;
coinex

مقایسه گوشی‌های وان پلاس 5، گلکسی ای 8 پلاس 2018 و آیفون 6 پلاس ؛ کدام گوشی را بخریم؟

مقایسه و بررسی گوشی‌های وان پلاس 5، گلکسی ای 8 پلاس 2018 و آیفون 6 پلاس : کدام گوشی را انتخاب کنیم؟

ساخت گوشی‌های هوشمند، صنعتی پرتکاپو است و هر سازنده می‌خواهد محصول بهتری را عرضه کند. در این مطلب به مقایسه وان پلاس 5، گلکسی ای 8 پلاس 2018 و آیفون 6 پلاس پرداخته‌ایم تا ببینیم کدام گوشی ارزش خرید بالاتری دارد. با تکراتو همراه باشید.

مقایسه وان پلاس 5، گلکسی ای 8 پلاس 2018 و آیفون 6 پلاس

در دنیای امروز سازندگان زیادی تلاش می‌کنند که یک گوشی خوب را ارائه کنند. محصول هر سازنده‌ای از چند جنبه نسبت به یک محصول مشابه برتری دارد و به همین دلیل نمی‌توان گفت که یک گوشی هوشمند از هر نظر، برترین محصول عرضه شده در بازار محسوب می‌شود.

در این میان وان پلاس، سامسونگ و اپل از سازندگانی هستند که تا به امروز گوشی‌های بسیار خوبی را عرضه کرده‌اند. در این نوشتار به مقایسه وان پلاس 5، گلکسی ای 8 پلاس 2018 و آیفون 6 پلاس از این 3 برند پرداخته‌ایم. اگر به فکر خرید یک گوشی هوشمند جدید هستید، شاید این مطلب بتواند به شما کمک کند.

طراحی و نمایشگر

به طور کلی اغلب منابع خبری برای شروع یک مقایسه از سبک طراحی و اندازه نمایشگر گوشی‌های مورد نظر خود شروع می‌کنند. به همین دلیل ما هم در این بررسی همین روند را دنبال و از طراحی وان پلاس 5 شروع کرده‌ایم.

وان پلاس 5 کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و از یک شیشه مقاوم سازی شده در جلو، قاب آلومینیومی محکم و پنل فلزی در پشت بهره می‌برد. این گوشی هوشمند به یک نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن فول اچ دی، نسبت تصویر 16 به 9 و تراکم پیکسل 441ppi مجهز شده است.

در مقابل این گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی ای 8 پلاس 2018 قرار دارد که جدیدترین گوشی در مقایسه با دو مورد دیگر محسوب می‌شود. جدید بودن گلکسی ای 8 پلاس 2018 باعث شده است که این گوشی هوشمند از نظر سبک طراحی نسبت به وان پلاس 5 و آیفون 6 پلاس آینده نگرانه‌تر به نظر برسد.


بیشتر بخوانید:  بررسی سامسونگ گلکسی ای ۸ مدل ۲۰۱۸ ؛ بهترین گوشی میان‌رده سامسونگ


برجسته‌ترین تفاوتی که از نظر طراحی بین گلکسی ای 8 پلاس 2018 و دو گوشی دیگر وجود دارد، به نمایشگر این گوشی هوشمند مربوط می‌شود. این گوشی هوشمند به یک نمایشگر 1080 در 2220 پیکسل با نسبت تصویر 18.5 به 9 مجهز شده است و به همین دلیل در مقایسه با آیفون 6 پلاس اپل و وان پلاس 5 که به نمایشگرهایی با نسبت تصویر 16 به 9 مجهز هستند، بلندتر به نظر می‌رسد.

گلکسی ای 8 پلاس 2018 سامسونگ هم به یک قاب آلومینیومی محکم، شیشه مقاوم سازی شده و پنل پشتی فلزی مجهز شده است.


بیشتر بخوانید:  بهترین نمایشگر موبایل در سال ۲۰۱۷ متعلق به کدام گوشی‌ها است؟


آیفون 6 پلاس عضو سوم این مقایسه است. این گوشی هوشمند هم نیز وان پلاس 5 از یک نمایشگر 5.5 اینچی با نسبت تصویر 16 به 9 بهره می‌برد. آیفون 6 پلاس مانند هر گوشی 2014 دیگری با حاشیه‌های بزرگ نمایشگر، خودنمایی می‌کند. سازنده خوشنام آمریکایی در ساخت این دستگاه از یک بدنه و قاب آلومینیومی استفاده کرده است.

سخت افزار

در این قسمت به مقایسه مشخصات سخت افزاری این 3 گوشی هوشمند پرداخته‌ایم. وان پلاس 5 از یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835 بهره می‌برد. این پردازشگر جدیدترین و قدرتمندترین تراشه کوالکام و بهترین تراشه عرضه شده در دنیای گوشی‌های اندروید است.

وان پلاس 5 در دو مدل با رم 6 و 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده است. هیچ یک از این مدل‌ها توانایی پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD را ندارند. مشخصه دیگری که وان پلاس 5 را به یک گوشی خاص تبدیل می‌کند، واحد پردازش گرافیکی آدرنو 540 است که آن را قادر می‌سازد تا تقریبا همه بازی‌های سنگین سیستم عامل اندروید را به راحتی اجرا کند.

گلکسی ای 8 پلاس 2018 پردازشگر 8 هسته‌ای اگزینوس 7885 سازنده‌اش را بر روی خود دارد. این تراشه از نظر کارایی یک پله پایین‌تر از مدل پرچمدار اگزینوس سری 8XXX است و یک واحد پردازش گرافیکی مالی جی 71 را در کنار خود دارد. سازنده مشهور کره‌ای گلکسی ای 8 پلاس 2018 را در دو مدل با رم 4 و 6 گیگابایتی و حافظه 32 و 64 گیگابایتی عرضه کرده است.

آیفون 6 پلاس در سال 2014 ساخته شده و به همین دلیل شاید در مقایسه با وان پلاس 5 و گلکسی ای 8 پلاس 2018 سامسونگ، کمی قدیمی به نظر برسد. این گوشی هوشمند پردازشگر A8 اپل و واحد پردازش گرافیکی PowerVR GX6450 را بر روی خود دارد.

آیفون 6 پلاس در زمان عرضه‌اش با حافظه داخلی 16 گیگابایتی عرضه شد. با این حال، شما هم اکنون می‌توانید مدل‌های دارای حافظه 64 و 128 گیگابایتی این محصول را نیز خریداری کنید.

دوربین

وان پلاس 5 از یک دوربین دوگانه اصلی مجهز به سنسورهای 20 و 16 مگاپیکسلی با توانایی پشتیبانی قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد. این گوشی هوشمند می‌تواند در نرخ 30 فریم بر ثانیه و 60 فریم بر ثانیه با رزولوشن 4K و همچنین 1080p فیلمبرداری کند. وان پلاس 5 یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و قابلیت‌های پایدارسازی الکترونیکی تصاویر و فیلمبرداری فول اچ دی را نیز در اختیار دارد.

گلکسی ای 8 پلاس 2018 سامسونگ به یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز مجهز شده است. این دوربین می‌تواند امکان فیلمبرداری فول اچ دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه را برای شما فراهم سازد. سازنده مشهور کره‌ای در ساخت گوشی میان رده جدیدش از یک دوربین سلفی دوگانه با سنسورهای 16 و 8 مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری فول اچ دی استفاده کرده است. بنابراین برای دوست‌داران سلفی، این یک گوشی ایده‌آل است.


بیشتر بخوانید:  بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری


آیفون 6 پلاس از یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد. این دوربین هم می‌تواندبا نرخ 60 فریم بر ثانیه از مناظر مورد نظر شما، فیلم با رزولوشن فول اچ دی ضبط کند. آیفون 6 پلاس از یک دوربین سلفی 1.2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و توانایی فیلم برداری 720p بهره می‌برد.

کدام گوشی را بخریم؟

همان طور که می‌دانید در این جمع 3 نفره، گلکسی ای 8 پلاس 2018 سامسونگ جدیدترین محصول به شمار می‌آید. وان پلاس 5 کمی قدیمی‌تر از گوشی میان رده جدید سازنده کره‌ای است، اما سازنده چینی مدل ارتقاء یافته آن را نیز با نام وان پلاس 5 تی عرضه کرده است. خریدن این گوشی هوشمند نسبت به مدل قبلی عاقلانه‌تر به نظر می‌رسد.

آیفون 6 پلاس نسبت به دو گوشی دیگر بسیار قدیمی‌تر است و به همین دلیل نمی‌تواند به راحتی با این دو دستگاه رقابت کند. در این رقابت اگر که وان پلاس 5 تی را در نظر نگیریم، می‌توانیم بگوییم که گلکسی ای 8 پلاس 2018 سامسونگ برنده محسوب می‌شود، مخصوصا اگر از طرفداران سلفی باشید.

وان پلاس 5 در بازار ایران قیمتی در حدود 2 میلیون تومان دارد، اما قیمت میان‌رده جدید سامسونگ برای عرضه در بازار داخلی هنوز مشخص نشده است،  باید منتظر ماند تا قیمت گلکسی ای 8 پلاس نیز توسط سامسونگ ایران اعلام شود تا بتوان مقایسه دقیق‌تری از این مدل‌ها داشت.

.

منبع: mysmartprice

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر