;
coinex

با رعایت تکنیک های سئو در صدر رقابت باشید!

با رعایت تکنیک های سئو در صدر رقابت باشید!

قبل از اینکه در مورد تکنیک های سئو و نحوه رعایت آنها در یک وب سایت برای بالا بردن رتبه یک سایت بپردازیم، بهتر است تعریفی از سئو داشته باشیم.

به منظور بهبود عملکرد یک وب سایت، براساس استاندارهای موتورهای جستجو و همچنین جذب بازدیدکنندگان بیشتر، از تکنیک های سئو (SEO) استفاده می‌شود. باید گفت که SEO مخفف کلمات Search Engine Optimization است.

حتما شما عبارت‌های مختلفی چون ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو، بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، سئو و بهینه سازی سایت و مواردی از این قبیل را شنیده‌اید.

در تکنیک های سئوی مربوط به یک وب سایت، فاکتورهای زیادی تاثیر گذار است، از کلمات بکار رفته در متن گرفته تا محتوا، لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر. گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را می‌توان از تکنیک های سئو دانست.

البته SEO فرآیند ساده‌ای که به راحتی پیاده‌سازی شود نیست، زیرا نیازمند دانش زیاد، علم لازم و همچنین صبر است زیرا موتور‌های جستجو مرتبا در حال تغییر الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود هستند. بنابراین رعایت تکنیک های مربوط به بهینه‌سازی موتورهای جستجو در این حالت بسیار مهم است. در واقع سئو، کلید رسیدن به بازدید بیشتر است.

سیستم جست‌وجوی مربوط به موتورهای جست و جو، ۲۰۰ الگوریتم مختلف دارد و بنابراین بهینه سازی یک سایت برای آن، در این حالت یک علم پیچیده تلقی می‌شود. عده‌ای از افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند معتقدند که نکته مهم در مورد آن، داشتن آگاهی از تغییرات همیشگی قوانین این علم و تکنیک های مربوط به آن است.

آگاهی از تغییرات این علم و تکنیک های آن، تاثیر زیادی در موفقیت در این زمینه دارد. هدف اصلی و نهایی موتورهای جستجو، این است که کیفیت جست‌وجو را برای کاربران افزایش دهند. بنابراین امکان دارد برخی از تکنیک‌های سئو در زمان جست‌وجو، با کمی تغییر همراه باشند و حتی ممکن است از تکنیک‌های جدیدی نیز در این میان استفاده شود.

کلماتی که کاربران در موتورهای جستجو از آنها استفاده می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردارند. زیرا جذب بازدیدکننده زیاد از طریق موتورهای جست و جو، موفقیت هر شرکتی را تضمین می‌کند. نکته مهی که باید به آن اشاره کرد این است که بازدید بدست آمده از طریق بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو، بر هر نوع تبلیغ دیگری برتری دارد و باعث می‌شود که هزینه کمتری هم به افراد تحمیل شود.

اگر می‌خواهید با رعایت تکنیک های سئو، وب سایت خود را در صدر قرار دهید و یا آن را در صدر نتایج حفظ کنید، بهتر است از جدیدترین تغییرات این علم و تکنیک های آن آگاه باشید.

بررسی تعدادی از تکنیک های سئو

در اینجا به بررسی بعضی از تکنیک ها و ترفندهای سئو و لیستی از مهم‌ترین تغییراتی که قرار است در برخی از فاکتورهای آن ایجاد شوند، می‌پردازیم.

1. افزایش ویژگی‌های SERP گوگل

امروزه ویژگی‌های SERP با سرعت بسیار بالایی سعی در جلب ‌توجه جستجوکنندگان دارند. زیرا این ویژگی‌ها، تبلیغات در بین نتایج جست‌وجوی کاربران را کاهش می‌دهند. بهتر است ویژگی‌های ظاهر شده برای هر‌کدام از کلمات کلیدی را با دقت کنترل و نظارت کرد.

برای انجام این کار بهتر است از نرم‌افزار Rank Tracker استفاده شود. زیرا این نرم افزار می‌تواند ۱۵ ویژگی SERP گوگل و همچنین نتایج ارگانیک کلیدواژه‌ها را بررسی و نظارت نماید. از قسمت SERP Analysis نیز می‌توان نوسانات روزانه ویژگی‌های SERP گوگل را دنبال نمود.

2. سعی کنید همیشه سریع‌ترین باشید

امروزه بحث سرعت در تکنیک های SEO بسیار مهم است. باید گفت که بالا رفتن سرعت لود شدن وب‌سایت، یکی از شاخص‌های اصلی در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در گوگل است. یکی از انتظارات مهم گوگل در این زمینه این است که صفحات وب جستجو شده، در کمتر از ۳ ثانیه لود شوند.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که صفحات وب‌سایت مورد‌ نظر شما هم در کمتر از ۳ ثانیه لود می‌شوند، از برنامه Website Auditor  استفاده کنید. به قسمت content Analysis بروید و صفحاتی که مایل به تست آنها هستید را انتخاب کنید. ابتدا گزینه Technical Factors و سپس گزینه Page Speed را انتخاب نمایید.

در این قسمت اگر هرکدام از فاکتورها دارای مشکل باشند، خواهید دید که با کلیک روی آنها می‌توانید راه‌حل آن را نیز مشاهده کنید.

3. میزان استفاده از کلمات مرتبط

میزان استفاده از کلمات مرتبط در یک صفحه یکی از تکنیک‌های سئو در نظر گرفته می‌شود. متقاعد کردن موتورهای جستجو برای اینکه وب‌سایت شما محتوای قابل‌توجهی دارد، بسیار سخت است. گوگل از راه‌های مختلفی برای بررسی کیفیت محتوای صفحات مختلف وب استفاده می‌کند که یکی از آنها Latent Semantic Indexing نام دارد.

گوگل با بررسی میلیاردها صفحه و محتوا، متوجه می‌شود که کدام صفحات و اصطلاحات با کلید واژه‌های مورد نظر کاربر مرتبط هستند. بنابراین باید راهی باشد تا از طریق آن متوجه شویم که صفحات وب ما جامع و باکیفیت هستند. در این حالت می‌توان از نرم‌افزار Website Auditor استفاده کرد و به قسمت Content Analysis رفت و ابزار TF-IDF را انتخاب کرد.

از طریق این ابزار می‌توان ۱۰ وب‌سایت با بالاترین رنکینگ را در جست‌وجوی کلیدواژه‌های مورد‌نظر خود مشاهده کرد.

همچنین در این حالت می‌توان از اصطلاحات و کلمات به کار رفته شده در این صفحات، در وب سایت خود استفاده نمود و به این وسیله کیفیت محتوای صفحات خود را بالا برد.

4. اهمیت دادن به جستجوی صوتی

برای داشتن اطلاعات لازم در مورد سوالات صوتی که کاربران مطرح می‌کنند، استفاده از نرم‌افزار Rank Tracker بسیار اهمیت دارد. بعد از اجرای برنامه لازم است تا به قسمت Keyword Research رفت و سپس گزینه Suggested Keywords را انتخاب نمود. در این قسمت گزینه Common Question را انتخاب کرده و می‌توان کلید‌واژه‌های مورد‌ نظر خود را در آن قسمت تایپ کرد. در این حالت در کمتر از یک دقیقه، صدها سوال صوتی مرتبط با کلیدواژه‌ای که تایپ کردید را در اختیار خواهید داشت.

5. موبایل را در نظر داشته باشید!

بیش از نیمی از جست‌وجوهای صوتی که انجام می‌گیرد، به وسیله گوشی موبایل است. بنابراین همخوانی بین صفحات اسمارت‌فون‌ها و آگاهی از علم سئو در بخش موبایل، اهمیت غیرقابل انکاری دارد.

پس لازم است از همخوانی صفحات با تلفن‌های همراه مطمئن شد. این کار را می‌توان از طریق نرم‌افزار WebSite Auditor  انجام داد. در ابتدا آدرس وب‌سایت خود را وارد کرده و سپس تب Technical Factor را انتخاب می‌کنیم. سپس باید در پایین صفحه مطمئن شد که Page Usability وب‌سایت شما در حالت Yes قرار داشته باشد.

6. توجه به بک‌لینک‌ها

بک لینک‌ها ازجمله ترفندهای سئو و شاخص‌های مهم برای موتورهای جست‌وجو محسوب می‌شوند. بک لینک به لینک‌هایی گفته می‌شود که از وب‌سایت‌های دیگر به سایت ما وجود دارد.

هرچه تعداد این بک‌لینک‌ها به یک وب‌سایت بیشتر باشد، محتوای سایت مقصد رتبه های بالاتری در نتایج گوگل کسب کرده و درنتیجه بازدید و رنکینگ آن وب‌سایت نیز بالاتر خواهد رفت. نکته دیگری که باید در مورد تکنیک‌های SEO به آن اشاره نمود این است که اگر یک وب‌سایت از وب‌سایت شما حتی نام برده باشد و حتی لینک آن وب‌سایت هم درج نشده باشد، موتور جست‌وجوی Bing باز هم رنکینگ آن وب سایت را افزایش می‌دهد.

به نظر می‌رسد که گوگل هم از چنین الگویی استفاده می‌کند. همچنین استفاده از نرم افزار Awario نیز کار را راحت می‌کند، زیرا با استفاده از این نرم افزار می‌توان تمام بک‌لینک‌ها و تمام محتویاتی را که در آنها نام یک وب‌سایت آمده است را مشاهده کرد.

.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر