;
coinex

۹ استراتژی بازاریابی کم هزینه برای تمامی استارتاپ‌ها

۹ استراتژی بازاریابی کم هزینه برای تمامی استارتاپ‌ها

استارتاپ‌ها با چالش‌های زیادی روبه رو هستند. علاوه بر هزینه‌های شروع یک استارتاپ، هر استارتاپ باید هزینه‌های حقوق‌های ماهانه کارکنان، امکانات شرکت و غیره را بپردازد. تمامی این هزینه‌ها برای تامین درآمد کافی است تا استارتاپ زنده بماند.

اکثر کارآفرینان برای ایجاد تعادل هزینه‌های مالی خود، سرمایه گذاری‌های اصلی مانند بازاریابی و تبلیغات را رها می‌کنند. با این وجود نادیده گرفتن بازاریابی به طور کلی رشد کسب و کار را خنثی می‌کند.

۸۰ درصد کارآفرینان هیچ ایده‌ای از سنجش اثربخشی استراتژی بازاریابی ندارند. با این حال نکته اصلی اینجاست که بازاریابی موثر نیازی به سرمایه گذاری زیادی ندارد. البته که بودجه بیشتر بازاریابی موجب دیده شدن برند خواهد شد اما تعداد زیادی استراتژی‌های موثر و کم هزینه وجود دارند که به استارتاپ شما کمک می‌کند تا رشد سریع‌تری داشته باشد.

۱. ارجاعات

یکی از بهترین روش‌های بازار، جلوگیری از بازاریابی است. در عوض یک سیستم ایجاد کنید که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا برای شما بازاریابی انجام دهند. در نظر داشته باشید که افراد ۴ برابر احتمال بیشتری دارد تا محصول شما را خریداری کنند هنگامی که آن محصول توسط یک دوست به آن‌ها ارجاع داده شده است.

ما هنوز به توصیه‌های دیگران بیشتر از هر چیز دیگری اعتماد داریم. علاوه بر این، ایجاد یک برنامه ارجاع هزینه زیادی ندارد و بسته به این که چگونه آن را ساخته‌اید ممکن است کاملا رایگان باشد. اگر واقعا در این استراتژی سرمایه گذاری کنید، می‌توانید برای مشتریان فعلی خود تخفیف یا جوایز نقدی در نظر بگیرید هنگامی که مشتری جدیدی را معرفی می‌کنند.

۲. رپورتاژ آگهی و اخبار امکانات

مردم به طور معمول اخبار را مطالعه می‌کنند و اگر شما اخبار ارزشمندی داشته باشید، اکثر خبرگزاری‌ها راغب خواهند بود که اخبار شما را منتشر کنند. رپورتاژ آگهی یک روش کم هزینه برای ذکر نام برند شما در نشریات است. اگر تمامی مراحل آن را خودتان انجام دهید، خبرنگاران را پیدا کنید و با آن‌ها در ارتباط باشید، رپورتاژ آگهی می‌تواند یک استراتژی بازاریابی رایگان برای شما باشد.

شما می‌توانید از طریق پلتفرم تبلیغاتی کانگورو، کسب و کار خود را در قالب رپورتاژ آگهی به مخاطب معرفی کنید. کانگورو این امکان را به شما می‌دهد که کسب و کارتان را در نشریات معرفی کنید و برند خود را به مخاطب هدف خود بشناسانید.

مقاله مرتبط در سایت داده‌فیلی: ۶ استراتژی بازاریابی آنلاین که تمام کارآفرینان به آن نیاز دارند

۳. بازاریابی محتوایی

۳. بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی انواع مختلفی دارد اما هیچکدام نیازی به سرمایه گذاری قابل توجهی ندارد. ساده‌ترین راه مدیریت یک وبلاگ برای وبلاگ‌تان است که در طول هفته تعدادی محتوا برای آن تولید کنید که خوانندگان شما را به روشی خاص سرگرم کند.
اینفوگرافی‌ها، ویدئوها و پادکست‌ها همگی مربوط به بازاریابی محتوایی می‌شوند. چرا؟ تمامی این رسانه‌های محتوا توانایی بهبود شهرت برند شما، افزایش ترافیک ورودی برای شما و تکمیل استراتژی‌های متعدد دیگری را که از این لیست می‌گیرید است.

پلتفرم تبلیغاتی کانگورو بهترین استراتژی‌های بازاریابی محتوایی برای برند شما را فراهم می‌کند. شما می‌توانید از طریق کانگورو انواع بازاریابی محتوایی برای برند خود را انجام دهید و بازدهی بالایی در کسب و کار خود بگیرید.

مقالات مرتبط در داده‌فیلی:

۴. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

۴. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

اگر برای کمپین‌های بازاریابی محتوایی خود مقاله می‌نویسید، بهتر است در بهینه سازی موتورهای جستجو نیز سرمایه گذاری کنید.

اگر با سئو آشنایی ندارید ممکن است ابتدا کمی پیچیده به نظر برسد. اما واقعیت این است که با کمی تحقیق و جستجو به راحتی اصول اولیه آن را یاد خواهید گرفت. همچنین بهتر است کمی تغییرات ساختاری نیز ایجاد نمایید. همواره محتوای با کیفیت ارائه دهید. کار زیادی است اما اگر خودتان انجام دهید تنها هزینه شما صرف زمان خواهد بود که ارزش دارد زیرا فواید طولانی مدت زیادی در بر دارد.

مقالات مرتبط در داده‌فیلی:

۵. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

۵. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیزی نیست که به طور تصادفی آن را انجام دهید، اما به طور رایگان در اختیار شماست و چیزی است که اگر زمان صرف کنید می‌توانید در آن متخصص شوید. شروع به ایجاد پروفایل برای کسب و کار خود در انواع رسانه‌ها مانند فیس بوک، توئیتر و اینستاگرام کنید. مشخصات خود را اضافه کنید و شروع به انتشار محتوای مورد علاقه خود به مخاطب هدفتان کنید.

به افراد دسترسی یابید و اطمینان حاصل کنید که از این طریق ارتباط برقرار می‌کنید. در طول زمان شما می‌توانید هواداران خود را به هزاران نفر افزایش دهید که از این طریق ترافیک زیادی به وبسایت شما منتقل خواهند شد.

مقالات مرتبط در داده‌فیلی:

۶. بازاریابی ایمیل

۶. بازاریابی ایمیل

بازاریابی ایمیل همچنان یکی از به صرفه ترین استراتژی‌های بازاریابی محسوب می‌شود و برخی از منابع نرخ بازگشت سرمایه (ROI) برای آن را تا ۴۰۰ درصد یا بیشتر می‌دانند. تا زمانی که یک لیست از ایمیل‌های خوب و یک جریان ثابت اما غیر تهاجمی ارسال ایمیل داشته باشید، قادر دریافت بازده قابل توجهی از میزان زمان و هزینه‌ای که صرف کرده‌اید، خواهید بود.

مقالات مرتبط در داده‌فیلی:

۷. تبلیغات PPC

تبلیغات “هزینه هر کلیک” (Pay-per-Click) می‌تواند پر هزینه باشد اگر کلیدواژه‌های پر ترافیک را هدف قرار دهید. اما پلتفرم‌هایی وجود دارند که حتی برای بیشتر کارآفرینان کم هزینه خواهد بود. به طور مثال در فیس بوک می‌توانید روزانه ۱ دلار برای یک تبلیغ خاص هزینه کنید.

۸. برندینگ شخصی

برندینگ شخصی بسیار شبیه به برندینگ شرکت است به جز اینکه شما شخصا باید انجام دهید. شما شخص خود و تخصص خود را در شبکه‌های اجتماعی و یا یک وبلاگ اختصاصی معرفی می‌کنید و هوادارن جدید و منبع جداگانه‌ای از ترافیک به دست می‌آورید.

ارزش اصلی اینجاست که افراد تمایل دارند به افراد دیگر اعتماد بیشتری کنند. بنابراین شما یک منبع فروش مجزا، قدرتمند دارید که می‌توانید از آن برای ارائه محتوای خود و جذب سرنخ‌های فروش جدید استفاده کنید. همه این‌ها بدون صرف هزینه است.

۹. انجمن‌ها و گروه‌ها

قدرت جذب سرنخ‌های فروش در انجمن‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی را دست کم نگیرید. امکان دارد در این مکان‌ها شخصی را بیابید که بتوانید پاسخ پرسش وی را بسته به تخصص خودتان داشته باشید. یا اینکه کسب و کار خود را در یک همایش ترویج دهید. بهتر از همه این است که برای عضویت در این انجمن‌ها و همایش‌ها نیازی نیست هزینه‌ای صرف کنید تنها با صرف مقداری زمان می‌توانید از انجام این کار سود ببرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر