;
coinex

غول گوشی‌ساز جهان به دنبال اسکنرهای بیومتریک جدید؛ اسکن کف دست سامسونگ

غول گوشی‌ساز جهان به دنبال اسکنرهای بیومتریک جدید؛ اسکن کف دست سامسونگ
سامسونگ پر است از نوآوری و هرساله پتنت‌های مختلفی را به ثبت می‌رساند، اگر چه دلیلی برای به واقعیت پیوستن تمامی این نوآوری‌ها وجود ندارد، اما پتنت جدید سامسونگ، اسکنر جدید بومتریک این کمپانی را نشان می‌دهد، اسکن کف دست ویژگی جدیدی برای بالا بردن امنیت گوشی‌ های اندرویدی است.

اصولا بیومتریک به تکنولوژی‌هایی گفته می‌شود که در آن برای تشخیص هویت شخص از اندازه گیری و آنالیز مشخصات بدن او استفاده می‌گردد. بدن ما پر است از بخش‌های مختلفی که می‌تواند کاملا منحصر به فرد باشد. اثرانگشت، عنبیه چشم، شکل و مشخصات لاله گوش و حتی خطوط مختلف کف دست ما کاملا منحصر به فرد است.

برندهای بزرگ سازنده گوشی‌های هوشمند برای بالابردن امنیت گوشی‌ها معمولا از این مشخصات در تولیدات خود استفاده می‌کنند و سامسونگ یکی از پیشروترین کمپانی‌های سازنده در این خصوص است.

این سازنده کره‌ای به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده که بر اساس خطوط کف دست کاربر می‌تواند هویت او را شناسایی کند، البته گویا از این روش قرار نیست که به عنوان یک ویژگی برای باز کردن قفل گوشی استفاده شود، بلکه این فناوری فقط می‌تواند اشاره‌ای به پسورد گوشی شما داشته باشد.


بیشتر بخوانید:  آموزش باز کردن قفل گوشی اندروید با روش‌های مختلف


عملکرد اسکن کف دست سامسونگ چگونه است

پتنت سامسونگ درواقع یک ویژگی جدید را توصیف می‌کند. در توضیح آن آمده است که شما می‌تواند با دوربین گوشی یک عکس از کف دست خود بگیرید و آنگاه دوربین می‌تواند خطوط کف دست شما را اسکن کند. آنگاه هنگامی که رمز عبور گوشی خود را فراموش کنید، این تکنولوژی به کمک شما خواهد آمد.

اسکنر کف دست

کاربر می‌تواند در هنگام فراموشی پسورد گوشی، با دوربین یک عکس از کف دست خود بگیرد، تا گوشی بتواند سریعا هویت او را تایید کند. اگر دستگاه بتواند هویت فرد را به رسمیت بشناسد، آنگاه حروف مختلفی را بر اساس خطوط کف دستش به او نشان خواهد داد.

جزئیات زیادی درباره اسکن کف دست سامسونگ منتشر نشده و بنابراین هنوز جزئیات کمی مبهم و گنگ است، اما مطمئنا در آینده خبرهای بیشتری از این ویژگی جدید به گوش خواهد رسید.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر