‌ی 8 ارتقاء داده است تا با شماره نسخه اندروید 8.0 اوریو که سیستم‌عامل این دستگاه را تشکیل می‌دهد برابر شود. هواوی ادعا کرده که عملکرد این رابط کاربری جدید 12 درصد ارتقاء یافته است.

این سیستم‌عامل به لطف واحد پردازش عصبی میت 10 پرو از عملکردهای ویژه‌ای نیز برخوردار است؛ نظیر ترجمه‌ی سریع هر متنی که دوربین خود را روی آن بگیرید. به نظر می‌رسد هواوی نگاه آینده نگرانه‌ای به رابط کاربری خود داشته است و تلاش کرده تا نرم‌افزار و سخت‌افزار را بیش از همیشه در هم بیامیزد. در مجموع نیز باید گفت خیالتان راحت همه چیز در این سیستم‌عامل این گوشی هوشمند به سرعت و کاملا روان اجرا خواهد شد.

همچنین EMUI 8.0 به کاربر امکان می‌دهد بدون نیاز به پایه مخصوص و تنها با متصل کردن میت 10 پرو از طریق یک رابط به یک تلویزیون یا مانیتور به محیطی شبیه به کامپیوتر خانگی دسترسی داشته باشند و حتی از گوشی خود به عنوان موس و کیبورد مجازی استفاده کنند.

علاوه بر این‌ها تمامی ویژگی‌های اندروید 8.0 اوریو نیز از جمله امکان تصویر در تصویر و اجرای هم‌زمان اپلیکیشن‌ها در اختیار شما خواهند بود. دیگر ویژگی‌های رابط کاربری این دستگاه را در بررسی هواوی میت 10 پرو به شما خواهیم گفت.

امتیاز بخش نرم‌افزار:

 

جمع‌بندی:

پس از مدت‌ها هواوی با تولید میت 10 پرو به خوبی جایگاه خود را در رقابت با محصولات دیگر تولیدکنندگان حفظ کرده و محصولی شایسته‌ی نام یک پرچم‌دار را روانه بازار خواهد کرد.

این دستگاه از بسیاری ابعاد شایسته ستایش است و در برخی موارد نیز نقاط ضعف مشهودی دارد که قابل چشم پوشی هستند. ضمنا به یاد داشته باشید که میت 10 پرو با برچسب قیمت 945 دلار خود یک محصول گران قیمت به حساب می‌آید که حتی از گلکسی نوت 8 با قیمت 920 دلار نیز گران‌تر است؛ بنابراین انتظارات خود را از این دستگاه به‌هیچ‌وجه محدود نکنید.

ویژگی‌ها و امکانات هواوی میت 10 پرو نشان از محصولی است که هواوی به آن افتخار می‌کند و توصیه می‌کنیم شما نیز پیش از خرید یک محصول رده‌بالا حتما این گوشی هوشمند را نیز به عنوان یک گزینه‌ی جدی در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر