;
coinex

مقایسه موتو زد 2 فورس با میت 10 پرو هواوی: کدام گوشی پرچمدار بهتر است؟

مقایسه موتو زد 2 فورس با میت 10 پرو هواوی: کدام گوشی پرچمدار بهتر است؟

موتورولا و هواوی هر دو از بزرگ‌ترین سازندگان در دنیای گوشی‌های همراه هستند. در این نوشتار به مقایسه موتو زد 2 فورس با میت 10 پرو پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه شوید.

مقایسه موتو زد 2 فورس با میت 10 پرو هواوی

در این مطلب سعی کرده‌ایم که موتو زد 2 فورس را با میت 10 پرو هواوی مقایسه کنیم. موتو زد 2 فورس از نظر مشخصات فنی، قیمت و عرضه تقریبا در موقعیت بهتری نسبت به میت 10 پرو هواوی قرار دارد. این گوشی هوشمند دومین نسل از سری گوشی‌های موتو زد فورس محسوب می‌شود، اما فرق چندان زیادی با مدل اولیه عرضه شده از این سری محصولات ندارد به این نحو که هنوز هم می‌تواند امکان استفاده از تجهیزات موتو مد (Moto Mod) را در اختیار خریدارش بگذارد. با این حال زمانی که بحث قطعات داخلی مطرح می‌شود فاصله این گوشی هوشمند با اولین محصولی که با نام موتو زد فورس وارد بازار شد، مشخص می‌شود، زیرا سازنده چینی در ساخت محصول جدیدش از آخرین پردازنده مرکزی و واحد پردازش گرافیکی کوالکام استفاده کرده و دوربین‌های این محصول را نیز به قابلیت‌های موتو مجهز ساخته است.

در مقابل موتو زد 2 فورس میت 10 پرو قرار دارد. این گوشی هوشمند به عنوان یکی از محصولات پرچمدار هواوی وارد بازار شده است و در مقایسه با محصول موتورولا از نمایشگر و باتری بزرگ‌تری بهره می‌برد. میت 10 پرو به پردازشگر و واحد پردازش گرافیکی موتو زد 2 فورس مجهز نشده است، اما از این نظر تقریبا با این گوشی هوشمند برابری می‌کند، اگرچه که قیمت گران‌تری نیز دارد. حال این سوال مطرح می‌شود که در مقایسه موتو زد 2 فورس با میت 10 پرو هواوی کدام محصول بهتر است؟ در این بررسی سعی کرده‌ایم که یک پاسخ جامع برای این سوال ارائه کنیم. آنچه که در این مطلب می‌خوانید شرح ویژگی‌های مشترک موجود بین این دو گوشی هوشمند، مشخصات هر دستگاه به طور جداگانه، یک نتیجه گیری در رابطه با این مقایسه و در نهایت یک جدول کامل از مشخصات این دو دستگاه را در بر می‌گیرد.

ویژگی‌های مشترک

موتو زد 2 فورس موتورولا و میت 10 پرو هواوی از برخی جهات به یکدیگر شبیه هستند. برای مثال هر دو دستگاه از نمایشگر با فناوری OLED و پوشش محافظتی بهره می‌برند. موتو زد 2 فورس موتورولا و میت 10 پرو هواوی پردازشگرها و واحدهای پردازش گرافیکی متفاوتی را بر روی خود دارند، اما از این نظر کارایی نسبتا یکسانی را نیز ارائه می‌کنند. دوربین دوگانه اصلی با سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی، باتری جدانشدنی با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع، اندازه فیزیکی تقریبا یکسان، بلوتوث 4.2، وای فای، پورت یو اس بی نوع سی برای شارژ کردن باتری و انتقال داده‌ها، اسکنر اثر انگشت و توانایی مقاومت در برابر نفوذ آب از دیگر ویژگی‌های مشترک بین این دو گوشی هوشمند هستند.

مشخصات موتو زد 2 فورس

مشخصات موتو زد 2 فورس

موتو زد 2 فورس گوشی پرچمدار جدید موتورولا محسوب می‌شود. این محصول قیمت نسبتا گرانی دارد اما به واسطه ویژگی‌ها و مشخصاتش قیمت خود را توجیه می‌کند. موتو زد 2 فورس مانند بیشتر گوشی‌های پیشرفته عرضه شده در ایالات متحده از پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835 و واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540 بهره می‌برد و علاوه بر این یک دوربین دوگانه جدید و امکان استفاده از تجهیزات موتو مد را نیز در اختیار شما می‌گذارد. این گوشی هوشمند به دلیل داشتن حاشیه‌های جلویی ضخیم کمی قدیمی به نظر می‌رسد، اما در مقایسه با میت 10 پرو هواوی عرضه بسیار وسیع‌تری دارد. زد 2 فورس به یک بدنه فلزی و قاب برآمده دوربین اصلی مجهز شده است تا بتواند تجهیزات موتو مد را به راحتی بر روی خود نگه دارد و علاوه بر این مقاومت بیشتری در برابر ضربات داشته باشد.

گوشی پرچمدار جدید موتورولا به یک نمایشگر 5.5 اینچی P-OLED با رزولوشن QHD و فناوری شتر شیلد (ShatterShield) مجهز شده است. نمایشگر این گوشی هوشمند بر خلاف نمایشگر بیشتر گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار با نسبت تصویر 16 به 9 ساخته شده است، اما تصاویر را با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسلی و تراکم پیکسل 535ppi به شما نمایش می‌دهد. این نمایشگر همچنین کاربر را قادر می‌سازد تا تنها با حرکت دادن دست خود بر روی این پنل اعلان‌های گوشی را مشاهده کند. نمایشگر موتو زد 2 فورس به واسطه لایه محافظتی خود مقاومت بسیار خوبی را در برابر ضربات ارائه می‌کند، با این حال توصیه می‌شود که برای جلوگیری از خش گرفتن این صفحه نمایش یک کاور محافظتی دیگر را نیز بر روی آن نصب کنید.

موتورولا در ساخت گوشی پرچمدار جدید خود از پردازشگر هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون 835 استفاده کرده است. این تراشه چهار هسته 1.9GHz را برای انجام دادن کارهای سبک در کنار چهار هسته 2.35GHz برای انجام دادن کارهای سنگین در اختیار شما می‌گذارد و توسط یک واحد پردازش گرافیکی آدرینو 540، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی با توانایی پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی می‌شود. موتو زد 2 فورس یک باتری کوچک جدانشدنی 2,730 میلی آمپر ساعتی با توانایی پشتیبانی قابلیت شارژ سریع را بر روی خود دارد، با این حال در صورتی که این منبع ذخیره برای انجام کارهای شما کافی نیست می‌توانید با خرید باتری جانبی 2,200 میلی آمپر ساعتی موتو مد مدت زمان بیشتری از گوشی خود استفاده کنید. باتری موتو مد توانایی پشتیبانی فناوری شارژ بی سیم را نیز دارد.

موتورولا امسال تغییرات بسیار خوبی را بر روی گوشی‌های خود اعمال کرد؛ استفاده از یک دوربین دوگانه اصلی در ساخت موتو زد 2 فورس یکی از این تغییرات به شمار می‌آید. این گوشی هوشمند هم اکنون می‌تواند یک دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی، دیافراگم‌های f/2.0 و قابلیت‌های فوکوس خودکار تشخیص حالت، فوکوس خودکار لیزری و فلش دوگانه ال ای دی را در اختیار شما بگذارد. این ساختار توسط یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مجهز به دیافراگم f/2.2 و فلش دوگانه ال ای دی پشتیبانی می‌شود.

موتو زد 2 فورس فاقد جک 3.5 میلی متری هدفون است اما به همراه یک رابط تبدیل قابل اتصال به پورت یو اس بی نوع سی عرضه شده است تا کاربر بتواند در صورت تمایل به کمک آن از هندزفری و هدفون‌های سیمی قدیمی خود هم استفاده کند. بد نیست بدانید که موتورولا یک دوربین قدرتمند و ماژول پروژکتوری 70 اینچی پیشرفته را نیز در مجموعه تجهیزات موتو مد این گوشی هوشمند قرار داده است تا شما بتوانید به راحتی از هر منظره‌ای عکس برداری یا فیلم برداری کنید. موتو زد 2 فورس 155.8 میلی متر طول، 76 میلی متر عرض، 6.1 میلی متر ضخامت و 143 گرم وزن دارد و در سه رنگ مشکی، طلایی و خاکستری با قیمتی بین 756 تا 800 دلار در بازار خرید و فروش می‌شود.

مشخصات میت 10 پرو هواوی

مشخصات میت 10 پرو هواوی

میت 10 پرو به عنوان یک معیار از سبک طراحی هواوی و یکی از زیباترین گوشی‌های عرضه شده در بازار محسوب می‌گردد. در حقیقت می‌توان گفت که میت 10 پرو از نظر طراحی در طبقه بندی خانواده گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس 8 سامسونگ قرار می‌گیرد. سازنده این گوشی هوشمند در ایالات متحده شناخته شده نیست اما چند ماه پیش توانست از نظر میزان فروش جهانی شرکت اپل را پشت سر بگذارد و در مقام دوم بعد از سامسونگ قرار گیرد؛ البته گفته شده است که به زودی سه شرکت ای تی اند تی (AT&T)، تی موبایل (T-Mobile) و ورایزون (Verizon) فروش میت 10 پرو را در ایالات متحده شروع می‌کنند از این رو بعید نیست که هواوی در آینده‌ای نزدیک به پرفروش‌ترین شرکت گوشی ساز در سطح جهان تبدیل شود.

اگر ضعف‌های اصلی میت 10 پرو (رزولوشن تصویر 1080 در 2160 پیکسلی نمایشگر، فقدان جک 3.5 میلی متری هدفون و عدم توانایی پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD) را در نظر نگیریم، می‌توانیم بگوییم که این گوشی هوشمند یک محصول بسیار قدرتمند محسوب می‌شود و می‌تواند به راحتی به واسطه پردازشگر کایرین 970 و واحد پردازش گرافیکی مالی – جی 72 ام پی 12 خود با موتو زد 2 فورس از نظر توان پردازشی مقابله کند. میت 10 پرو هواوی از یک دوربین دوگانه اصلی با سنسورهای لایکا (Leica) بهره می‌برد. این گوشی هوشمند به یک باتری بزرگ 4,000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است از این رو می‌تواند به مدت یک روز کامل و چند ساعت فعالیت‌های مورد نظر شما را انجام دهد. حال این سوال مطرح می‌شود که این محصول در مقابل موتو زد 2 فورس در چه موقعیتی قرار دارد؟

هواوی در ساخت گوشی پرچمدار خود از یک نمایشگر 6 اینچی آمولد فول اچ دی پلاس با رزولوشن 2160 در 1080 پیکسلی و تراکم پیکسل 402ppi استفاده کرده است. بیشتر شرکت‌های گوشی سازی در ساخت محصولات خود به منظور کم کردن میزان مصرف شارژ باتری از نمایشگرهای 1080 پیکسلی استفاده می‌کنند، اما می‌توان گفت که هواوی در ساخت میت 10 پرو بیش از حد محافظه کارانه عمل کرده است، زیرا باتری به کار رفته در این گوشی هوشمند می‌تواند به راحتی رزولوشن تصویر یک نمایشگر QHD را نیز به مدت یک روز کامل پشتیبانی کند. صفحه نمایش گوشی پرچمدار جدید سازنده چینی فاقد نمایشگر ثانویه است اما مانند پنل‌های بیشتر گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار با نسبت تصویر 18 به 9 و پوشش محافظتی گوریلا گلس 5 ساخته شده است.

 

بیشتر بخوانید: بررسی مختصر و مفید: هواوی میت ۱۰ پرو

 

میت 10 پرو به پردازشگر هشت هسته‌ای کایرین 970 مجهز شده است. این تراشه چهار هسته 1.8GHz را برای انجام کارهای سبک در کنار چهار هسته 2.4GHz برای انجام کارهای سنگین در اختیار شما می‌گذارد و توسط یک واحد پردازش گرافیکی مالی – جی 71 ام پی 12، رم 6 گیگابایتی DDR4 و حافظه داخلی ثابت 128 گیگابایتی پشتیبانی می‌شود.

هواوی با شرکت آلمانی لایکا قرارداد بسته است. این سازنده در ساخت میت 10 پرو از یک دوربین دوگانه اصلی با سنسورهای 12 و 20 مگاپیکسلی لایکا با دیافراگم‌های f/1.6 و قابلیت‌های پایدارسازی بصری تصاویر، بزرگ نمایی بصری 2 ایکس، فوکوس خودکار تشخیص حالت، فوکوس خودکار لیزری و فلش دوگانه ال ای دی استفاده کرده است. این ساختار می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی را از مناظر مختلف برای شما ثبت کند و توسط یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 پشتیبانی می‌شود. میت 10 پرو به یک بدنه با کاور پشتی شیشه‌ای مجهز شده است، از این رو می‌تواند قابلیت شارژ وایرلس باتری را نیز در کنار شاخص مقاومتی IP67 در اختیار شما بگذارد.

گوشی پرچمدار جدید هواوی از هر نظر یک محصول، قدرتمند، زیبا و باکیفیت است اما این ویژگی‌ها همان پارامترهایی هستند که همه طرفداران دنیای گوشی‌های همراه از سازنده بزرگ چینی انتظار دارند. میت 10 پرو به یک نمایشگر 6 اینچی خوب، پردازشگر و واحد پردازش گرافیکی پیشرفته، رم قدرتمند و قابلیت‌های صوتی بسیار خوب مجهز شده است. این گوشی هوشمند جک 3.5 میلی متری هدفون ندارد اما به همراه یک رابط تبدیل عرضه شده است تا کاربر بتواند از هدفون‌های قدیمی خود هم استفاده کند. بلوتوث 4.2، درگاه مادون قرمز، قابلیت NFC از دیگر مشخصات میت 10 پرو هستند. این گوشی هوشمند 154.2 میلی متر طول،74.5  میلی متر عرض، 7.9 میلی متر ضخامت و 178 گرم وزن دارد و در چهار رنگ آبی، خاکستری، قهوه‌ای و طلایی با سیستم عامل اندروید 8 اوریو و رابط کاربری EMUI 8.0 در بازار عرضه شده است. شما می‌توانید این محصول را با پرداخت مبلغی معادل 945 دلار خریداری کنید.

برنده مقایسه موتو زد 2 فورس با میت 10 پرو هواوی

برنده مقایسه موتو زد 2 فورس با میت 10 پرو هواوی

تصمیم گیری در مورد این که در مقایسه موتو زد 2 فورس با میت 10 پرو هواوی کدام محصول برنده است، یک فرآیند سخت به شمار می‌آید زیرا هر دو دستگاه قدرت و کارایی بسیار بالا و نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارند، از این رو اگر که می‌خواهید یکی از این دو گوشی هوشمند را انتخاب کنید باید ابتدا یک لیست از مشخصات مورد نظرتان تهیه کنید و سپس ببینید که کدام یک از این دو گوشی هوشمند آن مشخصات را در اختیار شما می‌گذارد البته به یاد داشته باشید که محصول هواوی در حدود 150 دلار از محصول موتورولا گران‌تر است.

نمایشگر موتو زد 2 فورس در مقایسه با نمایشگر میت 10 پرو هواوی به اندازه 0.5 اینچ کوچک‌تر است و علاوه بر این نسبت تصویر کمتری (16 به 9 در مقابل 18 به 9) را ارائه می‌کند، اما تصاویر را با کیفیت بیشتری نشان می‌دهد. این گوشی هوشمند در مقایسه با رقیب هموطنش رم کمتری نیز دارد اما یک حافظه داخلی قابل ارتقاء را در اختیار شما می‌گذارد.

موتو زد 2 فورس در مقایسه با هواوی میت 10 پرو علاوه بر این به یک دوربین سلفی ضعیف‌تر مجهز شده است. با این حال در مقابل یک فلش دوگانه ال ای دی را در کنار این قابلیت خود به شما می‌دهد. این گوشی هوشمند مانند میت 10 پرو فاقد جک 3.5 میلی متری هدفون است و سیستم عامل اندروید 7.1.1 نوقا را بر روی خود دارد ولی در یک اندازه نسبتا مشابه امکان استفاده از قابلیت‌هایی نظیر موتو وویس، اچ دی وویس و VoLTE را برای شما فراهم می‌سازد و علاوه بر این تمام شبکه‌های ارتباطی را نیز پشتیبانی می‌کند.

در مقابل میت 10 پرو به یک نمایشگر با نسبت تصویر 18 به 9 مجهز شده است اما تصاویر را با رزولوشن کمتری (فول اچ دی پلاس) نشان می‌دهد. این گوشی هوشمند در مقایسه با موتو زد 2 فورس 2 گیگابایت رم بیشتر دارد ولی به یک حافظه داخلی 128 گیگابایتی ثابت مجهز شده است.

میت 10 پرو هواوی از نظر تصویربرداری و قابلیت‌های دوربین کیفیت بسیار خوبی دارد و از این نظر در مقام دوم بعد از پیکسل 2 گوگل قرار می گیرد، با این حال منتقدان معتقدند که سازنده این گوشی هوشمند باید نرم افزار دوربین این دستگاه را باز هم بهبود بخشد. میت 10 پرو باتری بزرگ‌تری دارد و علاوه بر این ویژگی‌هایی نظیر شاخص مقاومتی IP67 در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک، اسپیکرهای استریو، قابلیت صوتی Hi-Res، درگاه مادون قرمز و سیستم عامل اندروید 8 اوریو را برای شما به ارمغان می‌آورد. این محصول قرار است که در ایالات متحده از طرف شرکت‌هایی نظیر ای تی اند تی، تی موبایل و ورایزون ارائه شود.

مقایسه موتو زد 2 فورس با میت 10 پرو هواوی
مشخصات میت 10 پرو هواوی موتو زد 2 فورس موتورولا
نمایشگر 6.0 اینچی OLED با رزولوشن 1080 در 2160 پیکسلی، تراکم 402 ppi و پوشش محافظتی گوریلا گلس 5 5.5 اینچی P-OLED با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسلی، تراکم پیکسل 535 ppi و نمایشگر مقاوم در برابر خرد شدگی
نسبت تصویر 18 به 9 16 به 9
پردازشگر هشت هسته‌ای 2.4 GHz هواوی کایرین 970 هشت هسته‌ای 2.35 GHz اسنپدراگون 835
واحد پردازش گرافیکی مالی – جی 72 ام پی 12 آدرینو 540
رم 6 گیگابایتی 4 گیگابایتی
حافظه داخلی 128 گیگابایتی ثابت 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD
باتری 4,000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع 2,730 میلی آمپر ساعتی جدانشدنی با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع 3 و توربو پاور
دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی تک فام در کنار 12 مگاپیکسلی آر جی بی با دیافراگم‌های f/1.6 و قابلیت‌های پایدارسازی بصری تصاویر، فوکوس خودکار تشخیص حالت، فوکوس خودکار لیزری و فلش دوگانه ال ای دی دوگانه مجهز به لنزهای 12 مگاپیکسلی با دیافراگم‌های f/2.0 و توانایی پشتیبانی قابلیت‌های فوکوس خودکار لیزری، فوکوس خودکار تشخیص حالت و فلش دوگانه ال ای دی
دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 5 مگاپیکسلی واید انگل با دیافراگم f/2.2 و فلش دوگانه ال ای دی
سیستم عامل اندروید 8 اورئو اندروید 7.1.1 نوقا قابل ارتقاء به اندروید 8 اورئو
ویژگیهای مقاومتی دارای شاخص مقاومتی IP67 مقاوم در برابر پاشش آب و دارای نمایشگر مقاوم در برابر خرد شدگی

 

ویژگی‌های اتصالی دارای قابلیت پشتیبانی جی اس ام، اچ اس پی ای، ال تی ای، ان اف سی، بلوتوث 4.2 و وای فای دارای قابلیت پشتیبانی جی اس ام، اچ اس پی ای، سی دی ام ای، ال تی ای، ان اف سی، VOLTE، بلوتوث 4.2 و وای فای
ویژگی‌های خاص مجهز به سنسورهای اسکنر اثر انگشت، شتاب سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قابلیت صوتی Hi-Res، درگاه مادون قرمز، یو اس بی 3.1 نوع سی و ژئومغناطیس مجهز به قابلیت صدای اچ دی، موتو وویس، موتو مد، اسکنر اثر انگشت جلویی و پورت یو اس بی نوع سی
ابعاد 154.2 در74.5  در 7.9 میلی متر 155.8 در 76 در 6.1 میلی متر
وزن 178 گرم 143 گرم
رنگ آبی، خاکستری، قهوه ای و صورتی مشکی، طلایی و خاکستری
قیمت 945 دلار 756 تا 800 دلار

.

بیشتر بخوانید:

 

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر