;
coinex

بهترین نمایشگر موبایل در سال 2017 متعلق به کدام گوشی‌ها است؟

یکی از مهمترین بخش‌های هر گوشی هوشمندی صفحه نمایش آن است، اما بهترین نمایشگر موبایل به کدام گوشی‌ها تعلق داشته و چه خصوصیاتی دارد؟ در ادامه با تکراتو همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

صفحه نمایش شالوده اصلی یک اسمارت فون است. درواقع اولین چیزی که در یک گوشی هوشمند جلب توجه می‌کند، پنل نمایشگر آن خواهد بود، اما برای فهمیدن اینکه کدام گوشی‌ بهترین صفحه نمایش را در اختیار دارد، باید ابتدا کمی درباره آن بدانیم.

بهترین نمایشگر موبایل

یکی از نکاتی که می‌تواند به بهتر بودن یک پنل نمایش دلالت کند، خوانایی در زیر نور خورشید (Sunlight legibility) است و در واقع به خوانایی عملی صفحه نمایش در روشنایی روز و در محیط بیرون دلالت دارد. هر چه این عدد بیشتر باشد، بهتر است.

مورد بااهمیت دیگر در انتخاب یک صفحه نمایش خوب، انحراف رنگی (color deviation) است. این عدد درواقع نشان می‌دهد که رنگ‌ها تا چه حد از حالت ایده آل فاصله دارند. در اینجا کمتر بودن عدد، دلیلی بر بهتر بودن مانیتور یا صفحه نمایش است. در این قسمت، اعداد زیر 5 نشان دهنده یک نمایشگر دقیق است.

بقیه ویژگی‌های یک صفحه نمایش چون کنتراست، روشنایی و رزولوشن مشخص است، با این دانسته‌های اولیه به سراغ بهترین نمایشگر موبایل می‌رویم.

سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

سامسونگ گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8)

یکی از بهترین صفحات نمایش به گلکسی نوت 8 تعلق دارد. این دستگاه یکی از بزرگترین نمایشگرهای گوشی را به همراه دارد و به شما فرصت می‌دهد تا از کار کردن با ان لذت بیشتری ببرید. نمایشگر نوت 8 دقت رنگی بسیار بالایی دارد و یکی از برترین‌ها در خوانایی نور خورشید است.

سامسونگ با پنل آمولد (AMOLED) خود در این دستگاه هنرنمایی کرده است. البته صفحه نمایش سامسونگ، در لیست بهترین نمایشگرهای موبایل بازهم دیده خواهد شد.

قلم اس پن همواره یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد برای سری گلکسی نوت بوده و در نوت 8 به اوج خود رسیده است. کار کردن با این قلم بر روی نمایشگر 6.3 اینچی خالی از لطف نخواهد بود.

نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) یکی از ویژگی‌های خوب در نمایشگر گوشی است. وجود این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا سریعا برخی از دیتاها را در اختیار داشته باشید و نیازی به روشن کردن صفحه نمایش نباشد. جمع شدن چنین خصوصیاتی در کنار هم باعث شده تا به عقیده بسیاری از افراد، گلکسی نوت 8 بهترین نمایشگر گوشی را در اختیار داشته باشد.

اپل آیفون 10 (Apple iPhone X)

نمایشگر آیفون 10 در زیر نور خورشید بهترین عملکرد را در بین تمام گوشی‌های 2017 دارد

نمایشگر آیفون 10 در زیر نور خورشید بهترین عملکرد را در بین تمام گوشی‌های 2017 دارد. صفحه نمایش این اسمارت فون با آنکه ساخت خود سامسونگ است، اما از تمامی پنل‌های ساخته شده توسط این شرکت، عدد خوانایی نور خورشید بالاتری دارد.

این موضوع کمک می‌کند که کاربر در محیط بیرون بهتر بتواند محتویات به نمایش درآمده را ببیند. دقت رنگی در نمایشگر آیفون 10 نیز از نوت 8 بالاتر است.

صفحه نمایش آیفون X کمی عجیب و غریب است. این قطعه با نسبت تصویر غیرعادی 19.5 به 9 آغاز شده و در بالا به یک ناچ یا بریدگی ختم می‌شود.

نرخ تازه سازی یا همان Refresh rate در این پنل نمایشی به طور معمول 60 هرتز است، اما سنسور تاچ آن، ظرفیت دارد تا در هنگام واکنش سریع تا 120 هرتز نیز کار کند.

سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Sony Xperia XZ Premium)

با نمایشگر بزرگ 5.46 اینچی آن، این دستگاه یکی از شارپ‌ترین نمایشگرهای گوشی در این لیست است

مطمئنا هر دو گوشی گلکسی نوت 8 و آیفون 10 از HDR پشتیبانی می‌کنند؛ اما هیچ گوشی در بازار پیدا نمی‌شود که از HDR با رزولوشن 4K پشتیبانی کند، به جز سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم.

با نمایشگر بزرگ 5.46 اینچی آن، این دستگاه یکی از شارپ‌ترین نمایشگرهای گوشی در این لیست است. پشتیبانی از واقعیت افزوده دی‌دریم نیز لذت استفاده از آن را دوچندان می‌کند، اما متاسفانه نمایشگر سونی در زیر نور خورشید عملکرد مناسبی ندارد. بنابراین شاید بهتر است که ویدیوهای خود را در داخل منزل تماشا کنید.

هواوی میت 10 پرو (Huawei Mate 10 Pro)

هواوی میت 10 پرو (Huawei Mate 10 Pro) حاشیه‌های بسیار نازک، یک صفحه نمایش آمولد را در آغوش گرفته است. پشتیبانی از HDR10 و دقت رنگی بسیار خوب آن باعث شده تا پنل این دستگاه یکی از برترین نمایشگرها باشد

حاشیه‌های بسیار نازک، یک صفحه نمایش آمولد را در آغوش گرفته است. پشتیبانی از HDR10 و دقت رنگی بسیار خوب آن باعث شده تا پنل این دستگاه یکی از برترین نمایشگرها باشد. نمایشگر مدل پرو از میت 10 درخشان‌تر است.

شیائومی می میکس 2 (Xiaomi Mi Mix 2)

شیائومی می میکس 2 (Xiaomi Mi Mix 2) این دستگاه بدون شک یکی از بهترین نمایشگرهای گوشی را در اختیار دارد

این دستگاه بدون شک یکی از بهترین نمایشگرهای گوشی را در اختیار دارد. طراحی آن بسیار زیباست و همه چیز به خوبی در کنار هم قرار گرفته است. با این گوشی، شما نمایشگر بزرگتری از آیفون 8 پلاس را در اندازه‌ای کوچکتر از آن پیدا می‌کنید و این واقعا جذاب است. می میکس شیائومی شاید بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه را در اختیار نداشته باشد، اما مطمئنا در بین آنها جای خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید:  بیشترین نسبت صفحه نمایش به بدنه متعلق به کدام گوشی‌ها است؟


تست‌های انجام شده بر روی نمایشگر این دستگاه نشان می دهد که انحراف رنگی در این پنل به کمترین حد خود رسیده است. همان طور که گفته شد، به طور کل اعداد زیر 5 برای انحراف رنگی بسیار مناسب است، اما این ویژگی در می میکس حتی از آیفون X نیز بهتر است.

وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T)

کمپانی وان پلاس با مدل وان پلاس 5 ویژگی‌های خوبی را به کاربران هدیه کرد و در وان پلاس 5 به‌روزرسانی‌ هایی را انجام داد. استفاده از نمایشگر با نسبت تصویر 18 به 9 یکی از آنهاست، گوشی وان پلاس 5 تی کمی کشیده‌تر از نسل قبلی است.

کمپانی وان پلاس با مدل وان پلاس 5 ویژگی‌های خوبی را به کاربران هدیه کرد و در وان پلاس 5 به‌روزرسانی‌ هایی را انجام داد. استفاده از نمایشگر با نسبت تصویر 18 به 9 یکی از آنهاست، گوشی وان پلاس 5 تی کمی کشیده‌تر از نسل قبلی است.

با آنکه قیمت این دستگاه از بسیاری از پرچم‌داران کمتر است، اما صفحه نمایش خیره کننده‌ای دارد. خوانایی در زیر نور خورشید در نمایشگر آن بهتر از گلکسی نوت 8 است. صفحه نمایش آن چندان روشنایی بالایی ندارد، اما با رفلکس کم، دنیای متفاوتی را برای کاربر ایجاد می‌کند.

انحراف رنگی آن نیز به نسبت پرچمداران بزرگ دیگر، کمتر است و این یک برگ برنده دیگر برای صفحه نمایش این دستگاه خواهد بود. بدون شک پنل وان پلاس 5 تی بهترین نمایشگر موبایل -بهتر است بگوییم یکی از بهترین‌ها- در بازار است.

سامسونگ گلکسی جی 7 پرو (Samsung Galaxy J7 Pro)

گلکسی جی 7 پرو یک صفحه نمایش چشمگیر دارد و با توجه به قیمت این دستگاه می‌تواند یکی از بهترین و ارزان‌ترین نمایشگرهای گوشی باشد

گلکسی جی 7 پرو یک صفحه نمایش چشمگیر دارد و با توجه به قیمت این دستگاه می‌تواند یکی از بهترین و ارزان‌ترین نمایشگرهای گوشی باشد. دقت رنگی پنل سوپر آمولد آن بهترین است و خوانایی خوبی در زیر نور آفتاب دارد.

گلکسی جی 7 پرو مدل 2017 نیز حساسیت قابل توجهی در زیر نور خورشید داشته و دقت رنگی آن همچنان عالی است.

موتورولا موتو زد 2 فورس (Motorola Moto Z2 Force)

موتورولا موتو زد 2 فورس (Motorola Moto Z2 Force)

شاید اکثر کمپانی‌ها درباره نشکن بودن نمایشگر خود لاف بزنند، اما صفحه نمایش موتو زد 2 فورس با توجه به استفاده از مواد پلاستیکی باعث می‌شود تا پنل نمایش این دستگاه در هنگام افتادن گوشی به زمین کمتر آسیب ببیند. عددی برای خوانایی در نور آفتاب ثبت نشده، اما دقت رنگی خوبی دارد.

ریزر فون (Razer Phone)

ریزر فون (Razer Phone)

یکی از بهترین صفحه نمایش‌های موبایل به این دستگاه تعلق دارد. این گوشی مخصوص گیمرها طراحی شده و برخی از محبوب‌ترین و بهترین بازی‌ها را پوشش می‌دهد. پنل نمایش این دستگاه با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز عمل می‌کند و بنابراین تصاویر باکیفیتی را تحویل کاربر می‌دهد.

دقت رنگی آن خوب است، اما شاید خوانایی آن در زیر نور خورشید چندان خوب نباشد؛ بنابراین برای بازی کردن با این گوشی، مکان‌های سرپوشیده را انتخاب کنید.

میزو پرو 7 پلاس (Meizu Pro 7 Plus)

میزو پرو 7 پلاس (Meizu Pro 7 Plus)

میزو پرو 7 پلاس یک گوشی هوشمند خاص است. در پنل پشتی این دستگاه یک نمایشگر ثانویه آمولد بوده که در زیر دوربین دوگانه آن جای گرفته است و با توجه به وجود این صفحه نمایش دوم، دوربین اصلی نیز می‌تواند به عنوان یک دوربین سلفی کار کند.

این نمایشگر دوم از ویژگی همیشه روشن (Always On) برخوردار بوده و می‌تواند اعلانات مورد نیاز را سریعا به شما نشان دهد.

.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر