;
coinex

قاچاقچیان بازار موبایل در حال سودجویی از طرح رجیستری هستند!

قاچاقچیان بازار موبایل در حال سودجویی از طرح رجیستری هستند!

کارشناس ارشد طرح رجیستری تلفن همراه، به جوسازی‌ رسانه‌ای افراد مختلف و سودجویی از طرح رجیستری موبایل توسط قاچیان اشاره نمود.

به گزارش تکراتو و به نقل از فارس، کارشناس ارشد طرح رجیستری تلفن همراه اعلام نموده است که رؤسای برخی اتحادیه‌های مربوط و نامربوط و بسیاری از افراد سودجو در حال دست و پا زدن برای حضور و سودجویی از بازار موبایل هستند. به گفته وی این افراد نگران سود از دست رفته هنگفت سالیانه خود می‌باشند.

حسین یوسفیان، کارشناس ارشد طرح رجیستری تلفن همراه  در ادامه صحبت‌های خود در مورد سودجویی از طرح رجیستری موبایل به برخی جوسازی‌های رسانه‌ای انجام شده اشاره کرد و اعلام نمود که بسیاری از افراد و واردکنندگان غیرقانونی گوشی‌های تلفن همراه اصلا فکر نمی‌کردند این طرح بتواند با موفقیت در کشور اجرا شود. وی ادامه داد که این افراد چون این موضوع را باور نداشتند همان مسیر اشتباه فعالیت‌های غیرقانونی خود را ادامه دادند. وی در ادامه اعلام نمود که همین افرادی که اکنون منافع خود را در خطر می‌بینند، به تکاپو افتاده‌اند و از انحصاری بودن واردات تلفن همراه به کشور سخن می‌گویند.

اجرای طرح رجیستری برای واردکنندگان قانونی موبایل سود کافی دارد!

حسین یوسفیان در ادامه صحبت‌های خود در مورد سودجویی از طرح رجیستری موبایل اعلام نمود که واردکنندگان قانونی تلفن همراه حتی بعد از اجرای طرح رجیستری نیز از سود کافی برخوردار بوده‌اند و مشکلی از این نظر نداشته‌اند. بنابراین سخنان سودجویان بازار قاچاق موبایل در مورد عدم سوددهی این طرح صحت ندارد.

وی در این مورد ادامه داد که از ابتدای اجرایی شدن طرح رجیستری تلفن همراه، یعنی در مدت دو سال گذشته، دستگاه‌های متولی از بازرگانانی که به دنبال واردات قانونی تلفن همراه بوده‌اند، حمایت کرده است و فضای مناسبی را برای عرصه واردات قانونی موبایل ایجاد کرده تا بازرگانان همچنان بتوانند از مزایای این طرح استفاده کرده و بهره مند شوند.

دلایل افزایش قیمت موبایل بعد از اجرای رجیستری

یوسفیان در ادامه صحبت‌هایش در مورد افزایش قیمت گوشی‌های تلفن همراه همزمان با اجرای رجیستری موبایل سخن گفت و ادامه داد همیشه بین قیمت محصولاتی که به صورت قاچاق وارد می‌شوند و محصولاتی که به صورت قانونی وارد می‌شوند اختلافی وجود دارد. قیمت محصولاتی که به صورت قانونی به کشور وارد می‌شوند به دلیل اینکه برای آنها پرداخت تعرفه گمرکی انجام می‌شود بالاتر است. یعنی برای محصولات قانونی، اختلاف قیمت وجود دارد که گوشی‌های تلفن همراه نیز شامل این قاعده خواهند بود.

وی همچنین اعلام نمود که در صورت واردات قانونی گوشی‌ها، علاوه بر اینکه قیمت گوشی‌های قانونی به دلیل عوارض گمرکی نسبت به گوشی‌های قاچاق بیشتر است هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند در این افزایش قیمت تاثیر داشته باشد. ازجمله این هزینه‌ها می‌توان به ضمانت‌نامه معتبر، تضمین سلامت گوشی با انجام تست‌های SAR   و مالیات بر ارزش افزوده، اشاره کرد.

حجم واردات قانونی موبایل در مقایسه با حجم واردات غیرقانونی

یوسفیان در ادامه علاوه بر بررسی موضوع سودجویی از طرح رجیستری موبایل، اعلام نمود که پیش از اجرای طرح رجیستری، میزان حجم واردات قانونی تلفن همراه در مقایسه با واردات غیرقانونی آن، نسبت 10 درصد به 90 درصد را داشته است. اما اکنون به گفته وی واردات گوشی‌های قانونی در کشور با افزایش چشمگیری روبه رو است.

پس از اجرای طرح رجیستری، قیمت گوشی‌های قانونی در بازار افزایش یافت و همگان تصور کردند که علت افزایش قیمت تلفن‌های همراه در کشور، اجرای طرح رجیستری بوده است. البته لازم به ذکر است که علت این تصور اشتباه، جوسازی‌ رسانه‌ای برخی از همین افراد سودجو است که از افزایش قیمت 20 تا30 درصدی موبایل سخن به میان آورده‌اند.

وی ادامه داد که اجرای موفقیت آمیز طرح رجیستری موبایل باعث شده است تا واردکنندگان قاچاق متضرر شوند و اجرایی شدن طرح رجیستری را عاملی برای متضرر شدن خود بدانند. وی ادامه داد که سودجویی از طرح رجیستری موبایل و افزایش قیمت غیرمنطقی موبایل در بازار، توسط همین سودجویان و فرصت طلبانی اتفاق افتاده است که منافع خود را در خطر می‌بینند.

موبایل‌های قاچاق فاقد ضمانت‌نامه معتبر و تضمین سلامت هستند!

یوسفیان تاکید نمود که سودجویی از طرح رجیستری توسط افراد سودجو، هیچ تغییری را در عرضه و تقاضای موبایل در بازار ایجاد نکرده است. وی در ادامه بیان نمود که اجرای طرح رجیستری موبایل نباید به هیچ عنوان باعث افزایش قیمت تلفن همراه برای مصرف‌کننده نهایی شود.

وی تاکید نمود که افزایش قیمت گوشی‌های موبایلی که به صورت قانونی به کشور وارد می‌شوند، منطقی است و ادامه داد که این افزایش به علت پرداخت ارزش افزوده‌هایی مانند ضمانت‌نامه معتبر و تضمین سلامت گوشی با انجام تست‌های SAR و نیز پرداخت تعرفه‌های گمرکی و مالیات است. بنابراین این ادعا که قیمت گوشی‌های قانونی به صورت غیرمنطقی و همزمان با اجرای طرح رجیستری در کشور افزایش یافته است، صحت ندارد. زیرا دلایل قبلی که ذکر شدند از مواردی هستند که باعث این افزایش قیمت شده‌اند ولی افراد می‌خواهند با سودجویی از طرح رجیستری تلفن همراه این واقعیت را وارونه جلوه دهند.

بررسی انحصار در واردات گوشی‌های تلفن همراه

به گفته یوسفیان، از همان ابتدای طرح رجیستری تلفن همراه، تعاملات بسیار پرحجم و مستقیمی از سوی کمیته اجرای طرح رجیستری در مورد انحصار بازار گوشی‌های تلفن همراه، با واردکنندگان قانونی و نیز خدمات‌دهندگان آنلاین صورت گرفته است. به گفته وی این تعاملات منجر به حمایت‌های دائمی و خاص از تمامی واردکنندگان قانونی شده است.

این کارشناس ارشد طرح رجیستری در پایان سخنان خود در مورد سودجویی از طرح رجیستری تلفن همراه، اعلام نمود که یکی از بسترهای بسیار راحت و مستقیم تأمین گوشی‌های تلفن همراه، خدمات دهندگان مجازی‌اند که به واسطه ارتباط با مردم طی چند سال گذشته، موفق به کسب درصد بالایی از رضایت‌مندی مشتریان شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید :

 

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر