;
coinex

خلاق ترین استارتاپ ها در دنیا ، استارتاپ های ایرانی هستند!

خلاق ترین استارتاپ ها در دنیا ، استارتاپ های ایرانی هستند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که خلاق ترین استارتاپ ها در دنیا ، استارتاپ های ایرانی هستند! به گفته وی کسب و کارهای نوین ایرانی در رتبه اول کسب و کارهای خلاق جهان قرار دارند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نشستی برای بررسی مشکلات کسب و کارهای نوین و استارت‌آپی در ایران با صاحبان استارت‌آپ‌ها داشته است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست به موج استارت‌آپی اشاره نمود و اعلام کرد که فناوری توانسته است تا تاثیراتی بر روی جامعه هدف بگذارد.

به گفته محمد جواد آذری جهرمی فناوری توانسته تا زندگی بشر را نیز تحت تاثیر قرار دهد و تغییراتی را در آن ایجاد نماید. وی در این مورد تاکید نمود که ایستادگی در برابر موج این تغییر منطقی نیست و باید از همین مساله به نحو مثبت استفاده نمود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه صحبت‌های خود در مورد تاثیرات فناوری بر زندگی بشر به فناوری بلاک چین اشاره نمود و تاکید کرد که بلاک چین یک فناوری جدید است و می‌تواند تا چند سال آینده تحولی شگرف را در دنیا ایجاد نماید. وی در این مورد تاکید نمود که اگر ساختارها و سایر موارد این زمینه درک نشود، کشور در عرصه رقابت فناوری و فرهنگ دچار مشکل خواهد شد و اینجاست که فناوری می‌تواند بر فرهنگ پیروز ‌شود.

ادغام فناوری و اقتصاد در عصر جدید

آذری جهرمی در ادامه توضیحات خود در مورد فناوری و همچنین خلاق ترین استارتاپ ها در دنیا ، تاکید نمود که ادغام فناوری و اقتصاد در عصر جدید یک مساله بسیار جدی است. به گفته وی شرکت‌های بزرگی هستند که در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند. به گفته وی کشورهایی نیز در حال برنامه‌ریزی در اقتصاد دیجیتال هستند.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا ۱۰ سال پیش، شرکت‌های نفتی از جمله شرکت‌های نخست دنیا بودند اما در حال حاضر شرکت‌های فناوری اطلاعات هستند که توانسته‌اند جای آنها را بگیرند. وزیر ارتباطات تاکید نمود که آمریکایی‌ها سرمایه‌گذاری‌های جدی خود را در این عرصه آغاز کرده‌اند.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به فناوری و تاثیراتی که می‌تواند داشته باشد اعلام نمود که این مسئله به معنای اقتصاد دیجیتال در آینده است. وی تاکید نمود که چالش‌های مختلفی که در زمینه فناوری وجود دارد، چالش‌های پیش روی تمام دنیاست و این چالش‌ها در هر کشوری وجود دارد. وی تاکید نمود که ایستادگی در مقابل این چالش‌ها باعث می‌شود تا کشور نیز بتواند سهمی از نوآوری‌های جدید کسب نماید.

استارتاپ های ایرانی خلاق ترین استارتاپ ها در دنیا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استارتاپ های ایرانی که توانسته‌اند خلاق ترین استارتاپ ها در دنیا باشند اشاره نمود و بیان کرد که دو راه حل در برابر استارت‌آپ‌ها وجود دارد، راه اول اینکه اجازه رشد و پیشرفت استارتاپ‌ها داده شود و دوم اینکه در مقابل نوآوری آنها ایستادگی شود و اجازه پیشرفت به آنها داده نشود.

محمد جواد آذری جهرمی در ادامه صحبت‌هایش در مورد خلاق ترین استارتاپ ها در دنیا سخن گفت و تاکید نمود که استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوین ایرانی در رتبه اول کسب و کارهای نوپا و خلاق در جهان قرار دارند. به گفته وزیر ارتباطات مساله مهمی که در این مورد لازم است مورد توجه قرار گیرد، سواد نوین است که باید در حاکمیت افزایش یابد.

بررسی مدل‌ها مختلف سرمایه‌گذاری در ایران

وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌های خود در مورد مدل‌های مختلف سرمایه گذاری که در ایران وجود دارد سخن گفت و اعلام نمود که ‌برای بلوغ یک استارت‌آپ به مدل‌های مختلف سرمایه‌گذاری نیاز است و ادامه داد که اهمیت این مسئله باعث شده تا اقدامات مهمی در مورد آن انجام شود. به گفته وزیر ارتباطات اگر کسب و کارهای امروزی نتوانند نیاز مردم را رفع کنند مردم منتظر آنها نخواهند مانند و به سراغ استفاده از سیستم‌های مشابه خارجی خواهند رفت، بنابراین اگر این کسب و کار در کشور ایجاد نشود و مردم از آن حمایت نکنند، بستر بومی شکل نخواهد گرفت.

به گفته آذری جهرمی سهم مربوط به بخش ارتباطات در اقتصاد ملی سهمی مشخص است اما سهم بخش فناوری اطلاعات است که با خدمات تداخل دارد. وی تاکید نمود که لازم است تا در بودجه سال آینده بخش فناوری اطلاعات سرفصل مخصوص به خود را داشته باشد.

پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات ضروری است!

محمد جواد آذری جهرمی در ادامه توضیحاتش در مورد خلاق ترین استارتاپ ها در دنیا و همچنین فناوری‌های روز، درباره شبکه ملی اطلاعات نیز سخن گفت و اعلام نمود که عده‌ای بر این باور هستند که مفهموم شبکه ملی اطلاعات محصور کردن است در حالی که چنین نیست و وظیفه آن تثبیت بازارهای داخلی به دنبال سهم خارجی است.

آذری ادامه داد که شبکه ملی اطلاعات بستری برای رشد کسب و کارهای نوپاست و هدف دولت در این زمینه نیز شفافیت است. به گفته وی بعضی محدودیت‌ها باعث شد تا کسب و کارها دچار خسارت شوند که این یک عیب تلقی می‌شود. وی در ادامه اعلام نمود که اگر نظام اقتصادی ما به زیرساختی که تهدید به تحریم آن وجود دارد وابسته شود تکلیف کسب و کارهایی که در آن فعالیت می‌کنند چه خواهد شد!؟ بنابراین لازم است که زیرساخت اقتصادی بر روی چنین بستری ایجاد نگردد.

وزیر ارتباطات در پایان اعلام نمود که قرار است در شهرستان‌ها به کسب و کارهای نوین وام‌هایی با بهره پایین تعلق گیرد. به گفته وی روش‌های تامین مالی شرکت‌ها، سرمایه‌گذاری خطرپذیر است و اگر قرار باشد چنین سرمایه‌ای نیز به کسب و کارهای نوپا قرار تعلق نگیرد این استارت‌آپ‌ها بزرگ نخواهند شد.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر