;
coinex

جزییات جدیدی در مورد گوشی پرچمدار گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ!

جزییات جدیدی در مورد گوشی پرچمدار گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ!

گلکسی اس 9 پلاس یکی از جدیدترین پرچمداران سامسونگ است که در سال 2018 میلادی عرضه خواهد شد. در این مطلب به ارائه جزییات جدیدی در مورد این گوشی پیشرفته پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

مقدمه

اگر که همه چیز مانند قبل پیش برود، می‌توان انتظار داشت که سامسونگ در کنار گوشی گلکسی اس 9 خود از مدل گلکسی اس 9 پلاس هم رونمایی کند. این محصول در واقع مدل بزرگ‌تر گلکسی اس 9 است و با یک نمایشگر بزرگ‌تر و باتری قوی‌تر عرضه می‌شود. برخی از مطالبی که هم اکنون در فضای مجازی در مورد گلکسی اس 9 وجود دارند، هنوز تایید نشده‌اند. با این حال تعدادی از این مطالب به واقعیت نزدیک‌تر هستند. به طور خلاصه می‌توان گفت که گلکسی اس 9 پلاس:

  • مدل بزرگ‌تر گوشی پرچمدار گلکسی اس 9 است.
  • در اوایل سال 2018 رونمایی می‌شود.
  • با قیمتی در حدود 850 دلار عرضه می‌گردد.

تاریخ عرضه و قیمت گلکسی اس 9 پلاس

  • گلکسی اس 9 پلاس به احتمال زیاد در ماه ژانویه (11 دی تا 11 بهمن) رونمایی و در ماه مارس (10 اسفند 96 تا 11 فروردین 97) عرضه می‌شود.

منابع خبری زیادی گفته‌اند که گلکسی اس 9 پلاس در نمایشگاه CES 2018 که از تاریخ 9 تا 22 دی (9 تا 12 ژانویه 2018) برگزار می‌گردد، رونمایی می‌شود. با این حال سامسونگ گفته است که احتمال معرفی این گوشی هوشمند در بازه زمانی یاد شده بعید است. حتی اگر آنچه که منابع خبری گفته‌اند صحت داشته باشد، می‌توان احتمال داد که گلکسی اس 9 پلاس به طور کامل در تاریخ یاد شده رونمایی نشود و دراواخر ماه مارس معرفی و عرضه گردد؛ زیرا گلکسی اس 8 پلاس هم در اواخر ماه مارس وارد بازار شد. از طرفی این احتمال نیز وجود دارد که اس 9 پلاس در کنگره جهانی موبایل 2018 بارسلونا که از تاریخ 7 اسفند تا 10 اسفند (26 فوریه تا 1 مارس) برگزار می‌گردد، به طور کامل رونمایی شود.

 

بیشتر بخوانید: با بهترین گوشی‌ های سامسونگ در سال ۲۰۱۷ آشنا شوید

 

هنوز مطلبی در مورد قیمت مدل پلاس گوشی پرچمدار گلکسی اس 9 سامسونگ منتشر نشده است اما از آنجایی که سازنده کره‌ای مدل گلکسی اس 8 پلاس را با قیمت 850 دلار عرضه کرد، بعید نیست که مدل جدید این گوشی هوشمند نیز با همین قیمت یا یک برچسب قیمت گران‌تر عرضه گردد.

نمایشگر گلکسی اس 9 پلاس

نمایشگر گلکسی اس 9 پلاس

  • دارای توانایی مقاومت در برابر نفوذ آب
  • دارای اسکنر اثر انگشت داخلی
  • دارای پوشش مقاومتی برای اسکنر اثر انگشت

شکی نیست که گلکسی اس 9 پلاس با یک نمایشگر بزرگ منحنی شکل سوپر آمولد وارد بازار می‌شود. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اندازه این نمایشگر منتشر نشده است اما این احتمال وجود دارد که سازنده محبوب کره‌ای در ساخت این گوشی هوشمند هم مانند پروسه‌ای که در ساخت گلکسی اس 8 پلاس دنبال کرد، از یک نمایشگر 6.2 اینچی با نسبت تصویر 18.5 به 9 و رزولوشن تصویر 1440 در 2960 پیکسلی استفاده کند. اگرچه به احتمال زیاد تفاوت‌هایی بین نمایشگرهای اس 9 پلاس و اس 8 پلاس وجود دارد؛ برای مثال برخی از منابع خبری گفته‌اند که سامسونگ اندازه حاشیه‌های این نمایشگر را باریک نگه داشته اما آن را به همراه یک اسکنر اثر انگشت داخلی بر روی گوشی جدیدش نصب کرده است. این شایعه برای اولین بار در مورد گلکسی اس 8 پلاس منتشر شد اما بعد از عرضه این گوشی هوشمند و رد شدن این شایعه برخی از کارشناسان گفتند که گلکسی نوت 9 اولین محصولی است که با این فناوری ارائه می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان با اطمینان در مورد این موضوع مطلبی را منتشر کرد.

 

بیشتر بخوانید: همه شایعات درباره مشخصات گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس

 

علاوه بر مطالب فوق، شایعه شده است که گلکسی اس 9 پلاس با یک پوشش شیشه‌ای محافظ خاص ارائه می‌شود. گفته شده است که این پوشش محافظتی مقاومت اسکنر اثر انگشت را افزایش می‌دهد، میزان انعکاس نور را کم می‌کند و علاوه بر این باعث باقی نماندن آب بر روی نمایشگر می‌شود. این فناوری مستقیما به اس 9 پلاس ربط داده نشده اما سامسونگ آن را ثبت کرده و گفته است که در ساخت گوشی‌هایش از آن استفاده می‌کند. سایت خبری تکرادار (TechRadar) گفته که احتمال مجهز بودن نمایشگر اس 9 پلاس به اسکنر اثر انگشت داخلی کم است مگر اینکه سامسونگ این نمایشگر را بهینه سازی کرده باشد.

طراحی گلکسی اس 9 پلاس

طراحی گلکسی اس 9 پلاس

  • دارای حاشیه‌هایی باریک‌تر از حاشیه‌های گلکسی اس 8 پلاس
  • دارای یک شکاف کوچک در پایین نمایشگر برای نصب اسکنر اثر انگشت

اطلاعات بسیار زیادی در مورد سبک طراحی گلکسی اس 9 وجود ندارد، با این حال یک منبع خبری گفته است که حاشیه‌های گلکسی اس 9 از حاشیه‌های گلکسی اس 8 باریک‌تر است، از این رو می‌توان انتظار داشت که گلکسی اس 9 پلاس هم حاشیه‌های باریک‌تری در مقایسه با گلکسی اس 8 پلاس داشته باشد. اگر این شایعه صحت داشته باشد می‌توان گفت که سامسونگ توانسته است اندازه بدنه گوشی جدیدش را کوچک‌تر کند و در ساخت محصولش از همان نمایشگر 6.2 اینچی استفاده کند یا این که اندازه نمایشگر را افزایش داده است بدون این که اندازه بدنه گوشی پرچمدار جدیدش را تغییر دهد.

تصاویر جدید نشان داده‌اند که گلکسی اس 9 پلاس مانند گلکسی اس 8 پلاس به یک کاور شیشه‌ای پشتی و قاب فلزی مجهز شده اما مکان قرار گیری اسکنر اثر انگشت آن تغییر کرده است. این احتمال وجود دارد که اسکنر اثر انگشت در نمایشگر نصب نشده باشد و در یک قسمت مرکزی بر روی کاور پشتی یا در جلوی اس 9 پلاس در یک شکاف کوچک تعبیه شده در پایین نمایشگر، نصب شده باشد.

شایعه دیگری که احتمال صحت داشتن آن بسیار کم است این است که گلکسی اس 9 پلاس با یک طراحی ماژولار وارد بازار می‌شود و شما را قادر می‌سازد تا از تجهیزات سخت افزاری جداگانه‌ای در کنار گوشی خود استفاده کنید. برخی همچنین گفته‌اند که گوشی جدید در یک رنگ جدید هم عرضه می‌گردد، زیرا سامسونگ گفته بود که در ساخت گوشی‌های جدیدش از رنگ بنفش هم استفاده می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: رنگ گلکسی اس ۹ ؛ پرچمدار ۲۰۱۸ سامسونگ در چه رنگ‌هایی عرضه می‌شود

 

دوربین گلکسی S9 پلاس

دوربین گلکسی اس 9 پلاس

  • دارای دوربین دوگانه
  • دارای اسکنر 3 بعدی چهره
  • دارای قابلیت فیلم برداری سرعت آهسته با نرخ 1000 فریم بر ثانیه

این احتمال وجود دارد که سازنده کره‌ای گوشی پرچمدار بزرگ جدیدش را با قابلیت فیلم برداری سرعت آهسته با نرخ 1000 فریم بر ثانیه ارائه کند تا کاربران بتوانند از مناظر مورد نظر خود با کیفیت بهتری فیلم برداری کنند. سامسونگ سال گذشته از یک فناوری با این قابلیت رونمایی کرد به همین دلیل بعید نیست که در ساخت گلکسی اس 9 پلاس هم از این فناوری استفاده کند. این احتمال نیز وجود دارد که گلکسی اس 9 پلاس با یک دوربین دوگانه اصلی عرضه گردد زیرا گلکسی نوت 8 با چنین قابلیتی در اختیار کاربران قرار گرفت البته منابع خبری گفته‌اند که سازنده کره‌ای می‌خواهد گلکسی اس 9 استاندارد خود را با یک دوربین تک سنسوری عرضه سازد.

تنها شایعه دیگری که در رابطه با قابلیت‌های دوربین گلکسی اس 9 پلاس منتشر شده است به دوربین سلفی این گوشی هوشمند مربوط می‌شود به این نحو که یکی از منابع خبری به نام یونیورس آیس (UniverseIce) گفته است که این دوربین به یک سنسور اسکنر 3 بعدی مجهز شده است. این احتمال وجود دارد که این اسکنر وظیفه اسکن سازی و تشخیص چهره را بر عهده داشته باشد و عملکردی مانند عملکرد قابلیت امنیتی فیس آی دی آیفون X اپل را در اختیار کاربران قرار دهد.

باتری گلکسی +S9

این احتمال وجود دارد که گلکسی اس 9 پلاس مانند گلکسی اس 8 پلاس با یک باتری 3,500 میلی آمپر ساعتی عرضه شود. اگرچه احتمال عرضه شدن این محصول پیشرفته با یک باتری کوچک‌تر نیز وجود دارد زیرا سامسونگ فبلت گلکسی نوت 8 خود را با یک باتری 3,300 میلی آمپر ساعتی در اختیار طرفدارانش گذاشت.

 سیستم عامل و سخت افزارهای اصلی گلکسی اس 9 پلاس

  • عرضه با پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845 در ایالات متحده
  • عرضه با پردازشگر اگزینوس 9810 در سایر نقاط جهان
  • دارای رم 4 گیگابایتی

گلکسی اس 9 پلاس بسته به مکان عرضه با دو نوع پردازشگر وارد بازار می‌شود. ظاهرا سامسونگ تصمیم گرفته است که این گوشی هوشمند را با پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 845 در اختیار کارابران ساکن ایالات متحده و با پردازشگر اگزینوس 9810 در اختیار کاربران ساکن در سایر کشورهای جهان قرار دهد. اطلاعات جالبی در مورد تراشه اگزینوس 9810 وجود دارد. این سخت افزار چند وقت پیش توسط سامسونگ رونمایی شد و ظاهرا از سومین نسل از هسته‌های قابل تنظیم و یک واحد پردازش گرافیکی ارتقاء یاقته بهره می‌برد.

سازنده مشهور کره‌ای گفته که پردازشگر اگزینوس 9810 به یک مودم گیگابیت LTE با قابلیت پشتیبانی فناوری 6CA نیز مجهز است. طبق اطلاعات موجود این مودم می‌تواند سرعت دانلودی معادل 1.2Gbps (بیست درصد سریع‌تر از سرعت دانلود گلکسی اس 8 پلاس) را به شما هدیه کند.

طبق شایعات موجود گلکسی اس 9 پلاس به یک رم 4 گیگابایتی مجهز شده است. این گوشی هوشمند چندی پیش با یک رم 4 گیگابایتی نیز در یک بنچمارک تست شده بود. با این حال نمی‌توان براساس اطلاعات منتشر شده از یک تست بنچمارک در مورد رم به کار رفته در گلکسی اس 9 پلاس حرفی زد، زیرا این اطلاعات با گذشت زمان تغییر می‌کنند.

اس 9 پلاس به احتمال زیاد با سیستم عامل اندروید 8 اوریو در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این گوشی هوشمند رابط کاربری سامسونگ را نیز بر روی خود دارد.

سایر مشخصات گلکسی S9 پلاس

  • دارای اسپیکرهای استریو
  • دارای سنسور میزان آلودگی هوا
  • دارای اسکنر بهینه سازی شده قرنیه چشم

سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس را به یک اسکنر قرنیه چشم مجهز کرد از این رو به احتمال زیاد گلکسی اس 9 پلاس را نیز با چنین قابلیتی در اختیار کاربران و طرفدارانش می‌گذارد. یک منبع خبری گفته است که اسکنر به کار رفته در گوشی جدید به یک لنز 3 مگاپیکسلی مجهز شده است تا بتواند در شرایط کم نور و در هنگام عینک زدن کاربر کارایی بهتری را ارائه کند و علاوه بر این عملکرد سریع‌تری داشته باشد.

منابع خبری همچنین گفته‌اند که گوشی جدید سازنده کره‌ای به اسپیکرهای استریو AKG مجهز هستند. به همین دلیل می‌توان گفت که گلکسی اس 9 پلاس از نظر کیفیت صدا در مرحله بسیار بالاتری از گوشی‌های سری گلکسی اس 8 سامسونگ قرار می‌گیرد. این احتمال نیز وجود دارد که گوشی جدید با هدفون بلوتوث دار AKG در اختیار کاربران گذاشته شود.

همچنین گفته شده است که اس 9 پلاس با یک رابط دکس (DEX) جدید ارائه می‌شود. ظاهرا این وسیله جانبی برخلاف مدل قبلی خود که به صورت یک پایه بود، به صورت یک صفحه طراحی شده است. رابط دکس این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که گوشی خود را به یک مانیتور بزرگ‌تر وصل کنید. البته باید به این نکته اشاره کرد که این وسیله به صورت جداگانه ارائه می‌شود، به این نحو که کاربر باید برای داشتن آن مبلغ جداگانه‌ای را بپردازد.

سنسور وضعیت جوی و میزان آلودگی‌های محیطی یکی دیگر از سنسورهایی است که احتمالا به همراه گلکسی اس 9 پلاس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. سامسونگ هنوز مطلبی را در مورد مجهز سازی گوشی جدیدش به این قابلیت منتشر نکرده است، با این حال بعید نیست که آن را بر روی اس 9 پلاس نصب کند؛ زیرا چند وقت پیش یک پتنت را در رابطه با این فناوری ثبت کرد.

برخی از منابع خبری گفته‌اند که گلکسی اس 9 پلاس در یک مدل دو سیمکارته هم عرضه می‌گردد اما بعید است که این مدل در ایالات متحده و انگلستان عرضه شود.

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با سلام کاش سامسونگ جای اثر انگشت را در جلوی گوشی قرار بدهد زیرا هم گوشی زیباتر دیده میشود و هم شبیه گوشیهای چینی نشود –و کاش جای دوربین پشتی کوچکترکند و به بالا و کناره گوشی انتقال بدهد که زیباتر دیده بشوند… تشکر

    پاسخ