;
coinex

دوش هوشمند مون (Moen) در نمایشگاه CES 2018 ؛ الکسا حمام شما را گرم می‌کند

دوش هوشمنددوش هوشمند مون این بار دستورات صوتی شما را نیز توسط الکسا اجرا می‌کند. در نمایشگاه CES 2018، مون مثل گذشته خوش می‌درخشد.

مون (Moen) در نمایشگاه بین المللی سی ای اس در سال‌های گذشته نیز حضور قدرتمندی از خود نشان داده بود. در نمایشگاه امسال لاس وگاس نیز، مون فرصت یافته تا دوش هوشمند ارتقا یافته خود را به نمایش بگذارد. این دوش هوشمند، اکنون از دستیار صوتی هوشمند آمازون، الکسا، بهره مند شده است.

هنوز ویژگی کنترل پنل دیجیتال دوش هوشمند مون که امکان تنظیم دمای آب خروجی، میزان آب خروجی، الگوی پاشش و… را در اختیار شما می‌گذارد، در این دوش به چشم می‌خورد. با پشتیبانی‌های آمازون، کاربران می‌توانند تنها با گفتن دستورات به الکسا، عملکرد دستگاه را مطابق انتظار خود تغییر دهند.

دستیار صوتی دوش

با قابلیت هوش مصنوعی تعبیه شده در دوش هوشمند، پس از مدتی الگوی استفاده شما تشخیص داده می‌شود. بنابراین کافیست به الکسا بگویید، می‌خواهید در دمای مشخصی دوش بگیرید. الکسا ترتیب بقیه کارها را داده و شما می‌توانید با خیال راحت به حمام بروید.

دوش هوشمند به سرعت به دمای دلخواه شما می‌رسد، البته دور ریز آب نیز زیاد نخواهد بود. تا زمان رسیدن به دمای دلخواه، باید مقداری آب از درون لوله‌ها تخلیه شود، اما به محض رسیدن به دمای مورد نظر، شیرها به طور خودکار بسته خواهند شد. هدر رفت این مقدار آب در مقایسه با روش سنتی رسیدن به دمای دلخواه در هنگام دوش گرفتن، بسیار ناچیز محسوب می‌شود.

برای مشتریانی که دوست دارند از امکانات هوش مصنوعی استفاده کنند، اما از صحبت کردن با الکسا نیز دل خوشی ندارند، راهکار دیگری نیز وجود دارد. کنترل دوش هوشمند Moen از طریق اپلیکیشن موبایل الکسا نیز امکان پذیر است. کافیست این اپلیکیشن را از گوگل پلی استور یا آمازون استور دانلود کرده و دستورات مورد نظر خود را از طریق موبایل صادر کنید.

در کنار تنظیمات پیچیده‌ای که قبل از هربار دوش گرفتن باید به دوش هوشمند ساخت کمپانی Moen بدهید، امکان ذخیره تنظیمات دلخواه نیز برای شما وجود دارد که این مساله نیز نهایتا باعث افزایش رضایت خاطر شما خواهد شد.

نقطه برجسته حضور مون در نمایشگاه لاس وگاس استفاده از مهارت‌های الکسا توسط شرکتی دیگر است. هرچند در آینده نزدیک باید منتظر پیشرفت بیشتر در زمینه ارائه دستورات صوتی به صورت مستقیم به دوش باشیم.

ستاپی که اکنون به الکسا اجازه اتصال به چهار دوش را می‌دهد، توسط شرکتی در اوهایو ارائه شده است. البته استفاده مستقیم و دادن دستورات لازم به صورت دستی، نیاز به هیچگونه ستاپی ندارد. دو مشکل عمده‌ای که در حال حاضر وجود دارد، عدم انجام دستورات طولانی توسط الکسا به علت ماهیت آن و نپذیرفتن دمای مشخص سرد یا گرمی است که به دلایل امنیتی انجام نمی‌شود.

دوش هوشمند موئن

هرچند رسیدن به دمای بالاتر یا پایین‌تر به صورت دستی، امکان پذیر است. نسخه دموئی که در نمایشگاه CES 2018  ارائه شده، دامنه دمایی بین 15 تا 48 درجه سانتیگراد را در اختیار شما می‌گذارد. البته ممکن است نسخه نهایی، مقدار قابل توجهی تغییر در دامنه دمایی قابل پذیرش نشان دهد.

در کنار الکسا، به گفته Moen، دوش هوشمند یو که بعدا در سال جاری معرفی خواهد شد، با دستیار صوتی اپل، سیری، همخوانی خواهد داشت.

با توجه به امکانات سیری، می‌توان انتظار داشت که این دستیار صوتی نیز به خوبی الکسا با دوش هوشمند هماهنگی داشته باشد. با تمام این تفاسیر، هماهنگی موئن با دستیار صوتی گوگل نیز در اوایل سال 2019 تعجب برانگیز نخواهد بود.

.

منبع: androidheadlines

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر