;
coinex

نقش تلگرام در فضای مجازی تا 90 درصد کم رنگ شد!

نقش تلگرام در فضای مجازی تا 90 درصد کم رنگ شد!

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، از کم رنگ شدن نقش تلگرام در فضای مجازی تا 90 درصد خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالصمد خرم‌آبادی اعلام نموده است که با وجود اینکه تاکنون تلاش‌های بسیاری جهت تبلیغات فیلترشکن برای استفاده از پیام رسان تلگرام صورت گرفته است، اما نقش تلگرام در فضای مجازی کم رنگ شده است.

کم‌رنگ شدن نقش تلگرام در فضای مجازی و رشد کاربران پیام‌رسان‌های بومی

عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در کانال شخصی‌ خود در پیام‌رسان سروش اعلام نمود که براساس بررسی‌های انجام شده تاکنون تبلیغات بسیاری برای استفاده از فیلترشکن جهت دسترسی به تلگرام صورت گرفته است اما فعالیت تلگرام در فضای مجازی کشور روند کاهشی داشته است.

وی تاکید نمود که خوشبختانه تا کنون چند میلیون از کاربران تلگرام به پیام رسان‌های داخلی مهاجرت کرده‌اند و تمایل به استفاده از پیام رسان‌های بومی دارند.

وی ادامه داد که در این مدت کوتاه که تلگرام فیلتر بوده است تعداد کاربرانی که به پیام رسان‌های بومی مراجعه کرده و از آن استفاده می‌کنند افزایش یافته است. به گفته وی پیام رسان‌هایی چون سروش، بله، آی گپ و گپ رشد کمی و کیفی فوق العاده‌ای در این مدت داشته‌اند.

وی در ادامه اعلام نمود که اگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موانع موجود بر سر راه توسعه پیام رسان‌های داخلی را بر دارد آنها خواهند توانست تا به زودی به پیشرفت‌های بالایی دست یابند و موفق شوند. وی تاکید نمود که رشد پیام رسان‌های بومی کشور را در این حوزه از وابستگی به بیگانگان نجات می‌دهد.

تلاش پیام رسان های بومی برای پیشرفت بیشتر

به گفته عبدالصمد خرم‌آبادی بعد از فیلترینگ تلگرام و کم‌رنگ شدن نقش تلگرام در فضای مجازی ، سرمایه گذاران و مدیران پیام رسان‌های بومی برای پیشرفت و محبوبیت پیام رسان‌های خود بسیار تلاش کردند.

وی ادامه داد که آنها وقتی دیدند که مردم از این پیام رسان‌ها استقبال می‌کنند خود را بیشتر باور کردند و سعی نمودند تا علاوه بر استفاده بیشتر از متخصصان و استفاده از سرمایه‌های انسانی، سرمایه گذاری مالی قابل توجهی را نیز در این زمینه انجام دهند. آنها همچنین  سرورها و تجهیزات فنی زیادی را خریداری و نصب کردند تا بتوانند تلاش خود را به نتیجه برسانند. البته آنها نیازمند حمایت جدی دولت نیز هستند.

درآمد حاصل از استفاده از پیام رسان‌های بومی چقدر است؟

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام نمود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از اینکه به سمت وزیر ارتباطات منصوب شود در یک مناظره تلویزیونی بیان نموده است که استفاده مردم از پیام رسان‌های داخلی می‌تواند سه هزار میلیارد تومان برای بخش داخلی در آمد به همراه داشته باشد.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد کم‌رنگ شدن نقش تلگرام در فضای مجازی اعلام نمود که اعتقاد دارد درآمد اقتصادی ناشی از استفاده از پیام رسان‌های داخلی می‌تواند برای کشور ده‌ها هزار میلیارد تومان باشد.

وی ادامه داد که استفاده از پیام رسان بومی می‌تواند باعث بیرون راندن دشمن از قسمتی از فضای مجازی کشور باشد و در این حالت اقتصاد مقاومتی نیز در این فضای مجازی شکل خواهد گرفت. وی در ادامه تاکید نمود که عده ای سعی دارند تا با دادن وعده دائمی نبودن فیلترینگ تلگرام، مانع رشد و سرمایه گذاری بخش خصوصی در فضای مجازی شوند. به گفته وی این اقدام حتی تحقق اقتصاد مقاومتی در این فضا را نیز کند خواهد نمود.

وی تاکید نمود که باید جلوی رشد و فعالیت تلگرام در کشور گرفته شود زیرا با این عمل اقتصاد کشور رونق پیدا می‌کند و از جاسوسی اطلاعاتی دشمنان نیز جلوگیری خواهد شد. به گفته وی فیلترینگ تلگرام توانست تا نقشه چندین ساله دشمنان برای بر هم زدن نظم و امنیت کشور و استمرار تهاجم فرهنگی را نقش بر آب نماید.

 

بیشتر بخوانید:

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر