;
coinex

گوگل پتنت نوت بوک قابل تبدیل مجهز به نمایشگر دوگانه خود را ثبت کرد؛ نسل جدید نوت بوک‌ها!

گوگل پتنت نوت بوک قابل تبدیل مجهز به نمایشگر دوگانه خود را ثبت کرد؛ نسل جدید نوت بوک‌ها!

گوگل به تازگی یک پتنت جدید را از یک نوت بوک قابل تبدیل مجهز به نمایشگر دوگانه ثبت کرده است. در این نوشتار به شرح جزییاتی در رابطه با این طرح جدید پرداخته‌ایم.

غول دنیای فناوری چند روز پیش طرح اولیه یک نوت بوک قابل تبدیل مجهز به نمایشگر دوگانه را در اداره برندهای تجاری و پتنت‌های ایالات متحده (United States Patent and Trademark Office) ثبت کرد. این پتنت نمایی از یک لپ تاپ یا کروم بوک را نشان می ‌دهد که به دو قسمت مساوی تقسیم می‌شود. طبق اطلاعات موجود این طرح دستگاهی با دو نیمه مشابه را نشان می‌دهد که به صورت ماژولار طراحی شده‌اند تا بتوانند علاوه بر این که با اتصال به یکدیگر مانند یک نوت بوک قابل تبدیل کار کنند، به طور جداگانه هم بتوانند فرامین کاربر خود را انجام دهند. این گونه پتنت‌های تکنولوژیکی بعضی اوقات به خط تولید نمی‌رسند اما نشان می‌دهند که سازنده‌ای که آن‌ها را ثبت کرده است چه ایده‌ای در مورد آینده محصولات خود دارد.

همان طور که گفته شد، برخلاف دیگر نوت بوک‌هایی که قابل تفکیک هستند، نوت بوک قابل تبدیل جدید گوگل در دو نیمه شبیه به هم ساخته شده است. اسناد موجود نشان داده‌اند که هر نیمه به یک نمایشگر لمسی مجهز و فاقد صفحه کلید QWERTY است. نکته جالب در مورد این نوت بوک قابل تبدیل مجهز به نمایشگر دوگانه این است که هر قسمت این دستگاه با یک پردازشگر مستقل کار می‌کند و از یک رابط کاربری شبکه‌ای، حافظه، باتری و ماژول مدیریت توان اختصاصی بهره می‌برد.

گوگل گفته است که هر نیمه این دستگاه می‌تواند به طور مستقل نسبت به نیمه دیگر کار کند ولی کاربر می‌تواند این دو ماژول را به یکدیگر وصل کند تا از یک ماژول به عنوان صفحه نمایش و از ماژول دیگر به عنوان صفحه کلید استفاده نماید. ظاهرا هنگامی که دو نیمه به یکدیگر متصل می‌شوند پردازشگر و رابطه شبکه‌ای دو نیمه هم به یکدیگر متصل می‌شوند تا بتوانند نیرو و راندمان بهتری را ارائه کنند.

به عبارت ساده‌تر می‌توان گفت که پتنت جدید گوگل دو تبلت شبیه به هم را نشان می‌دهد که بر اساس یک طراحی ماژولار سخت افزاری ساخته می‌شوند تا به یک نوت بوک قوی‌تر تبدیل گردند. این پتنت ایده جالبی است اما در صورتی که وارد خط تولید شود با قیمت گرانی عرضه می‌گردد زیرا هر نیمه آن باید به یک نمایشگر لمسی و قطعات سخت افزاری داخلی مجهز شود تا بتواند به صورت مستقل کار کند به این نحو که در واقع تعداد قطعات سخت افزاری محصول واقعی این پتنت دو برابر می‌گردد.

با توجه به مشخصات ارائه شده و جزییات موجود می‌توان گفت که این پتنت بیشتر با در نظر گرفتن نیازهای کاربرانی طراحی شده است که علاقه بیشتری به تبلت‌ها دارند و می‌خواهند نیمه دیگر دستگاه خود را در اختیار یک دوست یا عضوی از خانواده خود بگذارند یا افرادی که به کارایی یک دستگاه در مقایسه با میزان مصرف داده‌های آن اهمیت بیشتری می‌دهند و می‌خواهند در شرایط ضروری دو تبلت را به یکدیگر متصل کنند تا قدرت پردازشی بیشتری را در اختیار بگیرند.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر