;
coinex

رجیستر غیرحضوری گوشی های مسافران امکان پذیر شد!

رجیستر غیرحضوری گوشی های مسافران امکان پذیر شد!

سامانه ثبت شناسه گوشی‌های همراه مسافران در گمرک راهندازی شد. از این پس رجیستر غیرحضوری گوشی‌های مسافران امکان پذیر است!

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، در ادامه اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه در کشور، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سامانه ثبت شناسه گوشی‌های مسافری را به نشانی epl.irica.gov.ir/ImeiRegister راه‌اندازی کرده است.

از طریق این سامانه مسافران می‌توانند تا 7 روز پس از ورود به کشور رجیستر غیرحضوری گوشی‌های خود را انجام دهند. بنابراین در این حالت دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و افراد می‌توانند مشخصات گوشی خود را در سامانه اظهارنامه گمرگی تلفن همراه که برای این منظور راه اهدازی و در نظر گرفته شده است، ثبت نمایند.

رجیستر غیرحضوری این فرصت را برای مسافران فراهم می‌کند که اگر به هر دلیلی در هنگام ورود به کشور، موفق نشدند تا تلفن همراه خود را اظهار کنند و حقوق گمرکی آن را پرداخت کنند، در ادامه به سامانه در نظر گرفته شده مراجعه کرده و اقدامات لازم از جمله پرداخت حقوق گمرکی تلفن همراه و ثبت شناسه را انجام دهند.

در صورتی افراد، رجیستر غیرحضوری گوشی خود را نیز انجام ندهند و مشخصات گوشی آنها در سامانه ثبت نگردد، مسافران فقط تا ۳۰ روز پس از ورود به کشور می‌توانند از تلفن همراه خود استفاده نمایند. لازم به ذکر است که در صورت پایان این مهلت، گمرک هیچ وظیفه‌ای در قبال ثبت شناسه تلفن همراه شخص مسافر نخواهد داشت.

ثبت مشخصات تلفن همراه و رجیستر غیرحضوری

پس از ورود به سامانه لازم است تا ثبت مشخصات مورد نظر صورت گیرد. افراد باید دقت و توجه کافی داشته باشند که برای ورود به این سامانه باید حرف «I» و «R» را به صورت بزرگ تایپ کنند. در صورتی که نتیجه استعلام صورت گرفته مثبت باشد لازم است تا حقوق ورودی گوشی وارد شده پرداخت گردد.

پس از اینکه درخواست ثبت شناسه تلفن همراه در این سامانه ثبت گردید، گمرک جمهوری اسلامی ایران صحت اطلاعات وارد شده توسط افراد را بررسی می‌کند و درصورت تائید اطلاعات وارد شده، اطلاعات برای سامانه همتا ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است که افرادی که از طریق این سامانه اقدام به ثبت مشخصات تلفن همراه خود می‌نمایند، باید کد پیگیری و شناسه پرداخت را تا حصول اطمینان از ثبت صحیح اطلاعات تلفن همراه و تایید آن نزد خود نگه‌داری کنند.

در ثبت مشخصات تلفن همراه خود دقت کنید!

دقت در ثبت اطلاعات بسیار مهم است زیرا در صورتی که اطلاعات وارد شده نادرست باشد، نه تنها شناسه تلفن همراه ثبت نخواهد شد، بلکه وجه پرداختی نیز تحت هیچ شرایطی به فرد مسترد نخواهد گردید. بنابراین تنها افرادی می‌توانند از این طریق برای رجیستر غیرحضوری گوشی خود اقدام نمایند که آن را به صورت مسافری وارد کشور کرده باشند.

شرایط مربوط به واردات گوشی مسافران

براساس قانون هر مسافری می‌تواند تنها یک گوشی را در سال با خود وارد کشور نماید. فرد در این صورت مشمول معافیت ۸۰ دلاری خواهد شد. اما در صورتی که بیش از یک گوشی به کشور وارد شود لازم است تا شرایط و ضوابط خاصی که وجود دارد رعایت گردد.

ستاد مبارزه با قاچاق کالا اعلام نموده است که مجموع ارزش کالای ورودی تلفن همراه به کشور در ۹ ماهه اول سال ۹۵ حدود ۱۴۷ میلیون دلار بوده است که البته این میزان در ۹ ماهه سال جاری به ۲۷۸ میلیون دلار افزایش یافته است.

اگر در نظر بگیریم که رجیستری گوشی موبایل از پاییز آغاز شده است، ارزش ورودی این کالا در پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته، ۱۶۰ درصد رشد داشته است. یعنی این میزان از ۵۶ میلیون دلار در پاییز سال گذشته به ۱۴۴ میلیون دلار در پاییز امسال رسیده است.

از آغاز زمان اجرای طرح رجیستری تلفن همراه در کشور تاکنون ۴ مدل گوشی اپل، گوگل پیکسل، موتورولا و بلک بری مشمول ضوابط طرح رجیستری شده‌اند و قرار است تا پایان امسال تمامی گوشی‌های وارداتی به کشور مشمول این طرح گردند.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    گوشی من ۳۱فروردین قطع شده و حالا نمیدونم اونی که ازش خریدم کجایه باید چیکار کنم الان قط شده

    پاسخ