;
coinex

افزایش سرعت اینترنت 4G گوشی ؛ 4 ترفند برای بهبود عملکرد اینترنت گوشی

افزایش سرعت اینترنت 4G گوشی علاوه بر صرفه جویی در وقت شما، موجب کاهش مصرف باتری و کاهش هزینه‌های اینترنت همراه شما می‌شود. در این مقاله به بررسی 4 راه برای بهبود عملکرد اینترنت گوشی می‌پردازیم.

تلفن‌های هوشمند، همیشه در بالاترین حد از کارایی خود نیستند، گاهی اوقات باید برای رسیدن به بهترین عملکرد تلفن کارهای خاصی را انجام داد.

اگر از سرعت کم اینترنت گوشی خود ناراضی هستید، راهکارهای موثری برای افزایش سرعت اینترنت گوشی وجود دارد. هرچند هیچ‌کدام از این راهکارها، اینترنت 4G موبایل شما را تبدیل به 5G نمی‌کنند، اما حداقل موجب افزایش سرعت مرورگر گوشی شما می‌شوند. همچنین با راهکارهای ذکر شده در این مقاله، از شر برخی ارورهایی که ناگهان رخ می‌دهند خلاص خواهید شد.

 

بیشتر بخوانید: آموزش افزایش سرعت اینترنت

 

قبل از شروع، به خاطر داشته باشید که به اینترنت وای فای متصل نباشید. برای استفاده موثر از راهکارهای افزایش سرعت اینترنت فور جی گوشی باید در حال استفاده از دیتای موبایل باشید. برای اطمینان از روشن بودن اینترنت گوشی، به قسمت تنظیمات سریع مراجعه کنید. اگر آیکون موبایل دیتا به صورت بزرگ و همراه با تغییر رنگ درآمده باشد، در حال استفاده از اینترنت گوشی هستید. همچنین از منوی تنظیمات امکان روشن کردن دیتا تلفن همراه را دارید.

استفاده از اپلیکیشن‌های کمکی برای افزایش سرعت اینترنت 4G

اپلیکیشن‌های کمکی از طریق پاک کردن فایل‌های اضافی و روش‌های مشابه، به بهبود عملکرد اینترنت موبایل کمک می‌کنند. تعداد زیادی اپلیکیشن‌ برای افزایش کارآمدی تلفن هوشمند وجود دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • کلین مستر (Clean Master): این اپلیکیشن همزمان دو کار مختلف را انجام می‌دهد. بهبود دهنده عملکرد گوشی و آنتی ویروسی که علاوه بر پاک سازی فایل‌های اضافی، نوتیفیکیشن‌ها و ویروس‌ها، موجب رسیدن به حداکثر کارایی ممکن گوشی هوشمند شما می‌شود.
  • سیس توییک اندرویید کلینر (Systweak Android Cleaner): این اپلیکیشن به پاک سازی و سازمان دهی تلفن هوشمند شما کمک می‌کند. علاوه بر این، مصرف باتری گوشی از طریق استفاده از این اپلیکیشن کاهش پیدا می‌کند.
  • دی یو اسپید بوستر (DU Speed Booster): پاک سازی رم گوشی و خلاص شدن از اپلیکیشن‌هایی که در پشت زمینه گوشی در حال اجرا هستند، از مزایای استفاده از این اپلیکیشن است. این اپلیکیشن با یک کلیک قادر است، گوشی شما را اسکن کرده و فایل‌های اضافی را پاک نماید.

بررسی تنظیمات شبکه

اگر سرعت لود شدن صفحات وب، معمولا کمتر از حد انتظار است، احتمالا باید تنظیمات مربوط به اینترنت گوشی را بررسی کنید. به قسمت تنظیمات (Settings) مراجعه کرده و تنظیمات شبکه موبایل (Mobile Network Settings) را پیدا کنید. توجه داشته باشید، نام این قسمت در برخی گوشی‌ها متفاوت است، بنابرین در برخی اوقات باید دنبال گزینه‌های مشابه بگردید. هدف از اینکار اطمینان از اتصال به شبکه صحیح و عدم اتصال به شبکه 2G یا 3G است.

 

بیشتر بخوانید: ترفندی سریع و آسان برای افزایش سرعت وای فای

 

در بیشتر نقاط دنیا، امکان استفاده از شبکه جی اس ام/ دابلیو سی دی ام hd/ ال تی ای (GSM/WCDMA/LTE) وجود دارد. بنابراین قبل از هرچیز، این گزینه را امتحان کنید. اگر این گزینه کار نکرد، باید به دنبال تنظیمات شبکه محلی که در حال استفاده از خدمات اینترنت در آن هستید، بگردید. برخی تلفن‌ها دارای قابلیت پیدا کردن شبکه به صورت اتوماتیک هستند که این ویژگی خود یک امتیاز ویژه به شمار می‌آید.

تنظیمات شبکه فور جی

مهمترین چیزی که باید آن‌را بررسی کنید، اطمینان از اتصال تلفن هوشمند‌تان به بهترین تکنولوژی شبکه ممکن است. –که قابلیت اتصال به آن‌را دارد.

  • اگر تلفن هوشمند شما، امکان اتصال به شبکه فور جی ال تی (4G LTE) را دارد، از فعال بودن آن مطمئن شوید.
  • اگر تلفن شما، تنها قابلیت اتصال به 3G را دارد، باید گزینه اتصال جی اس ام یا سی دی ام ای نباشد. هرچند دابلیو سی دی ام ای به عنوان نوعی از شبکه 3G، گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

غیر فعال کردن یا پاک کردن برنامه‌ و ویجت‌های بدون استفاده

بسیاری از اپلیکیشن‌ها و ویجت‌ها، از منابع گوشی هوشمند شما استفاده زیادی نمی‌کنند؛ هرچند برخی از آن‌ها حجم بسیار زیادی از دیتا را حتی در زمانی که در پشت زمینه در حال اجرا باشند، به خود اختصاص می‌دهند. مثال بسیار خوبی از این نوع اپلیکیشن‌ها، فیس بوک است.

اولین قدم، پاک سازی تمام ویجت‌های بدون استفاده از صفحه خانه تلفن هوشمندتان است. این ویجت‌ها در مجموع حجم زیادی از منابع گوشی هوشمند‌تان را به خود اختصاص می‌دهند. برای اینکار کافیست، انگشت خود را بر روی ویجت مورد نظر نگه داشته، آن‌را به بالای صفحه درگ کنید و در سطل زباله که با نوشته ریمو (remove) مشخص است، انتقال دهید. اینکار ویجت مورد نظر را آنیستال نمی‌کند، بلکه با پاک شدن از صفحه خانه گوشی، آن‌را غیر فعال می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: شبکه های ارتباطی موبایل را بشناسید؛ سرعت اینترنت موبایل به چه عواملی بستگی دارد؟

 

برای آنیستال کردن اپلیکیشن‌ها باید به منوی اپلیکیشن‌ها مراجعه نمایید. پاک کردن همیشگی اپلیکیشن‌ها قدری در تلفن‌های مختلف متفاوت است. برخی اوقات، با انتخاب و درگ کردن اپلیکیشن به سطل زباله‌ای که در بالای صفحه نمایش با نام آنیستال (uninstall) مشخص است، اینکار انجام می‌پذیرد ولی در بیشتر مواقع باید منوی مورد نظر را پیدا کرده و بر روی ویرایش (Edit) یا پاک کردن اپلیکیشن (Delete Apps) بزنید.

برخی اپلیکیشن‌ها پاک نمی‌شوند. این اپلیکیشن‌ها توسط شرکت سازنده، گوگل یا واسطه‌ها بر روی گوشی قرار گرفته‌اند. متاسفانه این اپلیکیشن‌ها را باید به حال خود رها کرد.

نصب بلاک کننده تبلیغات

بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها از ما به خاطر این پیشنهاد متنفر خواهند شد، اما در واقع تبلیغات، مقدار زیادی از منابع را به خود اختصاص می‌دهند. این منابع نه تنها، شامل اشغال بخشی از قدرت پردازنده گوشی می‌شوند، بلکه حجم زیادی از اینترنت شما را به صورت ماهیانه مصرف می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: فعال سازی هات اسپات گوشی اندروید ؛ روش تبدیل موبایل به مودم وای فای

 

هرچند پیدا کردن یک بلاک کننده تبلیغات برای اندروید کار آسانی نیست، اما مرورگری با توانایی بلاک کردن تبلیغات در گوگل پلی استور وجود دارد. کافیست در گوگل پلی استور عبارت AdBlock Browser را جست و جو نمایید. پس از نصب این اپلیکیشن و استفاده از آن به جای مرورگر فعلی مورد استفاده، از شر تبلیغات موجود در هنگام بازدید از صفحات وب خلاص خواهید شد و در نهایت افزایش سرعت اینترنت فور جی گوشی را به چشم می‎‌بینید.

منبع: whistleout

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر