;
coinex

هر آنچه از نمایشگاه CES 2018 انتظار داریم

هر آنچه از نمایشگاه CES 2018 انتظار داریم

CES 2018 یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های فناوری است. این رویداد در ماه آینده برگزار می‌شود تا جدیدترین اختراعات صنعت الکترونیک را به همه علاقمندان نشان دهد.

شهر لاس وگاس یک بار دیگر میزبان برگزاری یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های جهان است. این نمایشگاه CES 2018 نام دارد و به طور رسمی از تاریخ 19 تا 22 دی (9 تا 12 ژانویه 2018) برگزار می گردد البته گفته شده که رویداد رسانه‌ای این نمایشگاه بزرگ بین المللی در تاریخ 17 و 18 دی ماه (7 و 8 ژانویه 2018) آغاز خواهد شد. بد نیست بدانید که همه کنفرانس‌های خبری CES 2018 در این دو روز اجرا می‌شوند از این رو در این بازه زمانی 48 ساعته به هرآنچه که می‌خواهید از دنیای فناوری بدانید، دست می‌یابید.

اگر می‌خواهید در یکی از این کنفرانس‌ها شرکت کنید هنوز هم می‌توانید برای حضور یافتن در نمایشگاه بزرگ لاس وگاس فرآیند ثبت نام خود را انجام دهید با این حال از آنجایی که تعداد شرکت کنندگان زیاد است توصیه می‌کنیم که هرچه زودتر فرآیند ثبت نام خود را انجام دهید. به یاد داشته باشید که این نمایشگاه یک رویداد تجاری است به همین دلیل افرادی که می‌خواهند در کنفرانس‌های آن که در تاریخ‌های 17 تا 18 دی ماه برگزار می‌شوند، شرکت کنند باید مدارک لازم را برای اثبات فعالیت خود در یک رسانه اجتماعی یا بخش صنعتی ارائه کنند.

تعداد زیادی از کاربران و منتقدان دنیای گوشی‌های همراه می‌خواهند بدانند که آیا ال جی هم در نمایشگاه سی ای اس 2018 شرکت می‌کند یا خیر؟ یکی از منابع خبری ساکن در کره جنوبی گفته است که ال جی می‌خواهد جانشین مدل جی 6 را زودتر معرفی کند تا از این طریق از سامسونگ پیشی بگیرد. گفته شده است که سامسونگ می‌خواهد در رویداد خود در CES 2018 از گوشی‌های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس رونمایی کند از این رو بعید نیست که در نمایشگاه لاس وگاس با گوشی‌های ال جی جی 7 و سامسونگ گلکسی اس 9 هم ملاقات کنیم.

نمایشگاه CES 2018 قرار است که شرکت‌های مختلفی را از سرتاسر جهان در تالار مرکز همایش لاس وگاس (Las Vegas Convention Center) و همچنین چند نقطه دیگر از این شهر دور هم جمع کند. سامسونگ، سونی، ال جی و گوگل تنها برخی از شرکت‌هایی هستند که در این رویداد شرکت می‌کنند.

CES مخفف عبارت نمایشگاه وسایل الکترونیکی مصرف کنندگان (Consumer Electronics Show) است. این نمایشگاه در طول چند سال گذشته کمی جذابیت خود را از دست داد زیرا سازندگان تصمیم گرفتند که در طول سال به طور اختصاصی رویدادهای خود را برای رونمایی از محصولاتشان در مکان‌های مختلف برگزار کنند در حالی که CES قبل از گسترش این روند، همه شرکت‌ها را در یک مکان در کنار هم قرار می‌داد. در هر حال بد نیست بدانید که تعداد 185,000 نفر بازدیدکننده از سرتاسر جهان در این نمایشگاه حاضر می‌شوند.

CES 2018

نکته‌ای که باید به آن اعتراف کرد این است که شلوغی و ازدحام، بخشی از هر نمایشگاه است و CES 2018 می‌خواهد انواع مختلفی از گجت‌ها، خودروهای آینده نگرانه خودکار و سایر اختراعاتی را که فناوری را تغییر می‌دهند، در خود ارائه کند. در این نوشتار به ارائه پیش بینی‌ها، خبرها و جزییاتی در مورد سی‌ای‌اس 2018 که قرار است در ماه اول سال آینده میلادی برگزار شود، پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

CES 2018 در یک نگاه

ماهیت: بزرگ‌ترین نمایشگاه مصرف کنندگان در سرتاسر جهان

تاریخ برگزاری: 17 و 18 دی ماه برای برگزاری کنفرانس‌های خبری، 19 تا 22 دی ماه برای حضور بازدیدکنندگان

آیتم‌های موجود در نمایشگاه: از تلویزیون‌های 8 کی و یخچال‌های شبکه بندی شده گرفته تا لپ تاپ‌های پیشرفته و خودروهای خودران

گوگل گوگل

گوگل گفته است که یک غرفه بسیار بزرگ و هشت اتاق پذیرایی در رویداد بین المللی شهر لاس وگاس خواهد داشت. کروم آنباکسد (Chrome Unboxed) گفته است که پادشاه دنیای مجازی یک غرفه مستقل و بزرگ را در مکان سنترال پلازا (Central Plaza)، مرکز همایش لاس وگاس، اداره می‌کند و علاوه بر این هشت اتاق پذیرای در هتل آریا خواهد داشت.

گوگل تا به امروز در کنار شرکای واسط خود در نمایشگاه CES حاضر می‌شد ولی امسال می‌خواهد به طور مستقل در این رویداد حضور پررنگی داشته باشد. این سازنده به احتمال زیاد می‌خواهد محصولات پیشرفته خود نظیر گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال، اسپیکر هوشمند گوگل هوم مینی و هدست VR دی دریم ویوو را به افرادی که می‌خواهند در کنفرانس‌ها شرکت کنند، نشان دهد.

این احتمال نیز وجود دارد که غول دنیای مجازی بخواهد محصول جدیدی را در این نمایشگاه ارائه کند. کروم آنباکسد گفته است احتمالا این سازنده قدرتمند لپ تاپ‌های کروم بوک جدیدی را با ضریب شکل‌های جدیدی مثل بدنه‌های قابل تفکیک و تبدیل پذیر در معرض عموم قرار می‌دهد. در مجموع می‌توان انتظار داشت که گوگل محصولات منحصر بفردی را در رویداد جهانی لاس وگاس معرفی کند زیرا هر بار که سازنده‌ای به تنهایی در یک نمایشگاه حاضر می‌شود، محصولات جالبی را با خود به همراه می‌آورد.

 

بیشتر بخوانید:  لیست بهترین های گوگل پلی در سال ۲۰۱۷

 

سامسونگ

سامسونگ

سامسونگ همیشه یکی از جاذبه‌های بزرگ نمایشگاه CES بوده، زیرا همیشه در این رویداد چند نوع محصول مختلف و سخت افزار خاص را به کاربران و طرفدارانش معرفی کرده است. تلویزیون تاشو یکی از دستگاه‌هایی بود که این سازنده دو سال پیش، از آن در رویداد جهانی لاس وگاس رونمایی کرد. از این رو بعید نیست که این سازنده مشهور در CES 2018، این بار از یک گوشی هوشمند تاشو که طبق خبرهای موجود گلکسی ایکس نام دارد، رونمایی سازد.

یکی از منابع خبری به نام فوربس (Forbes) گفته است که زمان بندی جدید سامسونگ برای رونمایی از یک گوشی همراه منحصر بفرد و جدید کمی عجیب است زیرا CES مانند کنگره جهانی موبایل (MWC) که در شهر بارسلونا برگزار می‌شود، یک نمایشگاه موبایل نیست؛ با این حال بعید نیست که سازنده کره‌ای در CES 2018 از یک یا چند گوشی هوشمند جدید رونمایی کند، زیرا در CES 2017 هم محصولاتی مثل گلکسی ای 3 2017 را معرفی کرد.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار گیرد این است که سامسونگ برای اولین بار در نمایشگاه CES 2013 از نمایشگرهای انعطاف پذیر خود رونمایی کرد، از این رو می‌توان انتظار داشت که این سازنده محبوب در CES جدید یک گوشی انعطاف پذیر را به کاربرانش معرفی نماید.

رئیس بخش گوشی سازی سامسونگ گفته است که این سازنده می‌خواهد گوشی انعطاف پذیر و تاشو خود را در سال آینده وارد بازار کند از این رو رونمایی از گلکسی ایکس در ماه ژانویه می‌تواند اولین قدمی باشد که سازنده کره‌ای می‌خواهد برای عرضه محصول جدیدش در بازار بردارد.

آیا گلکسی اس 9 سامسونگ هم در سی‌ای‌اس 2018 حاضر می شود؟

آیا گلکسی اس 9 سامسونگ هم در سی‌ای‌اس 2018 حاضر می شود؟

برنامه‌های سامسونگ برای معرفی گوشی‌های همراه جدیدش در CES 2018 به احتمال زیاد به گلکسی ایکس محدود نمی‌شود. این احتمال وجود دارد که سازنده کره‌ای بخواهد اطلاعاتی را هم در مورد گلکسی اس 9 که پرچمدار بعدی این سازنده است، در رویداد جهانی لاس وگاس ارائه کند.

ایوان بلس، افشاگر مشهور دنیای فناوری، گفته است که گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس هم احتمالا در CES 2018 حاضر می‌شوند. اگر این امر صحت داشته باشد می‌توان گفت که رونمایی از این دو گوشی هوشمند در لاس وگاس حتی در صورت تکراری بودن سبک طراحیشان، باز هم یک خبر بزرگ است؛ اما باید بدانید که جدیدترین اخبار حاکی از این است که پرچمدار جدید سامسونگ در CES 2018 معرفی نخواهد شد.

علاوه بر گوشی‌های جدید، سامسونگ احتمالا از یک تلویزیون 150 اینچی هم در CES 2018 رونمایی می‌کند. منبع خبری توییک تاوون (TweakTown) گفته است که تلویزیون جدید یک تلویزیون معمولی نیست زیرا با فناوری میکرو ال ای دی ساخته شده است. منابع خبری گفته‌اند که این نمایشگر جدید ترکیبی منحصر بفرد از فناوری ال ای دی و قطعات سیلیکونی است؛ به این نحو که در آن لامپ‌های ال ای دی، قطعات سیلیکونی را در بر گرفته‌اند.

طبق اطلاعات موجود، این قطعات سیلیکونی آنقدر کوچک هستند که هر کدام نقش یک پیکسل را ایفا می‌کنند. فناوری میکرو ال ای دی تلویزیون جدید را قادر می‌سازد تا تراکم پیکسل بیشتر و مصرف انرژی کمتری داشته باشد و علاوه بر این از سوختن تصاویر هم جلوگیری کند.

این احتمال هم وجود دارد که سامسونگ در نمایشگاه CES 2018 از محصولات دیگری نیز مانند گجت‌های پوشیدنی، لپ تاپ‌ها، تبلت‌ها و تلویزیون‌های جدید به تنهایی یا در کنار شریکانش رونمایی کند. بعید نیست که سازنده محبوب کره‌ای از فناوری QLED در ساخت نسل بعدی تلویزیون‌های خود استفاده کرده باشد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌ های سامسونگ ۲۰۱۷

 

سونی

سونی

در طول چند سال گذشته سونی از رویداد CES برای معرفی برخی از محصولاتش مانند هدفون‌های بی سیم، تلویزیون‌های براویا و پروژکتورهای 4 کی استفاده کرده است. تلویزیون‌های براویا اغلب طرفداران زیادی نداشته‌اند با این حال سازنده ژاپنی توانسته است توجه تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به سایر محصولاتش در نمایشگاه‌های CES جلب کند.

تا به امروز مطلبی در این زمینه که سونی می‌خواهد مسیر دیگری را برای حضور در نمایشگاه لاس وگاس دنبال کند، منتشر نشده است. این احتمال وجود دارد که تلویزیون‌های براویای جدید این سازنده به نمایشگرهای اولد مجهز شده باشند. منابع خبری همچنین گفته‌اند که سونی می‌خواهد از تجهیزات صوتی جدیدی در این رویداد رونمایی کند. کنفرانس این سازنده مشهور در روز هفدهم دی ماه برگزار می‌گردد.

ال جی

ال جی در نمایشگاه CES 2017 از باریک‌ترین تلویزیون اولد جهان رونمایی کرد از این رو بعید نیست که این سازنده در رویدادی که در ماه آینده برگزار می‌گردد یک تلویزیون منحصر بفرد جدید را در کنفرانس خود در تاریخ هفدهم دی ماه معرفی کند. این تلویزیون‌ها بدون شک قیمت بسیار گرانی دارند اما ظاهر و کیفیت بسیار خوبی را در اختیار کاربران خود می‌گذارند. CES 2018 در واقع میزبان تلویزیون‌های سری هشت OLED این سازنده کره‌ای خواهد بود.

ال جی در نمایشگاه CES 2017 همچنین چند گوشی اقتصادی و میان رده را نیز در معرض عموم قرار داد به همین دلیل انتظار می‌رود که در ماه اول سال میلادی جدید هم چند گوشی جدید را رونمایی کند. برخی از منابع خبری هم گفته‌اند که این برند مشهور می‌خواهد در کنفرانس خود مدل جی 7 را هم معرفی کند. معرفی این گوشی پرچمدار مخصوصا در صورتی که سامسونگ هم از گلکسی اس 9 رونمایی کند، جو بسیار متمایزی را در CES 2018 برای طرفداران گوشی‌های پرچمدار ایجاد می‌کند. وسایل خانگی، پلیرهای بلو ری 4 کی، لپ تاپ‌های پیشرفته و روبات‌های زیبا بخش دیگری از محصولاتی هستند که توسط ال جی در لاس وگاس رونمایی می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های ال جی 2017

 

دل

دل

دل (Dell) چند روز پیش لپ تاپ مدل ایکس پی اس 13 خود را برای بررسی به سایت تک رادار (TechRadar) فرستاد. این لپ تاپ در واقع یک اولترا بوک 13 اینچی بسیار باریک با طراحی زیبا است و سه پورت یو اس بی نوع سی را در کنار یک پورت میکرو SD و نمایشگر اینفینیتی اج در اختیار کاربرش می‌گذارد. این محصول ظاهرا در دو رنگ سفید و رزگلد ساخته شده است. از آنجایی که این لپ تاپ جدیدترین محصول سازنده آمریکایی در صنعت ساخت لپ تاپ محسوب می‌شود، می‌توان انتظار داشت که خبرهایی در مورد مشخصات و تاریخ عرضه آن در رویداد CES 2018 منتشر گردد. به زودی بررسی این لپ تاپ زیبا را در تکراتو نیز منتشر می‌کنیم.

لنوو

لنوو

لنوو کنفرانس مطبوعاتی خود را در تاریخ هجدهم دی ماه برگزار می‌کند. این سازنده مشهور دعوتنامه‌های خود را نیز ارسال کرده است. برخی از منابع خبری گفته‌اند که این برند چینی مشهور احتمالا هدست گوگل دی دریم (Google Daydream) را با خود به CES 2018 می‌آورد. حال که اچ تی سی از پروسه ساخت این هدست کناره گیری کرده است، لنوو تنها شریک گوگل در ساخت این فناوری VR محسوب می‌شود.

لنوو در دعوتنامه‌های خود گفته است که خریداران هدست جدید دنیا را به گونه‌ای متفاوت تجربه می‌کنند. این گفته صحت دارد زیرا هدست جدید این سازنده هیچ محدودیتی از نظر حمل و نقل ندارد و می‌تواند بدون نیاز به گوشی همراه هم نقش خود را ایفا کند.

خودروهایی که در CES 2018 معرفی می شوند

همه می‌دانند که CES تقریبا به یک نمایشگاه خودرو تبدیل شده است و CES 2018 هم همین روال را دنبال می‌کند. فیسکر (Fisker) یکی از خودروسازانی محسوب می‌شود که گفته است با یک خودروی الکتریکی جدید در نمایشگاه لاس وگاس حاضر می‌شود.

طبق اطلاعات موجود این اتومبیل ایموشن (EMotion) نام دارد و قرار است که با قیمتی معادل 129,000 دلار از سال 2019 میلادی وارد بازار شود. می‌توان گفت که این خودرو به احتمال زیادی رقیب قدرتمندی برای خودروسازی تسلا به شمار می‌رود زیرا ظاهرا رنج پیمایشی در حدود 645 کیلومتر دارد.

فارادی فیوچر (Faraday Future) نیز علی رغم این که مشکلاتی را تجربه کرده است، می‌خواهد در سی‌ای‌اس 2018 شرکت کند.

یکی از خودروسازانی که در CES 2017 شرکت کرد، تویوتا بود. این سازنده با خودروی کانسپت آی (Concept i) در این نمایشگاه حضور یافت به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که مانند فورد، کیا و هیوندای در نمایشگاه سال جدید میلادی هم حاضر شود.

وسایل جانبی دیجیتال مثل اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم (Google Home) و آمازون اکو (Amazon Echo) هم احتمالا بخشی از محصولاتی هستند که توسط خودروسازان در نمایشگاه CES 2018 رونمایی می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید:

 

سایر شرکت کنندگان

شرکت‌های فوق تنها تعداد محدودی از سازندگانی هستند که در نمایشگاه CES 2018 حاضر می‌شوند. در این میان ایسوس، دالبی، اچ تی سی، اچ پی، هواوی، اینتل، نیکون، پاناسونیک، انویدیا، ریزور و چندین سازنده دیگر هم به احتمال زیاد در این نمایشگاه محصولات خود را معرفی می‌کنند. بعید نیست که در CES 2018 شاهد معرفی نسل جدید هدست‌های اچ تی سی وایو (HTC Vive) و همچنین گوشی‌های هوشمند جدیدی از طرف هواوی باشیم.

هواوی یک شرکت در حال گسترش است. منابع خبری گفته‌اند که ریچارد یو (Richard Yu)، مدیر اجرایی هواوی، می‌خواهد در روز هجدهم دی ماه اطلاعاتی را در مورد استراتژی‌های جدید سازنده بزرگ چینی در مورد هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، دستگاه‌های هوشمند و … ارائه کند از این رو می‌توان انتظار داشت که شاهد معرفی یک یا دو محصول جدید از طرف این سازنده باشیم.

 

بیشتر بخوانید:

 

گفته شده است که برایان کرزانیخ (Brian Krzanich)، مدیر اجرایی اینتل، هم می‌خواهد در روز هفدهم دی ماه در پارک تئاتر مونت کارلو کنفرانسی را برگزار کند. طبق اطلاعات موجود اینترنت اشیاء، اینترنت 5 جی، خودروهای خودکار و فناوری VR بعضی از مباحثی هستند که کرزانیخ می‌خواهد در مورد آن‌ها سخنرانی کند.

گفته شده است که انویدیا هم می‌خواهد در تاریخ هفدهم دی ماه کنفرانسی را برگزار کند. این سازنده همیشه در نمایشگاه‌های CES در مورد نسل بعدی فناوری‌های خود اطلاعاتی را ارائه کرده است از این رو بعدید نیست که در رویداد جدید خود هم اطلاعاتی را در رابطه با فناوری‌های جدیدش در زمینه هوش مصنوعی، خودروهای خودران و واحدهای پردازش گرافیکی منتشر کند.

اسپورت زون (Sports Zone) بخش جدیدی است که به نمایشگاه CES 2018 اضافه شده است. طبق اطلاعات موجود بازدیدکنندگان در این قسمت با تجهیزات جدیدی در رابطه با دنیای تجهیزات ورزشی و فناوری‌های VR و AR آشنا می‌شوند. اگر که به ورزش و فعالیت‌های فیزیکی علاقمند هستید، توصیه می‌کنیم که از این بخش هم بازدید نمایید. به زودی اطلاعات بیشتری در مورد سایر محصولات نمایشگاه CES 2018 منتشر می‌گردد.

.

بیشتر بخوانید:

 

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    باسلام و احترام فراوان
    از ارائه اخبار و ا طلاعات مربوط به نجوم بسیار عالی سایت شما کمال تشکر و قدردانی را دارم. اگر مرحمت فرموده و ویدئوهای نجومی قابل بهره برداری را در سایت قرار دهید، بنظر در این خصوص سایت بی نقصی خواهید داشت.
    “با عرض ارادت و اطاعت خالصانه به بارگاه بس با عظمت و بی انتهای خالق آسمانها و زمین.”
    1396/9/27

    پاسخ