;
coinex

افزایش 160 درصدی واردات رسمی موبایل با اجرای طرح رجیستری

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از افزایش 160 درصدی واردات رسمی موبایل با اجرای طرح رجیستری تلفن همراه در کشور خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، حمیدرضا دهقانی نیا در مورد نحوه اجرای طرح رجیستری موبایل در کشور سخن گفته است و اعلام نموده که اجرای این طرح باعث افزایش واردات رسمی تلفن همراه به کشور شده است. به گفته وی از زمان اجرای طرح رجیستری، واردات رسمی موبایل به بیش از ۱۶۰ درصد افزایش یافته است.

بررسی آمار واردات رسمی موبایل به کشور بعد از طرح رجیستری

حمیدرضا دهقانی نیا همچنین در تشریح اجرای طرح رجیستری موبایل در کشور اعلام نمود که مجموع واردات چهار برند تجاری بلک بری، اپل، گوگل پیکسل و موتورولا به کشور که طرح رجیستری بر روی آنها اجرا شده است افزایش یافته است.

به گفته وی از ابتدای آبان تا پایان دی ماه سال گذشته، 71 میلیون و 600 هزار دلار مربوط به واردات بوده است که این رقم در همین مدت مشابه در سال جاری به 176 میلیون دلار افزایش یافته است و چیزی حدود 28 میلیون دلار عواید دولتی نیز وجود داشته است.

وی در ادامه صحبت‌های خود در مورد واردات رسمی موبایل بعد از اجرای طرح رجیستری، اعلام نمود که این 4 مدل تلفن همراهی که طرح رجیستری بر روی آنها اجرا شده است، به لحاظ کمی 11 درصد حجم بازار و از نظر گردش مالی، 40 درصد بازار تلفن‌های همراه را به خود اختصاص می‌دهند.

اجرای طرح رجیستری برای تمام برندهای موبایل تا پایان سال جاری

حمیدرضا دهقانی نیا همچنین اعلام نمود که قرار است تا تمام برندهای مختلف تلفن همراه تا پایان سال جاری مشمول طرح رجیستری تلفن همراه شوند. به گفته وی قرار است تا هفته آینده فرآیند انتقال مالکیت گوشی‌های تلفن همراه اجرا شود.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد که طرح ثبت گوشی‌های تلفن همراه موسوم به رجیستری در هر مرحله، بلوغ خود را سپری خواهد کرد و تاکید نمود که این طرح تاکنون با موفقیت توانسته است در کشور اجرا شود.

دهقانی نیا اعلام نمود که تمام تجهیزات تلفن همراه مشمول این طرح خواهند شد و تاکید نمود که این طرح بطور خاص برای خرید و فروش گوشی‌های دسته دوم نیز اجرا خواهد شد. به گفته وی برای اجرای طرح رجیستری بر روی گوشی‌های دست دوم، هم فروشنده و هم خریدار باید از طریق *77 # فرایند انتقال را انجام بدهند.

نحوه اجرای طرح رجیستری برای گوشی‌های دست دوم

دهقانی نیا در ادامه سخنانش در مورد افزایش واردات رسمی موبایل به کشوربعد از طرح رجیستری در مورد نحوه اجرای این طرح برای گوشی‌های دست دوم سخن گفت. وی اعلام نمود که در ابتدا باید فروشنده از طریق سامانه با انتخاب گزینه سوم، کد آی ام بی آی را وارد سیستم کند و شماره تلفن خریدار را درج نماید. به گفته وی در ادامه، سیستم از طریق پیامک، کدی برای خریدار ارسال می‌کند و خریدار در ادامه‌ی فرایند لازم است تا گزینه دوم یعنی فعال‌سازی را انتخاب کند. سپس پیامکی مبنی بر اینکه گوشی ثبت و فعال شده است دریافت خواهد شد.

وی همچنین تاکید نمود که خریداران و فروشندگان گوشی‌های دسته دوم باید حتما د نظر داشته باشند که قبل از معامله گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانند و با # 06#* کد IMEI دریافتی را با IMEI روی جعبه و IMEI پیامک دریافتی تطبیق دهند. در صورت تطابق می‌توانند از اصالت گوشی اطمینان حاصل کنند.

وی در پایان تاکید نمود که خریدار حتما باید محتوای پیامک را با فیزیک گوشی تلفن همراهی که خریداری می‌کند تطبیق دهد. وی همچنین تاکید کرد که برای اجرای طرح ریجستری هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و مردم حتی قادرند تا بدون کمک فروشنده فرایند انتقال مالکیت را انجام دهند.

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر