;
coinex

مقایسه آنر ویو 10 با وان پلاس 5 تی : دو دستگاه از برترین گوشی‌های پرچمدار اقتصادی!

آنر و وان پلاس رقابت شدیدی را در زمینه عرضه بهترین گوشی پرچمدار اقتصادی شروع کرده‌اند. در این مطلب به مقایسه آنر ویو 10 با وان پلاس 5 تی پرداخته‌ایم.

وان پلاس 5 تی (OnePlus 5T) از زمان عرضه تا به امروز توسط منابع خبری زیادی به عنوان یک گوشی پرچمدار اقتصادی معرفی شده است که می‌تواند مشخصات و سخت افزارهای کارآمدی را در قالبی بسیار ارزان‌تر از محصولات سایر برندهای مشهور ارائه کند. در واقع 5 تی آنقدر برجسته است که منابع خبری به سختی می‌توانند از مقایسه کردن آن صرف نظر کنند. حال آنر، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ هواوی، برای مقابله با گوشی پرچمدار نسبتا تازه وارد وان پلاس، محصولی را به نام ویو 10 (Honor View 10) با مشخصات و قیمتی مشابه عرضه کرده است. در این نوشتار به مقایسه وان پلاس 5 تی با آنر ویو 10 پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

مقایسه آنر ویو 10 با وان پلاس 5 تی

برتری‌های وان پلاس 5 تی

برتری‌های وان پلاس 5 تی

وان پلاس 5 تی به عنوان یک قهرمان جوان، ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیادی دارد. این گوشی هوشمند از یک بدنه یکپارچه آلومینیومی با پنل پشتی منحنی شکل بهره می‌برد، به همین دلیل در مقایسه با آنر ویو 10 راحت‌تر در دست قرار می‌گیرد. هر دو گوشی با نسبت تصویر پیشرفته 18 به 9 ساخته شده‌اند با این تفاوت که وان پلاس 5 تی از یک نمایشگر آمولد (AMOLED) بهره می‌برد و به همین دلیل توانسته است توجه مثبت تعداد بیشتری از کاربران را در مقایسه با ویو 10 آنر به خود جلب کند. این نمایشگر رنگ‌های بهتری را تولید می‌کند و به دلیل داشتن ویژگی‌هایی نظیر نمایشگر مجاور (ambient display) انرژی کمتری را مصرف می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

 

همه کاربران وان پلاس می‌گویند که یکی از بهترین ویژگی‌های سخت افزاری گوشی‌های این سازنده یک نوار لغزنده هشداری است که در بالای کلیدهای صدای گوشی‌های این سازنده برتر چینی قرار دارد. این ویژگی شما را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به روشن کردن نمایشگر به قسمت پروفایل‌های صوتی گوشی بروید. این مشخصه کارایی بسیار خوب و کاربرد بسیار راحتی دارد و وان پلاس 5 تی را نسبت به ویو 10 آنر که فاقد این مشخصه است، برتر جلوه می‌دهد.

ماهیت نرم افزاری 5 تی نیز باعث می‌شود که بیشتر کاربران این محصول را به آنر ویو 10 ترجیح دهند. وان پلاس 5 تی سیستم عامل اندروید نوقا را بر روی خود دارد و در آینده‌ای نزدیک بروزرسانی اندروید 8 اوریو را نیز دریافت می‌کند. این محصول به رابط کاربری اکسیژن او اس (OxygenOS) سازنده مشهور چینی مجهز شده است. بسیاری از منتقدان گفته‌اند که این رابط کاربری در مقایسه با رابط کاربری اموشن (EMUI) ویو 10 آنر شباهت بیشتری به یک سیستم عامل اندروید خام دارد. اکسیژن او اس علاوه بر این که ماهیت تنظیم پذیری بسیار خوبی دارد، یک قابلیت تشخیص چهره بسیار سریع را نیز برای باز کردن قفل نمایشگر وان پلاس 5 تی در اختیار کاربر می‌گذارد.

برتری‌های آنر ویو 10

برتری‌های آنر ویو 10

ویو 10 در مقایسه با 5 تی محدودیت‌های فوق را دارد اما نمی‌توان گفت که تنها به دلیل وجود چنین نقطه ضعف‌هایی یک محصول ناکارآمد است. این گوشی هوشمند ویژگی‌های سخت افزاری بسیار خوبی دارد و به دلیل داشتن دیواره‌های جانبی نسبتا تخت با چسبندگی خوبی در دست کاربر قرار می‌گیرد. آنر ویو 10 و وان پلاس 5 تی از جمله گوشی‌های دو‌سیمکارته جدید عرضه شده در بازار هستند، با این تفاوت که ویو 10 قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD را دارد اما 5 تی با حافظه‌های داخلی ثابت عرضه شده است.

ویو 10، واحد پردازش عصبی (NPU) اختصاصی هواوی را نیز برای انجام کارهای هوش مصنوعی در خود دارد. این سخت افزار امکان استفاده از قابلیت ترجمه آنی را در اختیار کاربر می‌گذارد و علاوه بر این، اطلاعات تصویربرداری را پردازش می‌کند تا عکس‌های بهتری را از مناظر مورد نظر کاربر ثبت کند. هواوی همچنین گفته است که این واحد پردازش عصبی از کند شدن گوشی‌های این برند در طول زمان جلوگیری می‌کند.

آنر ویو 10 در مقایسه با وان پلاس 5 تی از یک سیستم عامل جدیدتر در کنار دوربین‌های دوگانه بهتر و یک واحد پردازش عصبی بهره می‌برد. این گوشی هوشمند علاوه بر این دوربین‌های دوگانه خود را نیز در مقایسه با وان پلاس 5 تی با کاربرد بهتری در اختیار شما می‌گذارد. دوربین اصلی هر دو گوشی هوشمند به سنسورهای 16 و 20 مگاپیکسلی مجهز شده‌‌اند با این تفاوت که سنسور ثانویه دوربین اصلی وان پلاس 5 تی در شرایط بسیار تاریک وارد عمل می‌شود و به همین دلیل کارایی کمتری دارد. باید به این نکته نیز اشاره کرد که سنسور تک فام دوربین اصلی ویو 10 به طور پیوسته در تلاش است تا جزییات بیشتری را ثبت کند و به همین دلیل عکس‌های متعادل‌تر و واضح‌تری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

بد نیست بدانید که رابط کاربری نصب شده بر روی ویو 10 آنر در مقایسه با نسخه‌های پیشین این سفت افزار بالغ‌تر شده است. این مشخصه شاید برای همه کاربران مهم نباشد اما می‌تواند ابزارهای سودمندی را نظیر اپلیکیشن‌های قفل سازی صفحه نمایش در کنار یک ایستگاه ناوبری شناور آپشنال برای شما به ارمغان بیاورد. این رابط کاربری بر مبنای سیستم عامل اندروید 8 اوریو ساخته شده است، از این رو می‌تواند امکان استفاده از قابلیت‌هایی مانند فیلم تصویر در تصویر (PIP video) و نقطه‌های نشان دهنده اعلان (notification dots) را نیز برای شما فراهم کند.

ویژگی‌های مشترک بین وان پلاس 5 تی و آنر ویو 10

هر دو گوشی هوشمند مشخصات بسیار قدرتمندی دارند، به این نحو که وان پلاس 5 تی از پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 835 و آنر ویو 10 از پردازشگر کایرین 970 بهره می‌برد. هر دو گوشی کارایی بسیار خوبی نیز دارند اما باید به این امر اشاره کرد که واحد پردازش عصبی آنر ویو 10 در دراز مدت کارایی بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر این، هر دو گوشی پرچمدار اقتصادی طراحی پیشرفته‌ای دارند و به ویژگی‌های پیشرفته‌ای نظیر نمایشگر با نسبت تصویر 18 به 9، پورت یو اس بی نوع سی و اسکنر اثر انگشت مجهز شده‌اند.

نکته جالب این است که ویو 10 و 5 تی محدودیت‌های مشابهی نیز دارند. برای مثال هر دو گوشی به دلیل داشتن بدنه آلومینیومی، فاقد قابلیت شارژ وایرلس باتری هستند. نداشتن ویژگی‌هایی نظیر باتری قابل دسترس و مقاومت در برابر نفوذ آب و ذرات گرد و خاک، از دیگر محدودیت‌های مشابه موجود بین این دو گوشی هوشمند هستند.

کدام گوشی را انتخاب کنیم؟

در مقایسه آنر ویو 10 با وان پلاس 5 تی گفتن این امر که کدام گوشی بهتر است، بیشتر به سلیقه کاربر در مورد نرم افزار هر گوشی بستگی دارد؛ زیرا این ویژگی بیشترین تاثیر را بر روی نحوه استفاده شما از یک گوشی می‌گذارد. اگر می‌خواهید از یک گوشی با سیستم عامل خام اندروید استفاده کنید و توان پرداخت بهای گوشی پیکسل 2 گوگل را ندارید، بدون شک وان پلاس 5 تی گزینه بهتری برای شما است، در غیر این صورت اگر با پیچیدگی‌های نرم افزاری رابطه خوبی دارید و به رابط کاربری اموشن هواوی علاقمند هستید، آنر ویو 10 انتخاب بهتری برای شما به شمار می‌آید؛ مخصوصا به دلیل اینکه این گوشی هوشمند سیستم عامل اندروید 8 اوریو را بر روی خود دارد.

در مجموع می‌توان گفت که هر دو گوشی هوشمند برای آن دسته از کاربران که نمی‌خواهند بهای زیادی را بپردازند و به دنبال یک گوشی پرچمدار هستند، انتخاب‌های بسیار خوبی محسوب می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید:

 

.

منبع: androidcentral

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر