;
coinex

به دنبال افزایش قیمت دلار و مالیات، قیمت تلفن همراه نیز افزایش یافت!

به دنبال افزایش قیمت دلار و مالیات، قیمت تلفن همراه نیز افزایش یافت!

گفته می‌شود که قیمت تلفن همراه به دلیل افزایش قیمت دلار، تعطیلی بازارها در ایام کریسمس و همچنین افزایش ۵ درصدی نرخ مالیات در امارات متحده عربی ۲ تا ۵ درصد گران شده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایلنا، در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی و برخی از رسانه‌های دیگر، به دلیل اجرای طرح رجیستری تلفن همراه اخباری مبنی بر افزایش  ۱۶ درصدی قیمت موبایل منتشر شده است. البته این خبر در ادامه تکذیب شد.

آیا قیمت تلفن همراه در بازار افزایش یافته است؟

یکی از فروشندگان موبایل درباره شایعات مربوط به افزایش قیمت موبایل اعلام نمود که قیمت تلفن همراه افزایش ۱۶ درصدی نداشته است اما چون قیمت دلار افزایش یافته است و بازار چین و دبی نیز به دلیل کریسمس تعطیل بودند، باعث شده تا خرید و سفارشات نیز با قیمت بالاتری انجام شود.

وی ادامه داد که به دلیل کمبود موجودی در بازارهای خارجی، موبایل به تعداد کمتری وارد کشور می‌شود که باعث شده تا قیمت تلفن همراه ۲ تا ۵ درصد افزایش یابد. وی در ادامه اعلام نمود که این افزایش قیمت برای هر تلفن همراهی و با هر برندی متفاوت است.

به گفته این فروشنده موبایل، گوشی گلکسی نوت ۸ با گارانتی همراه سرویس خاورمیانه که ۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان قیمت داشت هم اکنون ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

وی همچنین اعلام نمود که اکثر تلفن‌های همراه موجود در بازار که دارای گارانتی‌های رسمی مانند سامسونگ هستند، ۲ تا ۳ درصد گران شده‌اند. وی در ادامه اظهار نمود که گوشی‌هایی که به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند نیز تا ۵ درصد گران شده‌اند که در اینجا هدف این است که بتوان سود بیشتری از آنها به دست آورد. به گفته وی گوشی شیائومی می ۵ ایکس که پیش از این قیمت آن یک میلیون تومان بوده است، هم اکنون یک میلیون و ۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

شایعات افزایش قیمت موبایل به دلیل اجرای طرح رجیستری

سید محمود صفار، رییس انجمن وارد کنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی، به شایعات افزایش قیمت موبایل به دلیل اجرای طرح رجیستری اشاره نمود و اعلام کرد که افزایش ۱۶ درصدی قیمت تلفن همراه آن هم به دلیل اجرای طرح رجیستری به هیچ عنوان درست نیست و چنین چیزی صحت ندارد.

وی تاکید نمود که اگر قرار بر افزایش قیمت تلفن همراه باشد این مسئله ابتدا در انجمن واردات موبایل بررسی خواهد شد و بنابراین تاکنون حرفی در مورد افزایش قیمت موبایل مطرح نشده است. وی در ادامه به کاهش حجم موجودی کالا اشاره کرد و ادامه داد که به این دلیل و همچنین به علت تعطیلی بازارها در ایام کریسمس افزایش قیمت به صورت مقطعی اتفاق افتاه است.

افزایش ۵ درصدی مالیات برای  بسیاری از کالاها

رییس انجمن وارد کنندگان موبایل در ادامه اعلام نمود که  یکی از مسائل مهمی که مردم باید نسبت به آن آگاه باشند و در مورد آن اطلاع داشته باشند، افزایش ۵ درصدی مالیات برای بسیاری از کالاهاست که از جمله می‌توان به اجناس الکترونیکی در امارات متحده عربی و عربستان سعودی  اشاره نمود.

وی تاکید نمود که بخش قابل توجهی از واردت موبایل به کشور به خصوص گوشی‌های برند اپل، از طریق دبی انجام می‌گیرد و بنابراین این امر باعث‌ شده تا قیمت تلفن‌های همراه به خصوص گوشی آیفون در سفارش‌های جدید با افزایش روبرو شود.

وی در پایان اعلام نمود که ارز مبادله‌ای برای واردات موبایل حذف شده است و واردکنندگان با دلار آزاد اقدام به واردات می‌نمایند. وی ادامه داد که این روزها دلار آزاد نیز حال خوبی ندارد و قیمت آن همیشه در حال تغییر است. به گفته وی چند وقت پیش بسیاری از کالاها با دلار ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی تا دلار ۴ هزار تومانی وارد کشور می‌شدند اما اکنون باید برای خریدار کالا از دلار ۴ هزار و ۳۰۰ تومانی استفاده کرد که این امر نیز خود موجب افزایش اندک قیمت موبایل شده است.

 

بیتشر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر