;
coinex

سنسور عنبیه چشم گلکسی اس 9 سریع‌تر از نسل قبل!

سنسور عنبیه چشم گلکسی اس 9 سریع‌تر از نسل قبل!
سامسونگ، سنسور عنبیه چشم گلکسی اس 9 را بهبود خواهد داد. گفته می‌شود که با به‌روزرسانی برخی ویژگی‌ها، این سنسور سریع‌تر از گذشته وظیفه خود را انجام خواهد داد.

غول تکنولوژی کره به زودی از پرچمداران 2018 سری گلکسی S خود رونمایی خواهد کرد، اگر چه بر اساس آخرین گزارشات، سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس در نمایشگاه CES 2018 معرفی نمی‌شوند، اما بر اساس شواهد، رونمایی از آنها در کنگره جهانی موبایل (نمایشگاه MWC 2018) که در اواخر فوریه -اوایل اسفندماه- برگزار خواهد شد، تقریبا قطعی است.


بیشتر بخوانید:  هر آنچه از نمایشگاه CES 2018 انتظار داریم


با نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی، شایعات بیشتری از این دو دستگاه به بیرون درز می‌کند. آخرین گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که سنسور عنبیه چشم گلکسی اس 9 رزولوشن بیشتری از قبل خواهد داشت و این موضوع سبب می‌شود تا سرعت تشخیص این سنسور بالاتر رفته و در نتیجه قفل دستگاه در زمان کمتری باز شود. علاوه بر این، دقت سنسور نیز بالاتر رفته و می‌تواند در شکل‌های مختلفی، چشم کاربر خود را تشخیص دهد.

به احتمال بسیار زیاد سنسور عنبیه به کار رفته در گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس، 3 مگاپیکسل خواهد بود و این یک به‌روزرسانی نسبتا خوب نسبت به سنسور 2 مگاپیکسلی است که در گوشی‌های گلکسی اس 8، اس 8 پلاس و گلکسی نوت 8 استفاده می‌شود.

سامسونگ در این رابطه می‌گوید:

لنزهای دوربین عنبیه چشم در گلکسی S9 به 3 مگاپیکسل افزایش یافته است. این یک بهبود خوب نسبت به سنسور 2 مگاپیکسلی به کار رفته در گوشی‌های گلکسی S8 و نوت 8 است و می‌تواند تصاویر واضح‌تری را ثبت کند. این حسگر، بهتر می‌تواند عنبیه چشم کاربر را در شرایط مختلف اسکن کند. این سنسور قادر است حتی زمانی که کاربر چشم خود را حرکت داده، یا از عینک آفتابی استفاده می‌کند و یا اینکه در شرایط کاملا تاریک قرار دارد، باز هم عنبیه چشم کاربر را تشخیص دهد.

سامسونگ علاوه بر بهبود حسگر عنبیه چشم گلکسی S9، نرم‌افزار مربوط به این ویژگی را نیز بهبود داده است. جمع شدن چنین ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری در کنار یکدیگر باعث می‌شود تا سرعت اسکن سنسور عنبیه چشم گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس بالاتر رفته و بتواند در کمتر از 1 ثانیه قفل دستگاه را باز کند.

البته باید به این موضوع اذعان کرد که هنوز هم سرعت باز کردن قفل گوشی توسط این سنسور کمتر از سرعت حسگر اثرانگشت است؛ اما سامسونگ مطمئنا آماده است تا این ویژگی بیومتریک خود را کامل‌تر کند.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر