;
coinex

گوشی های غیرفعال شده اپل را چگونه فعال کنیم؟

گوشی های غیرفعال شده اپل را چگونه فعال نمود؟

رئیس کمیته تخصصی موبایل کشور اعلام نمود که گوشی های غیرفعال شده اپل ، با در نظر گرفتن شرایط خاص دوباره فعال خواهند شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایلنا، رئیس کمیته تخصصی موبایل کشور در مورد گوشی های غیرفعال شده اپل اعلام نموده است که افرادی که قبل از تاریخ ۱۴ آذرماه موبایل برند اپل خود را در شبکه ثبت و فعال کرده‌اند ولی در حال حاضر دچار مشکل شده‌اند در صورتی که صحبت‌های صاحب تلفن صحت داشته باشد، تلفن همراه وی دوباره فعال خواهد شد.

چرا گوشی‌های اپل که قبل از ۱۴ آذرماه فعال شده بودند، غیرفعال شدند؟

محمد مهدی غفوریان، رئیس کمیته تخصصی موبایل کشور در ادامه صحبت‌های خود در مورد گوشی های غیرفعال شده اپل در پاسخ به این سوال که علت غیرفعال شدند گوشی‌های اپلی که قبل از ۱۴ آذرماه فعال شده بوند چیست اعلام نمود که تلفن‌های همراه برند اپلی که صاحب دستگاه آن اطمینان داشته باشد که تا قبل از 14 آذر در موبایل خود سیم کارت قرار داده است و نسبت به فعالسازی گوشی خود در شبکه اقدام کرده است، به هیچ وجه نباید غیر فعال شود.

وی ادامه داد که علت این امر باگ سیستم است که باعث شده تا برخی گوشی‌ها غیر فعال شوند و پیامک غیرفعال سازی برای آن‌ها ارسال گردد. وی تاکید نمود که با شرایط خاص و در صورتی که صحت صحبت‌های صاحب دستگاه تایید شود و مدارک، شماره سریال تلفن همراه مذکور به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام شده باشد، بررسی موردی در مورد آن دستگاه صورت خواهد گرفت و صاحب دستگاه از فعالسازی یا عدم فعالسازی آگاه خواهد شد.

رئیس کمیته تخصصی موبایل کشور اعلام نمود که بر اساس قواعد طرح رجیستری موبایل، قرار بوده است تا گوشی‌های برند اپل تا چهاردهم آذرماه به منظور رجیستر در شبکه حداقل یک بار سیم کارت داخل آنها قرار گیرد و نسبت به فعال شدن آنها اقدام شود. اما به گفته وی حدود ۲ هزار دستگاه موبایل برند اپل به اشتباه توسط افراد عادی و عمدتا فروشندگان موبایل در روز ۱۴ آذرماه یعنی زمانی که دیگر برای فعال‌سازی فرصتی باقی نبوده است، در شبکه فعال شده‌اند.

گویا محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در کارگروه ویژه‌ای اعلام کرده‌اند که گوشی‌هایی که در شبکه فعال و ثبت شده‌اند شامل طرح نخواهند شد و دیگر مشکلی نیز برای آنها ایجاد نمی‌شود.

اعلام مشکلات مربوط به رجیستری

رئیس کمیته تخصصی موبایل کشور در ادامه سخنان خودر در مورد گوشی های غیرفعال شده اپل ، تاکید نمود که مردم می‌توانند در صورتی که هرگونه مشکلی در مورد ثبت تلفن همراه و اعلام شکایت از غیر فعال شدن تلفن همراه یا دریافت هزینه برای رجیستری داشته باشند، با سامانه پاسخگوی رجیستری با شماره تلفن ۰۹۶۳۶۶ به صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشند.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر