;
coinex

گرانی خودروهای وارداتی و اقدامات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان!

گرانی خودروهای وارداتی و اقدامات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان!

افزایش قیمت و گرانی خودروهای وارداتی در کشور باعث شد تا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به این موضوع ورود کند.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایران جیب، معاون بازرسی سازمان حمایت اعلام نموده است که قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی باید براساس ضوابطی خاص صورت گیرد. وی تاکید نمود که اگر قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی خارج از چهارچوب تعیین شده باشد شرکت‌های وارد‌کننده باید قیمت‌ها را کاهش دهند.

شهرام میرآخرلو در مورد افزایش قیمت و گرانی خودروهای وارداتی توضیحاتی را ارائه نمود و اعلام کرد که ضوابط مربوط به قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی مشخص است و در سایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درج شده است. وی ادامه داد که واردکنندگان نیز باید مطابق این دستورالعمل رفتار کنند و برای قیمت‌گذاری محصولات خود دستورالعمل موجود را در نظر داشته باشند.

ارسال ابلاغیه به شرکت‌های واردکننده خودرو از سوی سازمان حمایت

شهرام میرآخرلو در ادامه صحبت‌های خود در مورد گرانی خودروهای وارداتی اعلام نمود که چند روز پیش ابلاغیه‌ای به شرکت‌های وارد‌کننده ارسال شده و از آن خواسته شده است تا قبل از اینکه قیمت‌های جدید خود را منتشر نمایند آن را به سازمان حمایت ارسال کنند. وی در ادامه تاکید نمود که اگر قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی، براساس چهارچوب مشخص شده نباشد، شرکت وارد‌کننده باید قیمت‌ها را کاهش دهد.

چه چیزی بر افزایش و گرانی خودروهای وارداتی تاثیر داشته است؟

معاونت بازرسی سازمان حمایت در ادامه صحبت‌هایش در مورد گرانی خودروهای وارداتی ، اعلام نمود که مواردی چون، افزایش نرخ ارز، هزینه اسقاط خودرو و همچنین ابلاغ تعرفه‌های جدید واردات توانسته‌اند تا بر قیمت انواع خودروهای وارداتی تاثیر بگذارند. وی در ادامه اعلام نمود که هم اکنون لیست شرکت‌هایی که امکان پیش‌فروش محصولات خود را دارند اعلام شده است و در ادامه تاکید نمود که این شرکت‌ها براساس فرمول 50 درصد ثبت سفارش و با کسر تعهدات معوق، امکان پیش‌فروش تعدادی از محصولات خود را دارند.

وی در پایان اعلام نمود که شرکت‌ها باید بعد از اتمام پیش‌فروش، نسبت به دریافت مجوز جدید اقدام نمایند، در غیر این این شرکت‌ها مجاز به پیش‌فروش محصولات خود نخواهند بود.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر