;
coinex

بررسی و مشخصات فنی فولکس واگن آرتئون (Volkswagen Arteon) مدل سال 2019

فولکس واگن آرتئون

فولکس واگن آرتئون یا فولکس واگن آرتیون (Volkswagen Arteon) نمونه‌ای است جدید از این شرکت آلمانی در کلاس بدنه سدان فست بک که در اواخر سال 2018 میلادی به عنوان یک جایگزین برای فولکس واگن پاسات CC راهی بازارهای جهانی خواهد شد.

شرکت خودرو سازی آلمانی فولکس واگن پس از پشت سر گذاشتن رسوایی‌های دو سال گذشته در خصوص اطلاعات نادرست میزان مصرف و آلایندگی سوخت، با نمونه‌هایی مانند فولکس واگن تیگوان (Tiguan)، اطلس (Atlas) و توارگ (Tuareg) در کلاس بدنه خودروهای شاسی بلند، به دنبال بازپس گیری اعتبار خدشته دار شده خود در بازارهای جهانی است. آخرین نمونه تولیدی این شرکت نیز که فولکس واگن آرتئون (Arteon) نام دارد، خودرویی است در رده سدان‌های لوکس که در نیمه دوم سال 2018 میلادی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

فولکس واگن آرتئون (Arteon) مدل 2019

با وجود استقبال بسیار زیاد خریداران در کشورهای مختلف از خودروهای کلاس بدنه شاسی بلند یا اس یو وی (SUV) هنوز هم شرکت‌هایی هستند که با تولید محصولاتی در سایر کلاس‌های بدنه مانند هاچ بک (Hatchback) و سدان (Sedan)، به تامین بخشی از تقاضاهای موجود می‌پردازند. گروه خودرو سازی فولکس واگن آلمان نیز یکی از این شرکت‌ها بوده و با معرفی فولکس واگن آرتیون ، یک نمونه لوکس و مجهز را در کلاس بدنه خودروهای سدان فست بک (Fastback) را راهی بازارهای جهانی خواهد کرد.

فولکس واگن آرتئون

این خودروی لوکس فولکس واگن برپایه پلتفرم MQB شرکت پرسابقه آلمانی ساخته شده و اولین بار در نمایشگاه خودروی جنو (Geneva) سال 2017 میلادی به نمایش عمومی درآمد. به عقیده بسیاری فلوکس واگن آرتئون جایگزینی برای فولکس واگن پاسات CC بوده اما بر اساس اعلام مدیران این شرکت، سدان/کوپه جدید و لوکس فولکس واگن یک نمونه کاملا جدید بوده که با ترکیب خصوصیات ظاهری یک خودروی هاچ بک و فضای داخلی یک سدان، کابین لوکس و پیشرانه قدرتمندی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد.

ابعاد

فولکس آرتئون یک خودروی با سایز نسبتا بزرگ بوده و طولی در حدود 4.862 میلی‌متر، پهنایی برابر با 1.871 میلی‌متر، ارتفاعی برابر با 1.435 میلی‌متر و فاصله دو محور عقب و جلویی برابر با 2.837 میلی‌متر دارد. از این لحاظ می‌توان خودروی لوکس جدید فولکس واگن را با نمونه‌هایی موجود در بازار ایران مانند رنو تلیسمان (Renault Talisman) با طولی در حدود 4.849 میلی‌متر و یا هیوندای سوناتا (Hyundai Sonata) با طولی در حدود 4.820 میلی‌متر و یا کیا اپتیما (Kia Optima) با طولی در حدود 4.855 میلی‌متر مقایسه کرد.

طراحی خارجی و بدنه

شرکت فولکس واگن در طراحی آرتئون به نوعی ساختار شکنی کرده و نمونه‌ای شکیل و لوکس و متفاوت با تمام تولیدات خود را روانه بازار نموده است. در بخش جلویی، چراغ‌ها باریک و مدرن بوده و با ساختاری مشابه با جلو پنجره با سه خط موازی طراحی شده که به همراه ورودی‌های هوای تعبیه شده بر روی سپر جلو، ظاهری مدرن و مهاجم را برای آن رقم می‌زند. در موتور و کاپوت نیز کشیده و با ارتفاع نسبتا کوتاه برای چنین خودرویی طراحی و اجرا شده است.

فولکس واگن آرتئون

در نمای کناری خودروی جدید فولکس واگن برای سال 2019 میلادی، خط جانبی اصلی از بخش بالایی چراغ‌های جلویی آغاز شده و پس از عبور از بالای دستگیره‌های در، بدون شیب تا چراغ‌های عقبی امتداد پیدا می‌کند. خط سقف نیز با توجه به ساختار فست‌بک این خودرو، با شیبی نسبتا تند برای یک خودروی سدان نمایی زیبا را رقم زده که موجب کاهش فضای موجود برای سر سرنشینان خواهد شد. در بخش عقبی نیز چراغ‌ها کشیده و کوتاه بوده و در کنار ظاهر به شکست‌های نور جذاب و خروجی‌های اگزوز دوگانه، نمایی زیبا را برای آن رقم خواهند زد.

در مجموع طراحی خارجی فولکس واگن آرتیون را هر چند نمی‌توان محافظه کارانه دانست، اما با توازن میان جذابیت و وقار و بهره‌گیری از فرم طراحی فولکس واگن سیروکو و فولکس واگن پاسات CC، به نمونه‌ای مناسب برای خریداران میان‌سال در بین خودروهای سدان لوکس با قیمت متوسط تبدیل شده است.

طراحی داخلی و کابین

طراحی داخلی و کابین فولکس واگن آرتئون شباهت‌های زیادی با فولکس واگن اطلس نسل جدید داشته و در ساخت آن از مواد اولیه با کیفیت بالا استفاده شده است. نمای داخلی لوکس بوده و با جاگذاری ابزار و ادوات کنترلی در مکان‌ها مناسب، با ورود به محدوده خودروهایی مانند آئودی (Audi) آمادگی خود را برای جدال با خودروهای لوکس سایز متوسط آلمانی و آمریکایی اعلام می‌کند.

فولکس واگن آرتئون

غربیلک فرمان سه شاخه مجهز به کنترلرهای سیستم صوتی، سیستم کنترل سرعت و سیستم پاسخگویی به تلفن ظاهری متناسب با خودروهای مدرن امروزی داشته و در پشت آن صفحه کیلومتر شمار دیجیتالی متشکل از دو بخش دایره‌ای بزرگ برای نمایش سرعت و دور موتور قرار گرفته است. در بخش میانی پشت آمپر نیز یک قسمت برای نمایش اطلاعات ضروری خودرو و سیستم ناوبری ماهواره‌ای (Navigation) تعبیه شده است.

داشبورد نسبتا تخت با یک بخش طرح چوب تزئین شده و خروجی‌های سرتاسری و عریض سیستم تهویه مطبوع نیز نمایی مانند بخش جلویی فولکس واگن آرتئون را تداعی می‌کنند. یک صفحه نمایش بزرگ لمسی رنگی نیز با آرایش افقی در بخش میانی داشبورد خودنمایی می‌کند. ابزار کنترلی سیستم تهویه مطبوع نیز در بخش پایینی صفحه نمایش اصلی قرار گرفته است. یک ساعت آنالوگ با الگو برداری از خودروهای فوق لوکس نیز در بخش میانی داشبورد و بالای صفحه نمایش قرار گرفته که به تجمل بیشتر کابین خودروی جدید لوکس فولکس واگن کمک شایانی می کند.

صندلی‌ها و فضای داخلی

صندلی‌های با سیستم تهویه، با چرم مرغوب روکش شده و با در بر گرفتن راننده و سرنشینان، فضای کافی را برای آنها فراهم می‌کنند. با توجه به عرض بالای فولکس واگن آرتئون فضای کافی برای سرنشینان صندلی‌های ردیف دوم نیز وجود داشته؛ اما با توجه به فرم سقف، سرنشینان بلند قد با اندکی مشکل مواجه خواهند شد. در بخش‌های مختلفی مانند رو دری‌ها و کنسول میانی نیز مکان‌هایی برای قرار دادن وسایل کوچک طراحی شده است. فضای مخصوص محفظه حمل بار و صندوق عقب نیز در حدود 563 لیتر بوده که رقمی متوسط برای یک خودرو سدان خانوادگی به شمار می آید.

در مجموع فولکس واگن آرتیون با توجه به ابعاد بزرگ خود فضایی کافی برای حمل پنج سرنشین بزرگسال را داشته و وجود شیشه‌های کوچک بخش پشتی ستون انتهایی (C Pillar) حس راحتی بالایی را برای سرنشینان عقبی به ارمغان خواهد آورد. ابزار و ادوات کنترلی نیز مانند سایر تولیدات این شرکت و فلسفه فولکس واگن، در دسترس کامل راننده و سرنشینان قرار دارد.

موتور و پیشرانه

برای فولکس واگن آرتئون 3 موتور دیزل و 3 موتور بنزینی 4 سیلندر خطی در نظر گرفته شده که همگی کارایی قابل قبولی را از خود به نمایش می‌گذارند. این موتورها عبارتند از:

  1. موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری دیزل TDI (نوع اول)
  2. موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری دیزل TDI (نوع دوم)
  3. موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری TDI 240 4Motion
  4. موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری TSI بنزینی
  5. موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری TSI بنزینی
  6. موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری TSI 4Motion بنزینی

موتورهای دیزل

موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری دیزل TDI

این موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری 16 سوپاپه خطی توربو دیزل با حجم دقیق 1.968 سی سی، توانایی تولید نیرویی در حدود 150 اسب بخار در دور موتور 3.500 دور در دقیقه را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز برابر با 251 پاوند بر فوت (معادل 340 نیوتون متر) است. این نیرو توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ‌های جلویی (FWD) منتقل می‌گردد. با استفاده از این موتور، فولکس واگن آرتئون به زمانی در حدود 9.4 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز داشته و توانایی رسیدن به حداکثر سرعتی در حدود 138 مایل در ساعت (معادل 222 کیلومتر در ساعت) را دارد.

فولکس واگن آرتئون

مصرف سوخت نیز نسبتا پایین بوده و برابر با 45 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 60 مایل با هر گالن سوخت (معادل 3.9 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 53 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین است. میزان تولید آلاینده CO2 نیز در حدود 112 گرم در هر کیلومتر مسیر پیمودن شده بوده و این خودرول جدید فولکس واگن در رده نمونه‌های لوکس موفق به کسب استاندارد یورو 6 شده است.

موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری دیزل TDI 190

این موتور یک نمونه بهینه سازی شده از موتور نوع اول بوده که توانایی تولید نیرویی برابر با 190 اسب بخار در دور موتور 3.500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی 295 پاوند بر فوت (معادل 400 نیوتون متر) را دارد. با استفاده از این موتور، شتاب اولیه فولکس واگن آرتئون کاهش یافته و به 8.3 ثانیه می‌رسد. حداکثر سرعت نیز افزایش چشمگیری داشته و به رقم 149 مایل در ساعت (معادل 240 کیلومتر در ساعت) خواهد رسید.

مصرف سوخت نیز برابر با 42 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 59 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 51 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.6 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین است. میزان تولید آلاینده CO2 نیز در حدود 119 گرم در هر کیلومتر مسیر پیموده شده بوده و این خودرو با استفاده از این پیشرانه نیز موفق به کسب استاندارد یورو 6 شده است.

موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری TDI 240 4Motion

این موتور، قدرتمندترین پیشرانه توربو دیزل موجود برای فولکس واگن آرتیون 2019 بوده توانایی تولید نیرویی 240 اسب بخاری در دور موتور 4.000 دور در دقیقه را دارد. حداکثر گشتاور تولیدی نیز افزایش یافته و به 369 پاوند بر فوت (معادل 500 نیوتون متر) رسیده است. این نیرو توسط یک جعبه دنده اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه مدرن به هر چهار چرخ (AWD) منتقل می‌گردد. این خودروی لوکس و جدید فولکس واگن به زمانی در حدود 6.5 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز در حدود 152 مایل در ساعت (معادل 245 کیلومتر در ساعت) است.

فولکس واگن آرتئون

مصرف سوخت با توجه به قدرت و گشتاور بالاتر و همچنین انتقال نیرو به هر چهار چرخ این خودرو اندکی بالاتر بوده و برابر با 33 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 46 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.1 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 40 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین است. میزان تولید آلاینده CO2 نیز در حدود 152 گرم در هر کیلومتر مسیر پیموده شده بوده و این پیشرانه نیز موفق به کسب استاندارد یورو 6 شده است.

موتورهای بنزینی

موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری TSI بنزینی

موتور پایه بنزینی فولکس واگن آرتئون یک نمونه 4 سیلندر 16 سوپاپه DOHC بنزینی 1.5 لیتری به حجم دقیق 1.498 سی سی بوده که با استفاده از سیستم توربوشارژر توانایی تولید نیرویی در حدود 150 اسب بخار در دور موتور 5.000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی 184 پاوند بر فوت (معادل 250 نیوتون متر) را دارد. این پیشرانه به زمانی در حدود 9.0 ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز داشته و توانایی رسیدن به حداکثر سرعتی در حدود 138 مایل در ساعت (معادل 222 کیلومتر در ساعت) را دارد.

فولکس واگن آرتئون

مصرف سوخت نیز مناسب برای یک خودروی 2.0 تنی بوده و برابر با 35 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 53 مایل با هر گالن سوخت (معادل 4.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 45 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.2 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین است. میزان تولید آلاینده CO2 نیز در حدود 112 گرم در هر کیلومتر مسیر پیموده شده بوده و این خودرو موفق به کسب استاندارد یورو 6 شده است.

موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری TSI بنزینی

این موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری DOHC با 16 سوپاپ و سیستم تنفس طبیعی (بدون استفاده از سیستم توربو شارژر) با حجم دقیق 1.984 سی سی توانایی تولید نیرویی در حدود 190 اسب بخار در دور موتور 4.180 دور در دقیقه را دارد. حداکثر گشتاور تولیدی فولکس واگن آرتئون با استفاده از این پیشرانه در حدود 236 پاوند بر فوت (معادل 320 نیوتون متر) است. این موتور به زمانی در حدود 7.7 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون نیاز داشته و بنا بر اطلاعات منتشر شده، حداکثر سرعتی در حدود 149 مایل در ساعت (معادل 240 کیلومتر در ساعت) خواهد داشت.

مصرف سوخت نیز برابر با 30 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری، 41 مایل با هر گالن سوخت (معادل 5.7 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی و 36 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) به صورت میانگین است. میزان تولید آلاینده CO2 نیز در حدود 135 گرم در هر کیلومتر مسیر پیموده شده بوده و این خودرو موفق به کسب استاندارد یورو 6 شده است.

موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری TSI 4Motion بنزینی

این موتور، قدرتمندترین نمونه موجود برای خودروی لوکس جدید شرکت آلمانی بوده که توان موتور 4 سیلندر عادی را با استفاده از سیستم توربو شارژر به 280 اسب بخار در دور موتور 5.700 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی 258 پاوند بر فوت (معادل 340 نیوتون متر) می رساند. این نیرو توسط یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه با قابلیت تعویص به صورت دستی به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌گردد. عملکرد فولکس واگن آرتیون با استفاده از این پیشرانه قابل مقایسه با خودروهای اسپرت بوده و تنها به 5.6 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز داشته و توانایی رسیدن به حداکثر سرعتی در حدود 155 مایل در ساعت (معادل 250 کیلومتر در ساعت) را دارد.

فولکس واگن آرتئون

مصرف سوخت این پیشرانه با توجه به قدرت و گشتاور تولیدی در حد استانداردی و قابل قبولی قرار داشته و برابر با 25 مایل با هر گالن سوخت (معادل 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر شهری و 37 مایل با هر گالن سوخت (معادل 6.3 لیتر در هر 100 کیلومتر) مسیر بزرگراهی بوده و به طور میانگین توانایی پیمودن مسافتی به طول 31 مایل با هر گالن سوخت (معادل 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر) را دارد. میزان تولید آلاینده CO2 نیز در حدود 170 گرم در هر کیلومتر مسیر پیموده شده بوده و این خودرو با قدرتمندترین پیشرانه خود نیز موفق به کسب استاندارد یورو 6 شده است.

تیپ‌های مختلف

فولکس واگن آرتئون 2018 در بازارهای اروپایی در سه تیپ اصلی به بازار عرضه می‌گردد که همگی مجهز به پیشرفته ترین امکانات رفاهی و سرگرمی و ایمنی و کمکی رانندگی شده اند:

  1. تیپ پایه
  2. تیپ Elegance
  3. تیپ R Line

امکانات و تجهیزات

این خودروی لوکس یک نمونه بسیار مجهز بوده که حتی در مدل پایه نیز از امکانات و تجهیزات سرگرمی، رفاهی، ایمنی و کمکی رانندگی کاملی مانند نمونه‌های فهرست زیر سود می برد:

  • چراغ‌های جلویی اتوماتیک مجهز به لامپ‌های LED
  • چراغ‌های جلویی با نور بالای خودکار و حرکت در جهت پیچ جاده
  • چراغ‌های روشنایی در روز مجهز به لامپ‌های LED
  • چراغ‌های عقبی مجهز به لامپ‌های LED
  • سیستم شستشوی چراغ‌های جلویی
  • چراغ‌های مه شکن در دو بخش عقبی و جلویی
  • سقف پانوراما شیشه ای
  • رینگ‌های آلیاژی18 اینچی، 19 اینچی و 20 اینچی
  • تایرهای با سایز 245/45/18 و 245/40/19 و 245/35/20
  • صفحه پشت آمپر دیجیتال رنگی 12.3 اینچی
  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای
  • صفحه نمایش لمسی رنگی 9.2 اینچی
  • قابلیت کنترل سیستم اطلاعاتی/سرگرمی (Infotainment) با استفاده از حرکات دست بدون نیاز به لمس
  • سیستم صوتی حرفه‌ای با قدرت 700 وات و 10 بلندگوی جداگانه و ساب ووفر
  • دو پورت USB و یک ورودی AUX
  • اتصال به تلفن های همراه از طریق فناوری بدون سیم بلوتوث
  • پشتیبانی از نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto برای ارتباط با تلفن های همراه هوشمند
  • سیستم نمایشگر روبروی راننده (هد آپ دیسپلی – HUD یا Head Up Display)
  • سیستم کنترل سرعت تطبیقی (Adaptive Cruise Control)
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه گانه (Tri Zone Climate Control) با قابلیت تصفیه هوا

بیشتر بخوانید : معرفی و مشخصات هوندا اینسایت ۲۰۱۹ (Insight)، خودروی هیبریدی جدید هوندا

ایمنی و سیستم‌های کمکی رانندگی

  • سنسورهای کمکی پارک در عقب و جلو
  • دوربین کمکی دنده عقب
  • دوربین 360 درجه نمای اطراف
  • سیستم تعلیق تطبیقی هوشمند
  • سیستم هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning)
  • سیستم ترمز اضطراری خودکار
  • سیستم سنجش میزان سطح هوشیاری راننده (Fatigue Detection)
  • سیستم هشدار خروج مسیر حرکت خودرو از بین خطوط جاده (Lane Departure Warning)
  • سیستم حفظ مسیر حرکت خودرو بین خطوط جاده (Lane Keep Assist)
  • سیستم کمکی پارک خودکار بدون نیاز به دخالت راننده در دو وضعیت (افقی و عمودی)
  • سیستم هشدار وجود ترافیک در بخش عقبی خودرو (Rear Cross Traffic Alert)
  • ترمز ضد قفل (ABS)
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)
  • سیستم کنترل کشش الکترونیکی (ETC)
  • قفل دیفرانسیل الکترونیکی (EDL)
  • ترمز دستی الکتریکی
  • اتصالات ISOFIX برای نصب صندلی‌ مخصوص کودک
  • کمربندهای ایمنی سه نقطه ای با قابلیت پیش کشندگی و محدود کنده فشار
  • 2 کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
  • کیسه هوای مخصوص زانوی راننده
  • 2 کیسه هوای جانبی جلویی و 2 کیسه هوای جانبی عقبی
  • 2 کیسه هوای پرده‌ای

قیمت فولکس واگن آرتئون در بازارهای جهانی

فولکس واگن آرتئون یک نمونه در بخش ورودی خودروهای سدان لوکس به شمار می‌آید. این خودرو با قیمت پایه ای در حدود 38.000 دلار (معادل ۱۶۰ میلیون تومان با احتساب دلار ۴.۲۰۰ تومانی در زمان نگارش﴾ به فروش می‌رسد. بالاترین تیپ مجهز به پیشرانه قدرتمند ۲۸۰ اسب بخاری نیز با قیمتی در حدود ۵۰.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۲۱۰ میلیون تومان﴾ در اختیار علاقمندان خودروهای لوکس با قیمت مناسب قرار خواهد گرفت.

فولکس واگن آرتئون

رقبا در بازارهای جهانی

این خودروی لوکس و جدید فولکس واگن شاهد رقبای قدرتمندی از کشورهای اروپایی و آلمانی بوده که سابقه به مراتب بیشتری از آن در بازارهای جهانی دارند. از حریفان این خودرو در بازار خودروهای سایز متوسط لوکس می‌توان از موارد اشاره شده در فهرست زیر یاد نمود:

  • آلفارومئو جولیا ﴿Alfa Romeo Giulia) با قیمت پایه ای در حدود 39.000 دلار (معادل ۱۶۴ میلیون تومان﴾
  • آئودی A5 اسپرت بک ﴿Audi A5 Sportbakc) با قیمت پایه ای در حدود 43.500 دلار (معادل 183 میلیون تومان)
  • مرسدس بنز کلاس C با قیمت پایه ای در حدود 41.000 دلار (معادل 172 میلیون تومان)
  • ب ام و سری 4 با قیمت پایه ای در حدود 50.000 دلار (معادل 210 میلیون تومان)
  • کیا استینگر (Kia Stinger) با قیمت پایه ای در حدود 33.000 دلار (معادل 139 میلیون تومان)
  • کادیلاک ATS با قیمت پایه ای در حدود 36.000 دلار (معادل 151 میلیون تومان)
  • آکورا TLX با قیمت پایه ای در حدود 33.000 دلار (معادل 139 میلیون تومان)
  • ولوو S60 با قیمت پایه ای در حدود ۳۵.۰۰۰ دلار ﴿معادل ۱۴۷ میلیون تومان﴾

فولکس واگن آرتئون در ایران

محصولات فولکس واگن سال‌هاست که از غایبین بزرگ در بازار ایران به حساب می آیند. چند وقتی است که خبر از عرضه مجدد محصولات این شرکت در بازار ایران به گوش رسیده و قرار است که خودروی شاسی بلند این شرکت، فولکس واگن تیگوان (Volkswagen Tiguan) نیز وارد بازار خودروهای شاسی بلند کشور گردد و شاید این خودرو نیز به جمع سدان‌های مناسب ایران اضافه گردد.

البته احتمال ورود این خودروی لوکس آلمانی به ایران کم بوده ولی در صورت کسب مجوزهای لازم و پاس نمودن استانداردهای بسیار سخت گیرانه ایران که پراید و پژو را مجاز دانسته و هیوندای i10 مدل سال 2017 را ممنوع اعلام می‌کند، این خودرو شاهد برچسب قیمتی حداقل 600 میلیون تومانی بوده و بسیاری از خریداران تهیه نمونه‌های کره‌ای و ژاپنی مانند هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و تویوتا کمری را به آن ترجیح داده و عده‌ای نیز با پرداخت مبلغی بیشتر، یکی از نمونه‌های بسیار محبوب‌تر و جذاب‌تر ب ام و و یا مرسدس بنز را که در بازار ایران وجود دارند، تهیه خواهند نمود.

سخن آخر

فولکس واگن آرتئون خودرویی است لوکس که با قیمتی مناسب، سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی و کمکی رانندگی مناسبی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. ظاهر خودرو اندکی متفاوت با خودروهای لوکس موجود در بازار بوده ولی به عنوان اولین خودروی لوکس این شرکت، کابینی مجهز و وسیع را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. سواری با توجه به سیستم تعلیق هوشمند نرم بوده و فرمان نیز با دقت فرامین راننده را به چرخ‌های این خودرو منتقل می‌کند. کابین نیز آرام بوده و صدای سایش تایرها با سطح مسیر و وزش باد نیز به سختی وارد آن می گردد. سیستم کمکی رانندگی سنجش میزان هوشیاری راننده نیز نقش بسزایی در ایمنی سرنشینان ایفا می کند.

فولکس واگن آرتئون

عملکرد و قابلیت های حرکتی و دینامیکی این خودرو در مدل‌های عادی ۴ سیلندر بنزینی در حد متوسط بوده که تناسب قابل قبولی با بازار هدف این شرکت و خریداران آرامش طلب میان سال دارد. اما مدل قدرتمند ۲۸۰ اسب بخاری توربو به همراه گیربکس مدرن ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه با قابلیت تعویض به صورت دستی با شتاب اولیه کمتر از ۶ ثانیه، این خودرو را در رده خودروهای اسپرت و هات هچ ها قرار داده و توانایی به چالش کشیدن آن‌ها را به راننده می‌دهد. مصرف سوخت نیز پایین بوده که البته با سابقه مخدوش این شرکت ممکن است که با حرف و حدیث‌هایی همراه باشد.

اما در مجموع این خودرو به خصوص در تیپ R-Line مجهز به موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو و تزئینات ظاهری اسپرت‌تر، می‌تواند به عنوان رقیبی جدی برای بزرگان این رده تلقی گردد.

مشخصات فنی فولکس واگن آرتئون در یک نگاه

Arteon Elegance R-Line
کلاس بدنه سدان/فست‌بک سدان/فست‌بک سدان/فست‌بک
حجم موتور (سی سی) 1.968 1.984 1.984
تعداد سیلندر 4 توربو دیزل 4 4 توربو
قدرت موتور (اسب بخار) 240 190 280
گشتاور (نیوتون. متر.) 500 320 340
تعداد سوپاپ 16 16 16
گیربکس 7 اتوماتیک 7 اتوماتیک 7 اتوماتیک
سیستم انتقال قدرت چهار چرخ چرخ‌های جلو چهار چرخ
مصرف سوخت  (شهر) 7.1 7.8 9.4
مصرف سوخت (بزرگراه) 5.1 5.7 6.3
مصرف سوخت (ترکیبی) 5.9 6.5 7.5
تولید CO2 در هرکیلومتر (گرم.) 152 135 170
استاندارد آلایندگی یورو 6 یورو 6 یورو 6
ظرفیت باک (لیتر.) 65 65 65
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 6.5 7.7 5.6
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 245 240 250 (محدود شده)
طول ﴿میلیمتر﴾ 4.862 4.862 4.862
پهنا ﴿میلیمتر﴾ 1.871 1.871 1.871
ارتفاع ﴿میلیمتر﴾ 1.435 1.435 1.435
فاصله دو محور ﴿میلیمتر﴾ 2.837 2.837 2.837
ارتفاع از زمین ﴿میلیمتر﴾
وزن ﴿تن﴾ 2.1 2.1 2.1
ابعاد تایر (جلو) 245/45/18 245/40/19 245/35/20
ابعاد تایر (عقب) 245/45/18 245/40/19 245/35/20
حجم محفظه بار (لیتر.) 563 563 563
ظرفیت سرنشین (نفر.) 5 5 5
قیمت پایه (میلیون تومان) 160 180 210

گالری تصاویر فولکس واگن آرتئون

منبع : فولکس واگن

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    قیمتش نسبت به امکاناتش کاملا غیر منطقیه. این ماشین با پاسات تفاوت زیادی نداره ولی توقیمت خیلی فرق داره. حتی کابینشم کپی پاسات هست.

    پاسخ

    بیاد ایران زیر ۶۰۰ میلیون نیست ما که سر در نیاوردیم پی شد آخر واردات ماشین گفتن بالای ۵۰ هزار دلار ممنوع بالای ۲۵۰۰سیسی ممنون حالا لندکروز ۲۰۱۸ میبینی پلاکه تعرفه گمرکم نفهمیدیم فقط سانتافه ۱۹۰ بود دلار ۳۸۰۰ بود حالا ۴۲۰۰ شده سانتافه ۴۲۰ شده ۲ برابر چطورییی

    پاسخ

    با توجه به قیمت پایه گلف GTI و Tiguan که در حدود 28.000 دلار بوده و در ایران با رقمی نزدیک به 500 میلیون تومان به فروش می‌رسد، آرتئون در صورت ورود قیمتی بیش از 800 میلیون تومان خواهد داشت!

    پاسخ