;
coinex

تفاوت اتریوم با بیت کوین چیست و چگونه می‌توان آنها را خریداری کرد؟

تفاوت بیت کوین و اتریوم

تفاوت اتریوم با بیت کوین چیست؟ نحوه تهیه اتر چگونه است؟ آیا بیت کوین ارزش بیشتری نسبت به اتریوم دارد؟ نحوه ذخیره اتر چگونه است؟ در ادامه این مقاله پاسخ تمام این سوالات را خواهید دانست.

قبل از هر چیز، باید درک کنید دو نوع کاملا متفاوت از پول دیجیتال موجود است: پول‌های رمز گذاری شده مثل بیت کوین، لایت کوین، زد کش و مونرو و همچنین توکن‌ها (Token) نظیر اتریوم، فایل کوین، استورج و بلاک استاک

بیت کوین یک پول رمز‌ گذاری شده است. بیت کوین و سایر پول‌های رمز گذاری شده، به عنوان رقیب پول‌های مرسوم  و طلا به شمار آمده، تا خود را به عنوان جایگزینی جهانی برای این واحد‌های پولی مطرح نمایند.


بیشتر بخوانید: اتریوم (Ethereum) چیست؟


اهداف بیت کوین عبارتند از:

  • پولی جهانی که به افراد اجازه می‌دهد، بدون واسطه مالک پول‌شان باشند –بدون اتکا به بانک‌های ملی-
  • کاهش نرخ جا به جایی پول بین مرزهای جغرافیایی
  • ایجاد ثبات مالی برای افرادی که در کشورهایی با اقتصاد بی‌ثبات زندگی می‌کنند

اتریوم یک توکن به شمار می‌آید. هر چیزی که بیت کوین برای پول انجام می‌دهد، اتریوم برای قرارداد‌ها به انجام می‌رساند. با اختراع اتریوم شما می‌توانید قراردادهای هوشمند به ثبت برسانید. قرارداد هوشمند به زبان ساده نوعی قرارداد دیجیتال است که به شما اجازه می‌دهد برای پرداخت وجه، شرط تعیین کنید. به عنوان مثال:

  • در صورتیکه بار سالم به مقصد رسید، وجه به مسوول باربری پرداخت می‌شود.
  • در صورتیکه خودرو به درستی تعمیر شد، وجه به تعمیرکار پرداخت می‌شود.

پیش‌تر، این نوع قرارداد بر روی کاغذ نوشته می‌شد، اکنون امکان بهره‌برداری از این نوع قرارداد به صورت دیجیتال فراهم شده است. با استفاده از اتریوم ، اسناد نقل و انتقالات مالی برای همیشه محفوظ خواهد ماند.


بیشتر بخوانید: داستان بیت کوین و بلاک چین: تاریخچه پیدایش بیت کوین


جدول بررسی تفاوت اتریوم با بیت کوین

مولفه بیت کوین اتر
نوع واحد پولی توکن
مخترع ساتوشی ناکاموتو ویتالیک بوترین
تاریخ عرضه ژانویه 2009 جولای 2015
منبع محدود نا محدود
میزان 21 میلیون در مجموع 18  میلیون سالیانه
کوچکترین واحد 0.00000001 بیت کوین با نام ساتوشی 0.000000000000000001 اتر با نام وی
کشف جدید تقریبا هر ده دقیقه تقریبا هر ده تا 20 ثانیه
قیمت هر واحد (در روز انتشار) حدود 14000 دلار حدود 750 دلار
هدف جایگزینی با واحدهای پولی مرسوم ایجاد قرارداد هوشمند

تفاوت اتریوم با اتر چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید نگاهی دقیق‌تری به تفاوت بیت کوین و اتریوم بیاندازیم. بیت کوین خود بیانگر دو چیز متفاوت است. در درجه اول، بیت کوین یک واحد پولی دیجیتال به شمار می‌آید –با حروف کوچک (bitcoin) و همزمان از آن با نام بی تی سی (BTC) نیز یاد می‌شود-  و در مرحله بعدی، بیت کوین به عنوان تکنولوژی و به طور کلی به عنوان بلاک چین نیز شناخته می‌شود. با حرف بزرگ اول نام (Bitcoin) که هر دو در نهایت به یک چیز اشاره می‌کنند.

این مساله ممکن است برای افرادی که با این مفهوم تازه آشنا شده‌اند گیج کننده به نظر برسد!

تفاوت بیت کوین و اتر چیست

بیت کوین (Bitcoin) = نام شبکه بیت کوین

بیت کوین (bitcoin) = به عنوان واحد پولی – بی تی سی-

در تعریف اتریوم، در عین شباهت، تفاوت اندکی به چشم می‌خورد. هر توکن به نام اتر –ای تی اچ- شناخته شده و به شبکه آن، اتریوم می‌گویند.

اتریوم (Ethereum) = شبکه اتریوم

اتر (ether) = توکن –ای تی سی-

نحوه خرید بیت کوین و اتر چگونه است؟

کوین‌بیس (coinbase) محبوب‌ترین و در عین حال ساده‌ترین مکان خرید بیت کوین و اتریوم است. در عین حال امکان خرید جی داکس – تحت مالکیت کوین بیس – و کراکن را در کوین‌بیس خواهید داشت.

خرید بیت کوین و اتر چقدر هزینه دارد؟

با نگاهی coinmarketcap به طور لحظه‌ای می‌توانید از قیمت بیت کوین و اتر مطلع شوید. نکته قابل توجه این است، که شما لزوما نباید یک بیت کوین یا اتر را به طور کامل خریداری کنید. امکان خرید درصدی از آنها نیز برای شما فراهم است.

چقدر بیت کوین و اتر در دنیا وجود دارد؟

کل تعداد بیت کوین در دنیا معادل، 21 میلیون عدد است. در حال حاضر با توجه به گزارش coinmarketcap، کل بیت کوین در گردش دنیا، 18،586،737 عدد بر آورد می‌شود.

برای کشف هر بیت کوین جدید تقریبا 10 دقیقه زمان لازم است. بعد از سال 2140 بیت کوین جدیدی به دست نخواهد آمد و بنابراین نرخ بیت کوین به جای سیر نزولی با سیر صعودی مواجه شد.

برای به دست آوردن بیت کوین جدید، ماینر‌ها در حال رقابت با یکدیگر هستند. ماینرها به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند. افرادی که از کامپیوتر برای به دست آوردن بیت کوین جدید استفاده می‌کنند یا افرادی که به نقل و انتقالات مالی در شبکه بیت کوین کمک می‌کنند – شبیه عملی که حساب‌‌دارها انجام می‌دهند-

در مورد اتر باید گفت که محدودیتی وجود ندارد. در حال حاضر کل اتر دنیا معادل 96،815،798 برآورد می‌شود. این رقم کماکان در حال افزایش است.

تفاوت در استفاده از بیت کوین و اتر چیست؟

با استفاده از بیت کوین می‌توانید نقل و انتقالات مالی خود را انجام دهید. از سایت‌هایی نظیر Overstock.com، نیم چیپ (Namecheap) یا تسلا (Tesla) خرید کنید. امکان خرید بیت کوین برای سرمایه گذاری نیز وجود دارد، حتی برخی افراد به بیت کوین به عنوان روشی برای حفظ ارزش سرمایه خود نگاه می‌کنند.

اتر در حال حاضر به اندازه بیت کوین محبوب نیست. در حال حاضر اتر بیشتر توسط سازندگان اپلیکیشن به کار می‌رود. با گذشت زمان و ساخته شدن تعداد بیشتری اپلیکیشن که از اتر استفاده می‌کنند، ارزش اتر نیز بیش از پیش احساس خواهد شد.

نحوه نگه‌داری بیت کوین و اتر چگونه است؟

پس از خرید پول دیجیتال می‌توانید آن‌را در کلد استوریج (Cold storage) نگه داری نمایید. این شیوه نگه‌داری برای پول شما نسبت به مکان‌هایی که برای تبادل پول دیجیتال نظیر کوین‌بیس، امنیت بسیار بیشتری را به همراه دارد. بهتر است پس از تهیه بیت کوین یا اتر آن‌را از بازار نقل و انتقال خارج کنید.

بیت کوین، اتر و انواع بسیار دیگری از پول دیجیتال با ویژگی کلد استوریج نگه‌داری می‌شوند. برای اینکار می‌توانید از کیف پول‌های سخت‌افزاری ترزور (trezor) یا لجر (ledger) استفاده کنید. اگر به شکلی جدی به خرید، نقل و انتقال یا نگه‌داری از پول‌های دیجیتال مشغول هستید، پس حتما این توصیه را جدی بگیرید.

.

منبع: onemonth

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر