;
coinex

اختصاصی تکراتو: مقایسه آنر 9 با سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

مقایسه آنر 9 با سامسونگ گلکسی اس 8
شرکت آنر در تیرماه امسال، گوشی آنر 9 (Honor 9) را به بازار عرضه کرد و سامسونگ در اوایل بهار پرچمدار گلکسی اس 8 خود را راهی بازارهای جهانی کرد. این مطلب مقایسه آنر 9 با سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس است.

آنر برندی است از زیرمجموعه‌های شرکت هواوی که در سال 2013 تاسیس شد. در واقع هواوی این برند را برای رقابت در بازار گوشی‌های ارزان و مقرون به صرفه در چین بوجود آورد. این برند به تولید گوشی‌هایی معروف است که در عین کارایی، از قیمت مناسبی نیز برخوردارند.

از سوی دیگر سامسونگ برترین برند گوشی‌ساز جهان است که پرچم‌داران آن همواره یکی از بهترین گوشی‌های جهان بوده‌اند و انصافا همان گونه که اپل در پلتفرم iOS منحصر به فرد بوده، سامسونگ نیز در اندروید، خاص است.

مقایسه آنر 9 با سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس؛ چین در برابر کره

شاید در نگاه اول به نظر برسد که مقایسه چندان جذابی وجود ندارد، اختلاف بین برند سامسونگ و برند آنر بر روی کاغذ، ممکن است که زیاد به نظر برسد، اما اجازه دهید تا کمی دقیق‌تر این مقایسه را بررسی کنیم.

در بررسی اختصاصی تکراتو از هواوی آنر 9 گوشی هوشمندی را دیدیم که از جذابیت‌های زیادی برخوردار است. با مطالعه لینک زیر می‌توانید از ویژگی‌های پرچمدار 2017 آنر بیشتر بدانید.


بیشتر بخوانید: اختصاصی تکراتو: بررسی هواوی آنر ۹؛ پرچمداری مقرون به صرفه


آنر و سامسونگ دو زبان طراحی نسبتا متفاوت دارند، دوربین‌های دوگانه و پردازنده هایسیلیکون کایرین 960 آنر 9، در برابر نمایشگر بیکران (اینفینیتی) و پردازنده اسنپدراگون 835 به خوبی این تفاوت‌ها را نشان می دهد. سامسونگ پرچمدار 2017 خود را ضدآب ساخته است و حال آنکه این ویژگی در آنر 9 وجود ندارد؛ اما در عین حال این دو گوشی شباهت‌هایی را نیز با یکدیگر دارند.

علاوه بر تفاوت در اسم برند سازنده‌ی چیپست‌ها، هر دو از پردازنده 8 هسته‌ای بهره می‌برند، دوربین اصلی آنها 12 مگاپیکسلی است؛ هرچند که دوربین اصلی آنر 9 به یک سنسور 20 مگاپیکسلی نیز مجهز است. هر دو دستگاه برای تامین امنیت به سنسور اثر انگشت مجهز شده‌اند و در هر دو دستگاه سنسورهایی چون مجاورت، شتاب‌سنج، قطب نما و ژیروسکوپ دیده می‌شود.

برای آنکه بتوانیم یک مقایسه دقیق‌تر بین آنر 9 و گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ داشته باشیم، ابتدا اجازه دهید تا به مشخصات هر دو دستگاه به صورت جداگانه بپردازیم و در انتها ببینیم که کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد.

فقط یک نکته حائز اهمیت است، گوشی‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس مشخصات مشابهی دارند و به جز اندازه صفحه نمایش، ظرفیت باتری و یا فضای ذخیره سازی تغییری دیگری وجود ندارد، پس در مشخصات گلکسی اس 8، مشخصات فنی مدل اس 8 پلاس را نیز مرور می‌کنیم.

مشخصات سامسونگ گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8)

مشخصات سامسونگ گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8)

سامسونگ به دلیل باتری‌های معیوب نوت 7 که باعث شکست این شرکت در عرضه این دستگاه شد، فبلت خود را از بازار جمع آوری کرد و به دنبال آن بود تا با ارائه پرچم‌داری قدرتمند از سری گلکسی S وضعیت بوجود آمده را جبران کند.

اوایل بهار 2017 سامسونگ گلکسی اس 8 و مدل بزرگتر اس 8 پلاس وارد بازار شدند. گلکسی اس 8 در اندازه‌های 148.9 در 68.1 در 8 میلی‌متر گسترده شده است، 155 گرم وزن داشته و یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت را درون خود جای داده است. این باتری در تست‌های به عمل آمده، از gsmarena امتیاز 84 ساعت را به دست آورده است. گوشی گلکسی اس 8 پلاس یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی در اختیار دارد و امتیاز 88 ساعت را به دست آورده است.

یکی از مهمترین مشخصاتی که در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس کاملا جلب توجه می‌کند، نمایشگر آنهاست. سامسونگ در این گوشی، استفاده از نمایشگرهای تمام صفحه را که با شیائومی می میکس خلق شد، به اوج خود رساند. نمایشگر سوپر آمولد 5.8 اینچی – این صفحه نمایش در اس 8 پلاس 6.2 اینچ است- اینفینیتی با رزولوشن 14440 در 2960 پیکسل که از نسبت تصویر 18.5 به 9 برخوردار است، تصاویری رویایی را به شما ارائه می دهد و بدون شک یکی از بهترین نمایشگرهای موبایل است.

روی این صفحه نمایش، محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5 قرار گرفته و ویژگی همیشه روشن (Always-on) می‌تواند برخی اعلان‌ها را سریعا به اطلاع کاربر برساند.

گلکسی اس 8 در دو مدل به بازارهای جهانی عرضه شد، نسخه آمریکایی این دستگاه به پردازنده اسنپدراگون 835 مجهز است و نسخه بین المللی آن با اگزینوس 8895 قدرتنمایی می‌کند. هر دو پردازنده 8 هسته‌ای بوده و قدرت تقریبا یکسانی دارند. پردازنده گرافیکی آن نیز آدرنو 540 است که کارهای گرافیکی را مدیریت می‌کند.

چیپست این گوشی توسط 4 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی شده و 64 گیگابایت حافظه داخلی آن از طریق کارت میکرو اس دی تا 256 گیگابایت قابل ارتقا خواهد بود. در مدل اس 8 پلاس نسخه‌ای با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز به فروش می‌رسد.

دوربین اصلی گلکسی اس 8 یک سنسور 12 مگاپیکسلی Dual Pixel با دهانه دیافراگم f/1.7 بوده که به لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز مجهز است. این دوربین قابلیت دارد که ویدیوهایی با کیفیت 1080p را با نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کند، البته قابلیت ضبط ویدیویی 2160p با سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز وجود دارد. دوربین سلفی آن نیز 8 مگاپیکسلی است.

گلکسی S8 سامسونگ دارای جک هدفون 3.5 میلی‌متری است و با توجه به در اختیار داشتن کد حفاضت IP68 می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام آورد. سامسونگ دکس نیز یک ویژگی جذاب برای این دستگاه بوده که با آن می‌توان به یک مانیتور متصل شده و از محیط دسکتاپ، و در عین حال کار کردن با یک موبایل، لذت برد.


بیشتر بخوانید:  با بهترین گوشی‌ های سامسونگ در سال ۲۰۱۷ آشنا شوید


در این گوشی سیستم عامل، اندروید 7.0 است و دستیار صوتی مجازی بیکسبی می‌تواند به درخواست‌های شما پاسخ مناسب دهد.

مشخصات هواوی آنر 9 (Huawei Honor 9)

مشخصات هواوی آنر 9 (Huawei Honor 9)

آنر 9 هواوی در 147.3 میلی‌متر درازا، 70.9 میلی‌متر پهنا و 7.5 میلی‌متر ضخامت، گسترده شده است. این گوشی 155 گرم وزن دارد و از ساختاری شیشه‌ای فلزی برخوردار است. باتری که انرژی روزانه آنر 9 را تامین می‌کند، بزرگتر از گلکسی اس 8 بوده و 3200 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد، اما در تست‌های gsmarena، امتیاز 77 ساعت را به دست آورده است.

در پنل جلویی آنر ،9 نمایشگر ال سی دی 5.15 اینچی با نسبت تصویر 16 به 9 و رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل به چشم می‌خورد. پوششی که از این صفحه نمایش محافظت می کند، گوریلا گلس 3 است. در زیر این نمایشگر و در درون این گوشی هوشمند، هایسیلیکون کایرین 960 قرار گرفته، پردازنده‌ای که تا قبل از ورود کایرین 970، پرچم‌دار هایسیلیکون بود.

در هواوی آنر 9 نیز سنسور اثر انگشت وجود دارد، اما در پنل جلو و در دکمه هوم تعبیه شده است. با این شرایط مسلما حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش بیشتر شده و نسبت نمایشگر به بدنه کمتر خواهد شد، این نسبت در این دو دستگاه حدود 10 درصد اختلاف دارد که البته مقدار قابل توجهی است.

چیپست کایرین 960 با پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP8 تکمیل شده و در دو نسخه و توسط 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌شود. حافظه داخلی نیز 64 و یا 128 گیگابایتی بوده که می‌توان این فضای ذخیره سازی را از طریق کارت میکرو اس دی تا 256 گیگابایت ارتقا داد.

دوربین یکی از مهمترین بخش‌های یک گوشی هوشمند است و هواوی، سازنده‌ای است که این موضوع را به خوبی می‌داند. بخش دوربین، یکی از نقاط جذاب آنر 9 است و البته یکی از برتری‌های نسبی این گوشی بر گلکسی اس 8 سامسونگ نیز به حساب می‌آید.

همان طور که نمایشگر بزرگ و جذاب اینفینیتی به امضای سامسونگ برای پرچم‌دارانش تبدیل شده، دوربین‌های دوگانه نیز برای هواوی به منزله یک امضا است. هواوی اولین شروع کننده‌ی استفاده از دوربین‌های دوگانه نبود، اما با همکاری لایکا در ساخت دوربین دوگانه میت 9، تقریبا اکثر گوشی‌های بالارده خود را با این سبک دوربین راهی بازار کرد.

آنر 9 نیز به یک دوربین دوگانه با چینش افقی سنسورها مجهز است. ماژول دوربین ترکیبی است از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با روزنه f/2.2 و یک سنسور 20 مگاپیکسلی با دهانه دیافراگم f/2.2 که می‌تواند تصاویر جذابی را به ثبت برساند. جالب اینجاست که با تست‌های مختلفی که انجام شده –ویدیوهای مختلفی از مقایسه‌های ویدیویی این دو گوشی در فضای وب موجود است- به نظر می‌رسد که کیفیت فیلمبرداری با دوربین آنر 9 بهتر از پرچمدار اس 8 است. رنگ‌ها شفاف‌تر بوده و بافت‌ها در تصاویر ضبط شده با آنر، وضوح بیشتری دارد.

هواوی آنر 9

آنر 9 نیز در پنل جلو یک سنسور 8 مگاپیکسلی دارد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به سنسور مجاورت، شتاب سنج و قطب نما اشاره کرد. جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز در این دستگاه وجود دارد. آنر 9 هواوی با سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا از جعبه خارج می‌شود.

 برنده مقایسه آنر 9 با سامسونگ گلکسی اس 8

سامسونگ یک گوشی منحصر به فرد از سری گلکسی S خود را در سال جاری راهی بازار کرد. نمایشگر زیبا و کشیده با رزولوشن بالا و زیبای اینفینیتی، ویژگی ضدآب، دستیار هوشمند بیکسبی، سامسونگ دکس و البته طراحی زیبای آن یک محصول منحصر به فرد را معرفی کرده است.

انصافا همه چیز در این گوشی خوب است و برنده مقایسه ما خواهد بود، اما آیا همین اطلاعات برای خرید یک گوشی هوشمند کافی است؟!

کدام گوشی را بخریم؟

مشخصات فنی همه چیز نخواهد بود. مشخصات خوب، یک گوشی قدرتمند را نشان می دهد، اما ارزش خرید یک محصول را تعیین نمی‌کند. در ارزش خرید، قیمت یک فاکتور تعیین کننده است. این موضوعی است که به شدت مختص به خود کاربر است و از یک فرد به فرد دیگر متغیر خواهد بود؛ بنابراین برنده واقعی را کاربر تعیین می‌کند!

گلکسی اس 8 سامسونگ در بازار ایران از 2 میلیون 600 تا 2 میلیون و 900 هزار تومان در فروشگاه‌های مختلف به فروش می‌رسد. برچسب قیمت برای گلکسی +S8 از 2 میلیون 800 هزار تا 3 میلیون و 300 هزار تومان در نوسان است و قیمت آنر 9 هواوی چیزی مابین 1 میلیون و 800 هزار تا 2 میلیون تومان است. حال انتخاب با شماست!

اگر به دنبال یک گوشی پرچم‌دار قدرتمند، زیبا و در عین حال، خاص می‌گردید و البته پرداخت چیزی در حدود 1 میلیون تومان اضافه‌تر برایتان مشکلی ندارد، حتما گلکسی اس 8 و یا گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ را خریداری کنید. ما هم برنده این مقایسه را گلکسی اس 8 سامسونگ می‌دانیم.

اما اگر از دستگاه مورد علاقه‌تان کارایی بالا، طراحی زیبا و در عین حال قیمت مناسب انتظار دارید، پس می‌دانید که برنده این مسابقه که خواهد بود! هواوی آنر 9 گوشی هوشمندی است که ارزش خرید مناسبی دارد و بدون شک یکی از بهترین‌های آنر است.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر