;
coinex

تلگرام ایکس ؛ نسخه غیررسمی جدیدی از تلگرام منتشر شد!

تلگرام ایکس (Telegram X) در واقع  یک نسخه رسمی از اپلیکیشن پیام رسان تلگرام است که توسط پاول دورف نیز تایید شده است.

این نسخه غیر رسمی از تلگرام که به صورت کاملا رایگان در فروشگاه‌های نرم‌افزار عرضه می‌شود، بهترین و کامال‌ترین نسخه غیر رسمی اپلیکیشن پیام رسان تلگرام در مقایسه با سایر نسخه‌های غیر رسمی موجود است.

این روزها اپلیکیشن تلگرام به یکی از پیام رسان‌های محبوب در جهان تبدیل شده است که توسط بسیاری از کاربران در تمام جهان استفاده می‌شود. اپلیکیشن تلگرام همچنین یکی از پیام رسان‌های محبوب در بین کاربران ایرانی است.

تاکنون تعداد دفعات دانلود اپلیکیشن تلگرام از طریق فروشگاه‌های معتبر اندروید و آی او اس، بیش از 20 میلیون بار بوده است. این پیام رسان به دلیل سرعت بالا و همچنین امکانات بی نظری که دارد توانسته است در بین کاربران به محبوبیت بسیار بالایی دست یابد.

به تازگی یک نسخه جدید از اپلیکیشن تلگرام به نام تلگرام ایکس (Telegram X) از استودیو Telegram LLC به صورت رایگان منتشر شده است. براساس اطلاعات موجود،  تلگرام ایکس نسبت به نسخه اصلی اپلیکیشن تلگرام، دارای سرعت بالاتر و امکانات بیشتری است.

بررسی نسخه‌های غیر رسمی تلگرام

محبوبیت تلگرام باعث شد تا تعداد زیادی از شرکت‌ها نسبت به ساخت نسخه‌های غیر رسمی از آن اقدام کنند. براساس اطلاعات موجود چیزی که باعث شده تا کاربران علاوه بر اینکه از تلگرام اصلی استفاده کنند، به نسخه‌های غیر رسمی نیز علاقه مند باشند، امکانات بیشتر نسخه‌های غیر رسمی اپلیکیشن تلگرام است.

موبوگرام ، نسخه‌ی معروف و غیر رسمی از تلگرام

علاوه بر نسخه غیر رسمی تلگرام ایکس (Telegram X) که جدیدا عرضه شده است، موبوگرام نیز وجود دارد. موبوگرام یکی از نمونه‌های معروف از نسخه‌های غیر رسمی اپلیکیشن تلگرام است و بسیار پرطرفدار است. شاید بتوان موبوگرام را پرطرفدارترین نسخه غیر رسمی از تلگرام دانست که توانسته تعداد زیادی از کاربران را نیز به خود جلب نماید. اما نکته مهمی که لازم است تا در اینجا به آن اشاره کرد این است که نسخه‌های غیر رسمی، معمولا مورد تایید مدیر اصلی تلگرام  یعنی پاول دورف، نبودند و بنابراین در استفاده از آنها همواره ابهاماتی نیز برای کاربران وجود داشت.

Challegram نسخه غیر رسمی از اپلیکیشن تلگرام

Challegram نیز یک نسخه غیر رسمی از تلگرام است است که بر خلاف نسخه اصلی تلگرام اصلی بر اساس API ویژه TDLib نوشته شده است. لازم به ذکر است که توسعه دهندگان، آن را برای دیوایس‌های 64 بیتی بهینه‌سازی کرده‌اند و همین امر باعث شد تا Challegram در مقایسه با نسخه اصلی تلگرام سرعت بالاتری داشته باشد.

البته Challegram اپلیکیشن جدیدی نیست و توسعه آن به سال 2015 باز می گردد. در سال 2015 بود که پاول دورف برای طراحی بهترین و سریع‌ترین تلگرام‌های غیر رسمی مسابقه‌ای برگزار نمود که ویاچِسلاو کریلوف، توسعه دهنده‌ی روس توانست با ساخت Challegram به مقام اول دست یابد.

تلگرام ایکس (Telegram X) نسخه غیر رسمی جدید از تلگرام

نسخه غیر رسمی و جدید دیگری از تلگرام که به تازگی منتشر شده است، تلگرام ایکس است. البته تلگرام ایکس برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است و پیش از آن اپلیکیشن Challegram که منحصرا برای iOS طراحی شده بود به کاربران عرضه شد.

اپلیکیشن Challegram  در واقع اکنون نسخه اندروید خود را با نام تلگرام ایکس (Telegram X) عرضه کرده است. نکته مهمی که لازم است تا در اینجا به آن پرداخت این است که، این نسخه غیر رسمی از تلگرام که به تازگی برای اندروید منتشر شده است، مورد تایید پاول دورف مدیر تلگرام است. تلگرام ایکس دارای امکانات بسیار جالبی است که در ادامه به بررسی این امکانات و ویژگی‌ها در تلگرام ایکس خواهیم پرداخت.

بررسی امکانات اپلیکیشن تلگرام ایکس ( Telegram X )

گفتیم که تلگرام ایکس نسخه غیر رسمی از تلگرام اما با امکانات و ویژگی‌های بیشتر است. البته تلگرام ایکس تمام ویژگی‌ها و امکانات تلگرام اصلی را نیز داراست. اصلی‌ترین ویژگی مربوط به تلگرام ایکس ، سرعت بالاتر و اجرای روان‌تر آن در مقایسه با نسخه اصلی تلگرام است. براساس اطلاعات موجود Telegram X حتی از نسخه اصلی تلگرام نیز سرعت بیشتری دارد، که یکی از نقاط قوت این اپلیکیشن محسوب می‌شود.

تلگرام ایکس

تلگرام ایکس طراحی ساده‌تری دارد و جای بعضی از گزینه‌ها نیز در Telegram X عوض شده است که همین امر باعث شده تا این برنامه اجرای بسیار روان‌تری نسبت به تلگرام اصلی داشته باشد. البته این ویژگی مخصوصا در زمان کار با استیکرها، گیف‌ها و انیمیشن‌ها قابل درک است، یعنی سرعت لود شدن آنها، بسیار بالاتر از تلگرام اصلی است.

همچنین در تلگرام ایکس این امکان وجود دارد که با نگه داشتن انگشت خود روی یک چت، بتوان آن را به عنوان یک صفحه pop up در بالای صفحه نمایش قرار داد و همزمان قدرت چت کردن با چند نفر را داشت. از دیگر قابلیت‌های Telegram X می‌توان به امکان نمایش متن پست‌ها با سایز بزرگ‌تر و خواناتر اشاره نمود. تلگرام ایکس همچنین قابلیت دسته بندی فایل‌های دانلود شده را نیز دارد که یک امکان بسیار کاربردی در امر مدیریت فایل‌های دانلود شده است.

بعضی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهم تلگرام ایکس (Telegram X)

تلگرام ایکس یکی از بهترین نسخه‌های غیر رسمی تلگرام است که در فروشگاه‌های رسمی اپلیکیشن، همچون گوگل پلی و آی تیونز موجود است. تاکنون تعداد زیادی از کاربران این اپلیکیشن را دانلود نموده‌اند. پیش از این این نسخه غیر رسمی فقط برای سیستم عامل IOS در دسترس بود اما اکنون برای اندروید نیز در دسترس است.

بعضی از ویژگی‌های مهم تلگرام ایکس :

  • داشتن امنیت بالا و قدرت حفاظت از اطلاعات کاربران
  • قابلیت پاک شدن پیام‌ها به صورت خودکار
  • قابلیت ارسال فایل‌های چند رسانه‌ای به صورت نامحدود
  • قابلیت ارسال ویدیو با حجم بیش از 1 گیگابایت
  • قابلیت کار با نرم افزار در سرعت‌های پایین اینترنت
  • داشتن سرعتی بالا در امر ارسال و دریافت پیام
  • قابلیت مالتی پلتفرم و پشتیبانی از سیستم عامل‌های اندروید، iOS ، ویندوز، مک، لینوکس و نسخه وب
  • داشتن کلیه قابلیت‌های موجود در تلگرام
  • قابلیت ارسال لوکیشن، سفارشی سازی هشدارها، پشتیبانی از گیف و استیکرها و …
  • نرم افزاری رایگان و بدون تبلیغات

 

بیشتر بخوانید :

.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر