;
coinex

هر آنچه از گوشی هواوی پی 20 و هواوی پی 20 پلاس می‌دانیم

هر آنچه از گوشی هواوی پی 20 و هواوی پی 20 پلاس می‌دانیم
دو گوشی هوشمند هواوی پی 10 و هواوی پی 10 پلاس اگرچه پرچمداران 2017 محسوب می‌شوند، اما در قیاس با ال جی جی 6 یا گلکسی اس 8 سامسونگ حرف های چندانی برای گفتن نداشتند. به نظر می رسد که با معرفی هواوی پی 20 (Huawei P20)، با محصولی متفاوت روبرو خواهیم بود.

در این مطلب قصد داریم به شایعات و گزارش هایی که درباره هواوی پی 20 و هواوی پی 20 پلاس منتشر شده است، بپردازیم.

هواوی پی 20 (Huawei P20)

تاریخ رونمایی

  • احتمال دارد گوشی هواوی پی 20 و پی 20 پلاس با نام هواوی P11 نیز معرفی شوند.
  • احتمالا هوآوی این دو پرچمدار را در جریان نمایشگاه MWC 2018 در ماه فوریه رونمایی می‌کند.

در ابتدا تصور می‌شد شرکت هوآوی می‌خواهد به عنوان یک جانشین برای هواوی P10 نام هواوی پی 11 و هواوی پی 11 پلاس را برای پرچمدارش در نظر بگیرد، اما با برگزاری رویدادی در اسرائیل، یکی از مدیران هوآوی اظهار داشت که نسل بعدی گوشی هوشمند پرچمدار با نام هواوی پی 20 و هواوی پی 20 پلاس معرفی می‌شوند.

در ماه جولای سال 2017 هوآوی نام P20 را به ثبت رساند، اما در حال حاضر چیز هیچ تاییدیه‌ای وجود ندارد و نمی‌توان نام شایعه شده را به رسمیت شناخت، اما چه زمانی معرفی می‌شود؟

سری پی 10 در نمایشگاه MWC سال گذشته طی رویداد اختصاصی هوآوی معرفی شدند و به نظر می رسد سال 2018 نیز چنین داستانی را بار دیگر مشاهده کنیم. بروس لی یکی از مدیران هوآوی پیشتر اظهار داشت نسل بعدی پرچمداران این کمپانی احتمالا در نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهند شد، رویدادی که از 26 فوریه کار خود را آغاز می‌کند.

مشخصات و ویژگی ها

  • هر دو مدل پی 20 و پی 20 پلاس با پردازنده کایرین 970 موجود در میت 10 همراه هستند.
  • هوآوی از سنسور تشخیص چهره امن برای پرچمداران بعدی استفاده می‌کند.
  • وجود دوربین اصلی سه گانه 40 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با زوم هیبریدی

ما انتظار داریم که هواوی مدل هواوی P20 را با صفحه نمایش بزرگتر و پردازنده قدرتمندتر معرفی کند. احتمالا صفحه نمایش آن بیش از 5.1 تا 5.5 اینچی خواهد بود، اما جزئیات کافی از آنها در دست نیست.

به گزارش XDA Developers، فایلی مربوط به گوشی های هوشمند پی 20 بدست آمده که احتمال وجود نسخه پلاس را بسیار می‌سازد. نسخه پلاس از صفحه نمایش 6.01 اینچی +LCD Full HD برخوردار بوده که نسبت تصویر 18:9 داشته و این کیفیت در مقایسه با کیفیت نمایشگر شایعه شده برای جانشین P10 پلاس یعنی QHD متفاوت است.

هیچ جزئیاتی درباره سایز صفحه نمایش دو مدل پرچمدار هوآوی در دست نیست، اما پیش بینی می‌شود چیزی بین 5.5 تا 5.7 اینچ باشد. تقریبا اطمینان داریم که شرکت هوآوی می خواهد چیپست کایرین 970 (Kirin 970) را برای P20 و P20 پلاس در نظر بگیرد، چیپ هایی که هم اکنون در سری میت 10 قدرتنمایی می‌کنند.

این پردازنده در کنار هوش مصنوعی می‌تواند به ترجمه سریع تصاویر، تشخیص اشیا و برخی قابلیت‌های دیگر بپردازد. البته قابلیت ای کامفورت (Eye Comfort) یا مشاهده راحت در شرایط نوری کم نیز در دسته قابلیت های آن خواهد بود.

باتوجه به اوان بلس (Evan Blass)، از جمله مواردی که موجب رقابتی شدن هواوی پی 20 خواهد شد، کیفیت دوربین است.

باتوجه به اوان بلس (Evan Blass)، از جمله مواردی که موجب رقابتی شدن هواوی پی 20 خواهد شد، کیفیت دوربین است. گزارش ها می‌گویند هوآوی از دوربین سه گانه 40 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری هیبریدی بهره می‌گیرد.


بیشتر بخوانید:  دوربین هواوی پی ۱۱ یک دوربین سه گانه ۴۰ مگاپیکسلی خواهد بود


همچنین انتظار داریم این بار نیز لایکا به همکاری با هوآوی بپردازد. احتمال وجود دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی نیز کم نیست.

اوان بلاس در توییتی نوشت:

آیا نسل بعدی گوشی‌های هوشمند هواوی P20 به یک هیولای تصویربرداری تبدیل می شود؟ یکی از هنرمندان دیجیتال در آژانس تبلیغاتی خود نام PCE Series را افزود که شامل سه دوربین با کیفیت 40 مگاپیکسلی و فوکوس 5 برابری و یک دوربین 24 مگاپیکسلی سلفی می‌شود که توسط لایکا توسعه یافته است.

گزارش ها می‌گویند اسمارتفون های پرچمدار هوآوی به سنسور تشخیص چهره ای مجهز هستند که نسبت به فیس آیدی اپل عملکرد دقیق‌تر و سریعتری دارند. این شرکت درباره فناوری دو گوشی هوشمند آنر 7 ایکس (Honor 7X) و آنر ویوو 10 (Honor View 10) طی رویدادی در لندن به اظهار نظر پرداخت. این شرکت ادعا کرد سیستم دارای امنیت بالایی بوده و در کمتر از 0.4 ثانیه موجب باز شدن قفل گوشی هوشمند می‌شود.

دیگر ویژگی‌های مورد انتظار این سری حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی بوده که در کنار اسلات کارت میکرو اس دی و سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو (Android 8.0 oreo) با رابط کاربری هوآوی EMUI قرار می‌گیرد. حذف جک هدفون و برخورداری از قابلیت ضد آب دو ویژگی بارز بوده که موجب خارق العاده شدن سری P پرچمدار هوآوی می‌شود.

 هواوی P20 هوآوی P20 Plus
Display صفحه نمایش 5.5 تا 5.7 اینچی FHD+ صفحه نمایش 6.01 اینچی FHD+ با نسبت 18:9
Processor پردازنده هشت هسته ای کایرین 970 با NPU کایرین 970 هشت هسته ای با NPU
RAM حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی
Camera دوربین سه گانه 40 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری هیبریدی تحت استاندارد لایکا

دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی

دوربین سه گانه 40 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری هیبریدی تحت استاندارد لایکا

دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی

MicroSD بله تا 256 گیگابایت بله تا 256 گیگابایت
Software سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو با رابط کاربری EMUI سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو با رابط کاربری EMUI
Facial recognition بله بله

 

طراحی هواوی P20

  • طراحی این سری با نمایشگر بدون حاشیه بوده و شباهت‌هایی به آیفون X دارند.
  • اسکنر اثرانگشت در هر دو نسخه به پنل عقب منتقل می‌شود.

دو گوشی هوشمند پی 10 و پی 10 پلاس هنگامی که با گلکسی اس 8 و اچ تی سی یو 11 پلاس (HTC U11 Plus) مقایسه می‌شدند، طراحی قدیمی دارند. هر دو دستگاه هوآوی از حاشیه بزرگی در قسمت بالا و پایین بهره می‌بردند که به شرکت این کمپانی چینی اجازه نمی‌داد تا از نمایشگر با نسبت تصویر 18:9 استفاده کند.

با این حال، زمان تغییر کرده است و احتمالا سری P20 هواوی با طراحی شبیه به آیفون X اپل وارد بازار شوند. یعنی نمایشگر هواوی پی 20 نیز درست به مانند آیفون 10 دارای یک ناچ یا بریدگی خواهد بود.


بیشتر بخوانید: صفحه نمایش هواوی پی ۱۱ به مانند آیفون X دارای ناچ (شکاف) خواهد بود


متاسفانه شایعات دیگری درباره طراحی سری پی 20 هواوی به گوش نمی‌رسد. تاکنون هیچ تصویری از پرچمدار آینده هواوی منتشر نشد تا تصوری داشت. انتظار ما این است که اسکنر اثرانگشت به عقب منتقل شده تا فضای کافی برای نمایشگر بی حاشیه وجود داشته باشد.

هوآوی برای طراحی محصول خود از شیشه و فلز بهره گرفته است، این موضوع در سری میت 10 (Mate 10) نیز مشاهده شد. این موضوع بسته به اولویت شما می‌تواند خوب یا بد باشد. با پنل عقب شیشه‌ای می توان شارژ بی سیم را فراهم آورد، اما دیگر دوامی همچون بدنه فلزی و قابلیت افزوده شدن اسکنر اثرانگشت را فراهم نمی‌آورد.

همچنین انتظار می‌رود که سری هواوی پی 20 در هشت رنگ همانند P10 به فروش برسد.

قیمت هواوی پی 20

  • تلفن های هوشمند پی 20 ممکن است گران تر از نسخه پیشین باشند.
  • احتمالا هواوی پی 20 با قیمت 779 دلار و نسخه بالاتر با برچسب قیمت 839 دلار وارد بازار شوند.
  • هواوی P20 پلاس می‌تواند با قیمت 839 دلار و نسخه بالاتر با قیمت 899 دلار راهی بازار شوند.

هیچ اطلاعات تایید شده‌ای درباره قیمت هواوی P20 منتشر نشده، اما باید انتظار قیمت بالاتری از نسل قبلی را داشت. برخی معتقدند که بهترین سناریو برای اعلام قیمت دو گوشی هوشمند هواوی پی 20 و پی 20 پلاس چیزی مشابه پیشینیان است. با این حال احتمال افزایش قیمت بسیار است و احتمالا این قیمت چیزی بیش از 50 یورو خواهد بود.

یکی از دلایل موفقیت هوآوی در اروپا عرضه اسمارتفون های ارزان قیمت تر از سامسونگ، سونی و سایر برندها بود. اگر این موضوع با هواوی پی 20 تغییر کند، احتمالا روی فروش سال 2018 هواوی تاثیر منفی گذاشته و فروش آن روند کاهشی خواهد داشت.

این مطلب تمامی شایعات مربوط به هواوی پی 20 و نسخه پی 20 پلاس را شامل می‌شود و انتظار داریم بزودی جزئیات بیشتری شاهد باشیم.

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر