;
coinex

بهبود رشد اقتصادی کشور با افزایش سرعت اینترنت

بهبود رشد اقتصادی کشور با افزایش سرعت اینترنت

به گفته یکی از کارشناسان حوزه تجارت الکترونیک، افزایش سرعت اینترنت و رشد تکنولوژی، باعث افزایش و بهبود رشد اقتصادی کشورها می‌شود.

این کارشناس در ادامه به تاثیر افزایش سرعت اینترنت در افزایش رشد تولید ناخالص داخلی در کشورها نیز اشاره نمود و ادامه داد که اقتصاد دیجیتالی در تقویت جایگاه اقتصادی کشورها نقشی مهم و غیرقابل انکاری دارد.

اقتصاد دیجیتال چیست؟

اقتصاد دیجیتالی را می‌توان تقریبا مفهومی جدید دانست که با گسترش فناوری اطلاعات و بکارگیری آن در جوامع در حال تکامل، مطرح شد.

اقتصاد دیجیتالی اقتصادی است که بر پایه فناوری‌های دیجیتال شامل شبکه‌های ارتباط دیجیتالی مانند اینترنت و دیگر شبکه‌های ارزشی افزوده، رایانه‌ها، نرم افزار و دیگر فناوری‌های اطلاعاتی مرتبط استوار است. اقتصاد دیجیتالی اقتصاد اینترنتی، اقتصاد نوینی یا اقتصاد شبکه‌ای نیز نامیده می‌شود.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، مصطفی امیری کارشناس تجارت الکترونیک اعلام نموده است که اینترنت در ابتدا بستری برای بازاریابی تولیدات مرتبط با سایر حوزه‌های اقتصادی بوده است.

وی در این زمینه تاکید نمود که افزایش سرعت اینترنت نرخ بهره‌وری اقتصادی را نیز در کشور افزایش خواهد داد. وی ادامه داد که علاوه بر بهره‌وری اقتصادی، هزینه فروش و بازاریابی محصولات مختلف نیز کاهش خواهد یافت و این امر در نهایت کاهش قیمت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین در مورد رابطه رونق اقتصاد دیجیتال و اشتغال در کشورها، سخن گفت و سرانه ایجاد اشتغال در کسب‌وکارهای اینترنتی نسبت به کسب‌وکارهای سنتی را یک پنجم اعلام کرد.

وی در مثالی اعلام نمود که اگر برای راه‌اندازی یک کارخانه ۱۵۰ میلیون تومان سرمایه لازم باشد، برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی با همان ابعاد سودآوری، تنها ۳۰ میلیون تومان لازم است.

این کارشناس تجارت الکترونیک به مزیت‌ شفافیتی که در اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد اشاره کرد و اعلام نمود که در این حالت می‌توان قیمت‌های کمتری را هم برای مشتریان در نظر گرفت.

 

بیشتر بخوانید: بررسی اقتصاد دیجیتال و شاخص های سرمایه گذاری در آن

 

تلاش برای تاثیرپذیری کمتر از تحریم‌ها

این کارشناس تاکید نمود که اگر کشور قصد داشته باشید جایگاه سازنده‌تری در اقتصاد جهانی ایفا کنید، باید شرایطی را ایجاد نماید که تحریم‌ها تاثیرگذاری کمتری داشته باشند. به گفته وی اگر کشور بتواند در حوزه‌هایی مانند اقتصاد دیجیتال توان خود را بالا ببرد، خود به خود بسیاری از تحریم‌ها را بی‌اثر کرده است.

وی به قدرت کشورهایی چون هند، چین و روسیه اشاره کرد و اعلام نمود، که این کشورها با وجود مسائل سیاسی توانسته‌اند قدرت اقتصادی و جایگاه بالای خود در اقتصاد دیجیتال کسب کرده و حفظ کنند و هیچ تحریمی هم نتوانسته است تا باعث تزلزل آنها شود.

این کارشناس تجارت الکترونیک یکی از نتایج بردن اقتصاد به بستر دیجیتالی را کاهش مصرف انرژی دانست و اعلام نمود که یکی از کوچک‌ترین پیامدهای افزایش سرعت اینترنت ، رونق اقتصاد دیجیتالی و کاهش رفت ‌و آمدهای شهری و حتی بین شهری بوده است. وی این مسئله را نهایت یکی از علل صرفه‌جویی در انرژی اعلام نمود.

وی ادامه داد که در بستر اقتصاد دیجیتال شهروندان خواهند توانست تا در خانه یا محل کار خود به شبکه اینترنت متصل شوند و بسیاری از مبادلات و نقل و انتقالات مورد نیاز خود را انجام دهند.

مزایای افزایش سرعت اینترنت و رونق اقتصاد دیجیتال

مصطفی امیری در مورد مزایای افزایش سرعت اینترنت و رونق اقتصاد دیجیتال سخن گفت و ادامه داد که این امر می‌تواند افزایش بهره‌وری اقتصادی را به همراه داشته باشد.  به گفته وی اگر کشوری ۱۵ درصد رشد اینترنت داشته باشد، به میزان ۰.۲ درصد رشد تولید ناخالص داخلی آن افزایش خواهد یافت. به گفته وی زیرساخت‌های این امر در کشور وجود دارد که باید با فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه تا چند سال آینده، دسترسی شهروندان به اینترنت نیز افزایش یابد.

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر