;
coinex

ساخت هتل در ایستگاه فضایی بین‌المللی ؛ هتل فضایی برای توریست‌های فضایی!

ساخت هتل در ایستگاه فضایی بین‌المللی ؛ هتل فضایی برای توریست‌های فضایی!
آژانس فضایی فدرال روسیه (روسکاسموس) پیشنهاد ساخت یک هتل را در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) مطرح کرده است. با انجام این پروژه، توریست‌های فضایی می‌توانند در هتل فضایی ایستگاه بین المللی اقامت کنند.

کمپانی‌های خصوصی فضایی متعددی در ایالات متحده بر روی پروژه‌های توریسم فضایی کار می‌کنند. با این حال توریست‌های فضایی قادر نخواهند مدت طولانی در فضا باقی بمانند، مگر آنکه طرح‌های در حال برنامه ریزی روس‌ها را برای سفر خود انتخاب کنند.

همانطور که احتمالا به ذهنتان خطور کرده، تصور ارزان بودن چنین برنامه‌ای برای توریست‌ها بسیار دشوار است. بر اساس این طرح پیشنهادی، توریست‌های فضایی برای گذراندن یک صفر یک هفته‌ای در فضا بایستی حداقل ۴۰ میلیون دلار پرداخت کنند.

اما آنها که در طلب ماجراجویی بیشتری هستند، می‌توانند با پرداخت ۲۰ میلیون دلار بیشتر، همراه با یک فضانورد، راهپیمایی فضایی را تجربه کرده و لحظات خود را به شکل عکس و یا ویدیو ثبت کنند. مسافران فضایی همچنین می‌توانند با این هزینه اضافی، طول سفر خود را تا یک ماه افزایش دهند.

این برنامه توسط شرکت RKK Energia، که یک پیمان‌کار فضایی روس است، در راستای تهیه بودجه‌ای ۴۴۶ میلیون دلاری برای پی‌ریزی طرح دوم که همان هتل فضایی باشد، توسعه یافته است. هم‌اکنون این پیمان‌ کار، فعالیت‌اش را بر روی اولین مرحله از این دو پروژه  آغاز کرده است؛ پروژه‌ای که در آن قرار است ایستگاه فضایی یک آزمایشگاه علمی و یک ایستگاه تامین قدرت را میزبانی کند.

دولت روسیه گفته که هزینه‌های مربوط به پروژه اول را پرداخت خواهد کرد، با این حساب شرکت RKK بایستی برای تامین بودجه پروژه دوم و ساخت هتل در ایستگاه فضایی، چاره‌ای بیاندیشد.

ساخت هتل در ایستگاه فضایی بین‌المللی ؛ هتل فضایی برای توریست‌های فضایی!
ایستگاه فضایی بین‌المللی (International Space Station) یک ماهواره مصنوعی است که با همکاری ۱۵ سازمان فضایی مختلف از جمله ناسا، روسکاسموس، سازمان فضایی اروپا (ESA)، سازمان فضایی کانادا و .. ساخته شده است. 

ایستگاه فضایی بین المللی در ارتفاع ۳۵۰ کیلومتری از سطح زمین و در مدار نزدیک زمین (LEO) با سرعتی معادل ۲۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتر بر ساعت به دور زمین در حال گردش است، به طوری که روزانه حدود ۱۵ مرتبه به دور سیاره خاکی ما می‌گردد.

بر اساس طرح پیشنهادی، این هتل فضایی که NEM-2 نام دارد، ۹۰ متر مکعب حجم داشته و دارای دو واحد ۲۰ تنی است که هر یک ۱۵.۵ متر طول دارند. همچنین، قرار است که شامل چهار اتاق خواب با متراژ دو متر مکعب باشد که هر کدام با یک پنجره‌ای ۲۳ سانتی متری (۹اینچ)، عمق فضا را به توریست‌ها نشان می‌دهد.

در کنار اتاق‌های خواب، یک اتاق استراحت با پنجره‌ای ۴۰ سانتی متری (۱۶ اینچی‌)، دو ایستگاه پزشکی و بهداشت و نیز سالن غذاخوری نیز در نظر گرفته شده است.

اما اگر هزینه اقامت در این هتل فضایی برای شما بسیار گران قیمت است، برای لذت بردن از مناظر فضایی چندان نگران نباشید؛ چراکه گوگل به کمک ما آمده است!

چندی پیش قابلیت نقشه این کمپانی (Google Maps) برای فضای خارج از جو زمین نیز توسعه یافت، به طوری که اکنون امکان خروج از زمین با زوم‌بک مهیا است.

می‌توان مناطقی مثل ایستگاه فضایی بین‌المللی، ماه، مریخ و همه سیارات منظومه شمسی و تعدادی از سیارک‌ها و اقمار شناخته شده را تنها با چند کلیک نظاره کنید. اطلاعات بیشتر در مورد این قابلیت جدید گوگل را در مطلب زیر ملاحظه کنید.


بیشتر بخوانید: با نقشه‌های جدید گوگل مپ در منظومه شمسی کاوش کنید


پس از شروع برنامه ‌های تجاری شرکت‌های اسپیس‌ایکس و بوئینگ‌، کپسول‌های فضایی سایوز ناسا در اختیار این دو شرکت قرار گرفته‌اند و امکان استفاده از آنها در برنامه‌های توریستی روس‌ها تا دو سال آینده وجود ندارد. پس از آن، شرکت پیمان‌کار RKK می‌تواند یکی از دو پرواز سالانه‌اش را با کپسول‌های سایوز انجام دهد.

این پیمانکار مدت پنج سال برای عملی کردن طرح خود فرصت دارد و با توجه به این که ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۲۸ به فعالیت خود خاتمه می‌دهد، باید دید آیا این تلاش‌های بلند پروازانه ثمری در پی خواهد داشت یا خیر.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: Ubergizmo

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر