;
coinex

پاسخ به ابهامات موجود در مورد واردات آیفون توسط تامین اجتماعی

پاسخ به ابهامات موجود در مورد واردات آیفون توسط تامین اجتماعی

چند روز پیش اخباری در مورد واردات آیفون توسط تامین اجتماعی منتشر شد. براین اساس تامین اجتماعی یکی از واردکنندگان رسمی آیفون در کشور اعلام شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، اخبار واردات آیفون توسط تامین اجتماعی ، واکنش‌ها و شائبه‌هایی را به دنبال داشته است. تامین اجتماعی نیز به شائبه‌ها و موضوعاتی که پیرامون این مسئله مطرح ‌شد پاسخ داد.

توضیحات این سازمان پیرامون واردات آیفون توسط تامین اجتماعی

مدیر روابط عمومی شرکت بین‌المللی بازرگانی تامین اجتماعی در واکنش به اخباری که در مورد واردات آیفون توسط تامین اجتماعی وجود داشت اعلام نمود که این سازمان با هدف تنظیم بازار و جلوگیری از کاهش واردات گوشی‌های قاچاق، مدت‌ها پیش از اینکه طرح رجیستری اجرا گردد و قیمت تلفن همراه نیز در بازار افزایش یابد، یعنی در خردادماه سال جاری نسبت به اخذ مجوز واردات محصولات APPLE اقدام نموده است. وی در ادامه تاکید نمود که فعالیت این شرکت در حوزه تلفن همراه هیچگونه ارتباطی با اجرای طرح رجیستری تلفن همراه و همچنین افزایش قیمت تلفن همراه در بازار ندارد.

در ادامه این شرکت در پاسخ به اظهارات رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران درباره واردات آیفون توسط تامین اجتماعی اعلام نمود که شرکت بازرگانی تامین اجتماعی بصورت قانونی و رسمی کلیه مجوزهای لازم را از مراجع مربوطه به ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان دریافت نموده است و سپس نسبت به واردات و پشتیبانی این نوع گوشی‌ها در کشور اقدام کرده است.

مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی بین‌المللی تامین اجتماعی اعلام نمود که بیش از ۲۰ شرکت مجاز به ثبت سفارش، واردات و ارائه خدمات پس از فروش گوشی‌های آیفون در ایران وجود دارند که یکی از آنها شرکت بازرگانی بین‌المللی تامین اجتماعی با گارانتی سیب طلایی هوشمند است که دارای تمامی مجوزها و ضوابط لازم است.

توضیحات وزیر ارتباطات در مورد واردات آیفون توسط تامین اجتماعی

محمد جواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که واردات آیفون توسط تامین اجتماعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی در واکنش به موضوع انتساب واردات گوشی به سازمان تامین اجتماعی پیرو حواشی موجود اعلام نمود که سهام شرکت بازرگانی بین‌المللی تامین اجتماعی متعلق به بازنشستگان تامین اجتماعی است و دولتی نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارائه اطلاعاتی در مورد تامین اجتماعی و واردات گوشی آیفون توسط این شرکت پرداخت و اعلام نمود که شرکت بازرگانی بین‌المللی تامین اجتماعی دولتی نیست و ادامه داد که کمتر از ۲.۵ درصد کل آیفون‌ها توسط این شرکت ثبت سفارش شده‌اند که البته هنوز هم ترخیص نشده‌اند.

وزیر ارتباطات همچنین در مورد آمار ثبت گوشی نیز سخن گفت و ادامه داد که کل ثبت سفارش آیفون در سال جاری ۷۳۷۸ عدد بوده و کل ثبت سفارش آیفونی که در سال جاری توسط تمام شرکت‌ها انجام شده، ۳۰۴ هزار و ۶۱۴ عدد بوده است. یعنی به گفته وی چیزی کمتر از ۲.۵ درصد کل آیفون‌ها را این شرکت ثبت سفارش کرده است که البته هنوز ترخیصی صورت نگرفته است. به گفته محمد جواد آذری جهرمی کل ثبت سفارش گوشی در سال جاری، حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار عدد بوده است که ثبت سفارش این شرکت زیر یک پانصدم کل ثبت سفارش‌ها قرار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در ادامه صحبت‌هایش در مورد واردات آیفون توسط تامین اجتماعی اعلام نمود که این شرکت توانسته است تا در ابتدای سال و قبل از آغاز دولت دوازدهم مجوز وارادات و نمایندگی فروش را دریافت نماید.

بعد از اعلام خبر واردات آیفون توسط تامین اجتماعی ، ابهاماتی ایجاد شد که مدیر روابط عمومی شرکت بین‌المللی بازرگانی تامین اجتماعی برای رفع آنها اعلام نمود که این سازمان در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از واردات گوشی‌های تلفن همراه قاچاق از مدت‌ها قبل اقدام به دریافت مجوزهای لازم در این زمینه نموده است.

ایران 20 شرکت مجاز به واردات و ارائه خدمات آیفون دارد!

بیش از ۲۰ شرکت مجاز به ثبت سفارش، واردات و ارائه خدمات پس از فروش گوشی‌های آیفون در ایران وجود دارد که از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت بازرگانی بین‌المللی تامین اجتماعی اشاره نمود که توانسته تا مجوزهای لازم را برای واردات و ارائه خدمات گوشی‌های آیفون را کسب نماید. گارانتی سیب طلایی هوشمند مربوط به این شرکت است.

شرکت بین‌المللی بازرگانی تامین اجتماعی در تاریخ ۹۶/۰۳/۱۳ از طرف سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اقدام به اخذ مجوز واردات محصولات APPLE نموده است. فعالیت این شرکت در حوزه تلفن همراه هیچ ارتباطی با اجرای طرح رجیستری و یا افزایش قیمت تلفن همراه در بازار ندارد. گویا هدف از این امر صرفا تلاشی برای تبدیل شدن به بازوی یاری رسان دولت در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از قاچاق بوده است.

نگرانی‌های مربوط به واردات تلفن همراه بعد از اجرای طرح رجیستری

بعد از آغاز اجرای طرح رجیستری تلفن همراه و با توجه به اظهار مسوولان در مورد اجرای این طرح، چون گوشی‌هایی که از راه غیرقانونی وارد کشور شوند، دیگر نمی‌توانند از شبکه مخابراتی کشور سرویس بگیرند، واردات گوشی‌ها از مبادی رسمی افزایش یافته است.

البته در مورد واردات تلفن همراه به کشور نگرانی‌هایی نیز وجود دارد زیرا افراد بر این باور هستند که با بسته شدن راه قاچاق گوشی، کشور با کمبود واردات از راه‌های قانونی روبه‌رو خواهد شد. اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین مسوولان دیگر همواره وعده داده‌اند که مجوز واردات به شرکت‌های درخواست‌کننده داده خواهد شد و مشکلی در زمینه واردات گوشی به کشور وجود نخواهد داشت.

علاوه بر این، نگرانی‌های دیگری نیز در مورد انحصار در واردات تلفن همراه وجود دارد. وزیر در ادامه در مورد واردات آیفون توسط تامین اجتماعی اعلام نمود که این سازمان که به حوزه واردات گوشی وارد شده است از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کرده است. وی تاکید نمود که هدف آنها عدم ایجاد انحصار در واردات گوشی از راه قانونی است و ادامه داد که با این کار افزایش قیمت موبایل نیز در بازار اتفاق نخواهد افتاد. وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام کرده است که برای صدور مجوز محدودیتی ندارد.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر